Saturday, January 29, 2011

"ΑΒΥΣΣΟΣ ΑΒΥΣΣΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ"











“ΑΒΥΣΣΟΣ ΑΒΥΣΣΟΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΑΙ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Αληθώς! “Αβυσσος άβυσσον επικαλείται”.

Το γνωστό για τα μεταπατερικά, συναφειακά, Αγουριδικά, οικουμενιστικά, νεωτεριστικά και Νεοβαρλααμικά του σύνδρομα Θεολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία υποστηρίζει την ανάγνωση στη δημοτική των αναγνωσμάτων των Προφητών, που έγινε από το Σεβασμιότατο Δημητριάδος, κ. Ιγνάτιο στην Ακολουθία του εσπερινού του Μεγάλου Αντωνίου.

Παράλληλα αποδοκιμάζει όσους διαμαρτυρήθηκαν κατά του Σεβασμιότατου και τους χαρακτηρίζει φονταμενταλιστές, φανατικούς και προσκολλημένους στο γράμμα του νόμου, κτλ. κτλ.

Μέχρις εδώ ουδεμία έκπληξη για το “Ψήφισμα” του Θεολογικού Τμήματος. Είναι γνωστές οι θέσεις του κ. Βασιλειάδη και των ομοφρόνων τους για τη μεταγλώττιση των ιερών κειμένων καθώς και η τακτική τους να προσφεύγουν σε χαρακτηρισμούς εναντίον όλων όσων δεν ενστερνίζονται τις κακόδοξες θέσεις τους

ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ
____________

Εκείνο όμως που εκπλήσσει - και εκπλήσσει λίαν δυσάρεστα - είναι τα χονδροειδή ψέμματα που περιέχει το “Ψήφισμα” ότι δήθεν

1.) Ο Οικουμενικός Πατριάρχης επιδοκιμάζει το Νεοβαλρααμισμό ενώ η αλήθεια είναι ότι τον απεδοκίμασε δημόσια και έντονα και ΟΥΔΕΠΟΤΕ τον υιοθέτησε ως πρακτική στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

2.) Το "Ψήφισμα” παρουσιάζει επίσης τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ως ομόφρονά των Νεοβαρλααμιτών, ενώ ως γνωστόν η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Μακαριότατου, καταδίκασε το Νεοβαρλααμισμό και έδωσε οδηγίες να σταματήσει η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και των Ιερών Ακολουθιών στη δημοτική.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ο Μακαριότατος, μετά την απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, αποδοκίμασε δημόσια τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Νικοπόλεως ότι ο ίδιος θα συνεχίσει στη Μητρόπολή του να ασχημονεί παρά τη συνοδική απόφαση.

3.) Το Ψήφισμα επίσης προσπάθησε με ένα άλλο οφθαλμοφανές ψέμα να καλύψει την ενέργεια του Σεβασμιότατου Δημητριάδος. Ανέφερε ότι το Προφητολόγιο εξεδόθη, με εντολή της Εκκλησίας της Ελλάδος από τη Βιβλική Εταιρεία, με τα αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης στο πρωτότυπο και στη δημοτική!

Και λοιπόν; Η ενέργεια αυτή της Συνόδου συνοδεύθηκε με εγκύκλιο ή απόφαση η οποία προτρέπει ή έστω επιτρέπει στους Ιεράρχες και τους άλλους κληρικούς της Εκκλησίας να διαβάζουν τα αναγνώσματα της Παλαιάς Διαθήκης στη δημοτική;


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΕΡΓΑΜΟΥ ... ΦΟΝΤΑΜΕΝΤΑΛΙΣΤΕΣ
____________


Η απόδοση των χαρακτηρισμών φονταμενταλιστές, φανατικοί, ακραίοι, προσκολλημένοι στο γράμμα του νόμου, κτλ. κτλ. αποδίδεται από τους κάθε λογής Οικουμενιστές, Νεοβαρλααμίτες και νεωτεριστές σε όποιο διαφωνεί μαζί τους ελλείψει επιχειρημάτων. Γι’ αυτό δεν μας εντυπωσιάζει η προσφυγή - για μια ακόμη φορά - στους ίδιους χαρακτηρισμούς. Οποιος δεν έχει επιχειρήματα καταφεύγει στις ύβρεις, τους χαρακτηρισμούς και τα ψεύδη.

Αυτή τη τη φορά όμως υπερέβησαν τα εσκαμμένα. Το Θεολογικό Τμήμα ισχυρίζεται ότι όσοι επικρίνουν το Νεοβαρλααμισμό είναι φονταμενταλιστές, φανατικοί κτλ., κτλ. Αραγε συνειδητοποιούν ότι

α.) ΟΛΕΣ οι Ελληνόφωνες Ορθόδοξες Εκκλησίες ΔΕΝ τελούν τις ακολουθίες στη δημοτική ο δε Παναγιότατος απέκλεισε ρητά και κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να υιοθετηθεί αυτή η πρακτική;

Παραγνωρίζουν ότι ο Μητροπολιτης Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας κονιορτοποίησε τα επιχειρήματα των Νεοβαρλααμιτών κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που οι ίδιοι οι Νεοβαρλααμίτες διοργάνωσαν;
Δεν νομίζουν οι σεβαστοί Καθηγητές και οι Σεβαστές Καθηγήτριες του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης ότι έχουν τραβήξει το σχοινί του “φονταμενταλισμού” πολύ μακρυά; Ε όχι ελλογιμότατοι! Ε όχι και ο Πατριάρχης και ο Ζηζιούλας φονταμενταλιστές! Ελεος πια!

Η “ΑΠΑΞΙΩΣΗ” ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ
________

Και τώρα στο ψητό!

Δεν διέλαθε της προσοχής μας ότι το “Ψήφισμα” της Θεολογικής Σχολής διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για την απαξίωση, όπως ισχυρίζεται, που υφίστανται οι Καθηγητές πανεπιστημίων!!!

Ωστε; Μετά από τα κροκοδείλια δάκρυα των επισκόπων, που διατυπώνουν αιρέσεις, και μας καλούν να μην τους ασκούμε κριτική επειδή άσπρισαν τα γένια τους στη διακονία της Εκκλησίας και μετά την αγανάκτηση των θειογνοφιτών Γερόντων που θεωρούν τον εαυτό τους Διαρκή Οικουμενική Σύνοδο, τώρα θα επεκτείνουμε τον κύκλο των “ιερών αγελάδων” για να συμπεριλάβουμε και τους Καθηγητές των πανεπιστημίων;

Μας συγχωρείτε ελλογιμότατοι: Τι είναι εκκλησιολογικά ένας λαικός καθηγητής του πανεπιστημίου εκτός από απλό λαικό μέλος της Εκκλησίας;

Ουδείς είναι υπεράνω κριτικής.

Δαλάι Λάμα, ιερές αγελάδες, αλάθητους πάπες και διαρκείς οικουμενικές συνόδους η Ορθοδοξία δεν γνωρίζει. Ολοι κρινόμαστε! Προπαντός οι Καθηγητές της Θεολογίας των πανεπιστημίων επειδή είναι γνωστόν - στις πλείστες περιπτώσεις - και πώς εκλέγονται και ποιες είναι οι δοξασίες τους!

Λυπούμαι να παρατηρήσω ότι το Θεολογικό Τμήμα της Θεσσαλονίκης έπεσε πολύ χαμηλά με το Ψήφισμα που εξέδωσε. Δεν βοήθησε ποσώς το Σεβασμιότατο Δημητριάδος. “Αβυσσος γαρ άβυσσον επικαλείται”.

Ο κ. ΠΕΤΡΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
___________

Ως φοιτητής γνώρισα τον βοηθό του αείμνηστου Αγουρίδη κ. Πέτρο Βασιλειαδη και ομολογώ ότι, παρά τις εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις που είχαμε για θεολογικά θέματα (δεν θα θυμάται ο ίδιος τις μακρές και έντονες συζητήσεις που κάναμε κατά τη διάρκεια της εκδρομής της Θεολογικής Σχολής στην Ηπειρο), είχα πάντοτε την άποψη ότι είναι έντιμος και ευγενής άνθρωπος. Επειδή λοιπόν η εκτίμηση που είχα για το πρόσωπό του ήταν δεδομένη ειλικρινά απόρησα πώς δέχτηκε ή ίσως και πρωτοστάτησε στην έκδοση του κατάπτυστου Ψηφίσματος του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής.

Αν ήθελε η Θεολογική Σχολή να υποστηρίξει το Σεβαμιότατο Δημητριάδος θα μπορούσε κάλλιστα να καταδικάσει τα συγκεκριμένα γεγονότα στον εσπερινό του μεγάλου Αντωνίου στο Βόλο και να διατυπώσει τις όποιες απόψεις έχει για το Νεοβαρλααμισμό.

Σε αυτή την περίπτωση θα λέγαμε ότι διαφωνούμε ευσεβάστως με τις Νεοβαρλααμικές κακοδοξίες και η ιστορία θα τέλειωνε. Τα ασύστολα όμως ψεύδη ότι δήθεν ο Οικουμενικός Πατριάρχης και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι Νεοβαρλααμίτες δεν προσέθεσαν τίποτα που να προσδίδει τιμή στο Θεολογικό Τμήμα της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης.

Οσοι και όσες υπέγραψαν αυτό το Ψήφισμα πρέπει να ντρέπονται!

Παρατίθεται στη συνέχεια το “Ψήφισμα” που μας έδωσε αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****


«Το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με αφορμή τα γεγονότα που πρόσφατα έλαβαν χώρα στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος εξέδωσε ομόφωνα κατά τη Γενική Συνέλευσή του αριθμός 198 της 20.1.2011 το ακόλουθο ψήφισμα:

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ., προβληματιζόμενο για τα φαινόμενα φονταμενταλισμού που εκδηλώνονται τον τελευταίο καιρό με ανησυχητικές διαστάσεις και συχνότητα, εκφράζει ομόφωνα την αντίδρασή του απέναντι σε κάθε μορφή πολεμικής και απαξίωσης που στρέφονται κατά καθηγητών και ιεραρχών, μηδέ του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού Πατριάρχου εξαιρουμένων, με στόχο τις προσπάθειες της Εκκλησίας για τον καταρτισμό των πιστών, και καταδικάζει κάθε φανατισμένη ενέργεια που μετατρέπει την ορθόδοξη πίστη σε ιδεολογία.

Η σχολαστική προσκόλληση στο γράμμα της διατύπωσης και η απαρέγκλιτη πιστότητα στην τήρηση κωδικοποιημένων πρακτικών που έχουν χάσει το νόημά τους, όχι μόνο δεν προάγουν την υπεράσπιση της Αλήθειας και την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά θυμίζουν φαρισαϊκού τύπου πρακτικές που γίνονται σκόλοπες για την συμμετοχή των πιστών στην Εκκλησία».

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο περιστατικό που αφορά στη ανάγνωση των Προφητών στη δημοτική, ο κ. Ιγνάτιος χρησιμοποίησε το «Προφητολόγιον», δηλαδή, το κατ’ εντολήν της Εκκλησίας της Ελλάδος – από την εποχή του μακαριστού κυρού Χριστοδούλου – βιβλίο που εξέδωσε (2008) η «Ελληνική Βιβλική Εταιρία» και στο οποίο περιέχονται οι περικοπές από τη Παλαιά Διαθήκη που διαβάζονται κατά τις ιερές ακολουθίες του εκκλησιαστικού έτους, τόσο στο πρωτότυπο κείμενο, όσο και σε μετάφραση (=απόδοση στη νεοελληνική).

Το εν λόγω «Προφητολόγιον»(όπως σημειώναμε σε σχετικό άρθρο μας στο Amen.gr: http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=2223) προλογίζεται από τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. κ. Ιερώνυμο, ο οποίος, εκφράζοντας την αγωνία του για τις δυσχέρειες της κατανόησης της Αγίας Γραφής και εν γένει των λειτουργικών αναγνωσμάτων εξ αιτίας της ιδιόμορφης γλώσσας τους, αφού θεωρεί ότι η σημερινή εποχή ανταποκρίνεται πλήρως στη δυσοίωνη περιγραφή του προφήτη Αμώς, μια εποχή που χαρακτηρίζεται από μια ιδιόμορφη πείνα, «όχι για ψωμί, ούτε δίψα για νερό, αλλά πείνα για ν’ ακούσουν οι άνθρωποι τον λόγο του Κυρίου" (Αμ. 8, 11), ευελπιστεί ότι η έκδοση του «Προφητολογίου» «θα συμβάλει κατά τον καλύτερο τρόπο στον καταρτισμό και τη διακονία των πιστών (Εφ. 4, 10) ώστε να γευθούν τον Αρτο που κατέβηκε από τον ουρανό και χαρίζει τη ζωή» (Ιω. 6, 51).

ΠΗΓΗ:

Θεολογικός Σύνδεσμος Λάρισσας

2 comments:

  1. Όλα τα είχε η Μαριωρή,τα ψηφίσματα την μαράναν!Θα ήθελα να μάθω κ.Τελεβάντο αν το ψήφισμα το υπογράφουν όλοι οι καθηγητές ή τουλάχιστον αν αντιπροσωπεύει όλους!Είμαι σιγουρώτατος, ότι καθηγητές της Θεολογικής σαν τον κ.Δημήτριο Τσελεγγίδη(δογματικής),κ.Σιάσο(φιλοσοφίας),κ.Κεσελόπουλο(ποιμαντικής και ηθικής),κ.Κογκούλης(παιδαγωγικών),και άλλοι καλοί παραδοσιακοί καθηγητάδες δεν θα ενημερώθηκαν για το εν λόγω ψήφισμα.Όλοι γνωρίζουν την προεδρία της Θεολογίας την έχει ο κ.Καϊμάκης(παλαιοδιαθηκικός,τάχα μου).Παλαιοδιαθηκικοί και Καινοδιαθηκικοί κόβουν και ράβουν και υποστηρίζουν τον νεοβαρλααμισμό...Δεν νομίζω να είναι συλλογική η απόφαση αλλά απόφαση μίας μικρής "κλίκας"!!!

    ReplyDelete
  2. Παναή θα μας υποχρεώσεις αν μάθεις από πρώτο χέρι ποιοι υπεγραψαν

    ReplyDelete