Wednesday, April 6, 2011

Ο "ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ" ΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΝΑΡΚΟΘΕΤΕΙ ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ


Ο “ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ” ΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑΡΚΟΘΕΤΕΙ ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================

Η αίρεση του “εθνοφυλετισμού” των Πατριαρχείων Ρωσίας και Ρουμανίας ναρκοθετεί την σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και έτσι ακυρώνει στην πράξη και τον διάλογο με τους Παπικούς, επειδή, αν δεν επέλθει αθέμιτος συμβιβασμός για το θέμα των πρωτείων μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών, είναι αδύνατον να προωθηθεί ο διάλογος με τους Παπικούς.

Εκτός από τς αθέμιτες επιδιώξεις της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης”, δηλαδή του Πατριαρχείου Ρωσίας, καθίσταται σαφές ότι και το Πατριαρχείο Ρουμανίας έχει βάλει πλώρη για την επέκταση των ορίων της “Αγίας Ρουμανίας”. Με ποιο κριτήριο; Με το ίδιο ακριβώς κριτήριο του Πατριαρχείου Ρωσίας. Οπου υπάρχουν Ρώσοι εκεί επεκτείνεται και η “Αγία Ρωσία”, από την Κίνα μέχρι το μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα στο Αγιον Ορος, από την Ταιβάν μέχρι τη Δυτική Ευρώπη, από την Αμερική μέχρι την Ανταρκτική και από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων μέχρι και τη Βασιλεύουσα!!!

Αλλά και το Πατριαρχείο Ρουμανίας δεν φαίνεται να υστερεί σε φιλοδοξίες πρωτείου και παγκόσμιας κυριαρχίας με το ίδιο έρεισμα που χρησιμοποιούν οι Ρώσοι.

Οπου υπάρχουν Ρουμάνοι εκεί, κατά την άποψη του Πατριαρχείου Ρουμανίας, επεκτείνονται και τα όρια της Εκκλησίας της Ρουμανίας. Γι’ αυτό και παρουσιάζονται ιδιαίτερα προβλήματα στις σχέσεις των ιεραρχών του Οικουμενικού Πατριαρχείου με τους ιεράρχες του Πατριαρχείου Ρουμανίας στην Πορτογαλία, στην Ιταλία και στην Ισπανία όπου εγκαταστάθηκαν πολλοί Ρουμάνοι μετά την πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου.

Αλλά το πρόβλημα δεν μένει εκεί επειδή εκτός από τους Ρώσους, που θεωρούν την Αγία Γη μέρος της Αγίας Ρωσίας, το Πατριαρχείο Ρουμανίας προβάλλει παρόμοια αιτήματα και δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, το οποίο μάλιστα δεν αποκλείει σε κάποια στιγμή να θέσει εκτός διπτύχων την Εκκλησία της Ρουμανίας για τις διασπαστικές της ενέργειες στην Αγία Γη.

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι καινούργιο. Ηδη ο Πατριάρχης Ρουμανίας Ιουστινιανός είπε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Α΄ (Κοτσώνη) ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία κινδυνεύει από τον “πανρωσισμό” και τον “πανελληνισμό”.

Και ενώ μπορεί να δείξει κάποιος κατανόηση για τις ανησυχίες των Ρουμάνων για να μην υπάρξει Ρωσική ή Ελληνική εθνοφυλετική έξαρση στην Ορθόδοξη Εκκλησία αδυνατεί όμως να κατανοήσει την έξαρση του ρουμανικού εθνοφυλετισμού με την άσκηση υπερόριας εξουσίας σε χώρες στις οποίες το Πατριαρχείο Ρουμανίας δεν έχει ουδεμία απολύτως κανονική δικαιοδοσία.

Πρώτη παράπλευρη απώλεια της θλιβερής αυτής εθνοφυλετικής έξαρσης στην Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ότι η σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου καθίσταται - υπό τις ενεστώσες συνθήκες - αδύνατη. Αν αφρόνως τελικά συγκληθεί θα γίνει αιτία πραγματικής διάσπασης της ενότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας με απρόβλεπτες συνέπειες.

Ταυτόχρονα η στάση αυτή των Ρώσων και των Ρουμάνων αλλά και η στάση του Πατριαρχείου Σερβίας και της Εκκλησίας της Ελλάδος αναφορικά με την ερμηνεία του πρωτείου στην Εκκλησία ναρκοθετούν οριστικά τους οικουμενιστικούς σχεδιασμούς.

Η ευόδωση των οικουμενιστικών σχεδίων - στο προβλεπτό τουλάχιστον μέλλον - φαίνεται όνειρο απατηλό. Δόξα σοι ο Θεός!

Κρίμα που η ακύρωση τω Οικουμενιστικών σχεδίων γίνεται σε βάρος της ενότητας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όχι για λόγους ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας, αλλά λόγω της έξαρσης της εθνοφυλετικής αίρεσης.

Ο Αγιος Θεός έχει το δικό του τρόπο να βγάζει από το πικρό γλυκύ.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφομρή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

Ο ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ΔΑΝΙΗΛ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

Της Μαρίας Αντωνιάδου
===========

Ανήσυχοι οι ελληνόφωνοι πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι παρακολουθούν τον Πατριάρχη Ρουμανίας να διεκδικεί νέες «σφαίρες επιρροής».

Μια νέα «απειλή» εμφανίζεται το τελευταίο χρονικό διάστημα στην Ορθοδοξία.

Πρόκειται για τη δυναμική και διεκδικητική εμφάνιση που πραγματοποιεί ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Δανιήλ, ο οποίος με τη στάση του «απειλεί» τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο τορπιλίζοντας την προσπάθειά του να συγκαλέσει την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο, την πρώτη μετά το Σχίσμα των Εκκλησιών μεταξύ Ανατολής και Δύσης το 1054.

Ταυτόχρονα προσπαθεί να αποκτήσει νέες σφαίρες επιρροής «εξαπολύοντας επιθέσεις» στην Αγία Γη και «απειλώντας» την πνευματική δικαιοδοσία του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλου.

Ο κ. Δανιήλ φαίνεται ότι προετοιμαζόταν επί χρόνια για την ανάδειξη του Πατριαρχείου Ρουμανίας σε κυρίαρχη δύναμη.

Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές του αμερικανού πρεσβευτή κ. Ν. F. Τaubman στο Βουκουρέστι, ο οποίος σε τηλεγράφημά του που μεταδόθηκε από το WikiLeaks δηλώνει: «Επειτα από δεκαετίες της πατριαρχίας Θεοκτίστου υπάρχει μια νέα αύρα στη ρουμανική Εκκλησία».

Οπως μάλιστα προσθέτει, «ο Πατριάρχης Δανιήλ έχει μεγάλη εμπειρία, μιλάει άπταιστα αγγλικά και άλλες γλώσσες, επίσης έχει πλήρη επίγνωση της δύναμης και της επιρροής της Εκκλησίας στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης».

Η συνάντηση του προκαθημένου της ρουμανικής Εκκλησίας με τον αμερικανό πρεσβευτή έγινε το 2007, μικρό μόνο χρονικό διάστημα μετά την εκλογή του, και κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η αντιμετώπιση της πορνείας και της διακίνησης όπλων.

Από τότε πέρασαν τρία χρόνια και με κύρια δύναμη τους 20 εκατομμύρια πιστούς, τους 14.500 ιερείς, τους 9.000 φοιτητές θεολογικών σχολών, σεμιναρίων και εκκλησιαστικών σχολείων και, πάνω απ' όλα, τους εκατοντάδες μοναχούς και μοναχές ο Πατριάρχης Ρουμανίας κ. Δανιήλ αποτελεί τη νέα, μεγάλη, ισχυρή δύναμη των ορθοδόξων, η οποία έρχεται να απειλήσει τα δικαιώματα και τις δικαιοδοσίες των ελληνόφωνων προκαθημένων και ιδιαίτερα του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου και του Πατριάρχη Ιεροσολύμων κ. Θεόφιλου.

Η πρώτη απροκάλυπτη και εκ των πραγμάτων ανησυχητική για τους ελληνοφώνους επίδειξη της δύναμης και των διεκδικήσεων της ρουμανικής Εκκλησίας σημειώθηκε στο τέλος Φεβρουαρίου στη Γενεύη, όταν οι εκπρόσωποι των Ορθόδοξων Εκκλησιών συζητούσαν για τον τρόπο παραχώρησης των Αυτοκεφαλιών στην προσπάθεια προετοιμασίας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, η οποία θα αποτελέσει την πρώτη σύνοδο των ορθοδόξων μετά το Σχίσμα.

Ολοι οι εκπρόσωποι των ελληνόφωνων Εκκλησιών και δη των Εκκλησιών Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων, Κύπρου και Αθηνών, ήταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα πιθανά επιχειρήματα των σλαβοφώνων υπό την ηγεσία του Πατριαρχείου Ρωσίας.

Ωστόσο ξαφνικά άστραψε «νέος κεραυνός» και ένας φίλος μετατράπηκε σε αντίπαλο. Επρόκειτο για τον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Ρουμανίας, έναν λαϊκό, λέκτορα του Κανονικού Δικαίου, ο οποίος σύμφωνα με έλληνες κληρικούς χάραζε τη δική του γραμμή. Για πρώτη φορά το Πατριαρχείο Ρουμανίας εμφανίστηκε να μην αποδέχεται τα ιδιαίτερα προνόμια του εκάστοτε οικουμενικού πατριάρχη.

Ετσι αρνήθηκε να αποδεχθεί την πρόταση του Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη, κάθε φορά που παραχωρείται αυτοκέφαλο σε μια Ορθόδοξη Εκκλησία να υπογράφει πρώτος και με τον χαρακτηρισμό «αποφαίνεται» ο εκάστοτε προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης και να ακολουθούν με τον χαρακτηρισμό «συναποφαίνονται» οι υπογραφές των υπόλοιπων πατριαρχών και αρχιεπισκόπων.

Οι πρώτες αψιμαχίες Οι πρώτες αψιμαχίες μεταξύ Ελλήνων και Ρουμάνων είχαν σημειωθεί στην Κάτω Ιταλία με αφορμή τη Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεριστή και, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, χρειάστηκε ακόμη και η παρέμβαση των καραμπινιέρων για να αποφευχθεί η σύρραξη.

Το μοναστήρι, πάντως, έπειτα από παρέμβαση και της τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής, πέρασε στη διοίκηση του Πατριαρχείου Ρουμανίας, παρά τις επικλήσεις των Ελλήνων για τη μακραίωνη παρουσία τους στην περιοχή.

Σήμερα η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία είναι οι τρεις χώρες της Δυτικής Ευρώπης στις οποίες ζουν χιλιάδες ρουμάνοι οικονομικοί μετανάστες, οι οποίοι εγκατέλειψαν τη Ρουμανία μετά την πτώση του καθεστώτος Τσαουσέσκου.

Οι μητροπολίτες και οι επίσκοποι τους οποίους έχει ορίσει το Πατριαρχείο Ρουμανίας σε αυτές τις χώρες είναι συνήθως ορμητικοί και διεκδικητικοί, με συνέπεια πολλές φορές να συγκρούονται με τους ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου οι οποίοι έχουν τον συντονιστικό ρόλο μεταξύ των ορθοδόξων.

«Η μάχη είναι σκληρή και υπάρχει πιθανότητα να δούμε τον ρουμάνο επίσκοπο να συναντά μόνος του τον βασιλιά και τη βασίλισσα της Ισπανίας και ο μητροπολίτης του Οικουμενικού Πατριαρχείου να μάθει για την ακρόαση από τις ανακοινώσεις» τονίζει με νόημα μιλώντας στο «Βήμα» μητροπολίτης της Κεντρικής Ευρώπης.

Ολα εξαρτώνται, όπως προσθέτει, από την ικανότητα και την ισχύ κάθε μητροπολίτη του Οικουμενικού Πατριαρχείου να αποφεύγει τις «κακοτοπιές»... Η «πόλη της έριδος» Η Ιεριχώ, η αρχαιότερη πόλη της Αγίας Γης, γνωστή ανά τον κόσμο από την Καινή Διαθήκη, αποτελεί σήμερα την «πόλη της έριδος» μεταξύ των Πατριαρχείων Ιεροσολύμων και Ρουμανίας.

Αφορμή για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ των δύο Εκκλησιών αποτελεί ο ναός που έχτισε και λειτουργεί το Πατριαρχείο Ρουμανίας, παρ΄ ότι η περιοχή εντάσσεται στην πνευματική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

Ο ναός άρχισε να χτίζεται πριν από περίπου δέκα χρόνια και, όπως αναφέρει στην επιστολή του ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, «αι ενστάσεις και διαμαρτυρίαι του ημετέρου Πατριαρχείου δεν ηδυνήθησαν να ανακόψουν την ανέγερσιν του εν λόγω Ναού».

Σύμφωνα με τον κ. Θεόφιλο, «εάν και άλλαι Ορθόδοξοι Εκκλησίαι ακολουθήσουν το παράδειγμα τούτο της Ορθοδόξου Ρουμανικής Εκκλησίας, τότε θα έχωμεν εις την Αγίαν Γην αντιπροσωπείας δεκατριών Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπερ έσται παράδειγμα αυθαιρέτου ορθοδόξου πολυφωνίας και πολυαρχίας, δυσκόλως διοικητικώς οικονομουμένης...».

Μέχρι στιγμής, όπως δηλώνει στον κ. Δανιήλ ο Πατριάρχης, «το Πατριαρχείον Ιεροσολύμων αντιμετώπισε μετά λύπης βαθείας αλλά και μετ΄ ανεκτικότητος και μετριοπαθείας πολλής την εντός των κόλπων αυτού εμφυτευθείσαν αντικανονικήν ταύτην κατάστασιν, διό και περιωρίσθη όπως θέση εις ακοινωνησίαν μόνον τον πρωτεργάτην αυτής Οσιολογιώτατον Αρχιμανδρίτην π.Ιερώνυμον Κρέτσου,χωρίς να καθαιρέση τούτον ή να διακόψη το μνημόσυνον της Ρουμανικής Εκκλησίας εν τοις Διπτύχοις όπερ εδικαιούτο να πράξη».

Ωστόσο, αν η Εκκλησία της Ρουμανίας δεν συμμορφωθεί, τα Ιεροσόλυμα απειλούν να διακόψουν τη μνημόνευση του κ. Δανιήλ, όπως είχε πράξει στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος έναντι του μακαριστού Χριστόδουλου με αφορμή την υπόθεση των λεγομένων Νέων Χωρών.


ΠΗΓΗ:

Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων "Ρομφαία",

Το Βήμα

No comments:

Post a Comment