ΣΥΝΟΔΟΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ούτε Άγία, ούτε Μεγάλη, ούτε Σύνοδος
Ε΄
Της Σύναξης Ορθοδοξων Κληρικών και μοναχών
=====
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ της ΣΕΡΒΙΑΣ καί τό 6° ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ του ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ 17 Σέρβοι επίσκοποι ΔΕΝ ΤΟ ΕΝΕΚΡΙΚΑΝ μόνο 7 επίσκοποί το αποδέχθηκαν καί όμως... θεωρείται ότι η Εκκλησία της Σερβίας το ενέκρινε, επειδή το προσυπέγραψε ο Προκαθήμενος της, παρά τη γνώμη της «εσωτερικής πλειονοψηφίας»! Τελικά, μήπως «habemus Papam!» στη Σερβία;
γ.) Παραβίαση των θεμελιωδών αρχών του Συνοδικού συστήματος: Βασική αρχή του Συνοδικού συστήματος, όπως εκφράζεται επιγραμματικά στο θεμελιώδη 34° Αποστολικό Κανόνα, είναι ότι οι επίσκοποι κάθε Έκκλησίας σε ζητήματα που αφορούν «την κοινήν της Εκκλησίας κατάστασιν», οφείλουν να συναποφασίζουν με τον Προκαθήμενό τους εν Συνόδω αλλά και ο Προκαθήμενος να ενεργεί πάντοτε δεσμευόμενος από τη συνοδική απόφαση: «Άλλα μηδε εκείνος (ο Προκαθήμενος) άνευ της πάντων γνώμης ποιείτω τι». Όταν, λοιπόν, έχουμε ΟΜΟΦΩΝΗ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ της Ιεραρχίας, με ποιό κανονικό δικαίωμα και Άρχιεπίσκοπος Αθηνών υπέγραψε για λογαριασμό της Εκκλησίας της Ελλάδος αντίθετα «της πάντων γνώμης» (Δ. Τσελεγγίδης, σημ. 5, σ. 634); Δεν έχουμε παραβίαση και περιφρόνηση του θεμελιώδους Αποστ-34; Τελικά, μήπως «habemus Papam!» στην Ελλάδα;


Έγκαλούμε τον πάπα της Ρώμης για περιφρόνηση του συνοδικού θεσμού και δε βλέπουμε ότι στην παπική νοοτροπία της -δήθεν- υπεροχής του «πρώτου» στηρίχθηκε η λεγομένη Πανορθόδοξη, περιφρονώντας και καταλύοντας κάθε έννοια Όρθοδόξου συνοδικότητας και κανονικής τάξεως: Ό «πρώτος» ενεργεί παπικώ τω τρόπω αντίθετα προς την γνώμη της Συνόδου του και αυτό είναι αποδεκτό στην Κρήτη! Είναι ένδειξη παρακμής της κανονικής τάξεως να έχουμε σε τόσο υψηλό θεσμικό επίπεδο «συνοδική» κατάλυση της συνοδικότητας των Τοπικών Εκκλησιών και απόπειρα επιβολής του «πρώτου» κάθε Έκκλησίας με παπικές εξουσίες (π. Θ. Ζήσης, σημ. 3, σ. 24-26).
(Συνεχίζεται)
No comments:
Post a Comment