Thursday, December 9, 2010

ΟΡΘΗ ΚΙΝΗΣΗ Η ΕΚΔΟΣΗ "ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ" ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑ


ΟΡΘΗ ΚΙΝΗΣΗ Η “ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ” ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Κίνηση προς την ορθή κατεύθυνση αποτελεί η ενέργεια των “Φίλων της Μονής Βατοπαιδίου” να εκδώσουν “Λευκή Βίβλο” για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Βιστωνίδας.


Ολοι οι νουνεχείς άνθρωποι κατανοούν το αυτονόητο: Το θέμα είναι καθαρά νομικής φύσεως.


Οσο και να ουρλιάζουν από τις τηλεοπτικές οθόνες οι δημοσιογράφοι, όσο και να βρίζουν χυδαία τον Αρχιμανδρίτη Εφραίμ, όσο και να ωρύονται οι πολιτικοί και να τον χαρακτηρίζουν κλέφτη (με την απόφαση ποιου δικαστηρίου άραγε;) τελικά ένα μετρά: Ποιος έχει την νόμιμη κυριότητα της λίμνης. Τα υπόλοιπα είναι για κατανάλωση.


Αν την έχει η Μονή τότε όλες οι κραυγές μίσους θα καταποντιστούν. Οσοι εξέμεσαν τους χαρακτηρισμούς και τις ύβρεις θα αναγκαστούν να τις γλείψουν προσεκτικά από το έδαφος.


Αν από την άλλη υπάρχουν ποινικές ευθύνες ας αποδοθούν. Ουδείς έντιμος άνθρωπος ζητά να καλυφθούν ενοχές αν τυχόν υπάρχουν.

Επομένως η παρούσα έκδοση αφού υπερασπίζεται με τη γραφίδα έγκυρων νομικών το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας, είναι ουσιαστική προσφορά στη λύση του προβλήματος.


Δεν θέλω να παραβώ τον κανόνα που εφαρμόζω πάντοτε για θέματα που έχουν σχέση με τη δικαιοσύνη: Να μην εκφέρω κρίση για θέματα ποινικής φύσεως πριν την έκδοση της τελικής ετυμηγορίας της δικαιοσύνης. Εντούτοις δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι ακόμη και αν (επαναλαμβάνω ακόμη και αν) ποτέ αποδειχθεί ότι υπήρξαν παρατυπίες ή παρανομίες ουδέποτε κατηγορήθηκαν οι μοναχοί ότι ενεργούσαν προς ίδιον όφελος. Ούτε καταθέσεις βρέθηκαν ποτέ στην κατοχή τους ούτε ακίνητα στο όνομά τους. Οτι έκαναν έγινε μόνον προς όφελος της Μονής.


Ευχόμαστε όσο γίνεται πιο γρήγορα να επιταχυνθούν οι διαδικασίες τελεσίδικης εκδίκασης της υπόθεσης για να μπορέσει η Εκκλησία, το Αγιον Ορος αλλά και η Μονή Βατοπαιδίου να αφήσουν πίσω τους το μεγάλο κακό που έγινε, για να ξεπεραστεί ο άνευ προηγουμένου σκανδαλισμός του κόσμου και ο απίστευτος διασυρμός του μοναχισμού και της Εκκλησίας.


Παρατίθεται στη συνέχεια το ρεπορτάζ που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


Η ΛΕΥΚΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑ


Του Αντώνη Τριανταφύλλου

=============


Δυο χρόνια μετά την δημοσιοποίηση της ανταλλαγής της λίμνης Βιστωνίδας με ακίνητα του δημοσίου, γεγονός που πυροδότησε μια σειρά πολιτικών και δικαστικών γεγονότων και εξελίξεων, που τείνουν να αποκαλούνται υπόθεση, ή και σκάνδαλο του Βατοπαιδίου, ο Σύλλογος φίλων της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου παρουσίασε τη δική του «Λευκή Βίβλο» για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας.


Σε μια εκδήλωση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο παρουσιάστηκε ο τόμος που επιμελήθηκε ο δικηγόρος Σπύρος Αλεξανδρής. Στο βιβλίο παρατίθενται μια σειρά δικαστικών αποφάσεων, νομοθετικών διαταγμάτων, γνωμοδοτήσεων, νόμων, συμβάσεων και υπομνημάτων που εκτείνονται χρονολογικά από το 1922 μέχρι και το 2009. Το σύνολο των εγγράφων που παρουσιάστηκαν αποτέλεσαν τα νομικά τεκμήρια της μονής Βατοπαιδίου αρχικά για την διενέργεια της ανταλλαγής της λίμνης Βιστωνίδας με τα ακίνητα του δημοσίου και στη συνέχεια ως υπερασπιστικά στοιχεία κατά τη διάρκεια της διαμάχης της με το δημόσιο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης.


Την εκδήλωση συντόνισε ο δημοσιογράφος Κώστας Τσαρούχας, ενώ εκ μέρους του Συλλόγου των φίλων της μονής Βατοπαιδίου μίλησε ο κ. Κωνσταντίνος Λούλης, Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Μονής Βατοπαιδίου, πρώην Διοικητής του Αγίου Όρους. Τον τόμο παρουσίασαν ο κ. Γεώργιος Βελλής, Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου ε.τ., Ιωάννης Κονιδάρης, καθηγητής Εκκλησιαστικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ο Σπύρος Γ. Αλεξανδρής, δικηγόρος LL.M., επιμελητής του τόμου, που ανέλυσαν τα νομικά επιχειρήματα για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της λίμνης Βιστωνίδας από τη μονή Βατοπαιδίου.


Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος και ο μητροπολίτης Προικοννήσου Ιωσήφ.


ΠΗΓΗ:


Πυλώνας εκκλησιαστικών ειδήσεων ΑΜΗΝ

No comments:

Post a Comment