Thursday, January 20, 2011

ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
























ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
============

Οποιος περιμένει από τους Τούρκους να μην παρασπονδίσουν είναι αφελής ή εθελότυφλος.


Το Πατριαρχείο Γεωργίας φυσικά ούτε αφελές είναι ούτε εθελότυφλο.


Προσπαθεί με διπλωματική γλώσσα να πείσει τους εκ πεποιθήσεως παράσπονδους Τούρκους να τηρήσουν τα συμφωνηθέντα.


Είναι χαρακτηριστικό ότι στην μεν Γεωργία συντηρούνται τα τζαμιά και κατασκευάζονται νέα, ενώ στην Τουρκία δεν υπάρχει καμία πρόθεση υλοποίησης των δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι άφιλοι και παράσπονδοι Τούρκοι, για την απόδοση των ναών, που βρίσκονται στην Τουρκία, στο νόμιμο δικαιούχο της, το Πατριαρχείο Γεωργίας!


Ουδείς νουνεχής άνθρωπος φυσικά εκπλήττεται γι’ αυτό.


Μήπως στην Ελλάδα ή στην Κύπρο συμβαίνει κάτι διαφορετικό ή μήπως το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν στενάζει κάτω από την αδίστακτη μπότα των άπιστων και παράσπονδων Αγαρηνών;


Πότε επιτέλους θα ανοίξει η Θεολογική Σχολή της Χάλκης;


Πότε θα εγκριθούν οι αιτήσεις όλων των ιεραρχών που ζήτησαν τουρκική υπηκοότητα για να γίνει δυνατή η επιβίωση του Πατριαρχείου;


Γιατί δεν αναγνωρίζεται επίσημα και άμεσα ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου το Πατριαρχείο για να έχει δικαίωμα απόκτησης περιουσίας και για να του επιστραφούν τα περιουσιακά του στοιχεία που κατέσχεσαν αυθαίρετα οι Τούρκοι;


Ακολουθούν στη συνέχεια κείμενα που μας έδωσαν τη αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****



ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ


Του κ. Αιμίλιου Πολυγένη

================

Το Πατριαρχείο Γεωργίας εξέφρασε την δυσαρέσκεια του, για τις διαπραγματεύσεις των τελευταίων εβδομάδων μεταξύ Τιφλίδας και Κωνσταντινούπολης, όσον αφορά την αποκατάσταση των γεωργιανών Εκκλησιών στην Τουρκία.


Σύμφωνα με πληροφορίες το Πατριαρχείο της Γεωργίας είναι ο ιδιοκτήτης των γεωργιανών Ορθοδόξων Εκκλησιών στη Τουρκία, και για τον λόγο αυτό ζητά από το Κράτος να διαπραγματευτεί την ιδιοκτησία και αποκατάσταση των Εκκλησιών.


«Ο κατάλογος που κατέθεσε η τουρκική πλευρά για τους ναούς, αλλά και για τους όρους των διαπραγματεύσεων έπρεπε να γίνει σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη που είναι το Πατριαρχείο, κάτι που δεν έγινε ούτε πριν, ούτε μέχρι σήμερα», σχολιάζουν εκπρόσωποι του Πατριαρχείου.


Επίσης το Πατριαρχείο σημειώνει, ότι οι Εκκλησίες σήμερα θα είχαν αποκατασταθεί αν είχαν ληφθεί μέτρα νωρίτερα, όπως να μπουν κάτω από την αιγίδα της UNESCO.


Πληροφορίες της «Romfea.gr» αναφέρουν, ότι η Κυβέρνηση της Γεωργίας και της Τουρκίας, συμφώνησαν να αποκατασταθούν τέσσερεις Ορθόδοξες Εκκλησίες και τέσσερα Τζαμιά.


Το Πατριαρχείο Γεωργίας σε ανακοίνωση του, αναφέρει: «Θεωρούμε ότι με την Τουρκία έχουμε πολύ καλές σχέσεις, και τόσο φυσικά τίθεται το εξής ερώτημα: ενώ στην Γεωργία λειτουργεί μια σειρά από νέα τεμένη, για ποιο λόγο δεν μπορούν να γίνουν σε μια τόσο φιλική χώρα δύο η τρία μοναστήρια, για την εξυπηρέτηση του ποιμνίου;».


Τέλος, να σημειωθεί, ότι το Πατριαρχείο Γεωργίας εξέφρασε την ελπίδα ότι οι προτάσεις του «θα γίνουν αποδεκτές και από τις δύο πλευρές, κάτι που θα κάνει τις σχέσεις πιο εποικοδομητικές και εμπιστοσύνης».



ΠΗΓΗ:


Εκκλησιαστικό Πρακτορείο ειδήσεων “Ρομφαία”


*****



ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΗΡΙΑΛ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ



Της Μαρίας Κοκκίνου

=================


Με έκπληξη παρατηρώ ότι τα τουρκικά σήριαλ κάνουν θραύση στην Ελλάδα. Χαρακτηρίζονται εξαιρετικά δημοφιλή, σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και απέκτησαν φανατικό κοινό.Η επαφή με την τουρκική γλώσσα είναι καθημερινότητα πλέον.


Από την άλλη έχουμε πλέον συνηθίσει την παρουσία τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο αλλά και μαχητικών αεροσκαφών πάνω από το Αιγαίο. Τίτλοι όπως «Αμηχανία από την παρουσία τουρκικού πλοίου στο Αιγαίο» και «Βγήκε και το Τσεσμέ τσάρκα στο Αιγαίο» δεσπόζουν στα ελληνικά ΜΜΕ.Το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης της Ελλάδος σε ρόλο παθητικού παρατηρητή αρκείται να καταγράφει και να παρατηρεί τις τουρκικές κινήσεις.


Μήπως όλα αυτά είναι τυχαία; Ας θυμηθούμε ένα ιστορικό γεγονός: Ο Μέγας Αλέξανδρος το 327 π.Χ. μπήκε στην Ινδία, αφού νίκησε και κατέκτησε τις ιθαγενείς φυλές. Τον Ιούλιο του 326 π.Χ έφτασε στον ποταμό Υδάσπη, ένα απροσπέλαστο σημείο: Στην απέναντι όχθη του ποταμού παρατάχθηκαν τα στρατεύματα των Ινδών, με αρχηγό τον Βασιλιά Πόρο «πάση δυνάμει». Ο Πόρος διέθετε στρατό, ιππικό και 200 πολεμικούς ελέφαντες. Ήταν σχεδόν αδύνατον να καταφέρουν τα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου να περάσουν τον ορμητικό ποταμό και να προσπεράσουν τα ινδικά στρατεύματα.


Σημείωση, ήταν η πρώτη φορά που ελληνικά στρατεύματα έρχονταν αντιμέτωπα με πολεμικούς ελέφαντες. Χρειαζόταν μια πολυμήχανη στρατηγική. Ο Μέγας Στρατηλάτης είχε σχέδιο δράσης: Τη νύχτα οδηγησε τα στρατεύματα του σε άλλο σημείο του ποταμού. Ο Πόρος από την απέναντι όχθη έκανε το ίδιο ακολουθώντας με τα δικά του στρατεύματα.Την επόμενη νύχτα πάλι ο Αλέξανδρος οδηγούσε αλλού το στράτευμα του, και πάλιν ακολουθούσε ο Πόρος με τα δικά του στρατεύματα από την απέναντι όχθη. Αυτό έγινε πολλές φορές κι επί πολλές νύχτες. Οι Ινδοί έφτασαν στο σημείο να περιγελούν τη δειλία των αντιπάλων τους αφού δεν τολμούσαν να τους επιτεθούν. Σε κάποιο χρονικό σημείο ο Βασιλιάς Πόρος σταμάτησε να ακολουθεί πάνω-κάτω τα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Έβαλε λοιπόν σε διάφορα σημεία της όχθης σκοπιές.


Τότε ήρθεν ο ευφησυχασμός και η χαλάρωση. Οι Ινδοί είχαν συνηθίσει τα τερτίπια των «απέναντι». Χαλάρωσαν, ευφησυχάστηκαν, υποτίμησαν, συνήθισαν. Ο Μέγας Αλέξανδρος με μία αιφνιδιαστική κίνηση, επιτέθηκε απέναντι. Τα στρατεύματα του επιβιβάσθηκαν σε πλοιάρια και δερμάτινες σχεδίες, γεμάτες χόρτα, και πέρασε τον Υδάσπη σε χρόνο ρεκόρ, κατατροπώνοντας τα ινδικά στρατεύματα. Οι Ινδοί είχαν αιφνιδιαστεί και κυριολεκτικά πιαστεί στον ύπνο.


Έχουμε διδαχτεί κάτι από την ιστορία μας; Οι παραλληλισμοί είναι προφανείς.



ΠΗΓΗ:



Ακτίνες,


«Φιλελεύθερος»,



Η έμμεσος Στρατηγική, Β.Η. LΙDDΕLLΗΑRΤ, Στρατιωτικές Εκδόσεις Γ.Ε.Σ,



*****


ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ: “ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ ΣΗΜΕΡΑ»


Του κ. Αιμίλιου Πολυγένη

====================

Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας κ. Αμφιλόχιος Ράντοβιτς, κρίνοντας την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η Εκκλησία στο Μαυροβούνιο, δήλωσε μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό του Μαυροβουνίου, Ίγκορ Λούκσιτς, ότι τα δικαιώματα της Εκκλησίας απειλούνται σε όλες τις επαρχίες σήμερα, περισσότερο από ποτέ στην ιστορία της, συμπεριλαμβανομένης ακόμα και της επαναστατικής περιόδου.


Ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος απευθυνόμενος και γραπτώς προς τον πρωθυπουργό, με τον οποίο συνομίλησε σήμερα, ανέφερε ότι το καθεστώς στο Μαυροβούνιο υποθάλπει τη ψευδό εκκλησία «Μαυροβουνιακή Ορθόδοξη Εκκλησία» (η οποία ξεκίνησε το 2000 ως μη κυβερνητική οργάνωση και το 2001 καταγράφτηκε ως θρησκευτικός θεσμός με ηγέτη ιερέα αφορισμένο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο!!!).


Επίσης αναφέρθηκε στις απειλές σφετερισμού της εκκλησιαστικής περιουσίας και κατεδάφισης των ορθόδοξων ναών, οι οποίες αναζωπυρώνουν συνεχώς το «σιωπηλό θρησκευτικό πόλεμο» στο Μαυροβούνιο το οποίο οδηγεί στην βαθειά πόλωση του ορθοδόξου λαού με ενδεχόμενες καταστροφικές συνέπειες για την ειρήνη.


Φανερά στενοχωρημένος ο μητροπολίτης ανέφερε ως τυπικό παράδειγμα τους φιλιππικούς για την ισοπέδωση του ναού της Αγίας Τριάδας στο βουνό Ρούμιγια, λαμβάνοντας τις αντιδράσεις του λαού με απειλές για ισοπέδωση ενός τζαμιού μέσα στην πόλη Μπάρ, ίσως και μια πιθανή αιματοχυσία με θρησκευτικό υπόβαθρο.


Στην επιστολή του Μητροπολίτη προς τον πρωθυπουργό, επισημαίνεται ως εστία του εν λόγω προβλήματος το νομοθετικό κενό. Ως επίλυση του προβλήματος προτείνεται η επείγουσα θέσπιση νόμου για τη ρύθμιση των σχέσεων κράτους και θρησκευτικών κοινοτήτων.


Με τον εν λόγω νόμο αναμένεται να ρυθμιστεί η προστασία της ιδιοκτησίας της Εκκλησίας και των θρησκευτικών κοινοτήτων, όπως επίσης και να οριστούν τα δικαιώματα των νεοσχηματισμένων θρησκευτικών ομάδων.


Επίσης, με τον τρόπο αυτό θα σταματήσει η ασυδοσία η οποία κυριαρχεί αυτή τη στιγμή, όπως π.χ. στις περιπτώσεις μερικών ναών και μοναστηριών για τους οποίους δεν υπάρχει καταγραφή της κτηματικής περιουσίας στην Μητρόπολη με αποτέλεσμα ορθόδοξος ναός να είναι στην ιδιοκτησία του ίδιου του ναού ή το ορθόδοξο μοναστήρι στη λίμνη Σκάνταρ να σφετεριστεί ως “τσιφλίκι” της ισλαμικής κοινότητας !!!


Επίσης η Εκκλησία αναμένει την εκ νέου θέσπιση νόμου αποκατάστασης της εθνικοποιημένης ιδιοκτησίας.


Με την απόσυρση του εν λόγω νόμου, ο οποίος είχε παλιότερα θεσπιστεί, η Εκκλησία αδικήθηκε και στερήθηκε τα δικαιώματά της περισσότερο στο Μαυροβούνιο από ότι σε όλα τα άλλα κρατίδια στο έδαφος της πρώην Γιουγκοσλαβίας.


Ο Μητροπολίτης Αμφιλόχιος στην επιστολή του υπογραμμίζει και το πρόβλημα της αναγνώρισης της νομικής υπόστασης της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Μαυροβούνιο.


Για παράδειγμα υπογραμμίζει το πρόβλημα στην έκδοση άδειας διαμονής, σε όσους εκκλησιαστικούς υπαλλήλους δεν είναι υπήκοοι του Μαυροβούνιου.


Από τα φλέγοντα ζητήματα επισημάνθηκαν και τα εξής: Εδώ και 20 χρόνια παραμένει ανοιχτό το θέμα στέγασης για το εκκλησιαστικό λύκειο του Αγίου Πέτρου του Τσέτινιε, η μη έκδοση άδειας κατασκευής για το ναό της Αγίας Παρασκευής στην πόλη Ντανίλοβγκραντ, η εμπόδιση της αναστήλωσης της εκκλησίας του Αγ. Αλεξάνδρου Νιέφσκι στο νησί Αγ. Στέφανος, και το ιδιοκτησιακό καθεστώς του αναστηλωμένου μοναστηριού στην Ζλάτιτσα …


Τέλος σημαντικό είναι και το θέμα απαλλαγής από το φόρο πρόσθετης αξίας στην εισαγωγή θρησκευτικών αντικειμένων, όπως επίσης και η πιθανή εξαφάνιση του μοναστηριού Μόρατσα (ο οποίος ιδρύθηκε τον 13ο αιώνα) με την δημιουργία φράγματος στον ομώνυμο ποταμό και την συσσώρευση μεγάλου όγκου νερού.


Ο μητροπολίτης Αμφιλόχιος κλείνοντας την συνάντηση του με τον πρωθυπουργό εξέφρασε την πεποίθηση του για δίκαιη λύση των παραπάνω προβλημάτων, ενώ δεν έκρυψε την απογοήτευση του, τόσο για την αντιμετώπιση της εκκλησίας ως ίση προς ίση με την παραεκκλησιαστική αυτή οργάνωση, όσο και για την επέμβαση του κράτους στα εσωτερικά θέματα της εκκλησίας.




No comments:

Post a Comment