ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στη “Ρομφαία”, την ακόλουθη παρέμβαση του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσόστομου για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο:
“Παρακολουθώντας τις δημόσιες εκφρασθείσες τοποθετήσεις ορισμένων τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, σχετικά με την συγκληθησομένη Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας, θα επιθυμούσαμε να αναφέρουμε επιγραμματικά τα εξήςː
- Η σύγκλιση της Μεγάλης Συνόδου αποφασίστηκε ομόφωνα από δύο Συνάξεις των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, χωρίς να προβληθεί καμία ένσταση. Το γεγονός αυτό διασφαλίζει την ενότητα και ομοφωνία μεταξύ μας για αυτό και θεωρούμε ότι οποιαδήποτε άλλη θέση ή πρόταση, της τελευταίας στιγμής, απειλεί την ενότητα αυτή και η ευθύνη θα βαραίνει όσους, έστω και άθελά τους, θα συμβάλουν στη διάσπασή της.
- Εάν υπάρχει, εκ μέρους όλων μας, καλή θέληση και αν εμφορούμαστε από το Ορθόδοξο Πνεύμα της αλήθειας και παραδόσεως μας, όλα τα τυχόν προβλήματα, που υπάρχουν στα ήδη συμφωνηθέντα Προσυνοδικώς κείμενα, μπορούν να επιλυθούν άμεσα, ώστε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος να έχει τον απαιτούμενο χρόνο να ασχοληθεί και με θέματα διμερή, τα οποία απασχολούν Αδελφές Εκκλησίες.
Ως εκ τούτου, καλούμε όλες τις κατά τόπους Ορθόδοξες Εκκλησίες να συμμετάσχουν στις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου με πνεύμα αγάπης, ταπείνωσης και ομοφροσύνης, ώστε η μαρτυρία μας προς τον κόσμο να είναι δημιουργική και αποτελεσματική εν Χριστώ Ιησού.”
Η παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου αποσκοπεί στο να τονίσει την ενότητα της Ορθοδοξίας πλην όμως δεν απαντά την ουσία του προβλήματος. Έχει δίκαιο να λέγει ότι ορισμένες Εκκλησίες -η Αντιόχεια και τα Ιεροσόλυμα λ.χ.- έχουν διμερείς διαφορές, οι οποίες δεν επιτρέπεται να επισκιάσουν τη σύγκληση και ομαλή λειτουργία της Μεγάλης Συνόδου, αλλά παράλληλα υπάρχουν και άλλες Εκκλησίες -η Εκκλησία της Βουλγαρίας λ.χ.- οι οποίες έχουν αντιρρήσεις για τα κείμενα της ε΄ Προσυνοδικής Διάσκεψης το ορθόδοξο περιεχόμενο των οποίων διαμφισβητούν έντονα.
Αυτό που θα έπρεπε πρωτίστως να απασχολεί τον Μακαριότατο και τους άλλους ιεράρχες της Εκκλησίας της Κύπρου είναι το γεγονός ότι οι τροποποιήσεις των κειμένων της ε΄ Προσυνοδικής Διάσκεψης που ενέκριναν και θα προτείνουν στην Πανορθόδοξη Σύνοδο κάθε άλλο παρά ορθοδοξοποιούν τα κείμενα αφού αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα στους αιρετικούς.
Το σημαντικό δεν είναι να συμμετάσχουν όλες οι Εκκλησίες σε μια Πανορθόδοξη Σύνοδο. Ως γνωστόν συγκλήθηκαν τοπικές Σύνοδοι -η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος λ.χ.- οι οποίες αναγνωρίστηκαν στη συνέχεια ως οικουμενικές. Το ουσιώδες, επομένως, είναι η Πανορθόδοξη Σύνοδος να εκφράσει την πίστη της Εκκλησίας και να διατυπώσει ορθόδοξους όρους πίστεως και προς αυτή την κατεύθυνση η Εκκλησία της Κύπρου καλείται να εργαστεί εσπευσμένα και άοκνα.
No comments:
Post a Comment