Tuesday, June 12, 2018

ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ “ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ” ΓΙΑ ΤΗΝ “ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ”


ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ “ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ” ΓΙΑ ΤΗΝ “ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ”
=====

Λωρίτου Ελένη
Ευχαριστούμε το αντιαιρετικό γραφείο της μητροπόλεως Πειραιώς για τα πολύ σπουδαία αντιαιρετικά κείμενα, που μας έχει προσφέρει και για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στον πόλεμο εναντίον των αιρέσεων και ειδικά του Οικουμενισμού. Ευχαριστούμε και για το παρόν κείμενο για την “οικονομία του Αγίου Πνεύματος”. Όπως και όλα τα άλλα είναι και αυτή η θεωρία μία διαστροφή της υγιαινούσης ορθοδόξου Ευαγγελικής διδασκαλίας και θεολογίας. Μία παραλλαγή της με πολλούς τρόπους εκπεφρασμένης ιδέας και πλάνης των οικουμενιστών ότι η Αλήθεια δεν είναι κτήμα καμμιάς ομολογίας και καμμίας θρησκείας, αλλά υπάρχει παντού. Όλοι οι θεοί κατέχουν ένα μέρος της Αληθείας και παντού υπάρχει η σωτηρία. Αυτές οι πλάνες θέλουν να πλήξουν την εμπειρική βεβαιότητα της ορθοδόξου πίστεως περί κατοχής της μοναδικής Αλήθειας, η οποία μάλιστα βεβαιότητα χαρακτηρίζεται εκ μέρους των αιρετικών οικουμενιστών ως “δογματική αλαζονεία”. Δεν μας εκπλήσσει ότι ο συγκεκριμένος κληρικός, που ανήκει στην εκκλησία της Aντιοχείας βρήκε ένα καινούργιο υποτίθεται τρόπο να διατυπώσει την κακοδοξία του και να διαστρέψει την ορθόδοξο διδασκαλία

Λωρίτου Ελένη
Θεωρώ όμως ότι είναι ελλιπής -ίσως λόγω περιορισμένου χώρου μέσα στα όρια ενός άρθρου- η αναφορά του αντιαιρετικού γραφείου στο θέμα της “οικονομίας του Αγίου Πνεύματος” και στα τρία στάδια της εκπληρώσεως της θείας οικονομίας, η οποία διδασκαλία είναι θεολογία των Πατέρων. Επίσης πολύ κακώς ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος αναμιγνύει το όνομα του συγκεκριμένου ιστολογίου “αμέθυστος”, το οποίο είναι πνευματομάχο και όχι μόνον, χωρίς να κάνει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις. Το συγκεκριμένο ιστολόγιο εκφράζει πλήθος άλλων κακοδοξιών με τρόπο εμμονικό και με βάση τις κακόδοξες θέσεις του βάλλει εναντίον δικαίων και αδίκων. Υπάρχει ήδη η ορθόδοξη και πατερική διδασκαλία για την προοδευτική και κατά στάδια εκπλήρωση της θείας οικονομίας, την οποία η αίρεση και ο συγκεκριμένος κληρικός θέλει να διαστρέψει, για να εξυπηρετήσει την οικουμενιστική κακοδοξία περί υπάρξεως σωτηρίας εκτός εκκλησίας. Η επιχειρούμενη διαστροφή δεν καταργεί την πατερική και ευαγγελική διδασκαλία περί του Αγίου Πνεύματος, την παρουσία του Αγίου Πνεύματος στην ζωή της εκκλησίας από την Πεντηκοστή μέχρι τά έσχατα. Η ύπαρξη αυτής της διδασκαλίας δεν αντιφάσκει προς την τρισυπόστατο ενότητα της Αγίας Τριάδος. Δεν σημαίνει ότι όπου υπάρχει το Αγιο Πνεύμα δεν υπάρχουν τα άλλα δύο πρόσωπα της Αγίας Τριάδος, διότι κάτι τέτοιο θα προσέβαλλε το Τριαδολογικό δόγμα. Ούτε τα τρία στάδια της θείας οικονομίας νοούνται με κάποια Σαβελιανή έννοια, ότι δηλαδή ο Είς Θεός υποδύεται διαδοχικούς ρόλους. Δεν υπάρχει κάτι το αληθέστερο αυτού ότι το Άγιο Πνεύμα, ο Παράκλητος της Εκκλησίας, με την Πεντηκοστή εκκέχυται στην Εκκλησία, κατά ένα τρόπο που δεν υπήρχε πρίν την Πεντηκοστή .

Λωρίτου Ελένη
Το συγκεκριμένο ιστολόγιο “αμέθυστος” κακόδοξα τοποθετείται επί του θέματος και επί των ακτίστων ενεργειών του Αγίου Πνεύματος με πλήθος αναρτήσεων και σχολίων, πέρνοντας η μπάλα και όσους ορθοδόξους θεολόγους εκφράσουν την Πατερική διδασκαλία περί διαδοχικής δράσεως στην Εκκλησία των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδος. Τι το αληθέστερον ότι στην Παλαιά Διαθήκη δρα ο Θεός Πατήρ, στην Καινή Διαθήκη δρα ο σεσαρκωμένος Θεός Λόγος και στην Εκκλησία δρα το Άγιον Πνεύμα διά των ακτίστων ενεργειών του, χωρίς να παραβιάζεται το τρισυπόστατον της Αγίας Τριάδος, δηλαδή στην Αγία Τριάδα ενεργεί ο Πατήρ δι’ Υιού εν Αγίω Πνεύματι! Οι κακόδοξοι διαστρέφουν την ορθόδοξο διδασκαλία. Εξ ίσου όμως κακόδοξοι είναι αυτοί που δεν κάνουν την διάκριση ανάμεσα στο κακόδοξο και ορθόδοξο. Δεν διορθώνει κανείς μία κακοδοξία διδάσκοντας μία άλλη κακοδοξία. 

Εννοείται, δεν θέλω να πώ ότι είναι εσκεμμένη η παράλειψη του π. Παύλου να κάνει την διάκριση της πατερικής διδασκαλίας από την κακοδοξία. Απλά επισημαίνω την παράλειψη, διότι αναφέρει το ιστολόγιο “αμέθυστος”, το οποίο έχει τσουβαλιάσει όλους ορθοδόξους και μη, που μιλούν περί του Αγίου Πνεύματος και εκθέτουν την ορθόδοξο διδασκαλία περί της Θείας Οικονομίας: 
https://amethystosbooks.blogspot.com/2018/05/blog-post_393.html?showComment=1527599607009&m=1#comment-c1846588699814003815

Argiris Milonas
Τους οικονόμησε τόσο πολύ τους Οικουμενιστές ο Θεός που δεν τον έχουν ανάγκη πλέον, έχουν πλέον τόσο πλούτο αγάπης και έγιναν και αυτόφωτοι.

ΤΡΕΛΟ-ΓΙΑΝΝΗΣ
Συμφωνούμε απόλυτα με την Λωρίτου Ελένη, ενώ φαίνεται στο θέμα του αιρετικού Ζηζιούλα να έχει ξεκάθαρες θέσεις και μάλιστα έχει αναδείξει τις πλάνες του, έχει μια έντονη προτεσταντίζουσα αντίληψη βρίζοντας φυσικά τους αντιθέτους…

Λωρίτου Ελένη
Το σχόλιο του κυρ Αμέθυστου για την ορθόδοξο πατερική διδασκαλία περί του Αγίου Πνεύματος και την πέμψη του στην Εκκλησία μετά την Ανάληψη του Χριστού: "ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΒΑΣΙΛΕΥΣΕΝ, ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΕΝΕΔΥΣΑΤΟ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΥΦΟΣ ΠΟΘΟΣ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ. ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΑΛΛΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ Η "ΟΡΘΟΔΟΞΗ" ΕΚΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ...ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΟΥ...ΖΗΣΗ
"Αμέθυστος" 
Τρομάρα σου Μεθυσμένε! 
Ο κυρ Μεθυσμένος ειρωνεύεται την πέμψη του Αγίου Πνεύματος μετά την Ανάληψη του Χριστού, ειρωνεύεται τον αγώνα του πιστού για την απόκτηση του Αγίου Πνεύματος και των δωρεών του, ταυτίζει την Θεία Οικονομία με την αίρεση και φυσικά οικτίρει τον π. Θεόδωρο Ζήση για το θεολογικό του πόνημα! Ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος τί κατάλαβε από όλα αυτά; 

amethystos
Βρε φίλε συμφωνείς με την Λωρίτου επειδή υπερασπίζεται τον Ζήση; Το κατέχεις το θέμα; Ταυτίζονται οι άκτιστες ενέργειες με το Άγιο Πνεύμα. Η Πρόνοια του Θεού με την Υπόσταση του Αγίου Πνεύματος; Εχεις συμβουλευθεί τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά επί του θέματος;

3 comments:

  1. Ο άνθρωπος " αμέθυστος " μόνο νά βρίζει ξέρει . Πάσχει από μεγάλη σύγχυση . Μας πληροφορεί οτι: "ο Ρωμανίδης αναίρεσε τήν δυτική κακοδοξία ότι στην Παλαιά Διαθήκη δρα ο Θεός Πατήρ, στην Καινή Διαθήκη δρα ο σεσαρκωμένος Θεός Λόγος και στην Εκκλησία δρα το Άγιον Πνεύμα διά των ακτίστων ενεργειών του."

    Όμως παρακάτω παραθέτει απόσπασμα τού αγίου Γρηγορίου του θεολόγου :

    "Η Π.Δ. εκήρυττε φανερά τον Πατέρα, ενώ τον Υιό αμυδρότερα. Η Καινή φανέρωσε τον Υιό και άφησε να φανεί εν μέρει η Θεότης του Πνεύματος. Τώρα εκπολιτεύεται το Πνεύμα (ζεί ανάμεσα μας, ενεργεί ανάμεσα μας) και μας δηλώνει σαφέστερα τον εαυτό του. Διότι δεν ήτο ασφαλές, ενώ ακόμη δεν ωμολογήθη η Θεότης του Πατρός να κηρύττεται φανερά ο Υιός. Ούτε μόλις έγινε δεκτή η Θεότης του Υιού, να μας φορτώνεται επι πλέον και το Πνεύμα το Άγιον, για να μιλήσω και κάπως τολμηρότερα….αλλά με τις βαθμιαίες προσθήκες και με τις "αναβάσεις", όπως είπε και ο Δαβίδ και με τις προόδους και τις προκοπές από δόξης εις δόξαν να λάμψη το Φώς της Τριάδος "

    Μήπως κάποιος καλός θεολόγος και ορθόδοξος χριστιανός μπορεί νά μας εξηγήσει τί είναι αυτό που "ανήρεσε " ο Ρωμανίδης καί τί είναι αυτό που αποκαθιστά ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος ;

    Είναι σαφές οτι δεν θά έπρεπε ο π. Παύλος Δημητρακόπουλος του αντιαιρετικού γραφείου της μητροπόλεως Πειραιώς νά αναφερθεί στό όνομα του " αμέθυστου " που βαρύνεται μέ τέτοιου είδους παρανοήσεις της ορθοδόξου διδασκαλίας για τό θέμα της Θείας Οικονομίας.

    ReplyDelete
  2. Αμέθυστε , μήν αγωνιάς περιμένοντας απάντηση . Για νά υπάρχει απάντηση πρέπει νά υπάρχει ερώτηση. Εσύ καταλαβαίνεις τί είναι αυτό που ρωτάς;

    1) Αν "ταυτίζονται οι άκτιστες ενέργειες με το Άγιο Πνεύμα."

    Δεν είναι αυτό τό θέμα μας .

    2) (αν ταυτίζεται) Η Πρόνοια του Θεού με την Υπόσταση του Αγίου Πνεύματος;

    Ακατανόητο τό ερώτημα !

    ReplyDelete
  3. O  άνθρωπος   " αμέθυστος  " έχει τελείως  ξεφύγει  των  φρενών του .  Τόν ρωτάς  ένα πράγμα  και σου απαντά μέ μία " γλωσσολαλιά " που ταιριάζει  στους δαιμονικούς  πεντηκοστιανούς .  Φύρδην μίγδην  ακατάσχετα  παραθέτει   άσχετα  αποσπάσματα  πατερικών κειμένων  , γιατί άραγε  ;   Πρός επιδειξιν γνώσεων ;  Ωραία διάβασες πολλά πατερικά κείμενα , όμως δεν κατάλαβες τίποτα  . Ποιά είναι η ωφέλεια που αποκόμισες ; 



    Πολύ απλά  λοιπόν  μένουμε στην πατερική  και Ευαγγελική   διδασκαλία  περί  ενδημήσεως στην εκκλησία του  Αγίου Πνεύματος  ως  εκπλήρωση  της  Θείας Οικονομίας   και αυτό δεν έχει καμμία σχέση  μέ τά όσα  ο οικουμενιστής  κληρικός  της εκκλησίας της Αντιόχειας  διαστρέφει  για νά  αποδείξει οτι   υπάρχει  εκτός  της  εκκλησίας  σωτηρία .  Επίσης  την  αιρετική  διδασκαλία  του εν λόγω κληρικού   ουδόλως  πολεμά    η  πνευματομαχία   του  ιστολόγου  αμέθυστου  , διότι  δεν πολεμάς  μία  κακοδοξία   διδάσκοντας  μία  άλλη   κακοδοξία   , δηλαδή  οτι  δεν  υπάρχει  όλως  η  ενδήμησις   του Αγίου  Πνεύματος  .  Δεν χρειάζονται  πολλά  και περισπούδαστα  λόγια   .  Η Αλήθεια  της  πίστεως  έχει τό χάρισμα  της  απλότητος  και της σαφήνειας .



    Ένα   χαρακτηριστικό πλάνης  είναι η  εμμονική λήψις  ενός  αυθαίρετου  αξιώματος  και  τό περαιτέρω ίσιασμα  όλης  της  εκκλησίας  και της  πατερικής  διδασκαλίας  επάνω σε αυτό τό προσωπικό και αυθαίρετο αξίωμα  , μέχρι του βαθμού  νά κρίνονται   και νά  αμφισβηφούνται  οι άγιοι  της  εκκλησίας και η διδασκαλία  τους  , η οποία  έχει επικυρωθεί  από την  " συμφωνία  των   πατέρων "  .



      Η εργασία  του  π. Θεοδώρου  Ζήση   " τό  Άγιον Πνεύμα  και η εκκλησία  "  είναι   ορθοδοξότατη  , γιατί  συνοψίζει  την πατερική  διδασκαλία  πάνω στό  συγκεκριμένο   θέμα  και  ουδόλως  υπόκειται  στίς  ύβρεις  του  θρασύτατου  " αμέθυστου "  .  Τό  γεγονός  οτι  τό αντιαιρετικό  γραφείο της  μητροπόλεως  Πειραιώς  ασχολήθηκε  μέ την οικουμενιστική  κακοδοξία   του  κληρικού  της  εκκλησίας  Αντιοχείας  ουδόλως  δικαιώνει  την κακοδοξία  τού αμέθυστου  , τις  ύβρεις  του  εναντίον κάθε  ορθόδοξης  φωνής  και  την εμπάθειά του  εναντίον  εκκλησιαστικών  προσωπικοτήτων  για νά  πλήξει  την  προσφοράν των στην εκκλησία  και επ' ωφελεία  της  εκκλησίας .  Είναι αμφισβητούμενο  άν  ο  αμέθυστος  πιστεύει  στην ύπαρξιν  εκκλησίας  και  απο ποιόν αυτή    υποστασιάζεται  , ποιά τά ορατά της  σημεία , πού αναπαύεται τό Πνεύμα  του Θεού . Δεν μπορεί νά πταίουν οι πάντες  οι οικουμενιστές  , οι αντιοικουμενιστές , οι  παραδοσιακοί , οι νεωτεριστές , οι οργανωσιακοί , οι  μή οργανωσιακοί , οι  παπάδες  , οι επίσκοποι , οι μή παπάδες , οι άγιοι  , οι ευλαβείς  , οι ασεβείς . Μπορεί σε τελευταία  ανάλυση  νά του  φταίνε  τα  ρούχα  του .



     Για  νά  πώ την αμαρτία  μου  δεν θεωρώ  τυχαίο  οτι  το αντιαιρετικό  γραφείο  έτσι  αυθορμήτως  ασχολήθηκε  μέ τό θέμα  σε συνάρτηση  μέ τις  αναρτήσεις  του εν λόγω ιστολογίου  , αγνοώντας  όλες  τις  σχετικές   αναρτήσεις  .  Κάποιοι  δολίως  θέλησαν  νά  αποσπάσουν την καταδίκη  του αντιαιρετικού  γραφείου  για τά μέν  , αποσιωπώντας  τά δέ , για  νά  υπάρχει  η σκιά  της  καταδίκης  επί δικαίων και  αδίκων  .



     Τί έγινε  ρέ φίλε ; Μυρίστηκες  διάσπαση και έτρεξες , μήν χάσεις  την ευκαιρία νά χώσεις  την μύτη σου  και νά σπείρεις  ζιζάνια  , εκεί που  δεν σε σπέρνουν ; 

    ReplyDelete