Friday, August 31, 2018

ΑΣΑΦΗΣ Η ΕΙΚΟΝΑ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΡΩΣΣΙΑΣ


ΑΣΑΦΗΣ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΔΙΑΜΕΙΦΘΕΝΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΑΙ ΡΩΣΣΙΑΣ 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Μέχρι στιγμής τουλάχιστον είναι ασαφής η εικόνα των διαμειφθέντων κατά την συνάντηση του Πατριάρχη Ρωσσίας Κύριλλου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Το Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου ένα μόνον λέγει: 

Ἐπηκολούθησε μακρά κατ’ ἰδίαν συζήτησις ἐν τῷ Πατριαρχικῷ Γραφείῳ μεταξύ τῶν δύο Προκαθημένων, τῇ συμμετοχῇ τῶν Σεβ. Μητροπολιτῶν Γαλλίας κ. Ἐμμανουήλ καί Βολοκολάμσκ κ. Ἱλαρίωνος, Προέδρου τοῦ Τμήματος Ἐξωτερικῶν Ἐκκλησιαστικῶν Σχέσεων τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας. 

Ἡ Α. Μακαριότης, μετά τήν ὁλοκλήρωσιν τῶν ἐπί δύο καί ἡμίσειαν ὥρας διαρκεσασῶν συνομιλιῶν, ἀνεχώρησεν αὐθημερόν, ἐπιστρέψας εἰς τά ἴδια.”

Το Ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι με τέτοιο τρόπο διατυπωμένο ώστε να επιτείνει στο έπακρον την ασάφεια.

Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟΥ
_________

Η δήλωση του Ρώσσου Πατριάρχη είναι πιο αποκαλυπτική, αλλά όχι αρκούντως αποκαλυπτική, για να ξέρουμε τι ακριβώς ειπώθηκε ή τι συμφώνησαν ή πού διαφώνησαν στην κατ’ ιδίαν συνάντησή των οι δύο Πατριάρχες.

Ανέφερε συγκεκριμένα:

«Το διάστημα των δύο ετών από την τελευταία μας συνάντηση έχουν συμβεί πολλά. Είχαμε μια αδελφική συζήτηση και συζητήσαμε όλα τα προβλήματα που ήταν στην ατζέντα. Ελπίζω να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε για να κάνουμε έναν καλύτερο κόσμο. Χωρίς την έγκριση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου δεν μπορώ να σας πω όσα είπαμε. Ωστόσο δεν υπάρχει κάποιο μυστικό, ούτε κάτι που δε γνωρίζουμε. Η συζήτηση ήταν ορθή, αντιλαμβανόμενοι τις ευθύνες μας στον κόσμο. Συνεχώς προκύπτουν προβλήματα στο σύγχρονο κόσμο και προκλήσεις για τις Εκκλησίες. Ο κόσμος αλλάζει γρήγορα και καμιά Εκκλησία δεν πρέπει να παίρνει αποφάσεις που θα έρχονται σε αντίθεση με κάποια άλλη Ορθόδοξη Εκκλησία».

Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΕΠΙΔΕΧΕΤΑΙ ΤΡΕΙΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ
__________

Η δήλωση μπορεί να ερμηνευτεί με τρεις τρόπους:

1.) Ο δύο Πατριάρχες τα βρήκαν μεταξύ τους. Αυτό δεν μπορεί να σημαίνει τίποτα λιγότερο από το ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο συμφώνησε να αναβάλει επ’ αόριστον την παραχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία με το πρόσχημα του περαιτέρω διαλόγου και της ανάγκης συναίνεσης των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Ίσως, μάλιστα, η δήλωση του Σεβ. Γαλλίας Εμμανουήλ ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία για την χορήγηση Αυτοκεφαλίας να σημαίνει ότι υπήρξε κάποιος συμβιβασμός μεταξύ των δύο Πατριαρχών.

Αν όντως έγινε τέτοια συμφωνία παραμένει άγνωστο τι παραχώρησε ο Πατριάρχης Κύριλλος στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για να πετύχει την επ’ αόριστον αναβολή της παραχώρησης Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

2.) Η δήλωση του Ρώσσου Πατριάρχη μπορεί, επίσης, να σημαίνει ότι ο Πατριάρχης Κύριλλος συμφώνησε με την παραχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, αλλά με την παράλληλη λειτουργία Ρωσσικής Εξαρχίας στην Ουκρανία κατά το πρότυπο της Εκκλησίας της Εσθονίας.

3.) Μπορεί, όμως, να σημαίνει ότι ο Πατριάρχης Κύριλλος με πολύ διπλωματικό τρόπο απειλεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη να μην παραχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας επειδή θα δημιουργηθεί Πανορθόδοξο Σχίσμα.

ΤΙ ΛΕΓΟΥΝ ΤΑ ΚΟΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
________

Σημαντικές πληροφορίες για την συνάντηση των δύο Πατριαρχών δίνουν τα Εκκλησιαστικά Πρακτορεία “Ρομφαία”, “orthodoxia.info” και “Βήμα Ορθοδοξίας”, καθώς επίσης η εφημερίδα “Καθημερινή” και άλλες ημερήσιες εφημερίδες.

Πλην, όμως, δεν γνωρίζουμε αν οι πληροφορίες τους απηχούν την πραγματικότητα ή αν προέρχονται από διαρροές που εξυπηρετούν ύποπτες σκοπιμότητες.

Αναφέρουν συγκεκριμένα ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ξεκαθάρισε στον Πατριάρχη Κύριλλο ότι υπάρχει ειλημμένη απόφαση για παραχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Αυτό, όμως, δεν λέγει και πολλά, επειδή το ζητούμενο είναι πότε και πώς θα υλοποιηθεί η ειλημμένη απόφαση.

Θα γίνει στο άμεσο χρονικό διάστημα χωρίς την συγκατάθεση του Πατριαχείου Ρωσσίας ή συμφωνήθηκε ότι θα γίνει στο απώτερο μέλλον και εφόσον εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του Πατριαρχείου Ρωσσίας;

Η ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΚΥΠΕ
________

Μια άλλη εκδοχή δίνει το ΚΥΠΕ:

“Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν υποχωρεί στο θέμα της αυτοκεφαλίας της εκκλησίας της Ουκρανίας, φέρεται να τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προς τον Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλο, ο οποίος αναχώρησε από το Φανάρι δυσαρεστημένος μεν, αλλά ικανοποιημένος για το ειλικρινές κλίμα, αναφέρουν εκκλησιαστικές πηγές στο ΚΥΠΕ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι τη συνάντηση, που κράτησε 2,5 ώρες, μονοπώλησε το αίτημα της εκκλησίας της Ουκρανίας για απόσχιση από την εκκλησία της Ρωσίας, το οποίο βρίσκεται ενώπιον του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 

Αναφέρουν, ακόμα, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανέφερε στον Κύριλλο ότι ήδη το Φανάρι από τον Απρίλιο αποφάσισε παραχώρηση αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας. Παρόλο που ο Πατριάρχης Μόσχας ζήτησε να συνεχιστεί ο διάλογος επί του θέματος, ο Οικουμενικός Πατριάρχης φέρεται να του είπε πως «η φάση του διαλόγου έχει πλέον τελειώσει, είμαστε στη φάση της υλοποίησης των αποφάσεων».

Αν το ρεπορτάζ του ΚΥΠΕ μεταδίδει με ακρίβεια τα διαμειφθέντα σημαίνει ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας πήγε με άδειο καλάθι στο Φανάρι, επειδή είναι πεπεισμένο ότι δεν μπορεί να δώσει αντάλλαγμα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, για να το αποτρέψει από την παραχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Γι’ αυτό περιορίστηκε να θέσει προ των ευθυνών του τον Πατριάρχη Βαρθολoμαίο και να τον απειλήσει με Σχίσμα σε περίπτωση που χορηγήσει μονομερώς Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

Αν ισχύει αυτή η εκδοχή είναι τουλάχιστον ακατανόητη η απροθυμία του Πατριάρχη Κύριλλου να αποκαλύψει τα διαμειφθέντα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Επομένως οι υπάρχουσες -μέχρι στιγμής- πληροφορίες είναι ανεπαρκείς για να μορφώσουμε ολοκληρωμένη εικόνα των διαμειφθέντων μεταξύ των δύο Οικουμενιστών Πατριαρχών, τους οποίους δεν εμπιστεύονται οι πιστοί και φοβούνται ότι θα οδηγήσουν την Ορθοδοξία σε Σχίσμα.

Εκτενώς δεόμαστε στον Κύριο να μην επιτρέψει την δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος στην Εκκλησία Του.

H ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΜΑΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ


H ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΗ ΜΑΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ

 Του Πανοσ. Ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
=====

Ἀπὸ τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινή», 23 Αὐγ. 2018, παραθέτουμε ἀπόσπασμα ἐπιστολῆς μὲ τὸν παραπάνω τίτλο:

«Μὲ τὰ τελευταῖα ἐπίσημα στοιχεῖα τῆς Ἐθνικῆς Στατιστικῆς Ἀρχῆς, ἡ Ἑλλάδα βαίνει συνεχῶς σὲ μείωση τοῦ πληθυσμοῦ της. Μακροπρόθεσμα δέ, σὲ πλήρη συρρίκνωση. Ἡ πτωτικὴ πορεία τοῦ πληθυσμοῦ τῆς χώρας μᾶς εἶναι ἐμφανής.

Ἀναλυτικά, ὁ μόνιμος πληθυσμὸς τῆς χώρας μᾶς τὸ 2017 ἦταν 10.768.193 ἄτομα (5.221.277 ἄνδρες καὶ 5.546.916 γυναῖκες), μειωμένος κατὰ 0,14% σὲ σχέση μὲ τὸ 2016. 

Αὐτὴ ἡ ἐξέλιξη εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς μείωσης τοῦ πληθυσμοῦ, ποὺ ἀνῆλθε σὲ 25.887 ἄτομα.

Ἐπίσης, βλέπουμε, ὅτι ἡ διαφορὰ μεταξὺ θανάτων καὶ γεννήσεων ἡ μεγαλύτερη τὸ 2017 (123.079 ἦταν οἱ θάνατοι καὶ 88.132 οἱ γεννήσεις!).
      
Αὐτὴ ἡ διαφορά, ἀντὶ νὰ κλείνει χρόνο μὲ τὸ χρόνο, θὰ μεγαλώνει "ὑπέρ” τῶν θανάτων.

Βλέπουμε λοιπόν, ὅτι ὁ πληθυσμὸς τῆς χώρας συνεχῶς φθίνει, ἀλλά καὶ γηράσκει. Εἴμαστε ἀπό τά πρῶτα κράτη μὲ τόσο γερασμένο πληθυσμό.

Ἐπὶ πλέον, οἱ ὑπάρχοντες νέοι, ἔχει παρατηρηθεῖ, ὄχι μόνο δὲν παντρεύονται, ἀλλά κι ἂν παντρευτοῦν, ἀποκτοῦν τὸ πολὺ ἕνα παιδί. Οἱ δὲ μορφωμένοι ὁδεύουν πρὸς ἄλλες πατρίδες γιὰ τὸν ἄρτον τὸν ἐπιούσιον. Πάνω ἀπό 620.000 ἔχουν μεταναστεύσει τὰ τελευταῖα χρόνια.

Ἐπὶ πλέον, βλέπουμε μὲ πόνο, ἡ ὕπαιθρος νὰ ἔχη ἀδειάσει ἀπό νέα παιδιὰ καὶ τὰ χωριὰ νὰ ἔχουν κυριολεκτικὰ ἐρημώσει. Ἀπεναντίας, οἱ γειτονικές μας χῶρες ἔχουν ραγδαία αὔξηση τοῦ πληθυσμοῦ.

Η Τουρκία π.χ. ἔχει ἤδη 80.000.000 κατοίκους καὶ σὲ τριάντα χρόνια θὰ ἔχει ξεπεράσει τὰ 100.000.000 μὲ τοὺς ρυθμοὺς πού αὐξάνεται...».
    
Ἡ ἐπιστολὴ εἶναι γραμμένη ἀπό τὸν οἰκονομολόγο κ. Παντελή Μαυραγάνη. Ὡς πρὸς τὰ μέτρα, πού ὁ ἐπιστολογράφος προτείνει (δεκτὰ καὶ αὐτά), θὰ σημειώναμε ἐδῶ καὶ τρία, πού κατὰ τὴ γνώμη μᾶς εἶναι πιὸ ἀποτελεσματικά:

Πρώτον. Νὰ σταματήση ἄμεσα ἢ ἄγρια ἐθνοκτονία, πού συμβαίνει μὲ τὶς ἐκτρώσεις. Ὄχι μόνο δὲν γεννοῦν οἱ Ἕλληνες παιδιά, ἀλλά καὶ στὰ παιδιὰ πού ἐμφανίζονται στὸν ὁρίζοντα τῆς ζωῆς, σπεύδουμε καὶ τοὺς φωνάζουμε: «Ἄλτ! Ἀπαγορεύεται νὰ γεννηθῆτε! Εἶστε καταδικασμένα σὲ φρικτὸ θάνατο».

Πῶς νὰ ὑπερασπιστοῦν τὰ ἀθῶα παιδάκια τὴ ζωή τους; Συσπειρώθηκαν οἱ ἀποτελοῦντες τὴ σπεῖρα τῶν δολοφόνων: κράτος, γιατρός, πατέρας, μητέρα (καὶ γιαγιά!) καὶ καταβάλλουν στὸν ἐκτελεστή (το γιατρὸ) τὰ ἀργύρια καὶ τὰ κυοφορούμενα βρέφη πολτοποιοῦνται!
      
Κανεὶς δὲν μιλάει πιὰ γι' αὐτὸ τὸ γενοκτόνο ἔγκλημα; 

Ἀκόμα καὶ ὁ ἐπιστολογράφος οὔτε μνεία κάνει γι' αὐτό, κι ἄς ξέρουν ὅλοι, ὅτι μὲ τὶς ἐκτρώσεις χάνουμε τουλάχιστον 250.000 παιδιὰ κάθε χρόνο! Δηλαδὴ ὁ ἐχθρός της ζωῆς (ἡ ἔκτρωσις) ἀφανίζει κάθε χρόνο μιὰ πόλι σὰν τὴν Πάτρα, καὶ οἱ χριστιανοὶ Ἕλληνες μιὰ ἀντίστασι ἔχουν: Βουβαμάρα, σκεπασμένη μὲ τὸ κερασάκι μιᾶς μαγικῆς θρησκευτικότητας.

Δεύτερον. Νὰ ξανανοίξουν οἱ στρόφιγγες τῆς ζωῆς. Ποιὸς τὶς ἔκλεισε; Ἡ ἀποφυγὴ τῆς τεκνογονίας. Φτωχὲς οἰκογένειες ἄλλοτε ἦταν γεμᾶτες ἀπό παιδιά. Καλοστεκούμενες σήμερα οἰκογένειες ἐμποδίζουν τὴν παιδοποιΐα. Περιορισμὸς τῶν γεννήσεων = θάνατος τῆς Ἑλλάδος! Ὅποιος τὴ ζωὴ δὲν τὴν θέλει, αὐτὸς ὁπωσδήποτε στὸν Θεὸ δὲν πιστεύει. Κι ἃς τὸ καταλάβουμε καλὰ αὐτὸ καὶ οἱ πνευματικοί!

Τρίτον. Νὰ στήριξη τὸ κράτος ἠθικά, ἐπαγγελματικὰ καὶ οἰκονομικὰ τὶς πολύτεκνες οἰκογένειες. Ἀρκεῖ νὰ ξαναφτιάξουμε κράτος μὲ πίστι, ἰδανικὰ καὶ ἀξίες.

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΜΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΕΟΦΑΝΟΥΣ Γ΄


ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΜΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΕΟΦΑΝΟΥΣ

Γ΄
===== 

* Αὐτὰ ποὺ ἀκοῦμε ( πολέμους, σεισμούς, καταστροφὲς ) εἶναι βροντὲς καὶ θὰ ἔρθει καὶ ἡ βροχή… Πρέπει λοιπὸν νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι πρὸς ἀπολογία καὶ μαρτύριο.

* Νὰ γίνετε ἄνθρωποι ἄξιοί της ἄνω Ἱερουσαλήμ.

* Ἡ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος κάνει τὸν ἄνθρωπο νὰ ἐκπέμπει ἀκτίνες. Πρέπει ὅμως ὁ ἄλλος νὰ ἔχει καλὸ δέκτη γιὰ νὰ τὸ καταλάβει.

* Πρέπει νὰ ἔχουμε στὸν οὐρανὸ τὰ βλέμματά μας. Τότε δὲ θὰ μᾶς κλονίζει τίποτε.

* Παρακαλῶ τὸν Θεὸ νὰ σᾶς ἁγιάσει, νὰ σᾶς ὁδηγήσει στὸν Παράδεισο. Αὐτὴν τὴν προίκα παρακαλῶ νὰ σᾶς δώσει ὁ Κύριος.

* Οἱ καρδιές σας εἶναι νέες καὶ θέλουν ν᾿ ἀγαποῦν. Πρέπει λοιπὸν νὰ ὑπάρχει στὴν καρδιά μας μόνο ὁ Χριστός μας, ὁ Νυμφίος σας. Θέλει μόνο Αὐτὸν ν᾿ ἀγαπᾶτε.

* Στὴν Θεία Λειτουργία γιὰ νὰ ἔρθει ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ πρέπει νὰ ἔχεις συγκέντρωση, εἰρήνη καὶ νὰ μὴ σκέφτεσαι τίποτα.

* Εἶμαι φτωχὸς πατέρας, ἀλλὰ πατρικὴ ἀγάπη ἔχω πολλὴ γιὰ σᾶς.

* Ὅσο ὁ ἄνθρωπος ἀγαπάει τὸ Θεό, τόσο ἔχει ἀγάπη καὶ γιὰ τοὺς ἀνθρώπους. Τοὺς ἀγαπάει σὰν εἰκόνες Θεοῦ, μὲ σεβασμό, λεπτότητα καὶ ἁγιασμό.

* Καθημερινὰ προσεύχομαι νὰ σᾶς δῶ στὶς τάξεις τῶν ὁσίων γυναικών.

* Αὐτὸ ποὺ σᾶς ἔχει δώσει ὁ Θεὸς πρέπει νὰ τὸ ἐκμεταλλευτεῖτε. Ἡ καρδιὰ τῆς γυναίκας εἶναι πλασμένη ν᾿ ἀγαπάει περισσότερο ἀπὸ τὸν ἄνδρα. Ὁ ἄνδρας, ὅσο καὶ νὰ θέλει, ποτὲ δὲ θὰ μπορέσει ν᾿ ἀγαπήσει τόσο λεπτὰ σὰν τὴ γυναίκα. Βλέπουμε ἐὰν προσέξουμε μία τραχύτητα στὴν ἀγάπη τῶν ἁγίων. Τώρα ποὺ εἶστε νέες ἀγαπῆστε «μανιακῶς» τὸν Νυμφίο σας. Πραγματικὴ φλόγα νὰ καίει στὰ σπλάγχνα σας.

* Παράδεισο χωρὶς ἐσᾶς παιδιά μου, δὲν τὸν θέλω.

* Ἐρώτηση: Πὼς κατορθώνετε νὰ ἔχετε τέτοια ὑπομονὴ καὶ καρτερία στὰ διάφορα;

* Ἀπάντηση: Ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ βοηθάει. Πάντα πιστεύω παιδί μου στὴ δύναμη τοῦ Θεοῦ ποὺ ὅλα τὰ μεταβάλλει καὶ τὰ ρυθμίζει πρὸς τὸ συμφέρον τῆς ψυχῆς μας.

* Ὅταν θὰ δεῖτε τὰ δάκρυα, τότε εἶναι ἐπίσκεψη τοῦ Θεοῦ στὴν προσευχή.

(Συνεχίζεται)

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΛΕΗΜΩΝ, Η ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΘΕΟ ΑΝΘΡΩΠΟ


Ο Μεγάλος  Άγιος της Εκκλησίας μας, Ιωάννης ο Ελεήμων, μας εξηγεί ότι η ελεημοσύνη και η ευσπλαχνία οδήγησαν τον Κύριο να ενανθρωπήσει.

Αυτή την ευσπλαχνία καλούμαστε να δείχνουμε όλοι προς τους πάσχοντες και τους πένητες, για να μοιάσουμε με τον Κύριο.

ΛΕΧΘΕΝΤΑ ΚΑΙ ΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΥΡΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΜΓ΄


ΛΕΧΘΕΝΤΑ ΚΑΙ ΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΥΡΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ

ΜΓ΄


Του π. Ἄγγελου Ἀγγελακόπουλου                                                                   
=====

123) Δημιουργός σχίσματος καί διαιρέσεως.

«Ἀπό τινων ἐτῶν κατώδυνον τό πλήρωμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τό συνειδητῶς θρησκεύον πλήρωμα, παρίσταται θεατής ἐπικινδύνων περί τήν Πίστιν ἀκροβασιῶν τοῦ Πρώτου τῆς Ὀρθοδοξίας Ἐπισκόπου. Οὕτως, ἵνα παραλείπωμεν ἄλλου εἴδους ἀκροβασίας, ἡ πρός τόν Πάπαν καί τόν Παπισμόν συμπεριφορά Ὑμῶν καί τινων Ὑμετέρων ἀντιπροσώπων, ρίπτει εἰς ἄφατον θλῖψιν, ἀλλά καί φοβεράν ψυχικήν δοκιμασίαν, τά ἀληθῶς ὀρθοδοξούντα τέκνα τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλληλογραφεῖτε μετά τοῦ Πάπα ἐν πάσῃ ἐκκλησιαστικῇ τάξει, ὡς ἐάν ἐζῶμεν εἰς τόν Ε' μ.Χ. αἰώνα. Ὑποβάλλεσθε εἰς ταλαιπωρίας μακρινῶν ταξιδιῶν πρός συνάντησιν αὐτοῦ. Ἀνταλλάσσετε μετ' αὐτοῦ τρυφεράς περιπτύξεις καί ἀδελφικούς ἀσπασμούς… Διακηρύσσετε URBI ΕΤ ORBI ὅτι «οὐδεμία διαφορά χωρίζει τάς δύο Ἐκκλησίας». Συμπροσεύχεσθε μετ' ἀντιπροσώπων αὐτοῦ καί φέρεσθε πρός αὐτούς σχεδόν ὅπως καί πρός τούς Ὀρθοδόξους ἐπισκόπους. Αἵρετε ἐκ μέσου αἰωνόβιους ἀφορισμούς, οἵτινες… δέν ἐξέφραζον εἰ μή τό καθολικόν φρόνημα τῆς ἀμωμήτου καί θεοφόρου Ὀρθοδοξίας καί δέν ἀπετέλουν εἰ μή ἁπλήν ἐφαρμογήν, καθυστερημένην μάλιστα, τῶν διατάξεων τοῦ Κανονικού τῆς Ἐκκλησίας Δικαίου, ἐπιβαλλουσῶν τήν ἀποπομπήν ἐκ τῆς θεοτεύκτου Μάνδρας τῶν ἀνιάτως καί πρός θάνατον νοσούντων προβάτων, τῶν αἱρετικῶν δηλαδή καί φθορέων τῆς Πίστεως… Τί ἐκ τῶν δύο συνέβη; Ὁ Πάπας προσεχώρησεν εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν ἤ Ὑμεῖς εἰς τόν Παπισμόν; Ἐάν τό πρῶτον, ἀναγγείλατε τοῦτο, ἵνα πάντες φαιδρῶς πανηγυρίσωμεν καί μετ' ἀλλήλων χορεύσωμεν. Ἐάν τό δεύτερον, ὁμιλήσατε μετ' εἰλικρίνειας καί εὐθύτητος, ἵνα βεβαιωθῶμεν ὅτι, μετά τῆς παλαιᾶς, ἀπώλετο καί ἡ νέα Ρώμη καί κατεπόθη ὑπό τῆς αἱρέσεως. Ἐάν δέ οὐδέν ἐκ τούτων συνέβη, ἀλλά καί Ὑμεῖς καί ὁ Πάπας μένετε ἐν τοῖς οἰκεῖοις ἕκαστος ὅροις, τότε πῶς ἑρμηνεύονται αἱ προεκτεθείσαι ἐνέργειαι Ὑμῶν;… Προὐχωρήσατε ἤδη πολύ. Οἱ πόδες Ὑμῶν ψαύουσι πλέον τά ρεῖθρα τοῦ Ρουβίκωνος. Ἡ ὑπομονή χιλιάδων εὐσεβῶν ψυχῶν, κληρικῶν καί λαϊκῶν, συνεχῶς ἐξαντλεῖται. Διά τήν ἀγάπην τοῦ Κυρίου, ὀπισθοχωρήσατε! Μή θέλετε νά δημιουργήσητε ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ σχίσματα καί διαιρέσεις. Πειράσθε νά ἐνώσητε τά διεστώτα καί τό μόνον ὅπερ θά κατορθώσητε, θά εἶναι νά διασπάσητε τά ἡνωμένα καί νά δημιουργήσητε ρήγματα εἰς ἐδάφη ἕως σήμερον στερεά καί συμπαγή. Σύνετε καί συνέλθετε!...». 
(Ἐξ ἐπιστολῆς τοῦ περιοδικοῦ «Οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι» πρός τόν Πατριάρχην Ἀθηναγόραν, Δεκ. 1965. ΑΡΧΙΜ. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, Τά δύο ἄκρα˙ Οἰκουμενισμός καί Ζηλωτισμός, ἐκδ. Ἱ. Μ. Κεχαριτωμένης Τροιζῆνος).

(Συνεχίζεται)

Thursday, August 30, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Φως Φαναρίου”, το ρεπορτάζ του κ. Αριστείδη Βικέτου “Συνάντηση Βαρθολομαίου- Κυρίλλου αύριο στο Φανάρι”.

Στην συνάντηση των δύο Οικουμενιστών Πατριαρχών θα τεθεί -κατά προτεραιότητα- η Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Αν τελικά το Φανάρι προχωρήσει σε Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, θα ακολουθήσει άμεση διακοπή κοινωνίας του Πατριαρχείου Μόσχας με το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. 

Είναι άγνωστο, όμως, κατά πόσον οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Μόσχας.

Είναι ένα πράγμα η απροθυμία πολλών Εκκλησιών να αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και εντελώς διαφορετικό η απόφαση να προχωρήσουν σε ακοινωνησία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Οι Εκκλησίες της Αντιόχειας και της Σερβίας είναι πολύ πιθανόν να ακολουθήσουν την Μόσχα και να αφαιρέσουν από τα Δίπτυχα το όνομα του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Η Αντιόχεια δεν έχει καμία επιλογή παρά να υπακούει τυφλά στην Μόσχα. Αν υπάρχει η Συρία ως κράτος, οφείλεται αποκλειστικά στην Ρωσσία. Πώς θα τολμήσει, λοιπόν, να μην υπακούσει στην επιθυμία του Ρωσσικού κράτους και της Ρωσσικής Εκκλησίας;

Το Πατριαρχείο Σερβίας δεν θα αποδεχτεί την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας επειδή η Σερβία:

1.) Στηρίζεται -τα μέγιστα- στην Ρωσσική Ομοσπονδία για να επιβιώσει σε ένα έντονα εχθρικό περιβάλλον.

2.) Τρέφει τον δικαιολογημένο φόβο ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μετά την Αυτοκεφαλοποίηση της Ουκρανίας, θα κάνει το ίδιο με την Σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων και άλλων περιοχών της πρώην Γιουγκοσλαβίας, οι οποίες δεν ανήκουν στην σημερινή Σερβική Επικράτεια όπως λ.χ. το Μαυροβούνιο.

Το μέγα ερώτημα είναι, αν το Πατριαρχείο Σερβίας προκρίνει την ανοιχτή σύγκρουση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο ή αν θα αποφύγει να οδηγήσει τα πράγματα στα άκρα φοβούμενο ότι, αν διακόψει την κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, θα επιταχύνει την Αυτοκεφαλοποίηση των Σκοπίων και του Μαυροβουνίου.

Οι εξελίξεις θα καθοριστούν -εν πολλοίς- με την αυριανή συνάντηση των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως και Μόσχας.

Γι’ αυτό, ας πέσουμε όλοι στα γόνατα, επειδή το διακύβευμα είναι αυτή αύτη η ενότητα της Εκκλησίας. 

Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ


Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ

Του κ. Γ. Ν. Παπαθανασόπουλου
=====

Η Οδύσσεια του Ομήρου είναι το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο έπος αυτό ο Οδυσσέας είναι ανώτερος άνθρωπος, με ιδανικά, με αρχές, με εντιμότητα και με σκοπό στη ζωή του. 

Χαρακτηρίζεται από ανώτερα συναισθήματα και με δύναμη ψυχής, που νικά τις ζωώδεις ορμές και τους πειρασμούς της εξουσίας, δηλαδή τα πάθη, τα οποία θα τον εξέτρεπαν από τον τελικό σκοπό του, το «νόστιμον ήμαρ».

Αντίθετα ο Οδυσσέας του Τζόυς κυριαρχείται από αδυναμίες και πάθη, από βίτσια και ανεξέλεγκτες ορμές, που φθάνουν στην χυδαιότητα. Είναι για τον Όμηρο μια προσβλητική καρικατούρα του Οδυσσέα του. Ο ήρωας του Τζόυς δεν έχει σκοπό στη ζωή του, δεν έχει προσανατολισμό. Απολαμβάνει τις διαστροφές του και δρα ως παρατηρητής στο κοινωνικό του περιβάλλον. Μέσα από αυτόν τον βορβορώδη ηθικά χώρο, στον οποίο κινείται για ένα 24ωρο, δεν δρα, αλλά παρατηρεί και ενημερώνει απλά τον αναγνώστη του. Δεν υπάρχει κάθαρση. Ο Τζόυς προτιμά τους δαιδάλους του φροϋδισμού και τα τάρταρα του αποκαλούμενου υποσυνείδητου. Φυσικά η αριστερή ιντελιγκέντσια της Πατρίδας μας, που ακολουθεί τους Αλτουσέρ και Ντεριντά,  εκτιμά ιδιαίτερα τον Τζόυς. Αυτό γιατί ο,τιδήποτε χαρακτηρίζεται «προοδευτικό» το ακολουθεί. Της αρκεί ότι ο Τζόϋς χτυπά τις αξίες και τα ήθη που διατηρούν πολιτισμένο τον άνθρωπο.

Εδώ είναι η υποκρισία της αριστερής διανόησης. Έστειλε τον Αλ. Τσίπρα στην Ιθάκη, για λόγους ψηφοθηρικούς, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμφωνεί με τα ιδανικά του Ομηρικού Οδυσσέα. Εκείνος πίστευε στο Θείο, αγαπούσε  την Οικογένεια, λάτρευε την Πατρίδα του, την Ιθάκη, την οποία δεν πρόδωσε ποτέ. Αντίθετα η ιντελιγκέντσια του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος είναι με τον Οδυσσέα του «προοδευτικού» Τζόυς, και με τα όσα αυτός πρεσβεύει για την οικογένεια, την Πατρίδα, την αρετή, τον Θεό.  Ο συμβολισμός της Ιθάκης δεν ταιριάζει καθόλου στην ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ. Τα όσα λέχθηκαν στο νησί του Οδυσσέα ήταν μόνο μια προσποιητή αποδοχή ομηρικών  ιδανικών, στα οποία το κυβερνόν Κόμμα δεν πιστεύει. Ήταν συμπερασματικά μια ύβρις προς τον Όμηρο.-  

ΜΟΤΟΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΑ


Δεύτερη μοτοπορεία για την Μακεδονία μας, στις 2 Σεπτεμβρίου, στην Πέλλα.

Ελπίζουμε σε μαζική συμμετοχή, για να δοθεί δυναμικό μήνυμα στους εθνομηδενιστές που ξεπουλούν το ένα μετά το άλλο τα εθνικά μας θέματα.

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΜΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΕΟΦΑΝΟΥΣ Β΄


ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ ΜΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΕΟΦΑΝΟΥΣ

Β΄
===== 

* Τὸ νὰ παραμένεις πιστὸς στὸν Μοναχισμὸ θεωρεῖται μαρτύριο.

* Θέλει ὁ Χριστὸς νὰ σοῦ βγάλει τὰ ἀγκάθια, διότι εἶναι κηπουρὸς καὶ ἐσὺ θέλεις τὴν ἡσυχία σου.

* Ὁ Χριστὸς εἶναι κοντά μας, ἂς μὴ τὸν βλέπουμε… καμιὰ φορά μας δίνει καὶ κανένα μπάτσο ἀπὸ πολλὴ ἀγάπη.

* Πολλὲς φορὲς ἔρχεται ὁ Χριστός, σοῦ χτυπάει, τὸν βάζεις νὰ καθίσει στὸ σαλόνι τῆς ψυχῆς σου καὶ ἐσὺ ἀπορροφημένος μὲ τὶς ἀσχολίες σου ξεχνᾶς τὸν μεγάλο ἐπισκέπτη. Ἐκεῖνος περιμένει νὰ ἐμφανιστεῖς, περιμένει καὶ ὅταν πλέον ἀργήσεις πολὺ σηκώνεται καὶ φεύγει. Ἄλλη φορὰ πάλι εἶσαι τόσο ἀπασχολημένος ποὺ τοῦ ἁπαντὰς ἀπὸ τὸ παράθυρο. Δὲν ἔχεις καιρὸ οὔτε ν᾿ ἀνοίξεις.

* Πρέπει νὰ χαίρεσαι. Καλλιτεχνικὴ σμίλη κρατάει στὰ χέρια του ὁ Ἰησοῦς. Θέλει νὰ σὲ ἑτοιμάσει ἕνα ἄγαλμα τοῦ οὐράνιου παλατιοῦ.

* Εἶστε βασιλικὰ πρόσωπα, προορίζεστε γιὰ τὸν οὐράνιο νυμφώνα.

* Ὅταν δεῖς ἄνθρωπο κουρασμένο (πνευματικῶς) μὴ τοῦ βάλεις ἄλλο φορτίο διότι τὰ γόνατα δὲν ἀντέχουν.

* Ἀγάπησε τὸν Ἕνα νὰ σὲ ἀγαποῦν καὶ τὰ θηρία.

* Ἀληθινὸς πλοῦτος γιὰ μένα εἶναι νὰ σᾶς δῶ στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

* Ὅταν ὑπάρχει ἡ φλόγα τῆς ἀγάπης, ὅ,τι κακὸ πλησιάζει τὸ κατακαίγει.

* Ὁ ἄνθρωπος ὅταν δὲν ζητάει τὰ δικαιώματά του θὰ φωτίσει ὁ Θεὸς τὸν ἄλλον νὰ τοῦ τὰ δώσει.

* Τὸ φῶς τοῦ Κυρίου νὰ σὲ φωτίζει καὶ νὰ σὲ ὁδηγεῖ πάντοτε.

* Ἕνα πρᾶγμα μόνο μὲ κάνει νὰ θλίβωμαι, ὅτι κατηγοροῦν τὶς καλόγριες. Δία τὸν ἑαυτό μου δὲν μὲ νοιάζει ὅ,τι καὶ ἂν λένε.

* Ὁ διάβολος φρίττει ὅσο μάλιστα βλέπει νέες ὑπάρξεις νὰ κάθονται ἐδῶ γιὰ τὸν Χριστό.

* Ὅταν ἔχετε πειρασμοὺς τότε κατέρχεται ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ. Φαίνεται ὅτι τοῦ χαλᾶτε ( τοῦ πειρασμοῦ ) τὰ σχέδια.

* Ὁ ἄνθρωπος ἀγαπάει πνευματικὰ αἰσθάνεται προσευχόμενος, ὅτι βρίσκεται ἐντὸς τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ ἀδελφοῦ του. Λυπᾶται ὅταν δὲν πορεύεται καλὰ ὁ ἀδελφός του καὶ προσεύχεται γιὰ τὴν πρόοδό του.

(Συνεχίζεται)