Saturday, June 2, 2018

ΑΠΟΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ”


ΑΠΟΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο katanixis.gr:

“Ο αγώνας για την ενημέρωση του πιστού λαού του Θεού, επιβάλλει και την δημόσια θέση μας πως η μόνη πλέον Ορθόδοξη αντίσταση και ομολογία, που συστήνεται από τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας, είναι η διακοπή της μνημονεύσεως (αποτείχιση) των αιρετιζόντων Επισκόπων από κληρικούς από μοναχούς αλλά και από τους λαϊκούς, με έγγραφη δήλωσή τους προς τον οικείο Μητροπολίτη.

Μετά το Κολυμπάρι, μετά την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου “Προς τον Λαό” και την ανακοίνωση του Αγίου Όρους, όλοι οι Πατριάρχες, Ιεράρχες και Αγιορείτες Μοναχοί, ενοχοποιούνται για την επιχειρούμενη Συνοδική επιβολή της παναίρεσης του Οικουμενισμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία.”  

Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα.

1.) Ο συντάκτης της ανάρτησης εκφράζει προβληματικές θέσεις χωρίς να συνειδητοποιεί το μέγεθος του ατοπήματος που διέπραξε.

2.) Ο συντάκτης της ανάρτησης επιγνώστως διατυπώνει θέσεις, οι οποίες σαφώς δεν σχετίζονται με την Αποτείχιση, αλλά με το Σχίσμα.

Σε κάθε πέριπτωση διαπράτει δύο σοβαρώτατα σφάλματα:

1.) Παρουσιάζει όλους τους επισκόπους της Εκκλησίας και όλους του Αγιορείτες, που δεν αποτειχίστηκαν, ως Οικουμενιστές και προδότες της πίστεως, πράγμα απαράδεκτο και προπαντός αναληθές. 

2.) Με βάση την πλάνη ότι όλοι Μήδισαν θεωρεί αντικανονικά και αντορθόδοξα, ότι ο μόνος τρόπος αποστασιοποίησης, από τον Οικουμενισμό και την Σύνοδο της Κρήτης, είναι η Αποτείχιση.

Πέραν του αθεολόγητου του ισχυρισμού, το περίεργο είναι ότι ο π. Θεοδώρος Ζήσης -πάλαι τε και επ’ εσχάτων- λέγει τα ακριβώς αντίθετα, από όσα λέγει ο συντάκτης της ανάρτησης. Λέγει, συγκεκριμένα, ότι η Αποτείχιση είναι δυνητική και όχι ο μόνος τρόπος καταπολέμησης του Οικουμενισμού και της Συνόδου της Κρήτης.

Ο συντάκτης του κειμένου ανεπιγνώστως γράφει κάτι που είναι αφενός μεν θεολογικά αστήρικτο και αφετέρου αντιφάσκει με τις κατ’ επανάληψη εκπεφρασμένες θέσεις του π. Θεόδωρου Ζήση.

Ως εκ τούτου -εικάζω- ότι το περιεχόμενο της ανάρτησης δεν τέθηκε υπόψη του π. Νικόλαου Μανώλη και καλόν είναι να τεθεί, για να γίνει η αναγκαία διόρθωση, ώστε μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις για την πορεία των Αποτειχισθέντων.

1 comment: