Saturday, April 30, 2011

Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ


















Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===============

Σε εκτενές υπόμνημά του προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, εν όψει της σημερινής Ημερίδας για το μάθημα των θρησκευτικών, ο κ. Πέτρος Βασιλειάδης, απέδειξε - για μια ακόμη φορά - ότι είναι ο ηγέτης και ο θεωρητικός της φιλελεύθερης ακαδημαικής θεολογικής σκέψης.

Το υπόμνημα αυτό μας λέγει καταρχήν

1.) Τι θέλει ο κ. Βασιλειάδης να συμβεί με το μάθημα των θρησκευτικών: Να καταστεί συγκρητιστικό, πολυπολιτισμικό, κοινωνικό και θρησκειολογικό.

2.) Στη συνέχεια μας λέγει τι ΔΕΝ θέλει να κάνουμε όσοι υποστηρίζουμε τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών:
α.) Να προβάλλουμε την Ορθοδοξία ως τη μόνη ελπίδα του κόσμου και τον Χριστό ως τον μόνον αληθινό Θεό,
β.) Να μην εμμείνουμε στη συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ορθόδοξη χριστιανική θρησκευτική παιδεία στους μαθητές.

3.) Ετσι μας βοηθά να καταλάβουμε - έστω και αν δεν είναι αυτή η πρόθεσή του - τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρηθεί το μάθημα των θρησκευτικών υποχρεωτικό και ορθόδοξο.

Η ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ - ΓΙΑΓΚΑΤΖΟΓΛΟΥ
______________

Η Αχίλλειος πτέρνα της ενορχηστρωμένης προσπάθειας της ομάδας Γιαγκάτζογλου - Βασιλειάδη - Καιροσκόπων - Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου για να στραπατσάρουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι το Σύνταγμα.

Οι συνωμότες κατά του ορθόδοξου και υποχρεωτικού χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών έχουν εξασφαλισμένα τα νώτα τους αναφορικά με τη στάση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου. Τον έχουν δεδομένο. Ξέρουν ότι είναι σε θέση να ανατρέψει ή να αμβλύνει κάθε προσπάθεια της Ιεραρχίας να στηρίξει το μάθημα των θρησκευτικών.

Αυτό, λοιπόν, που πραγματικά φοβούνται είναι το Σύνταγμα που προβλέπει την υποχρεωτική και ορθόδοξη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών.

Αφού λοιπόν μας αποτρέπει να προσπαθήσουμε να κατοχυρώσουμε νομικά το αίτημα για να παραμείνουν τα θρησκευτικά υποχρεωτικό μάθημα διδασκαλίας γνωρίζουμε ότι εκεί ακριβώς πρέπει να στηρίξουμε την όλη μας προσπάθεια.

ΠΙΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
____________

Παράλληλα πρέπει να ασκήσουμε κάθε μορφής πίεση προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τον Μαικήνα του “κακού δαίμονα” του μαθήματος των θρησκευτικών κ. Σταύρο Γιαγκάτζογλου.

Δυστυχώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Ο θεολογικός κόσμος έπρεπε από καιρό να είχε αποδοκιμάσει έντονα τον Αρχιεπίσκοπο και να τον κάνει να νιώσει την αποστροφή των θεολόγων προς το πρόσωπό του. Το ίδιο έπρεπε να είχαν κάνει οι σύλλογοι γονέων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να χάσουμε την ελπίδα μας. Δεν είναι καθόλου αργά να εγκαταλείψουμε τη στάση του “κατηχητόπουλου”, που έδωσε στον Αρχιεπίσκοπο και όσους συνωμοτούν μαζί του, την άνεση χρόνου να κινηθούν χωρίς ουσιαστικά προσκόμματα. Επιβάλλεται να ασκηθεί - με κάθε τρόπο - πίεση σε βάρος του για να αναγκαστεί εκ των πραγμάτων να αναδιπλωθεί.

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
________

Αλλά το κύριό μας όπλο είναι η απειλή προσφυγής στη δικαιοσύνη για να μη βρεθούμε τυχόν μπροστά σε τετελεσμένα. Σε περίπτωση που τα τετελεσμένα εδραιωθούν πρέπει να είμαστε έτοιμοι - χωρίς τον παραμικρό δισταγμό και χωρίς καμιά χρονοτριβή - να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για να ανατρέψουμε τα όποια τετελεσμένα δημιουργήσουν οι συνωμότες.

ΓΝΗΣΙΟ ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗΣ “ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ” ΣΧΟΛΗΣ
____________

Ο κ. Βασιλειάδης λέγει πολλά στο άρθρο του αναφορικά με την “προνεωτερικότητα”, τη “νεωτερικότητα”, τη “μετανεωτερικότητα” καθώς επίσης για το ρόλο της θρησκείας και της Εκκλησίας στον κόσμο.

Με τις θέσεις του αυτές δείχνει βασικά:
1.) Πόσο ξένος είναι προς την ορθόδοξη σκέψη και παράδοση. Ο προβληματισμός του είναι δάνειο από τη σύγχρονη προτεσταντική φιλελεύθερη (“liberal”) θεολογία.
2.) Φανερώνει το συγκρητιστικό χαρακτήρα της σκέψης του ιδαιτέρως με την αναφορά του στις λεγόμενες “μονοθειστικές θρησκείες”, οι οποίες δήθεν πιστεύουν στον ίδιο Θεό. Λες και οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι δέχονται το Χριστό ως Θεό ή εμείς αρνηθήκαμε τον Χριστό ως Θεό και Σωτήρα μας.
3.) Θεωρεί τη “μετανεωτερικότητα” ως φερέγγυο σύμμαχο κατά του θετικισμού, λες και η ορθόδοξη συνείδηση μπορεί να αναπαυθεί επειδή εκτός από τη θρησκεία η μετανεωτερική σκέψη γκρέμισε και το κύρος της επιστήμης.

Ποια σημασία έχει άραγε, ποιο είδωλο γκρεμίζεται και ποιο μπαίνει στη θέση του, αφού το μόνο που μετρά είναι ο άνθρωπος να δεχτεί το Χριστό ως τον ΜΟΝΟΝ αληθινό Θεό και να εγκεντρισθεί στην Εκκλησία Του το Σώμα Του τη ΜΟΝΗ Κιβωτό της σωτηρίας και ακαταίσχυντη ελπίδα του ανθρωπίνου γένους.

Παρότι είναι Βιβλικός θεολόγος αγνοεί προκλητικά ότι “Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ' ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν.” (Ματθ. κη΄, 18-20).

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Του κ. Χάρη Ανδρεόπουλου
========

Υπέρ της αναγκαιότητας να ξεπερασθεί η διαλεκτική αντίθεση μεταξύ του κατηχητικού και γνωσιολογικού χαρακτήρα του θρησκευτικού μαθήματος τάσσεται ο καθηγητής του τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κ. Πέτρος Βασιλειάδης, τονίζοντας ότι αυτό που πρωτίστως έχει σημασία είναι η αντίληψη του τρόπου με τον οποίο ένα πιστός ορθόδοξος θεολόγος οφείλει να καταθέτει τη μαρτυρία του στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

Σε κείμενο - υπόμνημα που διεβίβασε στον Αρχιεπίσκοπο εν όψει της σημερινής (30/04/2011) σύσκεψης που συγκάλεσε η ΔΙΣ για το θρησκευτικό μάθημα, ο κ. Βασιλειάδης, τονίζει ότι η θρησκευτική εκπαίδευση δεν μπορεί να ενεργεί ως βραχίονας παρωχημένων θεολογικών αντιλήψεων, ούτε ακόμη να υποκαθιστά ή και να νομιμοποιεί την θεσμική έκφραση της Εκκλησίας, αλλά να αντιμετωπίζει κριτικά τους θεσμούς του κόσμου τούτου και προφητικά να καταγγέλλει τις άδικες δομές του. Αναφορικά με το περιεχόμενο θρησκευτικού μαθήματος, ο κ. Βασιλειάδης, αφού υπογραμμίζει ευθύς εξ αρχής ότι είναι αντίθετος με τις γνωστές - και εν πολλοίς αντιτιθέμενες - απόψεις περί ομολογιακού ή γνωσιολογικού χαρακτήρα, είπε ότι ευρίσκεται πλησιέστερα σε μια τρίτη άποψη, αυτή που υποστηρίζει τον αναπροσανατολισμό του μαθήματος σε μια νέα θεμελίωση με «βιβλικό» χαρακτήρα, έχοντας ως βάση της διδασκαλίας την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη.

ΠΗΓΗ:

Θεολογικός Σύνδεσμος της Λάρισσας

No comments:

Post a Comment