Ο ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============
Φαίνεται ότι υποτιμήσαμε τον κίνδυνο του εθνοφυλετισμού.
Στρέψαμε την προσοχή μας σχεδόν αποκλειστικά στον Οικουμενισμό, στο Νεοβαρλααμισμό και στους άλλους νεωτερισμούς και αφήσαμε το θηρίο του εθνοφυλετισμού να οργιάζει.
Αφήνω κατά μέρος μερικούς τυφλούς στα ώτα, στο νου και στα όμματα που δεν είναι στην ουσία αντιοικουμενιστές. Απλά “Βαρθολομαιομάχοι”. Εχουν τέτοια προσωπική εμπάθεια εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη, ώστε είναι κυριολεκτικά τυφλοί για την αίρεση του εθνοφυλετισμού που μπορεί να κάνει κομμάτια την ενότητα της Εκκλησίας.
Ηδη το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων προβληματίζεται σοβαρά να προχωρήσει σε διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Πατριαρχείο Ρουμανίας, εξαιτίας της αυθαιρεσίας και της ιταμότητας του Ρουμάνου Πατριάρχη!!!
ΟΙ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
__________
Το Πατριαρχείο Ρουμανίας έχει την ιταμότητα, όχι μόνον να χτίζει ναούς και ξενώνα στο έδαφος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων - χωρίς την άδεια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, - αλλά έχει και την αναίδεια να λέγει - χωρίς περιστροφές - ότι στο ναό που χτίστηκε αυθαίρετα οι κληρικοί θα μνημονεύουν τον Ρουμάνο Πατριάρχη και παράλληλα και τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων!!!. “Συνεταιρικό κράτος”, δηλαδή, όπως θα έλεγε και ο Ερογλου.
Ο Θεός να βάλει το χέρι Του για να μη φτάσουμε σε ακραίες λύσεις και να φωτίσει τους Ρουμάνους και τους Ρώσους εθνοφυλετιστές να σταματήσουν την κακόδοξη πορεία τους και παράλληλα να τους χαλιναγωγήσει τις οικουμενιστικές τους πρακτικές.
Από ότι τουλάχιστον φημολογείται ο Πάπας Βενέδικτος θα επισκεφθεί σύντομα την Εκκλησία της Ρουμανίας. Οπως έκανε και ο προκάτοχός του. Οσο για το Πατριαρχείο Ρωσίας απλά παζαρεύει το θέμα. Είναι ζήτημα χρόνου πότε θα "ευλογήσει" ο αιρεσιάρχης της Ρώμης και το Ρωσικό λαό.
ΓΙΑΤΙ ΒΑΛΛΕΤΑΙ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥΣ;
____________
Και μια απορία προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Γιατί βάλλεται με τόση εμπάθεια ο π. Θεόδωρος Ζήσης; Αντιλαμβανόμαστε ότι “δεν τον πηγαίνουν” - για να θυμηθούμε και τον μακαριστό Χριστόδουλο - επειδή αντιμάχεται τα οικουμενιστικά τους σχέδια. Γιατί δεν βλέπουν όμως με πόση παρρησία και με ποιο πνεύμα αυτοθυσίας υπερασπίστηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στη διένεξή του, με τον αείμνηστο Χριστόδουλο;
Να το πούμε και διαφορετικά; Ακόμη και οι λανθασμένες θέσεις που πήρε ο π. Θεόδωρος Ζήσης πριν 35 χρόνια εναντίον του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς - για τις οποίες ζήτησε δημόσια συγγνώμη - τις πήρε μόνον και μόνον για να υπερασπιστεί το Πατριαρχείο από τον Ρωσικό εθνοφυλετισμό. Εκανε λάθος βέβαια στη διάγνωση ότι ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς μελετούσε κακά κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου - και γι’ αυτό ακριβώς απολογήθηκε - αλλά γιατί είναι τυφλοί οι Πατριαρχικοί για την κρυστάλλινα διαυγή θέση του π. Θεόδωρου Ζήση για τον εθνοφυλετισμό;
Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΕΜΜΕΝΕΙ ΚΑΙ...ΠΡΟΚΑΛΕΙ Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΙΧΩ
Του Νίκου Παπαχρήστου
==================
Κλιμακώνεται, όπως όλα δείχνουν, η ένταση στις σχέσεις των Πατριαρχείων Ιεροσολύμων και Ρουμανίας για το ζήτημα του Ναού και του ξενώνα που ανέγειρε, χωρίς άδεια και αντικανονικά, η Ρουμανική Εκκλησία στην Ιεριχώ, κανονικό έδαφος και δικαιοδοσία της Σιωνίτιδος Εκκλησίας. Ο Πατριάρχης Ρουμανίας, σε πολυσέλιδη απαντητική επιστολή του προς τον Πατριάρχη Θεόφιλο, δεν διστάζει να τον κατηγορήσει ούτε λίγο ούτε πολύ για «επιπολαιότητα» επειδή ο κ.Θεόφιλος - προστατεύοντας τα δίκαια της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων – τον κάλεσε να επιλυθεί το ζήτημα σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο διακοπής «του μνημοσύνου της αδελφής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρουμανίας». Καλεί δε τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων να δώσει την ευλογία του στο Ρουμανικό ξενώνα και Ναό που ανέγειραν χωρίς την άδεια του!
Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, από την Παρασκευή που παρέλαβε το γράμμα του Πατριάρχη Ρουμανίας, αποφεύγει να ανοίξει τα χαρτιά του και τηρεί στάση αναμονής. Το πιθανότερο είναι η επιστολή του κ. Δανιήλ να απασχολήσει την Αγία και Ιερά Σύνοδο οπότε και θα αποφασιστεί ο τρόπος αντίδρασης του Παλαιφάτου Πατριαρχείου. Την ίδια στιγμή παράγοντες προσκείμενοι στην Ρουμανική Εκκλησία εμφανίζονται ικανοποιημένοι από τις θέσεις που διατυπώνει στο γράμμα του ο Πατριάρχης Δανιήλ.
«Ο Πατριάρχης Ρουμανίας αξιώνει επί της ουσίας να δεχθούμε την κατάργηση της κανονικής τάξης, να δεχθούμε συνδιοίκηση στα όρια του Παλαιφάτου Πατριαρχείου μας. Και αφού προέβη σε σειρά αντικανονικών ενεργειών η Εκκλησία του, τώρα κατηγορεί τον Πατριάρχη μας για επιπολαιότητα. Και πιστεύει ότι αυτή την προκλητική στάση και τις αξιώσεις του θα τις δεχθούμε οι Αγιοταφίτες;» σχολίασε στο Amen.gr, δυναμικός μοναχός της Αγίας Γης.
Στην πολυσέλιδη–και αιχμηρή σε ορισμένα σημεία της - απαντητική επιστολή του προς τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο Πατριάρχης Ρουμανίας εκφράζει την λύπη του γιατί ο κ.Θεόφιλος έκανε χρήση, με πολύ «επιπολαιότητα» (σ.σ. αυτή την λέξη κατά πληροφορίες χρησιμοποιεί) απειλητικών και αιχμηρών εκφράσεων εννοώντας την αναφορά (σ.σ. στην επιστολή του Ιεροσολύμων) για ενδεχόμενη “ καθαίρεση” του ρουμάνου κληρικού που είχε την επιμέλεια της ανέγερσης του ρουμανικού Ναού ή για το ενδεχόμενο “διακοπής του μνημοσύνου” της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρουμανίας. Να σημειωθεί ότι το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων επέβαλε ήδη το επιτίμιο της ακοινωνησίας στον εν λόγω ρουμάνο κληρικό.
Ο κ.Δανιήλ ισχυρίζεται, κατά πληροφορίες, ότι δεν αμφισβητεί ούτε εποφθαλμιά την κανονική δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων στους Αγίους Τόπους. Παρά τους ισχυρισμούς αυτούς όμως, ο ρουμάνος Πατριάρχης φέρεται να ερμηνεύει κατά το δοκούν – αν όχι να αμφισβητεί στην πράξη- την έκταση και το εύρος της δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Και αυτό γιατί –κατά τις ίδιες πληροφορίες - υποστηρίζει ότι το ανεγερθέν ρουμανικό «ίδρυμα» (σ.σ. που περιλαμβάνει Ναό) δεν προορίζεται για τους γηγενείς ορθοδόξους Χριστιανούς που υπάγονται στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων - στους οποίους εντάσσει μόνον τους Έλληνες ή Άραβες πιστούς, αλλά είναι προορισμένο για τους ορθοδόξους Ρουμάνους προσκυνητές.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο Πατριάρχης Δανιήλ υποστηρίζει πως με το Ρουμανικό «Ίδρυμα» στην Ιεριχώ επιθυμεί να στηρίξει το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για την υποδοχή ορθοδόξων προσκυνητών στους Αγίους Τόπους. Φέρνει μάλιστα ως παράδειγμα και τη βοήθεια που προσέφερε η Εκκλησία του προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο όταν απέστειλε έναν ρουμάνο κληρικό στην Κωνσταντινούπολη για την εξυπηρέτηση των ρουμάνων που κατοικούν στην Τουρκία αλλά και για τους ρουμάνους τουρίστες που επισκέπτονται το Οικουμενικό Πατριαρχείο καθώς και – όπως γράφει - τα χριστιανικά ορθόδοξα απομεινάρια. Ισχυρίζεται δε, ότι κατόπιν συζητήσεων που είχε ο ίδιος με τον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο ρουμάνος ιερέας μνημονεύει κατά τις θείες λειτουργίες τα ονόματα και των δύο (!) Προκαθημένων για να φανεί, όπως υποστηρίζει, η αδελφική συνεργασία και η συνυπευθυνότητα των Προκαθημένων των δύο αδελφών Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Θέλοντας προφανώς να κάνει τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων να αισθανθεί υποχρεωμένος έναντι της ρουμανικής Εκκλησίας, ο κ.Δανιήλ φέρεται να υπενθυμίζει στην επιστολή του ότι ο προκάτοχός του κυρός Θεόκτιστος ζήτησε από τις Ισραηλινές Αρχές την αναγνώριση του κ. Θεοφίλου. Επίσης θυμίζει πως όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης σταμάτησε να μνημονεύει από τα Δίπτυχα το όνομα του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Διοδώρου, ο Πατριάρχης Ρουμανίας Θεόκτιστος δεν τον ακολούθησε.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Πατριάρχης Δανιήλ βλέπει ως μοναδική λύση του ζητήματος την παραχώρηση εγγράφου ευλογίας εκ μέρους του Πατριάρχη Θεοφίλου και της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων για την ύπαρξη του Ρουμανικού Ιδρύματος και την λειτουργία του ρουμανικού Ναού.
Κύκλοι της Αγιοταφιτικής Αδελφότητας εμφανίζονται βαθύτατα ενοχλημένοι από το αιχμηρό ύφος της επιστολής του κ. Δανιήλ.
«Οι δικαιοδοσίες δεν αφορούν πιστούς συγκεκριμένης εθνικής καταγωγής αλλά όλους τους χριστιανούς ορθοδόξους που διαβιούν εντός συγκεκριμένων ορίων που καθορίστηκαν από Οικουμενικές Συνόδους. Κάθε άλλη προσέγγιση ευνοεί την εισπήδηση και την αντικανονικότητα και ως εκ τούτου οδηγεί αναπόφευκτα σε ένταση» επισημαίνει στο Amen.gr ένας εκ των Αγιοταφιτών κληρικών.
Υπενθυμίζεται ότι ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος αναγκάσθηκε να θέσει ο ίδιος το ζήτημα στον Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ αφού η Εκκλησία της Ρουμανίας έδειξε να αδιαφορεί να θεραπεύσει το πρόβλημα που δημιούργησε εντός των ορίων της κανονικής δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.
«Αι ενστάσεις και διαμαρτυρίαι του ημετέρου Πατριαρχείου δεν ηδυνήθησαν να ανακόψουν την ανέγερσιν του εν λόγω Ναού. Αυταί τουναντίον ηγνοήθησαν και ο Ναός ετελειώθη και σήμερον μάλιστα λειτουργείται» σημείωνε ο Πατριάρχης Θεόφιλος στο γράμμα που απέστειλε τον περασμένο Ιανουάριο προς τον Πατριάρχη Ρουμανίας.
«Εάν και αι άλλαι Ορθόδοξοι Εκκλησίαι ακολουθήσουν το παράδειγμα τούτο της Ορθοδόξου Ρουμανικής Εκκλησίας, τότε θα έχωμεν εις την Αγίαν Γην αντιπροσωπείες δέκα τριών Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπερ έσται παράδειγμα αυθαιρέτου Ορθοδόξου πολυφωνίας και πολυαρχίας, δυσκόλως διοικητικώς οικονομουμένης…» τόνιζε ο κ.Θεόφιλος και προσέθετε: «To Πατριαρχείον Ιεροσολύμων αντιμετώπισε μετά λύπης βαθείας αλλά και μετ’ ανεκτικότητος και μετριοπαθείας πολλής την εντός των κόλπων αυτού εμφυτευθείσαν αντικανονικήν ταύτην κατάστασιν, διό και περιωρίσθη όπως θέση εις ακοινωνησίαν μόνον τον πρωτεργάτην αυτής, Οσιολογιώτατον Αρχιμανδρίτην π. Ιερώνυμον Κρέτσου, χωρίς να καθαιρέση τούτον ή να διακόψη το μνημόσυνον της Ρουμανικής Εκκλησίας εν τοις Διπτύχοις, όπερ εδικαιούτο να πράξη».
ΠΗΓΗ:
Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ
No comments:
Post a Comment