Friday, December 21, 2012

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ




ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

=============

Καλά Χριστούγεννα 
και ευλογημένος ο καινούργιος χρόνος.

Θα επιστρέψω, συν Θεώ, στις 2 Ιανουαρίου 2013.

ΝΕΑ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ: ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ" ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΠΑΥΛΟ ΣΤ΄!!!




ΝΕΑ ΦΑΙΔΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ: ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ" ΤΟΝ ΠΑΠΑ ΠΑΥΛΟ ΣΤ΄!!!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================

Διαβάζουμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”:

“Ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ' άρχισε τις διαδικασίες για την πιθανή οσιοποίηση του Παύλου ΣΤ', υπογράφοντας παπικό έδικτο με το οποίο αναγνωρίζονται "οι ηρωικές αρετές" του ενός από τους δύο Ποντίφικες της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου (1962/65), μαζί με τον Πάπα Ιωάννη ΚΓ'.

Ο Ιταλός Τζοβάνι Μπατίστα Μοντίνι, μετέπειτα Πάπας Παύλος ΣΤ΄, ήταν ηγέτης της Παπικής Εκκλησίας το 1963, έπειτα από τον θάνατο του Ιωάννη ΚΓ', έως το 1978. Στη διάρκεια της θητείας του εκλήθη να αντιμετωπίσει πολλά ακανθώδη θέματα που αφορούσαν την ανανέωση της “Εκκλησίας” μετά τη Β΄ Βατικάνεια Σύνοδο.

Ο Πάπας Βενέδικτος υπέγραψε το διάταγμα μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωΐ με τον προϊστάμενο της επιτροπής για την εξέταση των “αγιοποιήσεων” καρδινάλιο Άντζελο Αμάτο.

Με την υπογραφή του παπικού εδίκτου, η υπόθεση του Ιταλού Πάπα Παύλου ΣΤ΄κάνει ακόμη ένα βήμα για την ανακήρυξή του σε “άγιο”.

Το μόνο που απομένει είναι να του αποδοθεί ένα θαύμα, προκειμένου να αρθεί η παραμικρή αμφιβολία για την “αγιοποίηση”.

Η “αγιοποίηση” ενδέχεται να ολοκληρωθεί το ερχόμενο έτος, με την ευκαιρία του «Έτους Πίστεως».”

Δεν θα σταθώ στο αστείο του πράγματος. Ο τρόπος "αγιοποίησης" του Βατικανού προκαλεί τρανταχτά γέλια. 

Ως γνωστόν ο προκάτοχος του σημερινού Πάπα Βενέδικτου, Πάπας Ιωάννης - Παύλος (Βοιτύλας) - εκτός των υπολοίπων “κατορθωμάτων” του - είχε εξώγαμο παιδί, ενώ ο σεξουαλικός προσανατολισμός του Πάπα Παύλου ΣΤ΄ ήταν γνωστός από την εποχή που ήταν “Αρχιεπίσκοπος” Μιλάνου.

Οσο περισσότερους“μακαρίους” και “αγίους” ανακηρύσσει το Βατικανό τόσο πιο καταγέλαστο γίνεται στη συνείδηση του κόσμου.

Οσο για το θαύμα που πρέπει να κάνει ο Πάπας Παύλος ΣΤ΄ για να άρει κάθε αμφιβολία για την "αγιότητα" του - τρομάρα του! - δεν βλέπω γιατί πρέπει να ανησυχεί το Βατικανό. 

Δεν θα βρεθεί κάποια φραγκοκαλόγρια να πει ψέματα όπως έγινε με τον Πάπα Βοιτύλα; 

Στην ανάγκη ας ελέγξουν, ρε αδελφέ, αν χαμογελά - ή αν κλαίει - από την αιωνιότητα...

Εδώ που τα λέμε τα “χαμόγελα από την αιωνιότητα” “είναι - κατά τον ποιητή - μια κάποια λύσις” για να ανακηρυχθείς "Αγιος".

Ερώτηση: Πριν γίνουν “μακάριοι” και “άγιοι” - τρομάρα τους! - οι Πάπες δεν είναι απαραίτητο να είναι τουλάχιστον βαπτισμένοι;

Επομένως;

Τι σόι "αγιότητα" έχουν αφού είναι αβάπτιστοι ως αιρετικοί πολλώ μάλλον ως αιρεσιάρχες;

Αντί, λοιπόν, να ανακηρύσσει “Αγίους” ο Πάπας Βενέδικτος καλείται να προσέλθει εν μετανοία στην Ορθοδοξία και να αναδεχθεί το Αγιο Βάπτισμα από ορθόδοξο κληρικό που έχει ιερωσύνη, επειδή "το γε νυν έχον" ο ίδιος και οι οπαδοί του είναι αβάπτιστοι.

Και ένα τελευταίο. 

Πότε με το καλό το Βατικανό θα ανακηρύξει “Αγίους” τους κεκοιμημένους παιδόφιλους φραγκοπαπάδες; 

Δεν κάνει, οι δόλιοι, να μένουν στενοχωρημένοι διότι απεκλείσθησαν του νυμφώνος της "αγιότητας"!

Thursday, December 20, 2012

ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ: “Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΗ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ”




ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΚΟΣΜΑΣ: “Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΗ ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========

Αναφέρει - μεταξύ άλλων - ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κοσμάς στην εγκύκλιό του για τα Χριστούγεννα: 

“Στην παγκοσμιοποιημένη εποχή μας, που ομοιάζει πολύ με την εποχή της γεννήσεως του Χριστού μας, υπάρχει μεν κρίση οικονομική αλλά κυρίως υπάρχει κρίση ηθική και θεολογική. 

Αιρετικοί κάθε μορφής, κοσμικοί και δυτικόπληκτοι, λάτρεις της παναιρέσεως του οικουμενισμού αλλά και ξενόφερτες θεολογίες προσβάλλουν και πολεμούν την θεότητα του Χριστού μας. 

Πνεύμα και φρόνημα συγκρητισμού και πανθρησκείας, ορθολογισμού και σκεπτικισμού καλλιεργούν και προσφέρουν, αρνούνται την ομολογία και την κατήχηση της ορθοδόξου παραδόσεως, μάλιστα μέσα στην παιδεία μας.

Η ομολογία της θεότητος του Κυρίου μας από τον καθένα μας, η υπακοή μας στα «αιώνια ρήματά Του», η συνειδητή συμμετοχή μας στην εκκλησιαστική και μυστηριακή ζωή θα στηρίζει αδελφούς και μάλιστα νέους και νέες, θα ενώνει κι εμάς μαζί Του ώστε να ζούμε πάντοτε σωτήρια Χριστούγεννα, αιώνια Χριστούγεννα.

Εύχομαι Καλά και Άγια Χριστούγεννα σε όλους."

Εγκύκλιος με ουσιαστικό περιεχόμενο και με αναφορά σε σύγχρονα θέματα που έχουν σχέση με τη ζωή μας. 

Κλήση για μετάνοια και επισήμανση των επιθέσεων των εχθρών της Εκκλησίας στο χώρο της Θεολογίας και της παιδείας.

Ιεράρχης - κόσμημα της Εκκλησίας της Ελλάδος - ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ακαρνανίας Κοσμάς εμπνέει τους πιστούς με το ήθος το ομολογιακό του σθένος.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΧΑΡΟΥΔΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΘΕΟΔΩΡΟ ΓΙΑΓΚΟΥ




ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΧΑΡΟΥΔΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΘΕΟΔΩΡΟ ΓΙΑΓΚΟΥ
========

Όμως έχω μερικά ερωτήματα για τον κον Γιάγκου:

1. Όπως ξέρομεν όλοι σήμερα, σε πολλές εκκλησίες, παρουσιάζονται γυναίκες στα αναλόγια μαζί με τους άνδρες και συμψάλλουν. Επίσης σε πολλές Ακολουθίες μέσα στις εκκλησίες όπως εθνικές εορτές, κηδείες, κλπ, παρουσιάζονται γυναίκες ομιλητές. Το ίδιον συμβαίνει και σε πολλές άλλες συνάξεις των πιστών τόσον μέσα στις εκκλησίες, όσον και σε άλλες αίθουσες της Εκκλησίας. Επίσης σε πολλές συνάξεις ακούονται απορίες προς τον ομιλούντα από γυναίκες. Σε ποίες από αυτές τις εκδηλώσεις έχουν εφαρμογήν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου (Α΄Κορ. ΙΔ΄ 34 - 35) και του Ο΄ Κανόνος της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου;  

Ή μήπως αυτά έγιναν παράδοσις και καθημερινή πράξις της Εκκλησίας και άρα επιτρέπονται, και ως εκ τούτου τα λόγια του Απ. Παύλου και της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου δεν ισχύουν;  Η΄ μήπως στο τέλος θα καμφθεί ο Θεός και θα παραδεχθεί ότι και αυτός κάπου έκανε λάθος;;; 

2. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του κ. Γιάγκου, οι γυναίκες επιτρέπεται να ψάλλουν στους ενοριακούς ναούς.

Η ερώτησις είναι, κατά πόσον μπορούν να διαβάζουν το «Πιστεύω» και το «Πάτερ ημών». Ή μήπως μόνον να κηρύττουν δεν επιτρέπεται; 

Αν είναι έτσι όμως, γιατί τόσον ο Απ. Παύλος όσον και οι Πατέρες της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου, δεν χρησιμοποίησαν το απαρέμφατον «κηρύττειν» που είναι και αυτό διαχρονική λέξις και χρησιμοποίησαν το «λαλείν»; Και αν δεν επιτρέπεται να διαβάζουν το «Πιστεύω» και το «Πάτερ ημών», ποιος θα τα διαβάζει;

Επίσης: Αυτές οι γυναίκες που λέγει ότι επιτρέπεται να ψάλλουν, θα πρέπει να είναι και χειροθετημένες; Έχει δει ακολουθίαν στην Εκκλησίαν για χειροθεσίαν ψάλτριας ή Αναγνώστριας;

3. Όταν έλθει στο αναλόγιον κάποιου χορού ψαλτών μια γυναίκα με σκοπόν να ψάλλει και αυτή μαζί με τους άλλους ψάλτες, ποια θα είναι η θέσις του χοράρχου ώστε να προστατεύσει τους άνδρες μέλη του χορού του από τον σκανδαλισμόν που μάλλον θα προξενήσει η εν λόγω γυναίκα; Τι θα της πει; Αφού κατά τον κον Γιάγκου επιτρέπεται και αυτή να ψάλλει, άρα δεν θα έχει δικαίωμα να την διώξει. Θα την ανέχεται εκεί να σκανδαλίζει;  

4. Ήτο δυνατόν ποτέ η Εκκλησία να επιτρέψει μέσα στον λατρευτικόν της χώρον να συμβαίνει κάτι που να ήτο δυνατόν να δημιουργεί εύλογα, σκάνδαλα μεταξύ των Χριστιανών;


ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙΑΣΤΙΚΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ




ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ
                                   
ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙΑΣΤΙΚΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ
                                                                                     Του Βασίλη Χαραλάμπους
                                            ====================

Εκείνο το μικρό παιδί με τ’ αθώα μάτια και την ουλή στο πρόσωπο θυμάται ακόμα τα ερευνητικά μάτια των επιβατών στο λεωφορείο. Ίσως να το καταλάβαινε κιόλας γι’ αυτό κάποτε τους κοιτούσε κι αυτό λυπημένα. Ζωηρό παιδί ο Βασιλάκης με το χαμογέλιο στο πρόσωπό του που ήξερε λες να κρύβει το δικό του τον πόνο.

Η μάνα του είναι μέρες άρρωστη τώρα. Το κρεββατάκι του καθημερινά το βρέχει με δάκρυα. Περίεργο όμως, το χαμογέλιο στο πρόσωπό του ζωγραφεί την άλλη ομορφάδα της άδολης καρδιάς του. Ο Νίκος ένα γειτονόπουλο του τον ρώτησε μια μέρα σαν βρέθηκαν στο αλώνι της γειτονιάς.

-Βασιλάκη, δεν μου λες γιατί σε βλέπω πάντα γελαστό; Δεν είναι αλήθεια ότι η μάνα σου είναι άρρωστη;

Αθώα κούνησε μ’ απορία τους ώμους του κι αμήχανα έτρεξε κατ’ αντίκρυ στην παρέα.

Ίσως κι αυτός να μην ήξερε καλά καλά ότι χαμογελούσε. Σε λίγο θα φύγει πάλι πικραμένος γιατί στο παιχνίδι απάνω κάποιος θα του πετάξει εκείνο το “σημαδεμένε”.

Εκείνο το σημάδι έχει να κρύψει μια ολάκερη ιστορία. Ίσαμε που γλύτωσε από την κατρακύλα στο βουνό. Πήγε να μαζέψει σπαράγγια στο βουνό με τον μεγάλο αδελφό του και πλάϊ σ’ ένα θάμνο οι πέτρες κύλησαν.

Καλόκαρδος ο Βασιλάκης υπομονετικός, έχει και τη γιαγιά του την Ιφιγένεια που τον δασκαλεύει κάθε τόσο.

-Βασιλάκη μου εσένα ο Χριστός μας θα σ’ αγαπάει πιο πολύ.

-Ναι γιαγιά; ρωτούσε με τη λεπτή παιδιάστικη φωνούλα του, και έδειχνε με καμάρι το μικρό αγιοταφίτικο σταυρό που του έφερε η γιαγιά του
Μετά σώπαινε. Σώπαινε παράξενα κάθε φορά που του έλεγε αυτό το πράγμα η γιαγιά του κι ύστερα τρίβοντας τα χέρια από χαρά έτρεχε χαρούμενος στο παιχνίδι.

Νάτος τώρα καθισμένος, ύστερα από εβδομήντα τόσα χρόνια, ο παπά-Βασίλης στον αυλόγυρο της εκκλησίας του χωριού με το μεγάλο αγιορείτικο κομπόσχοινο  στο ροζιασμένο του χέρι. Τα παιδιά πιο πέρα παραβγαίνουν στο τρέξιμο. Τα εγγονάκια του ανακατεμένα στην παρέα κι αυτά.

Κι όμως διαφορά δεν έχει για τον παπα-Βασίλη για τούτα δω τα σκολιαρούδια. Όλα του χωριού τα παιδιά σαν δικά του εγγονάκια είναι. Κι ο παπά Βασίλης, το ίδιο παιδιάστικο χαμογέλιο,το ίδιο άκακο βλέμμα, λες κι αυτά τα ζωηρά σκολιαρούδια θ’ αρχινίσουν όπου νάναι εκείνο το "σημαδεμένε".  Η καμπάνα σε λίγο θα σημάνει τον εσπερινό. Αύριο Χριστούγεννα κι η ίδια χαρά τούτης της μεγαλογιορτής όπως τότε. Όπου νάναι θα 'ρθούν τα πρώτα γεροντάκια, μόνο που δεν θάναι κι η γιαγιά, να της δείξει τανάπαλιν με καμάρι το μικρό αγιοταφίτικο σταυρό.

"ΑΥΡΙΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ"!!!






ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

======================

Αύριο Παρασκευή, κατά τη δοξασία ορισμένων κυριολεκτικά βλαμμένων, είναι η τελευταία μέρα του κόσμου σύμφωνα με κάποιες προφητείες και ημερολόγια των Μάγια.

Θα μου πείτε: Καλά! Τι σ' έπιασε και ασχολείσαι με τέτοιες ανοησίες; 

Διότι, αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη - και στην πατρίδα μας ασφαλώς -, οι οποίοι δίνουν πίστη σε τόσο εξόφθαλμες ανοησίες και επηρεάζεται η ζωή τους επικίνδυνα. 

Υπάρχουν πληροφορίες ότι ορισμένοι μάλιστα, λόγω της υποτιθέμενης επικείμενης καταστροφής, προγραμματίζουν ομαδικές αυτοκτονίες, συμμετέχουν σε τελετές καθαρμού και παρόμοιες απίστευτης ακρισίας ενέργειες.


Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μακελλάρης του Νιούταουν στο Κονέκτικατ, αλλά και η μητέρα του, ανήκαν σε μια ομάδα ανθρώπων που πίστευαν στο επικείμενο τέλος του κόσμου εξ ου και επιδίδονταν στη συλλογή όπλων και ασκούνταν συστηματικά στη σκοποβολή!



Η ηδονική και έμμονη ενασχόληση με την καταστροφή του κόσμου είναι υπερβολικά έντονη σε ορισμένους. 


Φοβούμαι ότι - σε πολλές περιπτώσεις - πρόκειται για παρανοικά άτομα που δίνουν διέξοδο στην αρρώστια τους με την ενασχόληση με τέτοιες καταστροφολογικές “προφητείες”.

Βέβαια δεν μπορούμε να αποδώσουμε μόνον σε παρανοικές προσωπικότητες ένα τόσο μεγάλο κύμα φοβίας που κατέκλυσε τον πλανήτη.

Προς αυτή την κατεύθυνση εργάζονται συστηματικά και όσοι από το Χόλιγουντ θέλουν να αποκομίσουν δισεκατομμύρια κέρδος με όσες ταινίες μαγείας, καταστροφολογίας και εσχατολογίας παράγουν τα τελευταία χρόνια, που έγιναν πολύ δημοφιλείς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου και ως εκ τούτου απέφεραν στα θησαυροφυλάκια των παραγωγών τους αμύθητα κέρδη.

Η τάση αυτή είναι διαχρονική, όπως μας δείχνει η αφελής πίστη στις προφητείες του Νοστράδαμου, οι οποίες φυσικά ουδέποτε επαληθεύθηκαν.

Το ίδιο αποδεικνύει η συνεχής διάψευση της ημερομηνίας που καθόριζαν οι Χιλιαστές για τη Β΄Παρουσία του Χριστού, η οποία φυσικά ουδέποτε συνέβη.

Στις μέρες μας στον ορθόδοξο χώρο ζούμε έντονα την αφελή πίστη στις θεομπαιξίες διαφόρων Παλαιοημερολογιτών Γερόντων, αλλά και του Ιωσήφ του Βατοπαιδινού και άλλων, περί πολέμων και μαχών και καταστροφών, που θα επιφέρουν δραματικές αλλαγές στα σύνορα των κρατών! 

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο  μακαριστός - ο "μακάριος" κατά ορισμένους Θεομπαίκτες - Ιωσήφ Βατοπαιδινός "προφήτευσε" ότι κατά τον επικείμενο παγκόσμιο πόλεμο θα σκοτωθούν 700 εκατομμύρια άνδρες!!! 

Ακου αθλιότητες!!!

Είναι βέβαιος ότι είναι 700 και όχι 699 τα εκατομμύρια αυτοί που θα σκοτωθούν; Και τι γίνεται με τα γυναικόπαιδα; 

Ετεροι “αντιχριστολόγοι” μαζεύουν τρόφιμα στις αποθήκες τους για να μπορούν να επιβιώσουν κατά την διακυβέρνηση του κόσμου από τον Αντίχριστο!!!

Καρπός παράνοιας ή και απροκάλυπτης Θεομπαιξίας;

Ο νους και η καρδία μας ας είναι προσηλωμένη στον Κύριο προς τον Οποίο να προσβλέπουμε με ελπίδα. 

Ας είμαστε πάντοτε έτοιμοι να Τον δεχθούμε κάθε λεπτό της ζωής μας με μετάνοια, με συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας μας, με νηστεία, με προσευχή και με την εφαρμογή των εντολών του Ευαγγελίου μακριά από φοβικά σύνδρομα, παρανοικές φοβίες και άλλες ανάξιες για Ορθόδοξους χριστιανούς δοξασίες.

Wednesday, December 19, 2012

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ




ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=================

Διαβάζουμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”:

“Την πεποίθηση ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες για τον κυπριακό λαό, ο οποίος έχει μια δυναμική και ξέρει να αντιμετωπίζει καταστάσεις δύσκολες, εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος.

«Είμαι σίγουρος ότι όλοι μας θα σφίξουμε τα ζωνάρια, θα κάνουμε τα μανίκια πάνω και θα πέσουμε στη δουλειά. Επίσης ο λαός μας ξέρει να αντιμετωπίζει καταστάσεις και εκεί που έκανε σπατάλες του είναι πολύ εύκολο να συμμαζευτεί και να κάνει τα απαραιτήτως αναγκαία. Ξέρει να κάνει οικονομία ο λαός μας και πιστεύω πως όλοι μας θα κάνουμε οικονομίες», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος.

Πρόσθεσε πως ό,τι περισσέψει μπορεί να δοθεί σε εκείνον που πεινά.

Όπως είπε ο Αρχιεπίσκοπος, «όταν κανείς σκέφτεται για τα επουσιώδη και πηγαίνει μέχρις εκείνου του σημείου», τότε σκέφτεται και για τα ουσιώδη που είναι πολλά.

«Έτσι πιστεύω ότι θα σκεφτεί όλος ο λαός μας. Θα κάνει παντού οικονομία», είπε.

Ερωτηθείς αν αυτό θα πράξουν και οι εκπρόσωποι του λαού, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι όλος ο λαός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μέχρι τον πιο μικρό Κύπριο πολίτη θα πράξει κάτι τέτοιο και αυτό είπε είναι προς τιμήν όλων και «έτσι βγαίνουμε από τα αδιέξοδα».

Πρόσθεσε ότι αυτό το πίστευε, το πιστεύει και είναι σίγουρος ότι θα το δει στην πράξη.

Παράλληλα, χαρακτήρισε ως απαράδεκτες τις οποιεσδήποτε απεργίες γίνονται στην Κύπρο για θέματα αυξήσεων.

Ανέφερε ότι μετά την εισβολή του 1974 δέχτηκαν οι εργαζόμενοι να πάνε στο 50% του μισθού τους και κανένας δεν πείνασε.

«Δυσκολευτήκαμε, θα δυσκολευτεί ο λαός αλλά δεν θα πεινάσει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσόστομος.

Έκανε έκκληση οι συντεχνίες «να προσγειωθούν και να μην κατεβαίνουν στους δρόμους και να ζητούν αυξήσεις».

«Πρέπει να καταλάβουμε ότι όλοι θα κόψουμε από το μισθό μας για να περάσουμε τις δύσκολες ημέρες που ενέσκηψαν στον τόπο μας και φταίμε όλοι. Δεν φταίνε μόνο η Κυβέρνηση και οι τράπεζες. Όλοι κάναμε σπατάλες. Οφείλουμε να συμμαζευτούμε και να πέσουμε στη δουλειά για να βγούμε από πάνω και μπορούμε να βγούμε από πάνω. Τέτοιες προσπάθειες ο Θεός τις ευλογεί», πρόσθεσε κλείνοντας.”

Πολύ γενναία η τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου. 

Καμία διάθεση λαικισμού. 

Αποφεύγει κάθε αντιπολιτευτική κορώνα εναντίον της κυβέρνησης Χριστόφια με την οποία ουδέποτε έκρυψε τη διαφωνία του. 

Θυμίζει ότι μετά την εισβολή οι υπάλληλοι ζούσαν με το 50% του μισθού τους και όμως επιζήσαμε και πρόσθεσε ότι όλοι φταίξαμε για να φτάσουμε στη σημερινή κατάντια.

Πολύ υπεύθυνη η στάση του Μακαριότατου. 

Αξια ηγέτη και μάλιστα εκκλησιαστικού ηγέτη.

Ούτε για “σκοτεινές δυνάμεις” μιλά, ούτε για “πράσινα άλογα.” 

Για να φτάσει μια χώρα στα πρόθυρα της χρεωοκοπίας δεν είναι δυνατόν να μη φταίμε όλοι. 

Και οι άρχοντες αλλά και εμείς, όχι μόνον επειδή τους ψηφίζαμε, αλλά και επειδή εφάρμοζαν - κατά το πλείστον - πολιτικές που ανταποκρίνονταν στις παράλογες απαιτήσεις μας και στις πιο αμαρτωλές επιθυμίες μας, που λειτουργούσαν φυσικά σε βάρος του συνόλου.

Ετσι μιλούν οι υπεύθυνοι ηγέτες! Iδιαίτερα την ώρα της κρίσεως. 

Οι ανεύθυνοι λαικίζουν, πετούν κορώνες ανευθυνότητας, αποσκοπούν σε μικροκομματικά οφέλη ή παραπέμπουν στις προσφιλείς τους “σκοτεινές δυνάμεις”, στη “Νέα Εποχή”, στη “Λέσχη Μπίντελμπεργκ”, στο “διεθνή Σιωνισμό”, στους “διεθνείς τοκογλύφους”, στον “Τευτονικό ιμπεριαλισμό”, στο “Νεοφιλευθερισμό”, στο “Διεθνή ιμπεριαλισμό” κτλ., κτλ., κτλ.. 

Ετσι, αντί ο κόσμος να προσπαθεί να εντοπίσει τα σφάλματά του που τον οδήγησαν στη σημερινή κατάντια, αναζητά ενόχους σε ξένους και προπαντός σε κάποιες αόρατες δυνάμεις που συνωμοτούν εναντίον του. 

Και το κερασάκι στην τούρτα; 

Η τρομολαγνεία για την επικείμενη καταστροφή του κόσμου με τις “προφητείες” των Γερόντων και άλλες παρόμοιες εμετικής αηδίας ασυναρτησίες. 

Ναι! Φταίνε οι ξένοι και οι “σκοτεινές δυνάμεις” και η "Νέα Εποχή" επειδή δημιουργήσαμε ένα υδροκέφαλο κράτος που εργοδοτεί πενταπλάσιους  υπαλλήλους από αυτούς που χρειάζεται.

Ναι! Φταίνε οι ξένοι και οι “σκοτεινές δυνάμεις” και ο "Τευτονικός ιμπεριαλισμός" επειδή μαζεύτηκαν 80 δεσποτάδες και την πρώτη φορά εξέλεξαν τον Χριστόδουλο και τη δεύτερη τον Ιερώνυμο την ώρα που υπάρχουν δεκάδες - μάλιστα δεκάδες - άξιοι ιεράρχες που θα μπορούσαν να εκλεγούν Αρχιεπίσκοποι.

Ναι! Φταίνε οι “σκοτεινές δυνάμεις” και “ο διεθνής Σιωνισμός" επειδή ψηφίσαμε τρεις φορές τον Παπανδρέου Πρωθυπουργό και τον Χριστόφια Πρόεδρο.

Ναι! Φταίνε οι “σκοτεινές δυνάμεις” και η “λέσχη Μπίντελμπεργκ” επειδή ένας στους δύο Ελληνες αποχαυνώνεται μπροστά στα τουρκικά σίριαλ.

Αλίμονον σε ένα λαό που βαδίζει με αυτή τη νοοτροπία και τρισαλίμονό του όταν έχει ανεύθυνους ηγέτες στην Πολιτεία - πολλώ μάλλον στην Εκκλησία - που τον οδηγούν στο αδιέξοδο.

Γι’ αυτό εκφράζουμε την πιο ειλικρινή μας χαρά και συγχαίρουμε υικά εκ βάθους καρδίας τον Μακαριότατο για την υπεύθυνη στάση του που εμπνέει και φρονηματίζει.

Ο κ. ΖΑΧΑΡΟΥΔΙΟΥ ΞΕΤΙΝΑΖΕΙ ΤΑ ΕΩΛΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ



Ο κ. ΖΑΧΑΡΟΥΔΙΟΥ ΞΕΤΙΝΑΖΕΙ ΤΑ ΕΩΛΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ κ. ΓΙΑΓΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΑΛΜΩΔΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ
==========

(Συνέχεια από το προηγούμενο)

Α. Για το 1ον, 2ον και 3ον συμπέρασμα του όσον άφορά την συμμετοχήν των γυναικών σε χορούς ψαλτών, αυτό γινόταν πριν την θέσπισιν των Κανόνων των Οικουμενικών Συνόδων και ειδικά των ΛΓ΄ και Ο΄ της Στ΄, και άρα δεν ισχύει ως τεκμήριον.

Β. Στο 4ον του συμπέρασμα, λέγει ότι δεν υπάρχει απαγόρευση στους Αποστολικούς, Συνοδικούς και Πατερικούς Κανόνες για την ψαλμωδίαν από γυναίκες! 

Μήπως δεν τους πρόσεξε; 

Θα ήθελα να του υπενθυμίσω α) τον ΛΓ΄ (33) Κανόνα της ΣΤ΄Οικουμενικής Συνόδου που λέγει ότι ο μη χειροθετημένος ψάλτης ή αναγνώστης αφορίζεται.

Και θα ερωτήσω τον κον Γιάγκου: Η πράξις και η παράδοσις της Εκκλησίας, μετά την ΣΤ΄ Οικουμενικήν Σύνοδον, ήτο να χειροθετεί γυναίκες (ψάλτες ή αναγνώστες) στους ενοριακούς ναούς;

Εκτός από τον Ο΄ Κανόνα της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου που είναι ξεκάθαρος για τους καλοπροαιρέτους ανθρώπους, υπάρχει και ο ΟΕ΄ Κανών επίσης της ΣΤ΄ Οικουμενικής Συνόδου που λέγει προς τους ψάλτες «αλλά μήτε άλλο τι να λέγουν ανάρμοστον εις την Εκκλησίαν» που όπως ερμηνεύεται στο «Πηδάλιον», είναι και τα ΓΥΝΑΙΚΟΠΡΕΠΗ ΜΕΛΗ.  Όταν τα γυναικοπρεπή μέλη δεν επιτρέπονται στην Εκκλησίαν, πόσον μάλλον τα μέλη που ψάλλονται από γυναίκες;

Γ. Για το 5ον του συμπέρασμα όσον αφορά την οικονομίαν από μέρους της Εκκλησίας, καμία διαφωνία, αλλά άλλον οικονομία και εντελώς άλλον το τι αποτελεί Κανονικήν θέσιν της Εκκλησίας.

Επί τούτου, ο μακαριστός άγιος Μητροπολίτης Μελέτιος (Καλαμαράς) έλεγε: «Όταν μία Οικονομία θεσπίζεται ως Κανόνας, τότε αυτή δεν είναι πλέον Οικονομία αλλά Δαιμονισμός». 

Δ. Για το 6ον του συμπέρασμα ότι «με βάση την παράδοση, έτσι όπως εκφράστηκε από τους πατέρες, μπορούν και σήμερα οι γυναίκες να ψάλλουν στην Εκκλησία» απλώς θα του πούμεν ότι κανένας πατέρας μετά την ΣΤ΄ Οικουμενικήν Σύνοδον δεν λέγει αυτά τα πράγματα. Όσον αφορά τα άλλα για την οικονομίαν που γίνεται σε περιπτώσεις αδυναμίας εξευρέσεως ανδρών, καμία διαφωνία.

Ε. Στο 7ον του συμπέρασμα λέγει ότι για πολλούς αιώνες η Εκκλησία δεν απέκλειε την είσοδον γυναικών στο θυσιαστήριον. Νομίζω θα ήτο πιο ακριβής, αν έλεγε ότι αυτό συνέβαινε μέχρι την ημέραν που εθεσπίσθη ο ΜΔ΄ (44) κανών της Λαοδικείας. Μετά την θέσπισιν αυτού του Κανόνος, νομίζω δεν έχει δικαίωμα να ασχολείται με αυτό το θέμα και να αμφισβητεί Κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων.

ΣΤ. Στο 8ον του συμπέρασμα νομίζω ότι με αυτό που αναφέρει για το Ευχολόγιον ότι τα βρέφη - κορίτσια δεν εισάγονται στο ιερόν βήμα, αποδεικνύει ότι το «ουκ ένι άρσεν και θήλυ» που ανέφερε για να ενισχύσει τις θέσεις του, ενισχύει μάλλον αυτό που έγραψα πιο πάνω, που λέγει ο Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μυτιληναίος ότι  είναι για το ότι ενώπιον του Θεού είμαστε όλοι ίσοι και όχι στις μεταξύ μας σχέσεις στον παρόντα κόσμον που ζούμεν.

Θα μπορούσα να γράψω και μερικά προσωπικά παραδείγματα που μου έτυχαν στην Εκκλησίαν, που αποδεικνύουν (όταν η γυναίκα πάρει θάρρος μέσα στην Εκκλησίαν) πόσον θρασύς γίνεται και πόσα προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει, όμως επιφυλάσσομαι, διότι ήδη είναι πολλά αυτά που έγραψα.

(Συνεχίζεται)