Friday, June 30, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στη “Ρομφαία”:

“Συνεδρίαζε σήμερα, Παρασκευή 30 Ιουνίου στις Καρυές η Έκτακτη Διπλή Ιερά Σύναξη του Αγίου Όρους, αποτελούμενη από τους 20 Αντιπροσώπους των Ιερών Μονών.

Η Διπλή Ιερά Σύναξη απαντά στα τελευταία δημοσιεύματα, που μιλούσαν για σιγή ιχθύος του Αγίου Όρους στο θέμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης.

«Δεν υπάρχει λόγος ταραχής, εφ’ όσον ευρίσκεται μεθ’ ημών ο Αναστάς Κύριος. Η Σύνοδος εγίνε μετά από πολυχρόνιον προετοιμασίαν» αναφέρει μεταξύ άλλων το μήνυμα της Διπλής Ιεράς Συνάξεως.”

ΑΓΑΘΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΑΞΗΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΟ
________

Η Ανακοίνωση της Διπλής Ιεράς Σύναξης του Αγίου Όρους έχει προφανώς αγαθά κίνητρα. Προσπαθεί να καθησυχάσει το πλήρωμα της Εκκλησίας, να του αναπτερώσει την ελπίδα ότι ο Χριστός δεν θα αφήσει την Εκκλησία Του να πλανεθεί, αλλά και να προλάβει τη δημιουργία σχισμάτων.

Και ενώ τα κίνητρα της Ανακοίνωσης της Ιεράς Σύναξης είναι αγαθά δυστυχώς κάθε άλλο παρά κατορθώνει να καθησυχάσει τις ανησυχίες των πιστών. Παράλληλα αφήνει κάποια πράγματα ασαφή ώστε να προστίθεται μεγαλύτερη ανησυχία στη συνείδηση των πιστών.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΡΗΤΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;
_________

Καταρχήν για ποιο λόγο η Ιερά Σύναξις δεν καταδικάζει ρητά και κατηγορηματικά τα αντορθόδοξα σημεία των κειμένων της Συνόδου της Κρήτης τα οποία επεσήμανε ήδη η Ιεροκοινοτική Επιτροπή που διορίστηκε για να εξετάσει τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης; 

Αφού το Άγιον Όρος αναγνωρίζει ότι υπάρχουν κακοδοξίες στα κείμενα της Συνόδου της Κρήτης γιατί δεν τις επισημαίνει ώστε να ενθαρρύνει τους πιστούς να πιστέψουν ότι οι Αγιορείτες Πατέρες παρακολουθούν άγρυπνοι τις εξελίξεις;

ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΟΡΡΙΦΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ;
___________

Τι εννοεί η Ιερά Σύναξις όταν λέγει ότι η Εκκλησία θα αποβάλει -συν τω χρόνω- όσα οθνεία στοιχεία παρεισέφρησαν; Ασφαλώς και θα συμβεί αυτό! Αλίμονον αν πιστεύαμε  ότι ο Χριστός θα αφήσει την Εκκλησία Του να πλανεθεί. Γιατί, όμως, δεν πρότεινε η Ιερά Σύναξις συγκεκριμένους τρόπους που θα γίνει αυτό κατορθωτό αναφορικά με τις πλάνες που διατύπωσε η Σύνοδος της Κρήτης;

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος λ.χ. πρότεινε η Σύνοδος της Κρήτης να θεωρηθεί σαν πρώτη φάση των Συνοδικών διεργασιών που θα ακολουθήσουν ώστε να δοθεί, σε μελλοντική Πανορθόδοξη Σύνοδο, η ευκαιρία να διατυπωθούν τα κείμενα με ορθόδοξη ακρίβεια. Γιατί δεν υιοθέτησε την ίδια πρόταση ή κάποια παρεμφερή η Ιερά Σύναξις

Το ουσιαστικό ερώτημα είναι: Αφού στόχος της Ιεράς Σύναξης ήταν να καθησυχάσει τις σκαδαλισμένες συνειδήσεις των Ορθοδόξων πανορθοδόξως γιατί δεν κάνει συγκεκριμένη πρόταση διόρθωσης των κειμένων ώστε να δώσει ελπίδα σε όσους ανησυχούν και να τους δείξει ότι υπάρχει τρόπος να αλλάξουν τα συνοδικά κείμενα χωρίς να καταφύγουμε σε ριζοσπαστικά μέτρα;

ΑΛΛΟ ΣΧΙΣΜΑ ΑΛΛΟ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ
__________

Η Ιερά Σύναξις μιλά για τον κίνδυνο σχισμάτων και αναφέρεται βασικά στις αποτειχίσεις που έγιναν. Και ότι βέβαια το Άγιον Όρος έχει -και πρέπει να έχει- αντίρρηση για τη δημιουργία σχισμάτων ουδείς αντιλέγει. Πλην, όμως, η Ανακοίνωση της Ιεράς Σύναξης -από σκοπού ή από παραδρομή- δεν κάνει τη διάκριση μεταξύ αποτείχισης και σχίσματος και αφήνει να νοηθεί ότι η αποτείχιση συνιστά σχίσμα.

Αλλά πώς η αποτείχιση σημαίνει σχίσμα αφού είναι απολύτως κατοχυρωμένο δικαίωμα των πιστών όταν ο οικείος επίσκοπος "κηρύσει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση"; Είναι δυνατόν να δεχτούμε ότι η Εκκλησία εν Συνόδω επιτρέπει ή προτρέπει πιστούς να δημιουργήσουν σχίσμα; 

Αν η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου αιρετίζοντος ιεράρχη συνιστά σχίσμα σημαίνει ότι ήταν σχισματική η πλειοψηφία των Μονών του Αγίου Όρους τη δεκαετία του 1970 που διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Αθηναγόρα, όπως είχαν κάνει άλλωστε και οι τρεις Μητροπολίτες των Νέων Χωρών και ο Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Είναι δυνατόν η Ανακοίνωση του Αγίου Όρους να αφήνει σκιά υποψίας ότι είναι σχισματικοί ένας Άγιος της ολκής του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς, οι τρεις Ομολογητές ιεράρχες (Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος) και η πλειοψηφία των Μονών του Αγίου Όρους;

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ ΥΙΚΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΑΞΗ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΕΙ
________ 

Η Ανακοίνωση της Ιεράς Σύναξης, όχι μόνον δεν βοήθησε να απαντηθούν οι ανησυχίες του πληρώματος της Εκκλησίας, αλλά αντιθέτως δημιούργησε περισσότερες αμφιβολίες και προβληματισμούς. 

Ποτέ δεν είναι αργά να επανέλθει η Ιερά Σύναξις και να προτείνει συγκεκριμένη πρόταση υπέρβασης των προβλημάτων που δημιούργησε η Σύνοδος της Κρήτης ώστε να εμπεδωθεί στο πλήρωμα της Εκκλησίας η πεποίθηση ότι οι φύλακες αγρυπνούν και ότι υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση υπέρβασης της κρίσης χωρίς την καταφυγή σε ριζοσπαστικά μέτρα.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ “ΣΙΩΠΙΟΙ”


ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ “ΣΙΩΠΙΟΙ”

Του ιατρού κ. Λυκούργου Νάνη
=====

Τι να πούμε δε και για τη βιομηχανία των συλλείτουργων-πανηγυριών που ανάγκασαν το μακαριστό π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο να αναφωνήσει πως θα γινόταν επίσκοπος (δυστυχώς δεν έγινε παρά τις φορτικές πιέσεις του τότε Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Α και του μακαριστού Τρίκκης Διονυσίου) μόνο και μόνο για να καταργήσει τα δεσποτικά συλλείτουργα στην επισκοπική του περιφέρεια και τα οποία (συλλείτουργα) επί των ημερών του νυν Αρχιεπισκόπου τείνουν να καταστούν κυρίαρχο χαρακτηριστικό του βίου των συγχρόνων ιεραρχών; 

Ή για τη συνεχή περιφορά εικόνων και λειψάνων ανά την ελλαδική επικράτεια που καλλιεργούν στο λαό (ελλείποντος του κηρύγματος και της κατηχήσεως) μία μαγικού τύπου θρησκευτικότητα και δίδουν αφορμή για τη διατύπωση ποικίλων σχολίων; 

Ή για τα "γαμοβαφτίσια"; Ή για την εισβολή και παγίωση του γυμνισμού εντός των ιερών ναών; (Οι βαπτίσεις και οι γάμοι θυμίζουν πλέον κρεοπωλεία, πασαρέλες και παραλίες).

'Η για το γεγονός ότι ο γνωστός και μη εξαιρετέος τέως υπουργός Ν. Φίλης παρέστη ως ανάδοχος βαπτιζομένου βρέφους ενώπιον δύο μητροπολιτών; Ή για το γεγονός ότι Μητροπολίτες διοργανώνουν κοσμικού τύπου συναυλίες στις μητροπόλεις τους κατασκανδαλίζοντας τον πιστό λαό και φωτογραφιζόμενοι και χαριεντιζόμενοι με κοσμικότατες "αοιδούς" των οποίων τα άσματα κάθε άλλο παρά εκπέμπουν "ευωδία Χριστού" αλλά αποπνέουν πνευματική θνητότητα και χωματίλα;

Μήπως ενθυμείται ο κ. Ιερώνυμος τι διακήρυττε επί μακαριστού Χριστοδούλου αναφορικά με τον τρόπο εκλογής των μητροπολιτών; 'Αλλαξε τίποτε άραγε ή συνεχίζεται το ίδιο βιολί; 

Πολλά θα μπορούσε κανείς να καταθέσει στην εκκλησιαστική παρεμβολή αναφορικά με τις πληγές του συγχρόνου εκκλησιαστικού βίου. Ευτυχώς που έστω και λίγοι ιεράρχες στις χαλεπές μας ημέρες δεν σιωπούν αλλά αγωνίζονται με ομολογιακό σθένος και παρρησία στοχοποιούμενοι κατά τρόπο ελεεινό από τους νεοταξίτες παγκοσμιοποιητές και τα ενταύθα ενεργούμενά τους. Δεν είναι όλοι "άγιοι σιώπιοι".

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 126


ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

126


Ανθολογία κειμένων κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Η έσχατη αθλιότητα είναι να μετανοεί κάποιος, επειδή μετανόησε.

Ευγενίου Βουλγάρεως

*****

Ούτε μάς μειώνει το γεγονός ότι δεν θαυματουργούμε εάν φροντίζωμεν διά την αρετήν γενικώς. Διότι διά μεν τα θαύματα είμεθα οι ίδιοι οφείλεται, διά τον βίον όμως και τας πράξεις μας έχομεν οφειλέτην τον Θεόν.

Ιερού Χρυσοστόμου

*****

Θλίβε την κοιλιά και οπωσδήποτε θα κλείσεις και το στόμα, γιατί η γλώσσα ισχυροποιείται από τα πολλά φαγητά.

Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος

*****

Όπως εκείνος που κρατάει αρώματα προδίδεται και χωρίς να το θέλει από την ευωδία, έτσι κι όποιος έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα προδίδεται από τα λόγια και την ταπείνωσή του.

Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος

*****

Για την έννοια και την ιδέα της αγάπης ενομοθέτησε ο Θεός την ελεημοσύνη. Και χωρίς την ελεημοσύνη ήταν σε θέση ο Θεός να συντήρηση τους φτωχούς. Αλλά αναθέτει τη συντήρησή τους σ’ εμάς, για ν’ αναπτύξει τους μεταξύ μας δεσμούς της αγάπης και τη θέρμη των σχέσεων μας.

Ιερού Χρυσοστόμου

*****

Δαμάζουμε με τη νηστεία τη σάρκα μας, που είναι το υποζύγιον της ψυχής μας, για να βαδίσουμε με ασφάλεια προς την Άνω Ιερουσαλήμ.

Ιερού Αυγουστίνου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΙΣΤ΄


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ
ΙΣΤ΄

=====

Τελειώνετε τὴν παραληρηματικὴ ἐπιστολή Σας μὲ τὰ ἑξῆς, λίαν ἐπιεικῶς ἀπαράδεκτα «στολίδια» γιὰ τὸ πρόσωπό μου: «Συγχώρα μὲ νὰ σοῦ πῶ ὅτι τὰ κείμενά σου γελοιοποιοῦν τὴν ἐκκλησία, ἐκθέτουν τοὺς κληρικοὺς καὶ ρημάζουν τὴν ἐλπίδα νὰ δεχτοῦν τὸν Χριστὸ Σωτήρα οἱ σημερινοὶ πελαγοδρομοῦντες ἄνθρωποι, ἀφοῦ διαβάζουν μένουν μὲ τὴν αἴσθηση φανατισμοῦ, μονομέρειας, ἐμμονικῆς ἀπολυτότητας, καμιᾶς διαλλακτικότητας καὶ σὲ τελικὴ ἀνάλυση φαρμακερῆς ἀναλγησίας ἀντὶ ἀγάπης»! 

Λυποῦμαι Σεβασμιώτατε, ἀλλὰ αὐτὲς οἱ ἐκτιμήσεις εἶναι ἀπὸ τὸ «στρατόπεδο» τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τὸ ὁποῖο, καὶ Ἐσεῖς τὸ γνωρίζετε, εἶναι συντριπτικὴ μειοψηφία. Ἐκτιμήσεις στοὺς βελούδινους καναπέδες τῶν χλιδάτων σαλονιῶν τῶν βολεμένων. Κάματε κάποια ἔρευνα στὸν πολὺ λαὸ τί γνώμη ἔχει γιὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τὸν θρησκευτικὸ συγκρητισμό; Διαβάζετε ἔντυπα καὶ παρακολουθεῖτε ΜΜΕ ἀντίθετα μὲ τὸν οἰκουμενισμό, νὰ δεῖτε τί γνώμη ἔχουν γιὰ τὰ κείμενά μου; Ρωτήσατε τυχαία πιστοὺς τῶν ἐνοριῶν Σας γιὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τοὺς ἐπικίνδυνους νεωτερισμοὺς στὴν Ἐκκλησία;

Δυστυχῶς γιά Ἐσᾶς ἄλλη γνώμη ἔχει ὁ Μακαριώτατος μέντορας καί ποδηγέτης Σας πού Σᾶς πῆρε ἀπό τήν ἀφάνεια τῆς Ἱ. Μονῆς Σαγματᾶ μέ δύο μόλις μοναχούς καί Σᾶς κατέστησε Μητροπολίτη τῆς περιωνύμου καί ἱστορικῆς Μητροπόλεως Ἀργολίδος, ἐφ’ ὅσον ἐπωνύμως χρησιμοποίησε κείμενά μου γιά νά ὀργανώσει τήν ὄντως ἐμπνευσμένη εἰσήγησή Του στήν τακτική σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας Ὀκτωβρίου 2016 καί δυστυχῶς γιά Ἐσᾶς ἄλλη γνώμη ἔχει ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἡ ὁποία μοῦ ἀπέστειλε δύο συγχαρητήριες ἐπιστολές τίς ὑπ’ ἀριθμ. 1722/798/7.4.2017 καί 2257/979/9.5.2017 μέ τίς ὁποῖες μέ συγχαίρει γιά τίς ὅπως χαρακτηρίζει ἐμπνευσμένες εἰσηγήσεις μου καί τήν «οὐσιαστικήν καί πολυτιμοτάτην συμβολήν μου» στό ὑψίστης σημασίας θέμα τῆς ἐπικειμένης Συνταγματικῆς Ἀναθεωρήσεως καί τῶν σχέσεων Ἐκκλησίας καί Πολιτείας.

Λυποῦμαι, ἀλλὰ ἂν αὐτὲς οἱ ἐκτιμήσεις Σας ἰσχύουν γιὰ μένα, τότε σίγουρα πολὺ περισσότερο ἰσχύουν γιὰ τοὺς ἁγίους Πατέρες μας. Καὶ τοῦτο διότι, ἂν κάνετε τὸν κόπο καὶ διαβάσετε κάποια, ἔστω, ἀντιαιρετικὰ συγγράμματα τῶν ἁγίων Πάτερων, ἢ κάποια, ἔστω, Πρακτικὰ τῶν Οἰκουμενικῶν καὶ Τοπικῶν Συνόδων, θὰ διαπιστώσετε μὲ ἔκπληξη  τὴν ἀπόλυτη ἐμμονή τους στὰ δόγματα τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως, τὴν ἀπόλυτη πεποίθησή τους ὅτι στὰ τῆς πίστεως δὲν χωράει καμιὰ συγκατάβασις, τὴν ἀπόλυτη ἀδιαλλαξία τους νὰ ἀποδεχθοῦν τὶς αἱρετικὲς διδασκαλίες τῶν αἱρετικῶν, τὴν ἀπόλυτη ἄρνησή τους νὰ ἔρθουν σὲ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς καὶ τὴν φαινομενικὰ «φαρμακερὴ ἀναλγησία» τους καὶ ἐπιμονή τους νὰ ἀποκόψουν καὶ νὰ ἀναθεματίσουν τοὺς αἱρετικοὺς ἀπὸ τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ ἅγιοι Πατέρες, δὲν ἤξεραν ἀπὸ ψευτοαγαπολογίες καὶ χαϊδέματα οἰκουμενιστικοῦ τύπου. 

Καὶ ὅμως! Αὐτοὶ ἦταν ποὺ εἶχαν ὄντως ἀληθινὴ ἐν Χριστῷ ἀγάπη καὶ ὄχι οἱ σημερινοὶ οἰκουμενιστές. Σίγουρα ἂν ζοῦσε σήμερα ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καὶ τὸν ἀκούγατε νὰ λέει στοὺς Γαλάτες «ἀλλὰ καὶ ἂν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν, παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω», (1,8), δηλαδὴ νὰ ἀναθεματίζει ἐκείνους, ποὺ θὰ τολμοῦσαν νὰ κηρύξουν ἄλλο εὐαγγέλιο, θὰ λέγατε ὅτι πάσχει ἀπὸ φανατισμό, μονομέρεια, καὶ ἐμμονικὴ ἀπολυτότητα. 

Ἂν πάλι τὸν ἀκούγατε νὰ ἀπευθύνεται στὸν Ἐλύμα τὸν μάγο καὶ νὰ τοῦ λέει: «υἱὲ διαβόλου, ἐχθρὲ πάσης δικαιοσύνης, οὐ παύση διαστρέφων τὰς ὁδοὺς Κυρίου τὰς εὐθείας;», θὰ λέγατε ὅτι πάσχει ἀπὸ φαρμακερὴ ἀναλγησία, ὅτι δὲν ἔχει ἀγάπη, ὅτι δὲν ἔχει στοιχειώδεις τρόπους καλῆς συμπεριφορᾶς, ὅτι στερεῖται ἀπὸ τὴν ψευτοευγένεια τῶν βελούδινων καναπέδων καὶ τῶν χλιδάτων σαλονιῶν τῶν βολεμένων τῆς οἰκουμενιστικῆς παρατάξεως. 

Ἂν πάλι ἀκούγατε τὸν ἀπόστολο Πέτρο νὰ ἀπευθύνεται στὸν Σίμωνα τὸν Μάγο καὶ νὰ τοῦ λέει: «τὸ ἀργύριόν σου σὺν σοί εἴη εἰς ἀπώλειαν», (Πράξ.8,20), τότε σίγουρα θὰ λέγατε ὅτι «ὑφαρπάζει τὴν κρίση τοῦ Θεοῦ», ὅτι τὰ λόγια του «γελοιοποιοῦν τὴν ἐκκλησία, …καὶ ρημάζουν τὴν ἐλπίδα νὰ δεχτοῦν τὸν Χριστό», ὅσοι θὰ ἄκουγαν τὸ κήρυγμά του. Καὶ ὅμως! Οἱ ὡς ἄνω ἀπόστολοι ὁμιλοῦσαν ἐν Πνεύματι ἁγίω, εἶχαν ἀληθινὴ ἀγάπη, δὲν ἐπλανῶντο. Ἐκεῖνος ποὺ πλανᾶται, εἶσθε Ἐσεῖς καὶ ὄχι Ἐκεῖνοι!

(Συνεχίζεται)

Thursday, June 29, 2017

Η ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΤΟΥ π. ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΑΡΓΥΡΗ



Η ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΤΟΥ π. ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΑΡΓΥΡΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το άρθρο σου “Πνευματικά τα αίτια της διχοτομήσεως της Κύπρου”, αγαπητέ π. Ιερόθεε Αργύρη, είναι περιβόλι αθεολόγητων θέσεων, ιστορικών ανακριβειών και καρπός παφλάζουσας εμπάθειας και φθόνου κατά των πνευματικών σου αδελφών. Δεν ξέρω πότε θα βρω τον καιρό να σχολιάσω άλλα σημεία του επαίσχυντου άρθρου σου αλλά για την ώρα περιορίζομαι να σου απευθύνω τις ακόλουθες τρεις αδελφικές συμβουλές:

1.) Σε παρακαλώ να ανατρέξεις στο βιβλίο του Γέροντα Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου, “Άρθρα, Μελέται, Επιστολαί”, Τόμος Α΄, Εν Αθήναις 1986, σσ. 338-340 για να δεις τι λέγει γι’ αυτούς που ορέγονται επισκοπής.

2.) Ποια είναι η δική σου “η εις Πόντον διαφυγή”, π. Ιερόθεε; Η προθυμία σου να συνεργαστείς ακόμη και με τον π. Βασίλειο Βολουδάκη για να πετύχεις την προαγωγή σου σε επίσκοπο; 

3.) Με πρόφαση την ενασχόληση του μ. Γέροντα Επιφάνιου με το εκκλησιαστικό πρόβλημα της Κύπρου και με την εκθρόνιση των 12 αδιάβλητων Μητροπολιτών εξεπέλυσες κακοήθη και εμπαθέστατη επίθεση εναντίον πάντων και προπαντός εναντίον του Σεβ. Εδέσσης από φθόνο μόνον και μόνον επειδή εξελέγη επίσκοπος. 

ΕΙΣΑΙ ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ π. ΙΕΡΟΘΕΕ
________

Αλλά δεν εστιάζεται σε τούτο μόνον η κακοήθειά σου. Είσαι πραγματικά αχάριστος, π. Ιερόθεε, έναντι των ανθρώπων που διοργάνωσαν και συμμετείχαν στην Ημερίδα για τον π. Επιφάνιο. 

Σε αδικώ μήπως; Για απάντησε σε παρακαλώ τα ακόλουθα ερωτήματα: 

1.) Πόσες Ημερίδες διοργανώθηκαν μέχρι τώρα για τον π. Επιφάνιο; Καμία. Ύστερα από τόσα χρόνια, από την κοίμηση του π. Επιφανίου, η μόνη Ημερίδα που διοργανώθηκε ήταν αυτή που διοργάνωσε η Μητρόπολη Ταμασού και η Χ.Ε.Κ.Ε.. 

2.) Ποιοι είναι αυτοί που διοργάνωσαν την Ημερίδα; Όλοι τους ανεξαίρετα είναι φανατικοί Μακαριακοί. 

3.) Και τι είπαν, όχι μόνον οι άμεσοι διοργανωτές της Ημερίδας κ. Φρίξος Κλεάνθους, π. Θεόδωρος Στυλιανού και κ. Νίκος Νικολαίδης, αλλά και ο Μητροπολίτης Ταμασού και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου; Ότι, όχι απλώς τιμούν τον Γέροντα Επιφάνιο υπερβαλλόντως, αλλά και ότι προσκαλούν την Εκκλησία να τον αγιοκατατάξει.

4.) Ποιος κατέθεσε μέχρι στιγμής δημόσια τέτοια πρόταση από την Εκκλησία της Ελλάδος την οποία διηκόνησε επί δεκαετίες ο π. Επιφάνιος; Ουδείς! Μόνον οι εν Κύπρω φανατικοί Μακαριακοί ιεράρχες, πρεσβύτεροι και λαικοί που διοργάνωσαν την Ημερίδα. 

5.) Αλήθεια π. Ιερόθεε! Συνειδητοποιείς ποιοι είναι οι εισηγητές αυτής της πρότασης; Ο ένας είναι Αρχιεπίσκοπος Αυτοκεφάλου Εκκλησίας και ο άλλος Μητροπολίτης της ίδιας Εκκλησίας και σοβαρός διεκδικητής του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου όποτε κενώσει. 

Πάτερ Ιερόθεε! Άραγε, εκτός από χολή και φαρμάκι, δεν μπορούσες να πεις ένα ευχαριστώ στους ανθρώπους που διοργάνωσαν την Ημερίδα, σε όσους έκαναν τις εισηγήσεις και στους Ιεράρχες που κατέθεσαν ένα τόσο θερμό Χαιρετισμό για τις εργασίες της;

ΔΕΝ ΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ
________

Προλαμβάνω πιθανό σου ερώτημα: Η Ημερίδα κάλυψε όλους τους τομείς της προσφοράς του Γέροντα Επιφάνιου; Ασφαλώς και δεν τους κάλυψε. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε να χωρέσει ένα ποτάμι σε ένα πιθάρι; Τόσο φτωχό είναι το έργο και τόσο ασήμαντη η προσωπικότητα του π. Επιφανίου ώστε να καλυφθεί με μια Ημερίδα; Αν αυτό σε πονά, π. Ιερόθεε, δηλαδή το ότι η Ημερίδα δεν κάλυψε όλους τους τομείς της προσφοράς του π. Επιφανίου, γιατί, αντί να γράφεις άρθρα με πέννα εμβαπτισμένη στη χοληδόχο κύστη, εναντίον πνευματικών σου αδελφών οι οποίοι δεν σε έβλαψαν σε τίποτε, δεν εισηγείσαι την πραγματοποίηση και άλλων Ημερίδων ώστε να καλυφθούν όλοι οι τομείς της προσφοράς και της προσωπικότητας του μ. Γέροντα;  

Εσύ λ.χ. και ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης, αντί να κοπρίζετε κυριολεκτικά το χώρο της θεολογίας με τις κακοδοξίες που διατυπώνετε στον “Ορθοδοξο Τύπο”, γιατί δεν αποσύρεστε από την εφημερίδα για να μπορέσει να ορθοποδήσει και να επανεύρει το δρόμο της και εσείς να αφοσιωθείτε στη διοργάνωση Ημερίδων και Συνεδρίων για να αναδείξετε την προσφορά του π. Επιφάνιου;

Προφανής, φυσικά, η απάντηση στα ρητορικά ερωτήματα που σου υποβάλλω. Το σαράκι που τρώει την καρδιά σου, π. Ιερόθεε, δεν είναι η ανάδειξη της σημασίας του έργου και της προσωπικότητας του π. Επιφανίου, αλλά η διακαής επιθυμία σου να εκλεγείς επίσκοπος. Γι’ αυτό οποιονδήποτε θεωρείς πρόσκομμα στο στόχο σου, ή τον φθονείς επειδή εξελέγη επίσκοπος, τον ανάγεις σε εχθρό σου και τον διασύρεις αδίστακτα. 

Πάτερ Ιερόθεε. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Σήκω και φύγε αμέσως από το περιβάλλον του κακόδοξου κληρικού π. Βασίλειου Βολουδάκη επειδή η συνέχιση της στενής συνεργασίας σου μαζί του μόνον πρόξενος πολλών προβλημάτων και για σένα και για άλλους θα αποβεί.

Προφανώς δεν ολοκλήρωσα. 

Ο ΤΕΛΜΗΣΟΥ ΙΩΒ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΩΝ "ΑΔΕΛΦΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ"


ΜΕ ΒΑΘΥΤΑΤΗ ΘΛΙΨΗ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΕΙΔΑΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ! ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΑΡΧΕΙΟ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΣΤΕΛΛΕΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΗ ΘΡΟΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕΔΡΑΣ ΤΗΣ ΠΑΠΙΚΗΣ ΑΣΕΒΕΙΑΣ.

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ, ΕΤΣΙ, ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΟΤΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΣΑΝ "ΑΔΕΛΦΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΟΠΩΣ Η ΚΑΚΟΔΟΞΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΛΑΜΑΝΤ ΔΙΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΟΠΩΣ Η ΕΝ ΚΡΗΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΘΕΣΠΙΣΕ.

ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΚΗΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ ΜΟΥ


ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΙΚΗΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ ΜΟΥ

Του π. Νικόλαου Μανώλη
=====

Σας γράφω από το μαρτυρικό μετερίζι των βέβηλων, βρόμικων, άθλιων διώξεων και των απάνθρωπων και άδικων τιμωριών του διώκτη μου μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο. Οι ενέργειές του μισαλλόδοξες πραγματικά. Μεταχειρίστηκε με αθλιότητα όλα τα μέσα που η δεσποτική του ιδιότητα θαρρεί πως του παρέχει. Και με συνεργούς μια αρμάδα εμπόρων της Πίστης, με το πρόσχημα της προσωρινής απαγόρευσης, μ’ έχει στην κατάσταση της ακοινωνησίας και της απαγόρευσης τέλεσης οποιασδήποτε ιερής ακολουθίας για τέσσερις (4) ολόκληρους μήνες[1]. Δίχως να με ακούσει, δίχως να απολογηθώ, δίχως να με δικάσει και να με καταδικάσει. Τολμά να παραβεί τους ιερούς κανόνες που περιφρονεί εκ πεποιθήσεως και μου στερεί, έναν ιερέα της Εκκλησίας με εικοσιοκτώ (28) έτη ιεροσύνης φορτωμένα στην πλάτη μου, τη Θεία Κοινωνία.  

Με άθλιες δικαιολογίες, υποστηριζόμενος από αγράμματους αρχιμανδρίτες στην πατερική διδασκαλία της διακοπής του μνημοσύνου του εν δυνάμει αιρετικού επισκόπου, διατηρεί τις τιμωρίες καταργώντας πάσα έννοια δικαίου. Δεν υπολογίζει καν, τους συναδέλφους του μητροπολίτες, οι οποίοι σε ανάλογες περιπτώσεις αποτείχισης από την αίρεση και διακοπής της μνημόνευσής τους από ιερείς τους για λόγους Πίστεως, όχι μόνον δεν τους τιμώρησαν αλλά τους επιτρέπουν να λειτουργούν κανονικά όπως επιβάλλουν άλλωστε οι ιεροί κανόνες.

Τόση αθλιότητα έχει επιδείξει σε μένα προσωπικά ο μητροπολίτης Άνθιμος, τόση εμπάθεια και κακία, που όχι απλά μου έχει στερήσει τη δυνατότητα της Θείας Μεταλήψεως και της τέλεσης ακολουθιών στα όρια της μητρόπολής του αλλά, με απόλυτα αυταρχικό και αναιδή τρόπο, επέβαλλε να έχει εφαρμογή η τιμωρία μου αυτή, στον κόσμο άπαντα. Δεν μπορώ δηλαδή να πάω στον Άγιον Όρος ή σε μια άλλη μητρόπολη και να λειτουργήσω ή να κοινωνήσω των Αχράντων Μυστηρίων εκεί! Πουθενά! Να σημειώσω εδώ πως τον συναγωνιστή μου και συνάδελφο στις τιμωρίες και στις διώξεις τον π. Θεόδωρο Ζήση, που αδίκως τιμώρησε με ακοινωνησία και απαγόρευση τελέσεως ακολουθιών, περιόρισε τις τιμωρίες αυτές μόνο στα όρια της μητρόπολης Θεσσαλονίκης. Δεν τον απαγόρευσε να μεταλαμβάνει και να λειτουργεί σε άλλες μητροπόλεις[2]. Από αυτό να καταλάβετε το μίσος του προς το πρόσωπό μου!

Ο μητροπολίτης Άνθιμος, έχει καταλύσει πολλούς ιερούς κανόνες της Εκκλησίας μας. Αυτός και οι συνεργάτες του είναι ήδη τιμωρημένοι από τον Ουρανό λόγω των ανεκδιήγητων διδαχών και ενεργειών τους.

Έχει στο περιβάλλον του ο κ. Άνθιμος συνεργάτες που αναγνωρίζουν στον Πάπα ιερωσύνη και στον παπισμό σωστική Χάρη.

Έχει συνεργάτη που συμπροσεύχεται με Αρμένιους ιερείς.

Έχει συνεργάτη που εμπνέεται από τον παπισμό και τελεί ιερές ακολουθίες εισάγοντας στο Ναό του μουσικά όργανα και χορωδία ευρωπαϊκής μουσικής.

Έχει ιερείς συνεργάτες που συμμετέχουν σε συμπροσευχές στο Ναό της αιρέσεως, της Ασπίλου Συλλήψεως της Θεσσαλονίκης.

Ο ίδιος ο κ. Άνθιμος ελέγχεται για την αιρετική του ενέργεια να οδηγήσει τον αιρετικό Πατριάρχη των Αρμενίων και τη συνοδεία του να προσκυνήσουν τις άγιες Τράπεζες του μητροπολιτικού Ναού αγίου Γρηγορίου Παλαμά και του ιερού προσκυνηματικού Ναού, πολιούχου αγίου Δημητρίου[3]. Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζει ιερωσύνη στους μονοφυσίτες καταλύοντας του κανόνες της Δ΄ εν Χαλκηδόνι Οικουμενικής Συνόδου. Αναγνώρισε πρόσφατα μάλιστα ως Ορθοδόξους τους αιρετικούς Κόπτες - θύματα της βομβιστικής ενέργειας στην Αίγυπτο[4].

Ελέγχεται για την πολιτική του να επιτρέπει αιρετικούς επισκόπους να συμπροσεύχονται λειτουργούμενοι κατά τις ακολουθίες που χοροστατεί ο ίδιος[5]. Έτσι υπόκειται στην τιμωρία της καθαιρέσεως από τους ιερούς κανόνες της εν Λαοδικεία Συνόδου.

Σε κεντρικούς Ναούς της Θεσσαλονίκης κατά την τέλεση των ιερών ακολουθιών, εισέρχονται διάφοροι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι, παπικοί, προτεστάντες και μουσουλμάνοι, με την ευλογία των φιλοοικουμενιστών προϊσταμένων κατά παράβαση των σχετικών κανόνων της Εκκλησίας. Πού είναι η μητροπολιτική προστασία του αμωμήτου Δόγματος; Ποιός έχει την ειδική υποχρέωση να προστατεύσει το πατροπαράδοτο Σέβας;

Βοά ο λαός για τα προκλητικά κηρύγματα ορισμένων συνεργατών του κ. Ανθίμου που προάγουν την παναίρεση του Οικουμενισμού μέσω της διαφήμισης των αιρετικών αποφάσεων της ψευδοσυνόδου της Κρήτης. Ο ίδιος ο κ. Άνθιμος είναι ο κατ’ εξοχήν εισηγητής και προαγωγός αυτών των αποφάσεων στη Μητρόπολή του και στην Εκκλησία γενικότερα.

Όλοι αυτοί όμως, απολαμβάνουν τα αγαθά της ιεροσύνης. Κουβέντα για τιμωρία. Τσιμουδιά! Ενώ δεν ακούστηκε ούτε μια συγγνώμη για τις κακοδοξίες της μητρόπολης εκ μέρους του μητροπολίτη, εντούτοις οι υπεύθυνοι αυτών των αιρετικών δράσεων, ατιμώρητοι, άγονται και φέρονται ως υπερασπιστές της Ορθοδοξίας και διάκονοι της. Ας μη ξεγελιούνται· είναι καταδικασμένοι από τον ίδιο το Θεό γιατί οι ενέργειές τους περιλαμβάνουν τον σπόρο της κόλασης, της πλάνης και της αίρεσης.

Εμένα τιμωρούν, που τους ελέγχω! Τηρώντας τη δυνατότητα που μου δίνουν οι ιεροί κανόνες διέκοψα το μνημόσυνο του μητροπολίτου μου γιατί “γυμνή τη κεφαλή” διδάσκει αιρέσεις στην επαρχία του. Αυτό το δικαίωμα μου το δίνει η Εκκλησία και όλοι οι άγιοι που έκαναν το ίδιο. Όμως η προϊσταμένη μου αρχή, καταργώντας την παράδοση της Εκκλησίας, με διώκει και με τιμωρεί, αναίτια, άσπλαχνα και ανελέητα.

Αυτήν είναι η ώρα, τώρα, που πρέπει ο κ. Άνθιμος, να συνετισθεί και να άρει τις τιμωρίες και να σταματήσει τους διωγμούς. Να μου επιτρέψει να λειτουργώ και να Κοινωνώ. Ακόμα, να αλλάξει γραμμή, να επιστρέψει στον Ορθόδοξο δρόμο και να μου δώσει τη δυνατότητα, βλέποντας την επιστροφή του αυτή να αρχίσω πάλι να τον μνημονεύω. Ειδάλλως, ο Θεός της δικαιοσύνης που βλέπει το άδικο, θα πράξει σύμφωνα με το αγιασμένο θέλημά του. Αυτός δεν ανέχεται να υβρίζεται η Εκκλησία του από δόλιεςσυμπεριφορές επισκόπων. 

Τέλος θα ήθελα να πω μερικά προς τους αγαπητούς αδελφούς μου, συνεφημερίους και συναδέλφους ιερείς της μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.

Τί λέτε πατέρες μου; Εσείς δε γνωρίζετε περί της αιρέσεως του Οικουμενισμού; Δεν γνωρίζετε αυτό το τέρας που ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς το ονόμαζε παναίρεση; Γιατί ο άγιος Πρωτοσύγγελος, δεξί χέρι του κ. Ανθίμου, διατείνεται πως δεν υπάρχει Οικουμενισμός και πως είναι αποκύημα της άρρωστης φαντασίας ορισμένων ακραίων στοιχείων.

Μήπως πατέρες και σεις δε γνωρίζετε ότι ο Πάπας έχει απολέσει εξαιτίας του τύφου του, όπως γράφει ο άγιος Νεκτάριος, την Χάρη του Παναγίου Πνεύματος και κατάντησε ολόκληρη η παπική θρησκευτική συνάθροιση, η φερόμενη ως “εκκλησία” του, αχαρίτωτη; Ή και σεις έχετε την ίδια ιδέα με τον αρχιερατικό επίτροπο της μητρόπολης ότι ο Πάπας έχει ιεροσύνη και αποστολική διαδοχή;

Μήπως δεν γνωρίζετε ότι οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς απαγορεύονται από την Εκκλησία μας και πως υπάρχουν αυστηρές ποινές καθαιρέσεως για όσους τελούν ακολουθίες παρουσία αιρετικών συμπροσευχομένων; Γιατί ο ηγούμενος της αγίας Θεοδώρας και υπεύθυνος του γραφείου νεότητας της μητρόπολης, προσκάλεσε αλλόδοξους ποιμένες, μοναχούς και λαϊκούς για να συμμετάσχουν σε εσπερινό που τέλεσε στην Ιερά Μονή!

Συμφωνείτε πατέρες άγιοι με την ακοινωνησία που μου επέβαλλε ο κ. Άνθιμος; Μπορείτε να κατανοήσετε την αδικία αλλά και την δυσκολία να μην κοινωνώ για τόσο μεγάλο διάστημα; Βάσει ποιού ιερού κανόνα τιμωρούμαι; Ποιά ιεροκακανονική διάταξη δεν μου επέτρεψε να μεταλάβω έστω την Ανάσταση;

Συμφωνείτε με την κατάλυση και παραχάραξη εκ μέρους του μητροπολίτου και των συνεργών του, του ιε΄ κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου κατά τον οποίον πρέπει να διακόψω το μνημόσυνο του μητροπολίτου μου για όλα όσα του καταλογίζω αντορθόδοξα και αιρετικά; Με όλα όσα αιρετικά διδάσκει και σεις θα πρέπει να προβληματιστείτε  μήπως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να του διακόψετε το μνημόσυνο. Μην ανέχεστε και μην δικαιολογείτε τις αιρετικές διδασκαλίες και ενέργειές του, τις οποίες έχω δημοσιεύσει κατ’ επανάληψη αφού για πολλά χρόνια κατ’ ιδίαν τον έλεγχα χωρίς την παραμικρή διόρθωση από μέρους του. Ποτέ δε μου απάντησε σε όσα του καταλόγιζα εμπόνως. 

Διαμαρτυρήθηκα για τις αιρετικές διαδρομές και προφορικώς και γραπτώς εισπράττοντας την απαξίωση και την ειρωνεία. Άλλωστε και η συμπεριφορά του μπροστά στο γεγονός της διακοπής του μνημοσύνου εκ μέρους μου, είναι αποκαλυπτική.

Μήπως έσκυψε να ακούσει την αγωνιώδη κραυγή μου που προκύπτει από την ενέργειά μου; Μήπως αναρωτήθηκε γιατί διέκοψα την πνευματική κοινωνία μαζί του; Σαν πατέρας δε θα έπρεπε να με καλέσει, να συζητήσουμε, να μου εξηγήσει και να μου απαντήσει σε όσα του καταλογίζω; 

Αντιθέτως, ο δεσπότης Θεσσαλονίκης, δεν μπορεί φαίνεται να κάνει λάθη και κυρίως δεν μπορεί να δεχτεί ένα “τιποτένιο παπαδάκι” να τον ελέγχει. Χωρίς δεύτερη κουβέντα, κατά παράβαση των ιερών κανόνων, ξεκίνησε ΕΔΕ. Τέτοιος πατέρας αποδείχθηκε για μένα! Κλασσικό παράδειγμα οικουμενιστικής φαναριώτικης συμπεριφοράς.

Το αξιοπερίεργο που φανερώνει διαφορά στην ποιότητα σκέψης είναι η διαφορετική αντιμετώπιση της Πατριαρχικής απαίτησης τιμωρίας όσων αντιδρούν στα οικουμενιστικά σχέδια του Πατριάρχη. Ο αποδέκτης του πατριαρχικού γράμματος, αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, έθεσε στο αρχείο το γράμμα αυτό. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αντιθέτως, ενεργοποίησε την φαναριώτικη εντολή και κινήθηκε με δίωξη κατά του π. Θεοδώρου Ζήση και του υπογράφοντος. Γιατί άραγε κινήθηκε αντίθετα από τον αρχιεπίσκοπο; Πού βρήκε την παρρησία να αμφισβητήσει την απόφασή του κ. Ιερωνύμου και τί αναμένει από τον Πατριάρχη ως αντάλλαγμα;

Μην πτοείσθε πατέρες μου, αγαπητοί μου αδελφοί, από τα ψευτοδιλήμματά τους ότι οδηγούμαστε με τη διακοπή μνημοσύνου, σε σχισματικές ή αιρετικές παρατάξεις.Είναι δυνατόν ο κανόνας αυτός να επιβάλλεται για να οδηγήσει όσους τον εφαρμόζουν σε Σχίσμα; Είναι δυνατόν να υπάρχει ιερός κανόνας που αν τον εφαρμόσεις να σου απαγορεύει η Εκκλησία να λειτουργείς και να κοινωνείς; Να μην τρελαθούμε κιόλας!!! Το αντίθετο επιβάλλει ο ιερός κανόνας. Διατάζει την Εκκλησία να τιμά τον ιερέα που διακόπτει το μνημόσυνο του αιρετίζοντος επισκόπου, του ψευδεπισκόπου όπως τον ονομάζει, διότι ο ιερέας αυτός γλυτώνει την Εκκλησία από το Σχίσμα.

Αν τρελάθηκαν οι Οικουμενιστές και από τον πανικό τους φέρονται ως αλλόφρονες, εμείς έχουμε χρέος να μην παρασυρθούμε από την ανωμαλία της πίστης τους. Έχουν το θράσος να προσκυνούν το ιερό λείψανο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, γνωρίζοντας ότι και ο ίδιος είχε εφαρμόσει τη διακοπή μνημοσύνου του αιρετικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα. Την ίδια στιγμή κατηγορούν για σχίσμα αυτούς που πράττουν την ίδια ενέργεια, σε πολύ χειρότερες μάλιστα καταστάσεις αιρέσεως από τότε.

Αν πατέρες μου αγαπητοί βλέπετε την αδικία, μη φοβάστε, υποστηρίξτε και ενισχύστε με. Υποστηρίζετε έτσι την αλήθεια της Πίστης και του Χριστού, τιμώντας το ράσο που αξιωθήκαμε να ενδυθούμε. Ας θυμόμαστε τα λόγια του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητή ότι μία αίρεση και μία αιρετική σύνοδος δεν πολεμούνται με τον εφησυχασμό και την αδιαφορία, ούτε πεθαίνουν από μόνες τους

Ζητήστε την άρση της τιμωρίας και το τέλος των διώξεων εις βάρους μου και του π. Θεοδώρου. Γιατί φρονώ πως και σεις έχετε την ευθύνη για την συνέχιση της αδικίας αυτής. Γιατί πολλοί από σας υπογράψατε κατά το παρελθόν κάποια ύποπτα χαρτιά εναντίον μου εκβιαζόμενοι από τους μητροπολιτικούς. Αντί της οφειλόμενης συγγνώμης, να δείξετε αδελφοσύνη και να απαιτήσετε να άρει η μητρόπολη την αδικία.

Αδελφός υπό αδελφού βοηθούμενος ως πόλις οχυρά και υψηλή, ισχύει δε ώσπερ τεθεμελιωμένον βασίλειον[6]

[6] Παρ. 18,19

ΠΗΓΗ:

Κατάνυξις

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 125


ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

125


Ανθολογία κειμένων κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Ο Θεος Επιτρεπει Να Υποφερουν Απο Φρικτες Αρρωστιες Δικαιοι Και Εναρετοι Ανθρωποι Για Να Καθαριστουν Και Απο Τα Ελαχιστα Ιχνη Των Παθων Τους, Και Για Να Παρουν Μεγαλυτερο Στεφανι Στον Ουρανο. Εξ άλλου, αφού στον Υιό του τον αγαπητό επέτρεψε να υποφέρει και να πεθάνει επί του σταυρού, τι να πούμε για τους ανθρώπους, οι οποίοι, όσο άγιοι κι άν είναι, έχουν ρύπους και κηλίδες από αμαρτίες.

Γέροντος Επιφανίου Θεοδωρόπουλου

*****

Στα έργα μας, στα λόγια μας, στους λογισμούς μας να φαίνεται η πίστη μας.

Γέροντος Γερμανού Σταυροβουνιώτη

*****

Τα πουλιά έχουν φτερά για να αποφεύγουν τις παγίδες και οι άνθρωποι το λογικό για να αποφεύγουν τα αμαρτήματα.

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

*****

Για να καρποφορήσει η προσευχή πρέπει να στηρίζεται στην πίστη.

Γέροντος Γερμανού Σταυροβουνιώτη

*****

Όταν φοβούμεθα τον Θεό, τότε ακριβώς είναι που δεν φοβούμεθα, ούτε ανθρώπους, ούτε δαίμονες!

Γέροντος Γερμανού Σταυροβουνιώτη

*****

Ο κήπος θέλει κηπουρό. Το αμπέλι αμπελουργό. Το μελίσσι μελισσουργό και η οικογένεια μητέρα.

Κλήμεντος Αλεξανδρινού

*****

Όταν διαφθαρούν οι άρχοντες, οι σύμβουλοι, οι δικαστές, οι ιερείς, τίποτε πλέον δεν υπάρχει, που θα μπορέσει να εμποδίσει τον λαό να καταστραφεί.

Ιερού Χρυσοστόμου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ ΙΕ΄


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟ
ΙΕ΄

=====

Μὲ κατηγορεῖτε ὅπως προανέφερα πὼς μὲ τὶς δηλώσεις μου γίνομαι «ἀλλοτριοεπίσκοπος» (sic), ὅτι παρεμβαίνω «διδάσκων ἐπιτιμητικὰ πρόσωπα ἐκτὸς χώρου εὐθύνης» μου. Ὅταν ἐλέγχω πολιτικὰ πρόσωπα, μέλη τῆς κυβέρνησης, δὲν ἀφοροῦν οἱ ἐνέργειες καί οἱ ἀποφάσεις τους τά μέλη τοῦ ποιμνίου τῆς τοπικῆς μας ἐκκλησίας; Ὅταν ἔλεγξα συγκεκριμένο τηλεοπτικὸ σταθμό ὅπως προεῖπα, γιὰ ἀντιχριστιανικὸ πρόγραμμα, ὁ σταθμὸς αὐτὸς δὲν ἐκπέμπει στὴν περιοχὴ εὐθύνης μου;

Γράφετε: «Κείμενα (σ.σ. δικά μου) ποὺ ἀπευθύνονται σὲ ἑτεροδόξους ἀδελφούς, πρὸς τοὺς Ἰουδαίους, πρὸς τοὺς ἀρχηγοὺς κρατῶν, πρὸς τοὺς ἀνθρώπους μὲ συγκεκριμένο σεξουαλικὸ προσανατολισμό, δίνουν τὴν αἴσθηση μίας ἀτμόσφαιρας, μονομεροῦς, φανατικῆς, ἀνελέητης, αὐτοαναφορικῆς (sic)»

Εἶστε φαίνεται ὀπαδὸς τῆς «ἀγαπολογίας», χαϊδεύοντας τοὺς πάντες! Προφανῶς μὲ ἀδικεῖτε διότι δὲν διαβάζετε μὲ προσοχὴ τὰ κείμενά μου, ἀλλὰ μὲ προκατάληψη. Προσπαθῶ νὰ εἶμαι ἀκριβής, στὶς ἐκφράσεις μου, γιὰ νὰ εἶμαι χρήσιμος. Αὐτὴ τὴν ἀκρίβεια, Ἐσεῖς τὴν ἑρμηνεύετε ὡς φανατισμὸ καὶ ἀνελέητη «αὐτοαναφορική»! Ὁ θεομίσητος σοδομισμός, σὲ πλῆθος χωρίων Ἁγίας Γραφῆς καὶ στοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας μας, ἔγινε γιὰ Σᾶς «συγκεκριμένος σεξουαλικὸς προσανατολισμός»; Δηλαδὴ ὡραιοποιεῖτε τὸ θανάσιμο πάθος τοῦ σοδομισμοῦ μὲ τὴν ὁρολογία τῶν σοδομιστῶν; Διορθῶστε καί ἐπιτιμῆστε λοιπόν καί τόν Πανάγιο Τρισυπόστατο Θεό πού κατάκαυσε τά Σόδομα καί τά Γόμορα (Γεν. Κεφ. 18-19) καί ἐπαναφέρατε στήν τάξη τόν «πλανώμενο» Ἀπόστολο τῶν Ἐθνῶν θεῖο Παῦλο πού διασαλπίζει «μή πλανᾶσθε ἀρσενοκοίται βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι» (Α΄Κορ. 6, 9), «ὁμοίως δὲ καὶ οἱ ἄρσενες ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν τῆς θηλείας ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν εἰς ἀλλήλους, ἄρσενες ἐν ἄρσεσι τὴν ἀσχημοσύνην κατεργαζόμενοι καὶ τὴν ἀντιμισθίαν ἣν ἔδει τῆς πλάνης αὐτῶν ἐν ἑαυτοῖς ἀπολαμβάνοντες» (Ρωμ. 1, 27). 

Ἀντί νά ὁδηγεῖτε τούς ἀνθρώπους στήν αὐτομεμψία καί στήν μετάνοια τούς ἀφήνετε στήν δυσωδία τῶν φρικωδῶν παθῶν τους γιά νά γίνουν ἐπίχαρμα τοῦ διαβόλου. Πολύ ὡραία ἡ ποιμαντική Σας!!!

(Συνεχίζεται)