Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
Της Χριστούφαντου
=====
Τό ὅτι ὁ σεβασμός τῶν Ἁγίων πρός τούς Ἱερούς Κανόνες εἶναι ἀπόλυτος, αὐτό εἶναι ἀναμφίβολο. Ἄλλωστε, δέν μπορεῖ νά ὑπάρξει ἁγιότης ὅταν ὑφίσταται περιφρόνηση πρός τίς δογματικές καί ἰεροκανονικές ἀποφάσεις. Στό σημεῖο αὐτό ὑπάρχει ὁμοφωνία τῶν Ἁγίων καί τοῦτο τό μελετᾶ κανείς, τόσο στήν Ἐκκλησιαστική ἱστορία, ὅσο καί στά Συναξάρια.
Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, πού συνοψίζει ὁλόκληρη τήν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας, εἰδικά στό κεφάλαιο τῶν ἀποφάσεων τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων, καί τῶν Κανόνων τῶν Πατέρων, στό Πηδάλιον, γράφει τά ἑξῆς χαρακτηριστικά: «Αὐτή ἡ βίβλος (δηλαδή ἡ συλλογή τῶν Ἱερῶν Κανόνων, τό Πηδάλιον) εἶναι ἡ μετά τάς Ἁγίας Γραφάς ἁγία Γραφή, ἡ μετά τήν Παλαιάν καί Καινήν Διαθήκην, Διαθήκη. Τά μετά τά πρῶτα καί θεόπνευστα λόγια, δεύτερα καί θεόπνευστα λόγια. Αὕτη ἐστί τά αἰώνια ὅρια, ἅ ἔθεντο οἱ Πατέρες ἡμῶν, καί νόμοι οἱ ὑπάρχοντες εἰς τόν αἰῶνα..., τούς ὁποίους Σύνοδοι Oἰκουμενικαί τε καί Tοπικαί διά Πνεύματος Ἁγίου ἐθέσπισαν»!
Μετά ἀπό αὐτά, κατανοεῖ κανείς ὅτι τό νά ἰσχυρίζονται οἱ ὀπαδοί τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ὅτι ''οἱ Ἱεροί Κανόνες, εἰς τό διοικητικόν (καί ὄχι μόνον) τῆς Ἐκκλησίας ἀποβλέποντες, ἔχουν κάποια καιρική ἤ ἐξωτερική μόνον ἀξία'', αὐτό ἀποτελεῖ βλασφημία. Πολύ σωστά ὁ Βλαδίμηρος Λόσκυ τονίζει σχετικά: «Οἱ κανόνες οἱ ὁποῖοι ρυθμίζουν τήν ζωή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἀχώριστοι τῶν Χριστιανικῶν δογμάτων. Δέν εἶναι νομικοί κανονισμοί, κυρίως εἰπεῖν, ἀλλ᾽ ἐφαρμογαί τῶν δογμάτων».
Αὐτές τίς ἀλήθειες, πού ἐκφράζουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, ἀλλά καί σοβαροί θεολόγοι, τίς γνωρίζουν ὅλοι οἱ ποιμένες;
Σέ οὐδεμία τῶν περιπτώσεων τό Ἐκκλησιαστικό Σῶμα θά ἀποδεχθεῖ προσβολή τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τῶν Ἁγίων. Ὁδηγοί τοῦ «μικροῦ ποιμνίου» εἶναι καί θά παραμένουν πάντοτε οἱ Ἅγιοι, πού τιμοῦν καί ἐφαρμόζουν τούς Ἱερούς Κανόνες.
No comments:
Post a Comment