Tuesday, June 5, 2018

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ π. ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ


Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ π. ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

H oμολογία είναι μία γενική Ευαγγελική και Πατερική εντολή με πλήθος λέξεων, εντολών και παραινέσεων: Όστις ομολογήσει εν εμοί …. Και χαίρειν μη λέγετε …. Μη κοινωνείτε, μη συγκοινωνείτε, φεύγετε, μη έχετε κοινωνίαν, μη επικοινωνείτε, παραιτού κ.τ.λ. 

Αυτές όλες οι εντολές και παραινέσεις έχουν μία γενική ισχύ για όλους τους χριστιανούς σε καιρό αιρέσεως και σε καιρό ειρήνης. Η ζωή του χριστιανού είναι μία ομολογία είτε εναντίον των αιρέσεων, είτε εναντίον του κόσμου και του φρονήματός του. Για τον χριστιανό δεν υπάρχει η λέξη ειρήνη παρά μόνο με την εσωτερική έννοια, ως καρπός τους Αγίου Πνεύματος. 

Κάποιοι αδελφοί κακόδοξα ταυτίζουν αυτές τις εντολές και παραινέσεις με το ειδικό εκκλησιαστικό μέσο Ομολογίας της “Αποτείχισης”. Παρντόν! Την Αποτείχιση την μάθαμε εδώ και λίγα χρόνια. Τόσα χρόνια πρίν δεν ομολογούσαμε; Αν κάποιοι κοιμόνταν, πάντως εμείς ομολογούσαμε. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί κάποιοι εγωιστικά και κακόδοξα ιδιοποιούνται την Ομολογία και την απομάκρυνση από τους αιρετικούς Οικουμενιστές. Η κακοδοξία τους έχει οδηγήσει να μην έχουν εξωτερική ειρήνη, όμως να απωλέσουν και την εσωτερική και να τρώγονται με τα ρούχα τους... Επέλεξαν έναν τρόπο να κάνουν την Ομολογία τους, όπως τον αντιλαμβάνονται και όπως θεωρούν ότι θα ευαρεστήσουν στον Θεό. Κανείς δεν ασχολήθηκε μαζί τους, δεν τους επέπληξε, αντίθετα υπάρχει η διάθεση να τους θεωρούμε αδελφούς. 

Οι ποιμένες, αυτοί που έχουν μία ποιμαντική ευαισθησία, δεν παρέλειψαν το ποιμαντικό τους καθήκον να τους υποδείξουν τα θεολογικά των ατοπήματα με πνεύμα διδασκαλίας και φιλαδελφίας. Ο καλοπροαίρετος άνθρωπος, κληρικός ή λαϊκός, που δεν έχει κακόδοξες “θεληματάρικες” αγκυλώσεις, ενδιαφέρεται να μάθει, να προβληματίζεται, να αναθεωρεί. Ο αιρετικός όμως εμμένει στην κακοδοξία και ανάγει την αμελητέα διαφοροποίησή του σε θέμα ύψιστον δογματικό. Ούτε η διαφορά του “ομοούσιος” με το “ομοιούσιος” να ήταν, δεν θα δικαιολογείτο η τόση δογματοποίηση! Δεν ξέρω ότι η ομολογία έχει και σφραγίδα γνησιότητος brand name. Aν ονομάζεται “υποχρεωτική” περνά, αν ονομάζεται “δυνητική” είναι μολυσμένη! Θόρυβος μέγας έχει ξεσηκωθεί στις τάξεις των “καθαρών”, γιατί την Ημερίδα της Θεσσαλονίκης θα την μολύνουν μη αποτειχισμένοι όπως ο π. Άγγελος Αγγελακόπουλος και ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος! Μνήσθητί μου! 

1 comment: