Tuesday, June 7, 2016

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ;


ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η Ανακοίνωση της Εκκλησίας της Αντιοχείας είναι σαφής και κατηγορηματική. Ζητά αναβολή της σύγκλησης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου ώστε να διευθετηθούν οι εκκρεμότητες μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών ως απαραίτητη προυπόθεση για να συγκληθεί η Πανορθόδοξη Σύνοδος. 

Οι δηλώσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα δεν μας βοηθούν, όμως, να ξεκαθαρίζουμε τις προθέσεις του Πατριαρχείου της Ρωσίας αναφορικά με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο.

Δεν είναι καθόλου σαφές ποιες είναι οι τελικές προθέσεις της Εκκλησίας της Ρωσίας.

Άραγε επιδιώκει να αποδειχτεί στην πράξη ο δεύτερος πόλος εξουσίας στην Ορθοδοξία; Θέλει, δηλαδή, να φανεί ότι τα πράγματα πηγαίνουν κατά κρημνών και μόνον η παρέμβαση του Πατριαρχείου της Ρωσίας θα επιτρέψει την δωδεκάτη παρά ένα να συγκληθεί και να λειτουργήσει ομαλά η Πανορθόδοξη Σύνοδος;

Ή μήπως επιδιώκει την ακύρωση της Πανορθόδοξης Συνόδου με εφαλτήριο το αίτημα για αναβολή της Συνόδου;

Και στις δύο περιπτώσεις φυσικά τα ελατήρια είναι η φιλοπρωτεία και ο εθνοφυλετισμός και  όχι η έγνοια για την ορθόδοξη πίστη. Αν η Εκκλησία της Ρωσίας είχε γνήσιο ενδιαφέρον για την ορθόδοξη πίστη, όπως έχουν λ.χ. οι Εκκλησίες της Γεωργίας, της Βουλγαρίας, της Ελλάδας και το Άγιον Όρος, ο Πατριάρχης Κύριλλος δεν θα υπέγραφε παραμονές της σύγκλησης της Πανορθόδοξης Συνόδου την οικουμενιστική κοινή διακήρυξη με τον Πάπα Φραγκίσκο.

Τα ελατήρια, λοιπόν, της Εκκλησίας της Ρωσίας είναι οπωσδήποτε εθνοφυλετικά και ελαύνονται από την φιλοπρωτεία της Εκκλησίας της Ρωσίας. Εξακολουθούμε πάντως να μην είμαστε βέβαιοι αν επιδιώκει να φανεί ότι μόνον με την παρέμβασή της μπορεί να συγκληθεί η Πανορθόδοξη Σύνοδος για να επισκιάσει το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή αν πρόθεσή της είναι να ακυρώσει την Πανορθόδοξη Σύνοδο για να μην επιτρέψει στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο να αποδειχθεί εν τοις πράγμασιν ο πρώτος επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως πρόεδρος της Συνόδου.

No comments:

Post a Comment