Sunday, December 18, 2011

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗ ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ


ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΗΡΙΑ ΤΟΥ π. ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Εχω καταγράψει - κατ’ επανάληψη - την έλλειψη εκτίμησης που τρέφω για τον Αρχιμανδρίτη Δανιήλ Αεράκη.


ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΠΝΕΕΙ

_______


Ο Πανασιολογιότατος είναι κληρικός που δεν εμπνέει. Μικροπρεπής. Αδίστακτος στις μεθοδεύσεις. Το ψέμμα το έχει στην ημερήσια διάταξη. “Αλεπουδιάρης”. Απίστευτα αλαζονικός και αυτάρεσκος και ενοχλητικά προκλητικός με τον τρόπο που αυτοπροβάλλεται.


Ηδονίζεται να κυκλοφορεί στα εκκλησιαστικά σαλόνια και να παριστάνει το μεγάλο Γέροντα, να ανακατεύει τους ανθρώπους και να βάζει σκάνδαλα.


Κατ’ ουσίαν σε τίποτα δεν πιστεύει εκτός από αυτόν που βλέπει στον καθρέφτη.


Με λίγα λόγια ο Πανασιολογιότατος είναι κλασσικό παράδειγμα προς αποφυγή. Για κάθε ποιμένα.


Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΣΧΕΤΩΣΥΝΗ

______________


Οσο για τις θεολογικές του θέσεις τι φω και τι λαλήσω; Ενώ ο καυμένος - κατά τη λαική έκφραση - "δεν ξέρει πού του πηγαίνουν τα τέσσερα", ο ίδιος, εν τη πανθαυμάστω αυτού δοκησισοφία και σεμνότητι, θεωρεί εαυτόν ισοστάσιο των μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας.!


Δεν είναι ότι δεν διαβάζει και δεν ενημερώνεται. Το αντίθετο.!


Ισχύει όμως γι’ αυτόν ότι είπε ο Πρόεδρος Ομπάμα για τον αντίπαλό του στις προεδρικές εκλογές. “It is not that he does not care! He does not get it!”


Εχει φτερά σπουργίτη και αυτοπεποίθηση αετού. Είναι ενδεδυμένος στολή αραχνούφαντη και καμαρώνει σαν σιδερόφρακτος ιππότης. Εχει θεολογική φωνή καρακάξας και κελαηδά λες και είναι αηδόνι. Κώνωψ επί κέρατος βοός που νομίζει ότι έχει την πατημασιά ελέφαντα. Τον διακρίνει ήθος γυμνοσάλιαγκα και καλπάζει περήφανος σαν Αραβικό άτι.


ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΖΩΝ, ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΤΗΣ. ΜΑΚΡΑΚΙΣΤΗΣ

_____________


Προτεσταντόπληκτος. Νεοβαρλααμίτης. Μακρακιστικών καταβολών που το παίζει - κατά την περίσταση και κατά τον τρόπο που νομίζει ότι θίγεται ο αβυθομέτρητος εγωισμός του - από άκρως φιλελεύθερος μέχρι Καντιωτικός της παλιάς σχολής.


Οι απόψεις του λ.χ. για τα άγια λείψανα, τους Αγίους και τη λαική ευσέβεια προσυπογράφονται ευχαρίστως από κάθε Προτεστάντη.


ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΑΣΥΝΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙΝΩΔΙΑΣ

__________


Εμφανίζεται ως φίλος του κ. Νικόλαου Σωτηρόπουλου και δεν διστάζει να εκφράζει τον απέραντο θαυμασμό του για τον Αυστραλίας, τον Μεσσηνίας, τον Περγάμου, τον Ιωαννίνων, τον π. Θερμό και τους στοχαστές Ρώσους θεολόγους της Διασποράς!!!


Το παίζει Γκατζιρουλικός, αλλά δεν έχει αναστολές να κυκλοφορεί στα Οινόφυτα και να εκφράζει το θαυμασμό του για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ούτε να συμφύρεται με τους μοιχεπιβάτες του Θρόνου του Αγίου Αττικής.


Το παίζει "πατριαρχικός", χωρίς να έχει δισταγμό να συνδιαχειρίζεται ιστολόγιο που βρίζει με ποταπές χυδαιότητες του υποκόσμου τον Πατριάρχη και κορυφαίους ιεράρχες του Θρόνου.


Γίνεται τοις πάσιν τα πάντα ίνα πάντως εαυτόν προβάλει και καθιερώσει ως κορυφαία προσωπικότητα της εκκλησιαστικής ζωής.


ΕΠΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΛΟ!

__________


Ολα τα πιο πάνω ήκιστα κολακευτικά, που ανέφερα για τον Πανοσιολογιότατο, δεν σημαίνουν ότι δεν αναγνωρίζω ότι καλό ως άνθρωπος έχει. Πολύ καλός ρήτορας, ακούραστος σε ότι επιδίδεται, μεθοδικός, με πολυποίκιλο ποιμαντικό έργο.


Ο Γ΄ τόμος του Χρυσοστομικού Λεξικού, που εξέδωσε πρόσφατα, δείχνει το εύρος και τη συστηματικότητα της εργασίας που επιτελεί.


ΤΟ "ΕΠ’ ΕΜΟΙ" ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΤΑΛΑΝΤΕΥΤΗ ΠΟΡΕΙΑ

_________________


Θα παρακαλέσω θερμά τους καλούς αναγνώστες να συνειδητοποιήσουν ότι “τὸ ἐπ’ ἐμοί, ἐνόσω ζῶ καὶ ἀναπνέω καὶ σωφρονῶ, δεν θὰ παύσω πάντοτε” να ακολουθώ την ίδια τακτική.


Οταν θα διακρίνω κάτι καλό θα το επαινώ. Οταν κάτι δεν αναπαύει τη συνείδησή μου θα το λέγω. Και για όσους τιμώ ως ανθρώπους και για όσους έχω απτά δείγματα της παλιανθρωπιάς τους.


ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ

______________


Το αναφέρω αυτό επειδή πολλοί με καθιστούν κοινωνό της διαφωνίας τους για την τακτική που ακολουθώ.


Ορισμένοι ενοχλούνται από το ύφος που γράφω. Οι περισσότεροι επειδή άσκησα κριτική σε κάποιον που οι ίδιοι θεωρούν σπουδαίο και έξω της παρεμβολής της κριτικής. Κάποιοι τρίτοι - οι ελάχιστοι - επειδή είναι αληθινά πνευματικοί άνθρωποι και έχουν επιφυλάξεις για τον ισοπεδωτικό λόγο που αρθρώνω.


Θα προσπαθήσω να απαλύνω τον πολεμικό χαρακτήρα της κριτικής που ασκώ, αλλά δεν υπάρχει κανένας τρόπος να πείσω τον εαυτό μου ότι δεν πρέπει να επαινώ ότι βλέπω ότι είναι καλόν και να μην απορρίπτω ότι θεωρώ με κάθε ειλικρίνεια ότι είναι λάθος.


“ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ Η ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ”

_________________


“Καιρός παντί πράγματι”, θα μου πουν ορισμένοι. “Το καλόν ου μη καλόν αν μη καλώς γίνεται”, θα ισχυριστούν άλλοι. “Μεγίστη πασών των αρετών η διάκρισις” θα προσθέσουν όλοι οι εχέφρονες.


Σωστά.!


Αλλά η διάκρισις είναι όντως “η μεγίστη πασών των αρετών”. Πού να την βρω εγώ την "μεγίστην πασών των αρετών", αφού δεν έβαλα το πόδι μου στο πρώτο σκαλοπάτι της κλίμακας των αρετών;


Αυτό που υπόσχομαι είναι να συνεχίσω να λέγω πάντοτε όσα μου υπαγορεύει η συνείδησή μου.


Η συνείδηση των εμπαθών ανθρώπων βέβαια δεν αποτελεί εχέγγυο και ασφαλή πυξίδα κατά Θεόν πορείας.


Σωστά.! Αλλά “ουκ αν λάβης παρά του μη έχοντος”. “Ο έχω σοι δίδωμι”. “Αναγνωρίζω πλήρως ότι “It is not good enough", αλλά "it is the best I can!”


ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΤΙΜΩ ΑΛΛΑ ΑΣΚΩ ΚΡΙΤΙΚΗ

_____________


Φέρνω ορισμένα παραδείγματα. Εκτιμώ πάρα πολύ ως ανθρώπους τον Καθηγητή κ. Πατρώνο και τον Σεβασμιότατο Κωνσταντίας κ. Βασίλειο.


Αλλά πώς να το κάνουμε; Οταν γνωρίζω τι διδάσκει περί γάμου ο κ. Πατρώνος και όταν διαβάζω τι γράφει και τι κάνει ο Αγιος Κωνσταντίας για θέματα Οικουμενισμού δεν έχω καμιά έντιμη επιλογή παρά να τους ασκήσω κριτική.


Την ίδια τακτική ακολουθώ ακόμη και όταν γνωρίζω - με απόλυτη βεβαιότητα - ότι κάποιος είναι παλιοχαρακτήρας. Αν κάνει κάτι σωστό θα το πω, ασχέτως του γεγονότος ότι “οίδα καλώς” την αφερεγγυότητα και αναξιοπιστία του.


Γι’ αυτό - με τις ταπεινές μου ευχές για τη γιορτή του π. Δανιήλ - αναδημοσιεύω από το καλό ιστολόγιο “Χριστιανική βιβλιογραφία” τη σχετική βιβλιοκρισία για τον τρίτο τόμο του πολύμοχθου έργου που εξέδωσε του Χρυσοστομικού λεξικού.


*****

Ο ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ


Του Ιστολογίου “Χριστιανική Βιβλιογραφία”

=============


Κυκλοφόρησε καὶ ὁ τρίτος τόμος τοῦ πολύμοχθου ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ μὲ λήμματα ἀπὸ τὸ Κ ἕως τὸ Μ.


. Θὰ ἐπαναλάβουμε ὅσα καὶ στὴν ἔκδοση τοῦ Β´ τόμου, ὅτι δηλαδὴ πρόκειται γιὰ μιὰ πραγματικὰ σπουδαία ἐργασία. «Ἕνα ὑπέροχο λεξικό, μᾶλλον θεματολόγιο, ὅπου καταχωροῦνται ἐπιλεγμένα ἀποσπάσματα ἀπὸ τὰ ἔργα τοῦ Ἁγ. Ἰω. Χρυσοστόμου, στὴν πρωτότυπη γλῶσσα καὶ σὲ νεοελληνικὴ ἀπόδοση, μὲ καλή, βοηθητικὴ σελιδοποίηση καὶ ταξινόμηση τοῦ ὑλικοῦ καὶ παράλληλη παραπομπὴ στὸν ἀντίστοιχο τόμο τῆς Ε.Π.Ε. (βλ.σχετ. http://christianvivliografia.wordpress.com/2011/04/09/ χρυσοστομικὸ-λεξικὸ/).


(Μόνη δευτερευούσης σημασίας ἰδέα: Μήπως θὰ ἦταν καλύτερα ἂν εἶχε ἀποφευχθεῖ ἡ λέξη «μετάφρασις» γιὰ τὴν ἑρμηνευτικὴ ἀπόδοση στὴν νέα ἑλληνική τοῦ κάθε χρυσοστομικοῦ ἀποσπάσματος. Πρῶτον, διότι δὲν κυριολεκτεῖται, ἀφοῦ δὲν εἶναι μετάφραση ἀπὸ μιὰ ξένη γλῶσσα σὲ ἄλλη γλῶσσα (ἀπὸ τὰ ἑλληνικὰ στὰ ἑλληνικὰ τί μετάφραση εἶναι;) καὶ δεύτερον, διότι ἡ μετάφραση πρέπει εἶναι μετάφραση καὶ ὄχι νοηματικὴ/ἑρμηνευτικὴ ἀπόδοση, ὅπως ἐκ τῶν πραγμάτων στὴν παροῦσα περίπτωση).


. Σημασία ἔχει ὅτι χάρις στὸν κόπο τοῦ πονήσαντος ὁ παλμὸς τοῦ χρυσοστομικοῦ λόγου, ἡ εὐωδία καὶ ἡ “πατερικότητα” τῆς ἁγίας χρυσοστομικῆς σκέψεως γίνονται ἀκόμη πιὸ προσιτὰ καὶ εὔχρηστα καὶ – μακάρι – πιὸ κοντινὰ στὴν «ξεθεωμένη (ἀκριβολογικῶς καὶ παραβολικῶς) ζωή μας, ποὺ κλυδωνίζεται μέσα στὴν δίνη τῶν κοσμικῶν ἰδεολογημάτων καὶ τῶν νεοθεολογικῶν ἐφευρημάτων.

2 comments:

  1. ἐπειδή γνωρίζω ἀπό πρῶτο χέρι, σοῦ ἀναφέρω ὅτι ὡς φοιτητής ὁ πατήρ Δανιήλ ἦταν ἄριστος θεολόγος. Καί ἀργότερα στήν ἀδελφότητα τοῦ "Σταυροῦ" ὁ π.Αὐγουστῖνος τόν ἐκτιμοῦσε ἀπεριόριστα γιά τά χαρίσματά του, ἰδίως τόν δυνατό του λόγο.

    ReplyDelete
  2. Ναι αγαπητέ Λεωνίδα.

    Εχω υπόψη μου πόσο μεγάλος θεολόγος είναι και από τις αποφατικές αναλύσεις του και από το Νεοβαρλααμισμό του και από τα προτεσταντιλίκια του.

    Οσο για την εκτίμηση του π. Αυγουστίνου που αναφέρεσαι αδελφέ μου πώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι τον πέταξε εκτός της αδελφότητος;

    Οχι βέβαια από τη βαθειά εκτίμηση προς το πρόσωπό του. Δεν είναι έτσι;

    Σε κάθε περίπτωση θα σε παραπέμψω σε τρία αρμόδια πρόσωπα.

    Τον Αρχιμανδρίτη Μελέτιο Βαδραχάνη που πρώτος μου απεκάλυψε την αγιότητα του ανδρός, τον Κύπριο Αρχιμανδρίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης και την κυρία Καπλάνογλου που εξηγεί με λεπτομέρειες πόση εκτίμηση έτρεφε ο π. Δανιήλ προς τον Σεβασμιότατο αλλά και ο π. Αυγουστίνος προς τον π. Δανιήλ.

    ReplyDelete