Sunday, July 31, 2011

Ο ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΕΠΕΛΑΥΝΕΙ ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ



Ο ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ ΕΠΕΛΑΥΝΕΙ ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=============


Ο Ισλαμισμός επελαύνει ακάθεκτος ανενόχλητος. Η υπογεννητικότητα βρίσκεται σε ανατριχιαστικούς ρυθμούς ώστε παρατηρείται ήδη μείωση του πληθυσμού των Δυτικών χωρών.


Και οι μοντέρνοι και οι άθεοι; Εξακολουθούν το βιολί τους.


Τι τους ενόχλησε αυτή τη φορά;


Ο σταυρός στο χώρο που έγινε η επίθεση στους δίδυμους πύργους στη Νέα Υόρκη!


Και γιατί τους ενοχλεί ο σταυρός;


Επειδή είναι άθεοι, λένε, και επειδή προσβάλλει η παρουσία του την Α΄ Τροπολογία (First Amendment) του Αμερικανικού Συντάγματος, η οποία διαχωρίζει οξέως τα θρησκευτικά και τα κοσμικά πράγματα, και δεν επιτρέπει την προβολή θρησκευτικών συμβόλων σε δημόσιους χώρους.


Καταρχήν αυτή η περίφημη "Α΄Τροπολογία του Συντάγματος" είναι αντικείμενο πολλών ερμηνειών που διίστανται εις άκρον.


Ο Αμερικανός Πρόεδρος λ.χ. ορκίζεται πάνω στην Βίβλο από τον πρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου της χώρας.


Αλλά επί της ουσίας.


Γιατί στην ευχή τους ενοχλεί η παρουσία του σταυρού, αφού οι συντριπτική πλειοψηφία των νεκρών της επίθεσης εναντίον των δίδυμων πύργων ήταν χριστιανοί;


Για ποιο λόγο ο τόπος που σκοτώθηκαν δεν πρέπει να έχει το σύμβολο της θρησκείας που πίστευαν;


Στο εθνικό κοιμητήριο του Αρλιγκτον στην Ουάσιγκτον δεν υπάρχουν σταυροί στα μνήματα των προέδρων και άλλων αξιωματούχων και των πεσόντων στο Β΄Παγκόσμιο πόλεμο;


Γιατί επομένως ενοχλεί η παρουσία τους στο χώρο της επίθεσης εναντίον των δίδυμων πύργων.


Αφού είναι τόσο ευαίσθητοι οι άθεοι για την παρουσία του σταυρού στη “Σημείο μηδέν” (“Ground 0”), γιατί στην ευχή δεν τους ενοχλεί η παρουσία μουσουλμανικού τεμένους που θα κτιστεί στην περιοχή το οποίο δεν υπήρχε πριν την επίθεση του 2001 και γιατί προβάλλονται τόσα προσκόμματα για την ανοικοδόμηση του ορθόδοξου ιερού ναού του Αγίου Νικολάου, ο οποίος ήταν κτισμένος εκεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο;


Παράλληλα στη Βρετανία οι Ισλαμιστές κήρυξαν το νόμο της “Σαρίας” σε περιοχές όπου εγκαταβιώνουν και ουδείς τους εμποδίζει!!!


Ο Δυτικός πολιτισμός οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε αυτοκτονία με επικεφαλής τους άθεους και “φιλελεύθερους” (“liberal”) εκπροσώπους του, οι οποίοι ζουν ακόμη στον αιώνα του Διαφωτισμού και δεν αντιλαμβάνονται ποσώς ότι ο Δυτικός πολιτισμός πλέει τα λοίσθια εξαιτίας της ακάθεκτης επέλασης του Ισλάμ, του φοβερά υψηλού ποσοστού των εκτρώσεων και της τρομερής υπογεννητικότητας στις χώρες της Δύσεως.


Παραθέτουμε στη συνέχεια τις ειδήσεις που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΑΘΕΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ 11ΗΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

==========


Αποτελείται από δύο σιδηροδοκούς που βρέθηκαν στα ερείπια του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου

Μια ομάδα άθεων στην Νέα Υόρκη κατέθεσε μήνυση, προκειμένου να απαγορευθεί η μόνιμη έκθεση ενός μεγάλου σιδερένιου σταυρού στο νέο μουσείο και μνημείο της 11ηςΣεπτεμβρίου 2001 στη Νέα Υόρκη. Ο σταυρός, ύψους 6 μέτρων, αποτελείται από δύο κάθετα κολλημένες σιδηροδοκούς οι οποίες βρέθηκαν στα ερείπια του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, μετά την διπλή τρομοκρατική επίθεση.

Το περασμένο Σάββατο μεταφέρθηκε στο «Memorial and Museum», όπου πραγματοποιήθηκε θρησκευτική τελετή. Ο πρόεδρος του ιδρύματος, Τζο Ντάνιελς, υπογράμμισε την σπουδαιότητα του σταυρού για τις ψυχές των θυμάτων και των συγγενών τους. «Η επιστροφή του είναι σύμβολο προόδου, την οποία περισσότερο αισθανόμαστε παρά βλέπουμε, υπενθυμίζοντάς μας ότι οι μνήμες αυτές αποτελούν την «καρδιά» της αποστολής μας (ως Χριστιανοί)» είπε χαρακτηριστικά.

Φαίνεται όμως ότι η ομάδα των άθεων έχει τελείως διαφορετική άποψη για το θέμα. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής τους, Ντέιβ Σίλβερμαν, «ο σταυρός αυτός έχει γίνει χριστιανικό σύμβολο. Έχει ευλογηθεί από τους επονομαζόμενους ιερούς άνδρες και υπενθυμίζει ότι ο Θεός τους, ο οποίος δεν ενδιαφέρθηκε να σταματήσει τους μουσουλμάνους τρομοκράτες ή να αποτρέψει τον θάνατο 3.000 ανθρώπων στο όνομά του, ενδιαφέρεται μόνο για ένα σταυρό, φτιαγμένο από τα συντρίμμια. Είναι αληθινά γελοίο...».

Τη μηνυτήρια αναφορά, που κατατέθηκε στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης, ανήρτησε η ομάδα και στο Διαδίκτυο, καταγγέλλοντας ότι «η θρησκευτική ευλάβεια με την οποία φυλάσσεται ο σταυρός από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών συνιστά μια ανεπίτρεπτη σύζευξη εκκλησίας και κράτους».

Ανάμεσα στους εναγόμενους βρίσκονται οι Πολιτείες του Νιου Τζέρσι και της Νέας Υόρκης, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μάικλ Μπλούμπεργκ και ο κυβερνήτης του Νιου Τζέρσεϊ, Κρις Κρίστι.


ΠΗΓΗ:


«Το Βήμα»27/07/2011


*****


Δεν θέλουν τον σταυρό στο Μουσείο της 11ης Σεπτεμβρίου

_________________


Ο πρόεδρος του μνημείου Τζο Ντάνιελς απάντησε σήμερα στην πρόσφυγή με ανακοίνωσή του στην οποία αναφέρει ότι ο σταυρός δικαιούται μια θέση στο μουσείο γιατί βοηθά «να αφηγηθούμε την ιστορία της 11ης Σεπτεμβρίου».


ΠΗΓΗ:


zougla.gr


*****


Η ΣΑΡΙΑ ΕΞΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

__________


Οι ισλαμιστικές οργανώσεις στη Βρετανία προχωρούν με ταχείς ρυθμούς στην απομόνωση ολόκληρων περιοχών στη βρετανική πρωτεύουσα μέσω της επιβολής του νόμου της Σαρία για όλους ανεξαιρέτως θρησκεύματος ή εθνικότητας.


Με ειδικά κίτρινα αυτοκόλλητα που κολλούν σε φανάρια ή τοίχους, και εν είδει μεξικανικής ή νοτιοαμερικανικής μαφίας στην Καλιφόρνια –όπου εκεί με συνθήματα από σπρέι στους τοίχους ειδοποιούν για σε ποιον «ανήκει» ο χώρος - οριοθετούν τις περιοχές τους γνωστοποιώντας στους κατοίκους ή περαστικούς των περιοχών αυτών, ότι εισέρχονται σε ελεγχόμενη από τους νόμους Σαρία περιοχή.


Το παραπάνω σημαίνει δεν επιτρέπονται, η πορνεία, οι ταινίες και οτιδήποτε περιέχει σεξουαλικό υλικό, το αλκοόλ, το κάπνισμα, τα ναρκωτικά, αλλά και η μουσική ή οι συναυλίες. Το έντονο κίτρινο αυτοκόλλητο είναι μήνυμα προς όλους ακόμα και σε στάσεις λεωφορείων και κεντρικά σημεία του Λονδίνου και άλλων μεγάλων πόλεων της Βρετανίας, γράφει δημοσίευμα της εφημερίδας Daily Mail.


Τη ίδια στιγμή, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών εκφράζουν ανησυχίες για εκφοβισμό των ντόπιων και άγνωστες αντιδράσεις τους απέναντι στο φαινόμενο. Ήδη είναι έτοιμα προς «κατηχητική» χρήση περισσότερα από 50.000 αυτοκόλλητα.


Συγκεκριμένα, εκπρόσωποι ισλαμιστικών οργανώσεων σκοπεύουν να επισκεφθούν 25 περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, τις οποίες η κυβέρνηση θεωρεί «κόκκινο πανί» σε σχέση με την ύπαρξη και δράση μουσουλμανικών στοιχείων και υπόσχονται να «επιβάλλουν» τους δικούς τους και μόνον νόμους.


ΠΗΓΗ:


defencenet.gr



*****


Φανατικοί ισλαμιστές «πλημμυρίζουν» τις μουσουλμανικές γειτονιές του Λονδίνου

__________


Λονδίνο Την ώρα που όλος ο κόσμος συζητά το αντί-ισλαμικό μακελειό της Νορβηγίας, ορισμένες ακραίες μουσουλμανικές ομάδες της Βρετανίας αποφάσισαν να επιβάλουν τον ισλαμικό κώδικα της Σαρία επί βρετανικού εδάφους, κηρύσσοντας τον πόλεμο στα «διεφθαρμένα» δυτικά ήθη και έθιμα και καλώντας σε ανένδοτο κατά της «μεθυσμένης και ανήθικης νεολαίας».


Φανατικοί ισλαμιστές «πλημμυρίζουν» τις μουσουλμανικές γειτονιές του Λονδίνου και άλλων πόλεων με αυτοκόλλητα που χαρακτηρίζουν τις περιοχές «ζώνη ελέγχου της Σαρία», τους νόμους της οποίας πρέπει, λένε, να ακολουθήσουν όλοι, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Οι εμπνευστές αυτής της κινούμενης στη γκρίζα ζώνη της νομιμότητας καμπάνιας φροντίζουν μάλιστα να υπενθυμίσουν με πινακίδες ότι σε συγκεκριμένες περιοχές «απαγορεύονται ο τζόγος, η μουσική και οι συναυλίες, η πορνογραφία και η εκπόρνευση, τα ναρκωτικά, τα τσιγάρα και το αλκοόλ».Ο εξτρεμιστής μουσουλμάνος ιεροκήρυκας Αντζέμ Σαουντάρι ανέλαβε την ευθύνη για σχετικά έντυπα που διανεμήθηκαν την περασμένη βδομάδα σε διάφορες κοινότητες του Λονδίνου, προκαλώντας ανησυχία στους κατοίκους για πιθανά «αντίποινα», σε περίπτωση παραβίασης των νόμων της Σαρία.


Ο Σαουντάρι υποστηρίζει ότι οι «εκατοντάδες ή χιλιάδες πρόθυμοι υποστηρικτές του διαθέτουν από 10.000 έως 50.000 αυτοκόλλητα, έτοιμα να τοιχοκολληθούν στους δρόμους». Δηλώνει μάλιστα σίγουρος: «Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να διαχειριστεί κανείς την μέθη και την αγένεια, την πορνεία και την «μάγκικη» συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τις βρετανικές πόλεις». Και καταλήγει: «Θέλουμε να έχουμε θυλακες όπου θα επιβάλλεται η Σαρία και να θέσουμε τα θεμέλια για ενα μελλοντικό Ισλαμικό Εμιράτο».


Πάντως και ο ίδιος ο Σαουντάρι μάλλον εμπίπτει στην κατηγορία του «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις», αφού πρώην συμφοιτητές του τον «ξεμπρόστιασαν», αποκαλύπτοντας σε εφημερίδες πως στα φοιτητικά του χρόνια επιδίδονταν σε ποικίλες ερωτικές συνευρέσεις, και ότι «απολάμβανε» την πορνογραφία, τα ναρκωτικά και το αλκοόλ!


Η βρετανική αστυνομία αναζητεί τους υπεύθυνους για την διανομή των αυτοκόλλητων ενώ τα αφαιρεί από δημόσιους χώρους.



ΠΗΓΗ:


Ακτίνες,


«Το Βήμα»

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΟΣΩΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ



ΜΙΑ ΚΥΟΦΟΡΟΥΜΕΝΗ ΑΙΡΕΣΗ


Καταδίκη όσων απορρίπτουν την διδασκαλία του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά


Του Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεου

=================


Η Θ΄Οικουμενική Σύνοδος, επέβαλε και το ανάθεμα της ακοινωνησίας και απογύμνωσε τους Κληρικούς «πάσης ιερατικής λειτουργίας», όταν κοινωνούν εν γνώσει τους με τους αιρετικούς αυτούς. Ακόμη, καταδικάζονται και όσοι θα καταφερθούν στον μέλλον εναντίον των ησυχαστών και του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά. Για το θέμα αυτό που μας ενδιαφέρει με τον Συνοδικό τόμο του έτους 1351 επικυρώνεται η προηγούμενη καταδίκη:

«Αλλ’ και ει τις έτερος των απάντων τα αυτά ποτέ φωραθείη η φρονών η λέγων η συγγραφόμενος κατά του ιερωτάτου Θεσσαλονίκης (στον τόμο του 1347 γράφεται: «του ειρημένου τιμιωτάτου ιερομονάχου κυρού Γρηγορίου του Παλαμά και των συν αυτώ μοναχών») μάλλον δε κατά των ιερών θεολόγων και της Εκκλησίας αυτής, τα αυτά και κατ’ αυτού ψηφιζόμεθα και τη αυτή καταδίκη καθυποβάλλομεν (καθαίρεση και ακοινωνησία), είτε των ιερωμένων είη τις, είτε των λαϊκών».

Στο απόσπασμα αυτό φαίνεται ότι η Εκκλησία συνοδικώς υιοθέτησε πλήρως την διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και των ησυχαστών περί της ακτίστου ενεργείας του Θεού, του θαβωρείου Φωτός, αλλά και περί του ιερού ησυχασμού. Οπότε, δεν πρόκειται για διδασκαλία του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, αλλά για διδασκαλία των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων και αυτής της ίδιας της Εκκλησίας.

Έτσι, όχι μόνον τότε, αλλά και στο μέλλον («ποτέ») όποιος φρονεί η λέγει η γράφει εναντίον αυτών των θεμάτων, όποιος αρνείται τον ιερό ησυχασμό, την θεοπτία, και την άκτιστη ενέργεια του Θεού, είτε είναι ιερωμένος είτε λαϊκός δέχεται τον ίδιο αφορισμό και ακοινωνησία, που δέχθηκαν οι σύγχρονοι του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά αντιησυχαστές.

Από τα Πρακτικά αυτά φαίνεται σαφέστατα ότι όσοι ισχυρίζονται ότι οι Πατέρες της Εκκλησίας από τον 3ο αιώνα και μετά επηρεάσθησαν από μια άλλη «(νεο)πλατωνική εκκλησιολογία» την οποία δήθεν ανεκάλυψαν και παρουσίασαν ο Ευάγριος ο Ποντικός και ο Μακάριος ο Αιγύπτιος, οι οποίοι και επηρέασαν τους μεταγενέστερους Πατέρες, οπότε εκδιώχθηκε και παραθεωρήθηκε η «αρχέγονη εκκλησιολογία» της Ευχαριστίας και της Βασιλείας, στην πραγματικότητα εκφράζουν την καταδικασμένη αίρεση του Βαρλαάμ, του Ακινδύνου, του Γρηγορά, και σαφώς είναι βαρλααμίτες με φοβερές συνέπειες.


(Συνεχίζεται)


ΠΗΓΗ:

Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”


Ο ΤΕΥΚΡΟΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ


Ο ΤΕΥΚΡΟΣ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ


Του Βασίλη Χαραλάμπους

============


Με βρήκε το νύχτωμα

να πίνω βρυσίσιο νερό

στην απύλωτη πολιτεία της Σαλαμίνας

του Τεύκρου

του πρώτου της βασιλιά.


Κι’ ακόμη αναλογίζεται απορημένος

εκείνος ο αλλοφερμένος κατακτητής της

ποιος Τεύκρος τάχα

κι’ από τις καστροπολεμίστρες

έγνοια μονάχη

ο μετρημός των γλάρων

που σιμώνουν τον σκλάβο αιγιαλό.


Ο Τεύκρος του Τελαμώνα ο γυιός.


Ετούτα τα χαλάσματα

στη σκλάβα Σαλαμίνα

είναι των Αχαιών …


Κι’ ο Τεύκρος

ο πρώτος βασιλιάς της Σαλαμίνας.



(*Το σκίτσο, που κοσμεί την ανάρτηση ανήκει στον ποιητή)



(Από την ποιητική συλλογή “Ακαμαντίς”)

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Ο Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ καταγράφει μια εξαίρετη συνέντευξη με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο, ο οποίος έδωσε πολύ σαφείς και πολύ ορθές απαντήσεις σε όλα τα εύστοχα ερωτήματα που του έθεσε ο κ. Παπαχρήστου.


ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

_________


Καταρχήν εκφράζουμε την ανυπόκριτη χαρά μας, επειδή ο Μακαριότατος κάνει ορθόδοξη Ομολογία πίστεως και λέγει ξεκάθαρα ότι η Ορθοδοξία είναι η Μόνη αληθινή Εκκλησία.


Στη συνέχεια θέλουμε να συγχαρούμε υικά τον Μακαριότατο επειδή δεν μασά τα λόγια του και για το εθνικό θέμα της Κύπρου, αλλά και για την οικονομική κρίση και στην Ελλάδα και στην Κύπρο.


Θα σταθούμε σε ορισμένα μόνον σημεία της συνέντευξης του Μακαριότατου.


ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 1977 ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΟΣ

________


Ο Μακαριότατος λέγει αυτό που θα έπρεπε όλοι οι πολιτικοί και εκκλησιαστικοί ηγέτες της Κύπρου να πουν.


Η κατάσταση του 2011 δεν είναι η ίδια με την κατάσταση που επικρατούσε το 1977 όταν ο Μακάριος δέχτηκε τη διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία.


Δεν υπάρχει λόγος να θεωρούμε το Μακάριο τόσο ανόητο ώστε να επιμείνει σήμερα στις προτάσεις αυτές που έγιναν δεκαετίες πριν την είσοδο της Κύπρου στην Ενωμένη Ευρώπη.


Αλλωστε αν ζούσε σήμερα θα είχε διαπιστώσει ότι οι Τούρκοι δεν αποδέχονται καμιά λειτουργική συμφωνία. Θέλουν να καταστήσουν την Κύπρο προτεκτοράτο της Τουρκίας μέχρι να την καταπιούν ολόκληρη.


Ισως λοιπόν να μην ήταν τόσο ανόητος ο Μακάριος, όσο προσπαθούν να μας τον παρουσιάσουν ορισμένοι μικρόψυχοι οπαδοί του, ώστε να επιμείνει το 2011 στην εφαρμογή μιας συμφωνίας του 1977, η οποία θα οδηγήσει οπωσδήποτε στην Τουρκοποίηση όλης της Κύπρου.


ΤΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

_________


Αλλά - όπως έγραψα και στο παρελθόν - δεν έχουν καμιά απολύτως σημασία τα ιστορικά υποθετικά ερωτήματα. Λ.χ. Τι θα γινόταν αν ο Μέγας Ναπολέοντας έκανε νωρίς την Ανοιξη και όχι τον Ιούνιο του 1812 την εκστρατεία στη Ρωσία και αν είχε εξασφαλίσει απρόσκοπτο ανεφοδιασμό του στρατού του. Δεν ξέρουμε και ούτε υπάρχει τρόπος να μάθουμε ποτέ, επειδή η εκστρατεία του Ναπολέοντα έγινε τον Ιούνιο και είχε την τύχη που γνωρίζουμε.


Γι’ αυτό δεν έχει σημασία τι θα έκανε σήμερα ο Μακάριος αν ζούσε. Εμείς πρέπει να δούμε τι πρέπει να γίνει για να σωθεί ο τόπος μας.


Ούτε τι θα έκανε ο Μακάριος, ούτε τι θα έκανε ο Κληρίδης, ούτε τι θα έκανε ο Γρίβας, ούτε τι θα έκανε ο Βασιλείου ή ο Κυπριανού έχει σημασία αυτή τη στιγμή.


ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ

______________

Ενα μόνον έχει σημασία. Η σωτηρία της πατρίδας μας.


Το ερώτημα είναι απλό.


Θέλουμε να μείνουμε εμείς και τα παιδιά μας Ελληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί στη γη των πατέρων μας ή θέλουμε να γίνουμε καταρχήν προτεκτοράτο της Αγκυρας και μετ’ ου πολύ επαρχία της Τουρκίας;


Οι προτάσεις για διζωνική, δικοινοτικη ομοσπονδία δεν έχουν νόημα αν θέλουμε να μείνουμε Ελληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι στη γη των πατέρων μας.


Νέα λύση με νέα δεδομένα βασισμένη στο Ευρωπαικό κεκτημένο πρέπει να δρομολογηθεί ΑΜΕΣΩΣ.


Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ

_________


Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα Πρόεδρο που μας λέγει ξεκάθαρα ότι συνεργάζεται καλύτερα με τους Τούρκους παρά με τους Ελληνες.


Με ένα Πρόεδρο οι οπαδοί του οποίου καίουν Ελληνικές σημαίες και ζητωκραυγάζουν στα γήπεδα υπέρ της Τουρκίας.


Με ένα Πρόεδρο, ο οποίος μας λέγει ότι θέλει να επιβάλει κυπριακή συνείδηση στους Ελληνόπαιδες μαθητές της μεγαλονήσου.


Με ένα Πρόεδρο, ο οποίος με την ανευθυνότητα και την ανικανότητα που τον χαρακτηρίζουν, χρέωσε την Κύπρο - εν μιά νυκτί - με οικονομική ζημιά 3 δισεκατομμυρίων ευρώ - και δεν έχει την ευθιξία να αναλάβει το 100% της ευθύνης που του αναλογεί και να παραιτηθεί.


ΟΙ ΕΛΛΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ

_______________


Επομένως χρειάζεται επειγόντως να συνενωθούν οι Ελληνοκεντρικές δυνάμεις της Κύπρου - ΟΧΙ για να κάνουν αντικομμουνισμό - αλλά για να αλλάξουν άρδην την ολέθρια πορεία του Χριστόφια και στο εθνικό θέμα και στην οικονομία και στον προσανατολισμό της Παιδείας.


ΑΚΟΥΕΤΩ ΤΑΥΤΑ Η ΑΚΕΛΙΚΗ ΦΡΑΞΙΑ

____________


Ακουέτω ταύτα και η “Ακελική φράξια” της Συνόδου, η οποία υποσκάπτει την πατριωτική και συνετή γραμμή του Αρχιεπισκόπου και φιγουράρει στο προεδρικό με τα κόκκινα αντερί δίπλα στον εθνομειοδότη Χριστόφια με τους “μελανοχίτωνες” (καλύτερα “ερυθροχίτωνες”) της ΕΔΟΝ, την ώρα που συγκροτούνται παγκύπρια συλλαλητήρια εναντίον του εθνομειοδότη Χριστόφια και της ανεύθυνης κυβέρνησης που προίσταται και ζητούν την παραίτησή του.


Η σωτηρία της πατρίδας μας προέχει. Οχι η διαδοχή του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου, ο οποίος - ειρήσθω εν παρόδω - δεν είναι καν κενός. Ας μην τον πεθάνουμε κιόλας τον άνθρωπο.


Μακρυά από τον Χριστόφια, τον οποίο προσφυώς ο λαός αποκαλεί “Καταστρόφια”, Αγιε Κύκκου και οι υπόλοιποι της Ακελικής φράξιας και όσοι άλλοι είναι έτοιμοι να δώσουν γην και ύδωρ στους Νεοκύπριους, για να εξασφαλίσουν τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο.


Η σωτηρία της πατρίδας μας είναι ο υπέρτατος νόμος. Αλίμονον αν οι Ιεράρχες μας ολιγωρήσουν να πράξουν το καθήκον τους για να εξυπηρετήσουν προσωπικές φιλοδοξίες ή άλλες σκοπιμότητες.


ΑΣ ΛΗΦΘΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΟΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

______________


Και μια τελευταία παρατήρηση. Κανείς ας μην υποτιμήσει αυτό που είπε ο Αρχιεπίσκοπος στη συνέντευξή του ότι ο ορατός διά γυμνού οφθαλμού οικονομικός όλεθρος της Κύπρου θα αποβεί ακόμη χειρότερος από ότι η εθνομειοδοτική πορεία που ακολουθεί ο κ. Χριστόφιας στο Κυπριακό.


Ολοι λέγαμε πάντα ότι παρόλα τα δεινά που τράβηξε η Κύπρος κατόρθωνε, μέχρι πριν λίγα χρόνια, με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις να τα καταφέρνει καλά στην οικονομία. Επί προεδρίας του κ. Χριστόφια όμως η οικονομία πάει όχι απλά από το κακό στο χειρότερο, αλλά προς ολοκληρωτική καταστροφή. Ακόμη και πριν τη φονική έκρηξη στο Μαρί. Ας γίνει λοιπόν χωρίς χρονοτριβή αυτό που υποδεικνύει με παρρησία ο Αρχιεπίσκοπος.


Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα από την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου.


*****


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΤΑΤΟΥ ΣΤΟΝ κ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ



Αρχιεπίσκοπος Κύπρου στο Amen.gr: Να συμβάλλουν όλοι να σωθεί ο Χριστιανισμός στη Μέση Ανατολή


Συνέντευξη στον κ. Νίκο Παπαχρήστου

============


Ν.Π.: Ο λόγος σας Μακαριώτατε θεωρείται κρυστάλλινος, χωρίς φόβο, χωρίς δεσμεύσεις, με λίγα λόγια λέτε αυτό που αισθάνεστε χωρίς περιστροφές στέλνοντας μηνύματα και στο εσωτερικό και εξωτερικό. Θα ήθελα ένα σχόλιό σας για τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού της Τουρκίας κ.Ερντογάν αναφορικά με το Κυπριακό. Δηλώσεις που κατά την εκτίμηση πολλών αναλυτών πάνε πίσω την εξεύρεση λύσης.


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Για τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Κύπρου δεν ήταν κάτι το νέο ή κεραυνός εν αιθρία. Ούτε κόμισε γλαύκας εις Αθήνας ο κ.Ερντογάν. Από το 1950 στόχος της Τουρκίας ήταν να κάνει κράτος τούρκικο στην Κύπρο. Παλαιότερα ήθελε τον διαμελισμό της Κύπρου. Ως μικρά παιδιά αντηχούσε μέσα στα αυτιά μας η λέξη «Ταξιμ» και μάλιστα ο εκπρόσωπος των Τουρκοκυπρίων ο Φαζίλ Κουτσουκ διαμοίραζε την Κύπρο από τον 35ο παράλληλο.


Και θυμάμαι ως παιδί του δημοτικού σχολείου ρώτησα τον δάσκαλό μου τι είναι «παράλληλος» και μας έφερε την υδρόγειο σφαίρα και μας έδειξε από πού περνά και είδα από πού ήθελαν οι Τούρκοι να περάσει η γραμμή διαίρεσης της Κύπρου σε δύο Κράτη. Αυτός ήταν ο στόχος όλων των τουρκικών Κυβερνήσεων μέχρι σήμερα. Και το θλιβερό και τραγικό είναι ότι οι ηγέτες μας δεν είχαν αποκρυσταλλώσει άποψη ότι τελικώς ήταν η κρατική υπόσταση του ψευδοκράτους του Ντενκτάς. Έκανε κάποιες υποχωρήσεις ο αείμνηστος Μακάριος, ευελπιστώντας ότι θα λογικευθούν οι Τούρκοι για κάποια συμπεφωνημένη λύση. Στην τελευταία ομιλία που έκανε στις 20 Ιουλίου, πριν απέλθει του κόσμου τούτου, κήρυξε τον μακροχρόνιο αγώνα. Είχε αντιληφθεί ότι οι Τούρκοι δεν πρόκειται να ενδώσουν. Στόχος τους ήταν ένα τούρκικο κράτος στην Κύπρο και μίλησε ξεκάθαρα (σ.σ. εννοεί ο Μακάριος) ότι τον μακροχρόνιο μας τον επιβάλλουν οι Τούρκοι, δεν τον θέλουμε εμείς, δυστυχώς μας τον επιβάλλουν. Έκτοτε οι εκάστοτε Κυβερνήσεις προσπαθούσαν να βρουν στηριζόμενοι πάνω σε λογικά επιχειρήματα. Δεν είχαν αντιληφθεί ότι δεν μιλούσαν πλέον οι Τουρκοκύπριοι αλλά μιλούσε η Άγκυρα. Και σήμερα οι Τουρκοκύπριοι είναι μια μικρή μειονότητα. Η συντριπτική πλειοψηφία όσων ζουν στα Κατεχόμενα είναι έποικοι, οι οποίοι ξεπερνούν τις τριακόσιες χιλιάδες. Σε λίγο οι Τουρκοκύπριοι θα γίνουν μια πολύ μικρή ομάδα που δεν θα έχει λόγο, θα αφομοιωθούν από τους έποικους με αποτέλεσμα η τουρκοκυπριακή κοινότητα θα αποτελεί παρελθόν, δεν θα υφίσταται πλέον.


Ν.Π.: Θα υπάρχουν μόνο έποικοι, μόνο κατακτητές…


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Mόνο κατακτητές. Γι’ αυτό πιστεύω ότι δεν αξιοποιήσαμε την Ευρώπη. Και πρέπει να σταλεί ξεκάθαρα το μήνυμα, τους το έχω πει πολλές φορές και το επανέλαβα και πρόσφατα, να πούμε τόσο στα Ηνωμένα Έθνη όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να στείλουμε ξεκάθαρα το μήνυμα στην Τουρκία ότι και χίλια χρόνια να περάσουν κρατική υπόσταση δεν θα πάρουν στην Κύπρο.


Ν.Π.: Η σημερινή πολιτική ηγεσία της Κύπρου συμμερίζεται την αγωνία σας ή είναι έτοιμη να μπει σε διαφόρων ειδών διαπραγματεύσεις προκειμένου να βρει μια λύση;


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Πιστεύω ότι δεν αντιλήφθηκε ακόμα την σοβαρότητα του πράγματος. Εθελοτυφλούν πιστεύοντας ότι θα βρεθεί λύση. Λύση δεν υπάρχει. Και όποιος νομίζει ότι θα βρεθεί λύση που θα επιβιώσει ο ελληνισμός, θα επιβιώσουν οι Κύπριοι, Έλληνες και Τούρκοι, ευτυχισμένοι στην γη των πατέρων τους, το αποκλείω εξολοκλήρου. Πιστεύω ότι ματαιοπονούν και εθελοτυφλούν, δεν βλέπουν την πραγματικότητα και ενθαρρύνουν τους τούρκους να επιμείνουν στις απαράδεκτες θέσεις τους. Πρέπει να σταλεί το μήνυμα στην Άγκυρα ότι, όχι Κύριοι δεν θα πάρετε ποτέ Κρατική υπόσταση. Γιατί αν πάρουν κρατική υπόσταση η Κύπρος τουρκοποιείται. Τετέλεστε.


Ν.Π.: Πιστεύετε ότι οι πολιτικοί ηγέτες της Κύπρου «βάζουν νερό στο κρασί τους» σε αυτές τις αρχές τις οποίες με τόσο ξεκάθαρο τρόπο υπογραμμίζετε εσείς;


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Λυπούμαι να παρατηρήσω ότι δυστυχώς ναι. Και πρέπει ακριβώς ο Κυπριακός λαός να επιλέξει τώρα ηγέτη που θα σταθεί πάνω σε αυτές τις αρχές, σε αυτήν την κατεύθυνση. Και χρειάζεται την βοήθεια όλου του λαού. Μια Κυβέρνηση μπορεί να μην αντέξει τις πιέσεις των Ηνωμένων Εθνών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αμερικής, των μεγάλων δυνάμεων. Με έναν λαό δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Και πρέπει να αντιληφθεί ο λαός μας ότι πρέπει να γίνει μια σταυροφορία, πρέπει όλος ο λαός να στηρίξει μιαν ηγεσία που θα έχει αυτές τις ξεκάθαρες θέσεις, να στείλει αυτά τα ξεκάθαρα μηνύματα ότι ποτέ η Τουρκία δεν θα πετύχει τον στόχο της. Και δεν πιστεύω ότι αν στείλουμε αυτά τα ξεκάθαρα μηνύματα η Τουρκία να συνεχίσει αυτή την απαράδεκτη στάση. Κάπου θα αντιληφθεί ότι δεν περνάει πλέον η πολιτική της.


Ν.Π.: Μια σταυροφορία λοιπόν για μια ελεύθερη και ανεξάρτητη Κύπρο από κάθε δύναμη κατοχής…


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Έτσι… Για να ζήσουν όλοι οι κάτοικοι, Έλληνες και Τούρκοι, ευτυχισμένοι στη γη των πατέρων τους.


Ν.Π.: Κατά την αναχώρησή σας από την Κύπρο για την Αθήνα μιλήσατε για την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της στην Κύπρο. Σας ανησυχεί η εξέλιξή της και οι πιθανές επιπτώσεις της στο εθνικό θέμα;


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Άρχισα να μην φοβούμαι για το εθνικό θέμα γιατί επί του παρόντος έχει αποτελματωθεί. Είναι πιο σοβαρή η οικονομική κρίση. Εμείς είμαστε μικρό κράτος. Όπως εύκολα πάμε πάνω, έτσι εύκολα πάμε και κάτω. Και αν δεν το αντιληφθεί ο λαός… γιατί δεν μπορεί μόνη της η Κυβέρνηση, πρέπει να συμπαρασταθεί όλος ο λαός, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε την κρίση. Ο Κυπριακός λαός είναι ένας υπέροχος λαός, έχει πρόγραμμα, είναι δουλευταράς. Το 1974 το ένα τρίτο του πληθυσμού έφυγε γυμνό από τα σπίτια του, δεν πήραν τίποτα και μέσα σε δέκα χρόνια έφτιαξαν ξανά τα νοικοκυριά τους. Όλοι είχαν σπίτια. Το θαύμα αυτό δεν το έκαναν οι Κυβερνήσεις το έκανε ο λαός γιατί ξέρει να αντιμετωπίζει τις κρίσεις. Και εγώ τον λαό δεν τον φοβάμαι.


Ν.Π.: Οι Κυβερνήσεις έχουν ευθύνη για την κρίση;


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Μπορώ να πω ναι. Ναι. Με την αναλγησία που έχουν…που δεν τολμούν να πάρουν γενναίες αποφάσεις και να πουν την πραγματικότητα στον λαό. Αυτή την στιγμή κινδυνεύουμε να μην μπορούν οι κρατικοί υπάλληλοι, προς το τέλος του χρόνου, να πάρουν τον μισθό τους. Θα είναι τραγικό. Και πιστεύω ότι όσοι λένε ότι δεν υπάρχει κρίση εθελοτυφλούν. Δεν πιστεύω ότι δεν καταλαβαίνουν. Καταλαβαίνουν μεν αλλά δεν έχουν το θάρρος να το πουν. Και παραπλανούν τον λαό, τουλάχιστον οι Κυβερνώντες.


Ν.Π.: Ποιο είναι το μήνυμά σας στον λαό της Ελλάδας που ήδη βιώνει την κρίση και τις συνέπειες της και καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την υπέρβασή της;


Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: Νομίζω ότι για να βγει από αυτά τα αδιέξοδα ο λαός της Ελλάδος πρέπει ν’ αλλάξει νοοτροπία. Αν δεν αλλάξει νοοτροπία πιστεύω ότι δεν θα τελειώσουν τα δεινά του ελληνικού λαού.


ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ


Saturday, July 30, 2011

Η ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΩΝ











H ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======

Πολύ εύστοχες οι επισημάνσεις του καλού κληρικού, Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Κωνσταντινίδη, για το φοβερό πάθος της ζήλειας, που κατατρώγει την ψυχή του ανθρώπου όσο κανένα άλλο πάθος.

Εχετε δει μικρά παιδιά πώς αδυνατίζουν και πόσο δυστυχισμένα γίνονται πολλές φορές επειδή γεννήθηκε νέο μωρό στην οικογένεια;

Και όσο το πρόβλημα μένει στα παιδάκια, που φοβούνται - τα καυμένα - να μη χάσουν την αγάπη των γονιών τους, που είναι η μόνη τους ελπίδα και ασφάλεια στη ζωή, νιώθει κανείς κάθε επιείκεια και προσπαθεί με την κατάλληλη αγωγή να βοηθήσει το παιδί να αντιληφθεί ότι οι γονείς δεν μείωσαν την αγάπη τους προς το μεγαλύτερο αδελφάκι επειδή γεννήθηκε ακόμη ένα παιδί στην οικογένεια.

Το φαινόμενο του φθόνου απαντάται σε όλες τις ηλικίες, τα επαγγέλματα και τις ανθρώπινες σχέσεις και είναι φοβερό πάθος λίαν ευδιάκριτο από όλους και εκθέτει τον φθονερό άνθρωπο στα μάτια των συνανθρώπων του (πολλώ μάλλον του Θεού), χωρίς όμως να μειώνεται η δηλητηριώδης παρουσία του στις ανθρώπινες σχέσεις.

ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
__________

Δυστυχώς το πάθος του φθόνου παρατηρείται και στο χώρο της Εκκλησίας. Είναι αποκαρδιωτικό φαινόμενο να ξέρεις ότι η πιο μεγάλη από όλες τις αρετές - η αγάπη - πληγώνεται τόσο καίρια από το φοβερό πάθος του φθόνου.

Στις πλείστες περιπτώσεις το πάθος του φθόνου είναι καρπός του εγωισμού και της έλλειψης αγάπης και ταπείνωσης.

ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ
_____________

Ορισμένες όμως φορές -όπως λ.χ. στην περίπτωση του σατανικού και σοβαρά παρανοικού Αρχιμανδρίτη Μελέτιου Βαδραχάνη- είναι καρπός βαθιά διαταραγμένης προσωπικότητας. Σ' αυτήν την περίπτωση, ενώ φυσικά ο εγωισμός και η έλλειψη αγάπης λειτουργούν αρνητικά, καμιά αποτελεσματική βοήθεια δεν μπορεί να παρασχεθεί χωρίς την κατάλληλη φαρμακοψυχοθεραπεία.

Το πρόβλημα με τα ψυχοφάρμακα - ή τουλάχιστον με τα κατασταλτικά - είναι ότι δημιουργούν συνήθως τόσο αρνητικές παρενέργειες, ώστε οι ασθενείς δεν θέλουν να τα πάρουν ή δεν τα παίρνουν στη δόση που τους συνέστησε ο γιατρός, με επακόλουθο να μην μπορούν να θεραπευτούν ή έστω να καταστούν τουλάχιστον λειτουργικοί στην κοινωνία.

ΑΛΛΟ ΠΑΘΟΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ
_____________

Πρέπει να σημειώσουμε κάτι το οποίο δυστυχώς επιτείνει το πρόβλημα όταν παρουσιάζεται στο χωρο των θρησκευομένων ανθρώπων.

Οταν ένας άτομο με σοβαρή ψυχοπαθολογική διαταραχή παρουσιάζει έξαρση λ.χ. του πάθους το φθόνου και το εκφράζει με συκοφαντίες, εκρήξεις μίσους ή με άλλη αντικοινωνική συμπεριφορά, πολλοί κληρικοί κάνουν εντελώς λανθασμένη διάγνωση του φαινομένου και το αντιμετωπίζουν ως απλό πάθος της ψυχής και όχι ως αποτέλεσμα διανοητικής διαταραχής.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
_______

Ετσι, αντί να βοηθούν τη λύση των προβλημάτων που δημιουργούνται από τις εκρήξεις του πάθους του φθόνου από ένα πρόσωπο με σοβαρή διαταραχή, προτείνουν αλυσιτελείς μεθόδους θεραπείας του φαινομένου. Μιλούν για υπομονή, για σιωπηρή αντίδραση στις συκοφαντίες που εκτοξεύει, για συγχωρητικότητα, κτλ.. Προτείνουν δηλαδή θεραπεία του φαινομένου λες και έχουν να αντιμετωπίσουν ένα συνηθισμένο άνθρωπο, χωρίς ψυχοπαθολογική διαταραχή, με αποτέλεσμα ούτε τον ίδιο να βοηθούν, ούτε όσους γίνονται στόχος της επιθετικής συμπεριφοράς του. 

Οσο ορθό είναι να συμβουλεύσουμε κάποιο που έχει πρόβλημα με την καρδιά του να μην πάει στον καρδιολόγο για να τον βοηθήσει με τα κατάλληλα φάρμακα, άλλο τόσο ορθό είναι να συνιστούμε υπομονή, ανεξικακία, συγχωρητικότητα κτλ., για ανθρώπους με ψυχοπαθολογική διαταραχή.

Οίκοθεν νοείται ότι η συγχωρητικότητα και η αγάπη είναι πάντοτε και για όλους μας αναγκαία, αλλά η ψυχοπαθολογική έκφραση του φθόνου, χωρίς ψυχοφάρμακα, δεν θεραπεύεται όση υπομονή ή συγχωρητικότητα και αν δείξουμε.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΕΣ
__________

Μεταξύ των άλλων αρετών του ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ήταν ίσως ο πρώτος, μεταξύ των ανθρώπων της Εκκλησίας, που αντελήφθη τον κίνδυνο από τις ψυχοπάθειες και γι’ αυτό καθοδήγησε πνευματικά παιδιά του - φοιτητές της Ιατρικής - να ειδικευτούν στον ψυχιατρικό κλάδο για να βοηθούν τους ασθενείς πιστούς με την κατάλληλη ψυχοθεραπεία, χωρίς όμως να τους εκτρέπουν προς την οδό της αμαρτίας, όπως κάνουν δυστυχώς πολλοί άθεοι ψυχίατροι σήμερα.

Παραθέτουμε στη συνέχεια το ωραίο κείμενο του ευλαβούς και πατριώτη κληρικού Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Κωνσταντινίδη που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ

Του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Κωνσταντινίδη
=====

Η ζήλεια δεν είναι μόνο φαρισαϊκό φαινόμενο. Δυστυχώς ο ιός της (περισσότερο επικίνδυνος απ’ όλους τους ιούς), μπορεί να προσβάλλει τον καθένα, σε όποιο επίπεδο «πνευματικότητας» κι αν βρίσκεται. Όταν μάλιστα ο χώρος της καρδιάς δεν απολυμαίνεται προσεκτικά μέσω της αυτοεξέτασης και των ιερών μυστηρίων, κυρίως της εξομολογήσεως, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ επικίνδυνα. Όταν Χριστιανικές κοινότητες ή ομάδες, συνεχίζουν να παραμένουν μόνο στα «επιδερμικά» και λησμονούν τα αναγκαία πνευματικά «τσεκάπ» για διάγνωση και στη συνέχεια τη συστηματική θεραπεία, τότε κινδυνεύουμε να παρουσιαστεί πανδημία...

Δε γνωρίζω, φίλοι μου, αν έχουμε επισημάνει το μέγεθος της κακίας που ονομάζεται ζήλεια και που ο λόγος του Θεού το αποτυπώνει τόσο χαρακτηριστικά. (Αν και δεν είναι ασθένεια «βουβή», αλλά αμέσως κάνει γνωστά τα συμπτώματά της, και έτσι όποιος αισθάνεται τα δήγματά της, εγκαίρως μπορεί να περάσει από τη διάγνωση στη θεραπεία). Πάντως οφείλουμε, αν θέλουμε να ζούμε με την Χάρη και την Χαρά του Κυρίου Ιησού, να γινόμαστε πολύ προσεκτικοί στην καθημερινή μας συμπεριφορά, ακόμα και μέσα σ’ αυτόν τον ευλογημένο χώρο της Εκκλησίας.

Αλησμόνητος θα παραμένει πάντοτε ο λόγος του ιερού Χρυστοστόμου που αναφέρει τα εξής για το θέμα αυτό: «Όπως η σκουριά κατατρώει το σίδερο, κατά παρόμοιο τρόπο και η ζήλεια, το σαράκι αυτό της ψυχής, καταδυναστεύει, απομυζά και καταστρέφει εξολοκλήρου αυτόν που το φιλοξενεί στην ψυχή του».

Και η θεραπεία; Με το δίκιο του τώρα θα ρωτήσει κάποιος.

Η θεραπεία! Εύκολη και απλή, αρκεί να το θελήσουμε και να την θέσουμε σε εφαρμογή.

Και ποιά είναι;

Μα η αγάπη αδελφοί μου! Να αγαπούμε όχι «μίζερα» αλλά απλόχερα, χωρίς κρατούμενα, δίχως ιδιοτέλεια, χωρίς φραγμούς. Να θαυμάζουμε και να χαιρόμαστε με τις επιτυχίες των άλλων συνανθρώπων μας, και να δοξάζουμε τον Θεό ολοένα και περισσότερο όταν βλέπουμε οι αδελφοί μας να παρουσιάζουν χαρίσματα και ορισμένοι να αναδεικνύονται σε χαρισματικές προσωπικότητες. Να χαιρόμαστε που ο Θεός φέρνει κοντά μας ανθρώπους που πρέπει να αγαπήσουμε, να συναναστραφούμε και να συναθληθούμε.

Και τελειώνοντας. Ας μη σβήνει από το καντράν της συνειδήσεώς μας, ο υπέροχος λόγος του Κυρίου μας: «Οι άνθρωποι δεν θα μας αναγνωρίζουν ως παιδιά του Θεού από το αν κάνουμε θαύματα, αλλά από το αν ζούμε ένα παμμέγιστο θαύμα που λέγεται αδελφική αγάπη» (Ιω. ιγ΄, 35).