ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Πρωτόγνωρη στην ιστορία των Συνόδων η παρουσία αιρετικών σε Σύνοδο και δη Πανορθόδοξη! Αν μετροφυλλήσει κανείς πρόχειρα την ιστορία των Οικουμενικών Συνόδων θα διαπιστώσει ότι στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο παρέστησαν αιρετικοί, αλλά σαν κατηγορούμενοι. Το αυτό και στις υπόλοιπες. Και μάλιστα, λόγω της αμετακίνητης κι ατέγκτου εμμονής των στις κακοδοξίες τους, αναθεματίσθηκαν κι αποκόπηκαν της Εκκλησίας.
Τώρα όμως τα πράγματα άλλαξαν! Από πού αντλούν οι νεωτερίζοντες; Μα φυσικά από τους κακόδοξους του Παπισμού και δη από την Β΄ Βατικάνεια «Σύνοδο» του 1965! Από αυτήν την συγαγωγή πονηρευομένων άντλησαν το συμπέρασμα: “Μας κάλεσαν σαν παρατηρητές τότε; Θα τους καλέσουμε κι εμείς τώρα. Τι έκαναν οι Οικουμενικές Σύνοδοι ΔΕΝ μας απασχολεί.”
Τοιουτοτρόπως στην Πανορθόδοξη Σύνοδο, κατά το άρθρο 14, θα παρίστανται σαν παρατηρητές, Παπικοί, Μονοφυσίτες και Προτεστάντες όλων των αποχρώσεων κι απόψεων. Δεν φαντάζομαι να μην μας αποστείλουν οι Προτεστάντες και γυναίκες «επισκόπους» σαν παρατηρητές. Απ’ αυτές διαθέτουν ουκ ολίγες στη Σουηδία, στην Αγγλία, στη Φινλανδία κ.ο.κ..
Τελικά απαλείφθηκε από το άρθρο 14 η πρόταση του Φαναρίου που έλεγε ότι οι κακόδοξοι παρατηρητές δικαιούνται να ενημερώνονται από τη Γραμματεία της Συνόδου για τις συζητήσεις των θεμάτων «μετά δικαιώματος διά υποβολήν παρατηρήσεων εις την Γραμματείαν» πράγμα που δεν έγινε αποδεκτό.
Όλα αυτά κάνουν να ακούγεται σαν κακόηχος αντίλαλος η αναφορά ότι όλα τα τεκταινόμενα στη Σύνοδο γίνονται «τη επινεύσει του Παρακλήτου».
No comments:
Post a Comment