Saturday, June 9, 2018

Ο π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ, Ο π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ


Ο π. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΡΙΚΑΜΗΝΑΣ, Ο π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

Τα βιβλία του π. Ευθύμιου Τρικαμηνά για τον 15ο Κανόνα περιέχουν λάθη ή στην καλύτερη περίπτωση προσωπικές θέσεις, που δεν υιοθετούνται από την Εκκλησία. 

Η δογματοποίηση αυτών των θέσεων και η θέαση όλων των εκκλησιαστικών θεμάτων μέσα από αυτές τις διαθλαστικές διόπτρες ονομάζεται κακοδοξία. Για του λόγου το αληθές δεν έχει παρά να επισκεφθεί κανείς το ιστολόγιό τους (“Πατερική Παράδοση”), για να δει ότι έχει γίνει πηγή αράς, ύβρεων και συκοφαντιών για όσους δεν ασπάζονται τις απόψεις των. 

Δεν ισοπεδώνουμε, αντίθετα αγαπούμε τον π. Ευθύμιο για τις αρετές του και για τον αδιαμφισβήτητο αγώνα του. 

Όμως και ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, με τον οποίο ο π. Ευθύμιος αναμετράται, ήταν εξίσου ασκητικός, άγαμος και "καθαρός", θυσιαστικός, ακτήμων, έμενε και αυτός μέσα σε μία σπηλιά στην πλατεία Βάθης, συνεπώς μπορεί να ονομασθεί σπηλιά του βάθους -η σπηλιά του π. Ευθυμίου στα Αμπελάκια είναι ασύγκριτα καλύτερη, καθώς είναι σπηλιά του ύψους και του καθαρού αέρα- και στα 50ήντα του χρόνια προσβλήθηκε από καρκίνο, αν αυτό είναι το ζητούμενο να αποτιμήσουμε τις αρετές του ενός ή του άλλου. 

Επί πλέον ετύγχανε εν τω αυτώ πνεύματι με τις εκκλησιαστικές προσωπικότητες, που αποτελούν τον τελευταίο κρίκο της Παραδόσεως στην σύγχρονη εποχή. Δεν αναμετράται, λοιπόν, κανείς με κανέναν Ζήση και με κανέναν Επιφάνιο, αλλά με την Παράδοση της Εκκλησίας. Δεν είναι θέμα να χαριστεί κανείς σε κανέναν Ευθύμιο και σε κανέναν Ζήση προσωπολατρικώς, αλλά να βρει η Εκκλησία τον δρόμο της και να διαγράψει τον ομόκεντρο κύκλο της στην τροχιά της Παραδόσεως με κέντρο τον Χριστό.

No comments:

Post a Comment