Thursday, October 13, 2016

ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ‘’ΠΡΩΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ’’ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ


ΤΑ ΠΕΡΙ ΠΡΩΤΕΙΟΥ ‘’ΠΡΩΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ’’ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Παρεμηνευτική αναφορά στην ‘’πρώτη χιλιετία’’, έγινε από τους παπικούς  κατά την 14η (XIV) συνεδρίαση της Ολομέλειας της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου, που πραγματοποιήθηκε από 16 μέχρι 22 Σεπτεμβρίου 2016 στην Ιταλική πόλη Κιέτι.

Οι αναφορές στην ‘’πρώτη χιλιετία’’ δεν έχουν μόνο ιστορική χροιά. Η αναφορά στην Αρχαία Εκκλησία και στην πρώτη χιλιετία δεν έχει την ιστορική μόνο χροιά, αλλά σκοπό έχει να προβληθεί από τους παπικούς η εξουσιαστική παρερμηνεία για το πρωτείο.

Οι παπικοί όταν αναφέρονται στην πρώτη χιλιετία, τη δική τους εξουσιαστική  παρερμηνεία προτάσσουν. Η σκοπιμότητα των βατικάνειων αναφορών στην πρώτη χιλιετία, είναι ενδεικτική του τι επιδιώκεται. Ο διευθύνων σύμβουλος στο Καθολικό (Παπικό) Ίδρυμα Μέσων Ενημέρωσης στον Καναδά, ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica, ανέφερε παλαιότερα ότι «οι  Ορθόδοξοι Χριστιανοί μαθαίνουν από τη μοναδική μαρτυρία του Πάπα Φραγκίσκου. Είναι από πολλές απόψεις ένας ‘’επίσκοπος’’ που αντικατοπτρίζει το Χριστιανισμό της πρώτης χιλιετίας, όταν η Εκκλησία ήταν αδιαίρετη». 

«Ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα», ανέφερε επίσης στη Vatican insider (www.lastampa.it) ημερομηνίας 23/2/2015. Αντιλαμβανόμαστε ότι η αναφορά των παπικών στην πρώτη χιλιετία, προωθεί στρεβλές εκκλησιολογικές θέσεις για το πρωτείο. 

Η Συνοδική απόφαση της Εκκλησίας της Ρωσίας αναφορικά με το παπικό πρωτείο αλλά και το πρωτείο του Οικουμενικού Πατριάρχη σημειώνει μεταξύ άλλων τα εξής: «Έκτοτε (εννοεί την περίοδο μετά το Σχίσμα του 1054μ.Χ.) και έως σήμερα  τα πρωτεία τιμής σε παγκόσμιο επίπεδο στην Ορθόδοξη Εκκλησία ανήκουν στον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ως πρώτο μεταξύ ίσων Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών». Η θέση της Εκκλησίας για το πρωτείο, είναι ότι τούτο αποτελεί πρωτείο τιμής και όχι εξουσίας. Οι παπικοί δυστυχώς δεν πρόκειται εύκολα να εγκαταλείψουν την εξουσιαστική μάνητά τους. Ο παρερμηνευθείς  από τους προβάλλοντες τον οικουμενισμό, Άγιος Πορφύριος αναφέρει πως «είναι φως φανάρι ότι τον ενδιαφέρει να αναγνωρίσουν οι Ορθόδοξοι κεφαλήν τον Πάπα και τίποτε περισσότερο».

No comments:

Post a Comment