ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΙΣ ΟΡΘΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΧΟΛΕΒΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========
Καθολική είναι η εκτίμηση που απολαμβάνει ο κ. Χολέβας για τη σοβαρότητα, την άδολη αγάπη του προς το έθνος και την πίστη μας και την αγνότητα των προθέσεων του για ότι καλό υπάρχει στην πατρίδα μας. Δόκιμος συγγραφέας, αγνός πατριώτης και πιστός χριστιανός.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΑΚΑΛΕΙ ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
_____________
Σε άρθρο του που τιτλοφορεί “Οργή λαού - φωνή Θεού” ο κ. Χολέβας επισημαίνει τη νίκη των Ελληνοκεντρικών και ορθόδοξων δυνάμεων της Κύπρου σε βάρος των Νεοκυπρίων που προσπαθούν να αλλοτριώσουν την πίστη και την ελληνική μας εθνική συνείδηση. Η Εκκλησία και η οργάνωση των θεολόγων αντέδρασαν στις ασχημίες σχολικών βιβλίων των Θρησκευτικών και ο υπουργός παιδείας έδωσε εντολή να αποσυρθούν αμέσως.
Να συμπληρώσουμε ορισμένα στοιχεία στην αναφορά του κ. Χολέβα.
Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
_________
Η Εκκλησία της Κύπρου - και ιδιαίτερα ο Μακαριότατος και ο Μητροπολίτης Πάφου - αντί να χαιδεύουν τον κ. Χριστόφια - όπως λ.χ. έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος που είχε μυστικά διαβούλια και επίσημα δείπνα με τον ΓΑΠ - εναντιώθηκε πολύ δυναμικά στην προσπάθεια του τέως υπουργού Παιδείας κ. Ανδρέα Δημητρίου, ο οποίος - του ΑΚΕΛ και του κ. Χριστόφια τοις ρήμασιν πειθόμενος - προσπάθησε με κάθε τρόπο να αλλοτριώσει τον Ελληνικό και ορθόδοξο χαρακτήρα του νησιού και να εμπεδώσει την ιδέα ότι οι Κύπριοι δεν είναι Ελληνες αλλά ένας ξεχωριστός λαός με τους Τουρκοκυπρίους.!!!
Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΧΕΦΡΟΝΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
_____________
Ο Κύπριος Πρόεδρος όμως μετά την φονική έκρηξη στο Μαρί αντελήφθη ότι δεν ήταν δυνατόν να διατηρήσει τον αμφιλεγόμενον κ. Δημητρίου στη θέση του και αναγκάστηκε να υπουργοποιήσει τον κ. Γ. Δημοσθένους ένα εχέφρονα άνθρωπο που δεν διακατέχεται από Νεοκυπριακές και εκκλησιομάχες τάσεις.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ Ο.Ε.Λ.ΜΕ.Κ.
__________
Οι Θεολόγοι της Κύπρου αντέδρασαν στα νέα σχολικά βιβλία, αλλά αντέδρασε προπαντός η οργάνωση των Καθηγητών Μέσης Παιδείας, η οποία - απολύτως προς τιμή της - τήρησε και εξακολουθεί να τηρεί πολύ εθνοπρεπή στάση και αποδοκιμάζει δημόσια και έντονα τις προσπάθειες αφελληνισμού της Παιδείας.
Ετσι η ηγεσία της Εκκλησίας, η οργάνωση των Θεολόγων και η ομοσπονδία των Καθηγητών Μέσης Παιδείας έφεραν το προσδοκώμενο θετικό αποτέλεσμα.
Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
__________
Στην Ελλάδα αντίθετα η ομοσπονδία των καθηγητών Μέσης Παιδείας κινείται στον αστερισμό του “ηρωικού πολυτεχνείου”, οι οργανώσεις των θεολόγων - δεν αναφέρομαι φυσικά στους μητραλοίες ΚΑΙΡΟΣκόπους - έχουν κυριολεκτικά λουφάξει και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έδωσε το ακονισμένο φάσγανο στα χέρια του κ. Γιαγκάζογλου για να πετσοκόψει τις σάρκες του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, χωρίς να συναντά καμιά ουσιαστική αντίσταση από την Ιεραρχία στα καταχθόνια του σχέδια.
Η μόνη παρήγορη φωνή που ακούστηκε στην Ελλάδα είναι η φωνή του αναπληρωτή υπουργού παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλου, αλλά και αυτή δεν ξέρουμε πόσο μπορεί να εισακουσθεί αφού η πέμπτη φάλαγγα της εκκλησιομαχίας και της απο-ορθοδοξοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών κατοικεί στην οδό Φιλοθέης.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
____________
Το ακόμη πιο τραγικό είναι ότι αυτοί που αναμέναμε να ανοίξουν το στόμα τους και να κινηθούν δυναμικά για να οργανώσουν αντίσταση του θεολογικού κόσμου - και οι οποίοι στο παρελθόν είχαν πρωτοστατήσει για να ανακόψουν τον εξοβελισμό των θρησκευτικών από τα σχολεία - δεν έχουν κουνήσει ούτε το μικρό τους δακτυλάκι για να ανακόψουν τη φορά των πραγμάτων.
Δεν είναι θέμα Οικουμενισμού, ισχυρίζονται, και έτσι δεν είναι δική τους προτεραιότητα.!!! Της ιδίας φιλοσοφίας ισχυρισμούς έκαναν για το θέμα της ηλεκτρονικής φυλακής.
Ωστε;
Η εκχώρηση της ελευθερίας μας στο “μεγάλο αδελφό” της παγκοσμιοποίησης δεν είναι συμμόρφωση προς τις επιταγές του συγκρητιστικού πνεύματος της εποχής μας; Ούτε όταν τα παιδιά μας θα διδάσκονται τον “λαικό Οικουμενισμό” ως περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών δεν πρέπει να αντιδρούμε;
Με αυτά τα δεδομένα πώς να ακουστεί η “οργή του λαού και να γίνει φωνή του Θεού”;
Οσοι δεν θέλουν να κοροιδεύουν τον εαυτό τους κατανοούν ότι είμαστε κυριολεκτικά “ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα” ή καλύτερα ως πρόβατα με ποιμένα τον λύκο Ιερώνυμο και τσοπανόσκυλο τον χασάπη Γιαγκάτζογλου.
Παραθέτουμε στη συνέχεια αποσπάσματα από το άρθρο του κ. Χολέβα που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ, ΦΩΝΗ ΘΕΟΥ
Του Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος
=============
Στην Κύπρο προ ολίγων ημερών συνέβη κάτι σημαντικό, το οποίο ίσως δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση που διορίσθηκε από τον Πρόεδρο Χριστόφια – τον κυριώτερο υπεύθυνο για την πολύνεκρη έκρηξη στη ναυτική βάση - και η οποία στηρίζεται μόνον από το κομμουνιστικό ΑΚΕΛ, αποφάσισε ξαφνικά να καταργήσει τη χρήση των σχολικών εγχειριδίων για τα Θρησκευτικά που έρχονται από την Ελλάδα και να εισαγάγει ένα νέο βιβλίο στην Α΄ Γυμνασίου. Το εν λόγω εγχειρίδιο αντανακλά την ιδεολογία και την εκπαιδευτική φιλοσοφία του Κυπρίου Προέδρου, ο οποίος αμφισβητεί την ελληνορθόδοξη ταυτότητα των Κυπρίων, προωθεί την αφελή προσέγγιση με τους Τουρκοκυπρίους και την θεωρία της «κυπριακής εθνικής συνειδήσεως». Χαρακτηριστικά αναφέρω, επειδή ξεφύλλισα το βιβλίο μέσω Διαδικτύου, ότι στις πρώτες σελίδες των Κυπριακών Θρησκευτικών αναγράφεται ότι οι Απόστολοι Παύλος και Βαρνάβας συνάντησαν στην Κύπρο έναν πληθυσμό που αποτελείτο από «ντόπιους Κυπρίους». Όλοι οι σοβαροί ιστορικοί γνωρίζουν ότι κατά τους πρώτους Χριστιανικούς χρόνους η πλειοψηφία του πληθυσμού στη Μεγαλόνησο ήταν ελληνική, όπως είναι και σήμερα. Όμως η γραμμή του ΑΚΕΛ και του Χριστόφια έχει μείνει στις αριστερές αγκυλώσεις που δεν βλέπουν Έλληνες στην Κύπρο, αλλά ελληνόφωνους Κυπρίους.
ΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
______________
Το πιο ενδιαφέρον της υποθέσεως είναι ότι οι Έλληνες Κύπριοι Θεολόγοι αρνήθηκαν να διδάξουν αυτό το εγχειρίδιο, το οποίο εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο απεξάρτησης της κυπριακής παιδείας από την ελληνικότητα και την Ορθόδοξη παράδοση. Επίσης ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος και πολλοί Μητροπολίτες διαφώνησαν δυναμικά με την προσπάθεια αλλοιώσεως του ελληνικού χαρακτήρα της παιδείας. Αλλά και μεταξύ του λαού διεφάνη αμέσως η αντίδραση. Τελικά ο Υπουργός Παιδείας του Χριστόφια Γ. Δημοσθένους αναγκάσθηκε να αποσύρει άρον – άρον το επίμαχο εγχειρίδιο και ζήτησε από το ελληνικό Υπουργείο παιδείας να ξαναστείλει το βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, το οποίο διδασκόταν επί πολλά χρόνια στην Α΄ Γυμνασίου.
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ
_____________
Είναι η δεύτερη φορά που οι Κύπριοι εκπαιδευτικοί αντιδρούν σε σχολικό βιβλίο με τη στήριξη της πλειοψηφίας του λαού. Η πρώτη ήταν το 2001 όταν οι φιλόλογοι της Μεγαλονήσου αρνήθηκαν να διδάξουν το βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου που εστάλη από την Ελλάδα με συγγραφείς τον καθηγητή Γεώργιο Κόκκινο και συνεργάτες του. Το βιβλίο αυτό μιλούσε με αρνητικούς χαρακτηρισμούς για τον επικό αγώνα της ΕΟΚΑ του 1955-59. Μετά την κυπριακή αντίδραση αποφασίσθηκε να μην διδαχθεί ούτε στην Ελλάδα.
ΠΗΓΗ:
Ακτίνες
No comments:
Post a Comment