Friday, December 17, 2010

ΜΙΑ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΕΓΕΙΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ"









“MIA ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΕΓΕΙΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ”


Πολλά τα συγκλονιστικά σημάδια


Του Θεολόγου Ιωάννη Ρεντζίδη

============


“Ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· ὀψίας γενομένης λέγετε͵ εὐδία· πυρράζει γὰρ ὁ οὐρανός· 16.3 καὶ πρωΐ· σήμερον χειμών· πυρράζει γὰρ στυγνάζων ὁ οὐρανός. ὑποκριταί, τὸ μὲν πρόσωπον τοῦ οὐρανοῦ γινώσκετε διακρίνειν͵ τὰ δὲ σημεῖα τῶν καιρῶν οὐ δύνασθε γνῶναι;” (Ματθ. ιστ’ 2-3).


Μια Ρωμιοσύνη, ένας Ελληνισμός και μια Ελληνορθοδοξία (χρησιμοποιείστε όποιο τίτλο επιθυμείτε) ξαναφουντώνει σ’ Ανατολή και Δύσι, σε Βορά και Νότο:

  • Κοιμισμένη ξυπνά και εγείρεται.
  • Αλλοιωμένη επανέρχεται στον εαυτό της.
  • Ξεχασμένη ξαναθυμάται την πνευματική πορεία
  • Ξεριζωμένη ξαναφουντώνει από τις κρυμμένες ρίζες της.
  • Κρυμμένη φανερώνεται και εκδηλώνεται πετώντας τα πέπλα της σιωπής.
  • Βουβή και εξουθενωμένη μιλά για τα δίκαια και τα δικαιώματά της.

Και μείς οι ελεύθεροι Ρωμιοί ας υψώνουμε σημαίες ελπίδος οράματος και προοπτικής. Έτσι θα αναθαρρήσει το αλύτρωτο, το απόδημο, αλλά και το ελεύθερο Γένος μας.



Α. Κοσμογονικές αλλαγές ελευθερίας συντελούνται


Είναι αληθές ότι κατά τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια να πληγεί η αυτοσυνειδησία μας ως Ελλήνων Ορθοδόξων. Προκειμένου να επιτύχουν το στόχο τους χρησιμοποιούν δολίως επιχειρήματα ελευθερίας και δικαιοσύνης τις πολλαπλές θρησκευτικές και εθνικές καταβολές των ανθρώπων. Μέσα όμως από αυτή την προσπάθεια ξεπηδά ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο θετικό στοιχείο. Να κερδίζουν το δικαίωμα της αυτοσυνειδησίας, του αυτοπροσδιορισμού και της ελευθεροθρησκείας οι επί αιώνες εξαφανισμένοι διά της βίας Ελληνορθόδοξοι της εγγύς Ανατολής και αλλαχού. Οι σχεδόν ξεχασμένοι από το ελεύθερο Ελληνικό κράτος. Αυτοί που ζουν και αναπνέουν στα κρυφά Ελληνορθόδοξα έξω από τα στενά γεωγραφικά σύνορα του κράτους μας.


Είναι αληθές ότι το γένος των Ρωμιών στο διάβα των αιώνων υπέστη αφαίμαξη θρησκευτική και εθνική με τη σπάθα των διωγμών και μάστιγα των εκβιασμών. Αυτό συνέβη στην ανατολή, στη δύσι, στο βορά και στο νότο.


Κατά την εποχή μας, μετά την πτώση τού υπαρκτού σοσιαλισμού, φαίνεται ότι πνέει ένας άνεμος θρησκευτικής και εθνικής αυτοσυνειδησίας στους Ρωμιούς τού εξωτερικού. Αυτοί αναζωογονούνται και αρχίζουν να αναπνέουν πιο ελεύθερα, πιο Ελληνικά και πιο Ορθόδοξα. Ξαναζωντανεύει η καχεκτική πνευματική τους υπόσταση. Ακούνε ως δυνατή ηχώ από μέσα τους ή μάλλον από τον ουρανό, την φωνή του αίματος και του πνεύματος.


Με πολλούς τρόπους και σε πολλούς τόπους εκδηλώνουν αυτή η πραγματικότητα και ακούγεται καθαρά η φωνή του αίματος (Ελληνικότητα) και η φωνή του πνεύματος (Ορθοδοξία).


Κλασσικό και μεγαλόφωνο παράδειγμα αποτελεί το γεγονός ότι, εσχάτως οι Κρυφοί Χριστιανοί της Μικράς Ασίας (της σημερινής Τουρκίας, σε όλες τις επαρχίες) εμφανίζονται στο προσκήνιο. Φαίνονται διατεθειμένοι να διεκδικήσουν τα δίκαια και δικαιώματά τους ως Ελληνορθόδοξοι.


Πολλά είναι τα περιστατικά πού βεβαιώνουν την κίνηση της ελευθερίας. Μνημονεύουμε μόνο μερικά:

“Κατά συγκυρίαν” (Λουκ. ι’ 31), τελευταία ετέθη ως σύμβολο της Τουρκικής Αστυνομίας ο δικέφαλος αετός.

“Κατά συγκυρίαν” σε πόλεις της Μικράς Ασίας ετέθη ως σύμβολο ο δικέφαλος αετός.

“Κατά συγκυρίαν” πρόσωπα σε υπέρ κορυφαίες κρατικές θέσεις καταφεύγουν εις Ορθόδοξα προσκυνήματα, πίνουν αγιασμό, ανάβουν κεριά, προσεύχονται...

“Κατά συγκυρίαν” ... Ας μη πούμε άλλα στοιχεία.

Και γιατί γίνονται όλα αυτά; Επειδή, κι’ “Αν εξεράθη το κλαρί, πάντα χλωρή ειν’ ἡ ρίζα” (Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, Φωτεινός).



Β. Εξωτερική και εσωτερική Ρωμιοσύνη


Υπάρχουν πολλές εκδηλώσεις των Ρωμιών του εξωτερικού, αλλά και τού εσωτερικού. Η Ελλάς είναι ένα κάστρο όπου έξω βυσσοδομούν οι εχθροί, αλλά και μέσα αλωνίζουν οι προδότες. Συνάμα, έξω δραστηριοποιούνται οι Ρωμιοί και υπογραμμίζουν την αλήθεια της συνέχειας και συνέπειας τού Γένους και μέσα οι πατριώτες αναζητούν ουρανίους δρόμους!!!


Ας το συνειδητοποιήσουμε όμως πώς:

  • Η έξω Ρωμιοσύνη επιβεβαιώνει το μεγαλείο της Ρωμιοσύνης.
  • Η έσω Ρωμιοσύνη διασφαλίζει την συνέχεια της Ρωμιοσύνης.
  • Η έξω Ρωμιοσύνη διαχρονίζει την Ρωμιοσύνη.
  • Η έσω Ρωμιοσύνη υπερχρονίζει την Ρωμιοσύνη.
  • Η έξω Ρωμιοσύνη συνεχίζει εις το αεί την διακονία της.
  • Η έσω Ρωμιοσύνη επισφραγίζει τον νυν και αεί της εν Χριστώ θυσίας της.
  • Η έξω Ρωμιοσύνη αναπνέει με τα Ιερά και Κλασσικά κείμενα.
  • Η έσω Ρωμιοσύνη βιώνει εντόνως τα Ιερά και τα αρχαία Ελληνικά Κείμενα.
  • Η έξω Ρωμιοσύνη περιβάλλεται από την πνοή των Αγίων και των ηρώων της.
  • Η έσω Ρωμιοσύνη καταφλέγεται από το Αίμα των Αγίων και Ηρώων.


Αμφότερες δε, η έξω και η έσω Ρωμιοσύνη επαναλαμβάνουν και διασαλπίζουν “εν ενί στόματι καί μιά καρδία” το Αμήν σε όλες τις Ιερές Παρακαταθήκες.





No comments:

Post a Comment