Thursday, June 30, 2011

Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 1940 ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ






















Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 1940 ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ


Του κ. Γεωργίου Ντόνα, Οικονομολόγου

=================


Το πιό δυσφημισμένο σύνθημα από την γνωστή πλέον γενιά ... του Πολυτεχνείου (.!) που μας οδήγησε σ' αυτό το μαύρο χάλι ήταν κι είναι το ... ''Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια''.


Κι όμως, μ' αυτό το σύνθημα η γενιά του '40 ταπείνωσε και στην ουσία νίκησε τρείς αυτοκρατορίες: Την Γερμανική, την Ιταλική και στην ένδοξη Κύπρο μας την αποικιοκρατική Αγγλία!!!


Η συνθηματολογία της γενιάς ... του Πολυτεχνείου τι κατάφερε;


Νας μας ξεφτιλίσει παγκόσμια, να μας οδηγήσει στην πνευματική και ηθική χρεοκοπία και στην οικονομική κατάρευση και κυρίως να καταστρέψει τις νέες γενιές, στερώντας τες τον ενθουσιασμό, την αξιοπρέπεια, την πίστη και την ελπίδα.


Τους πρωτοκλασάτους της τραγικής αυτής γενιάς ... του Πολυτεχνείου αναζητείστε τους στους μεγάλους τραπεζικούς λογαριασμούς της Ελβετίας.


ΣΜΙΛΕΜΕΝΟ ΠΑΘΟΣ



ΣΜΙΛΕΜΕΝΟ ΠΑΘΟΣ


Του Βασίλη Χαραλάμπους

==============


Κείνο το σφικταγκάλιασμα

της θύμησης σου

γη π’ αγάπησα

συ νόστιμον ήμαρ

εκεί όπου άλλοτε

“ο των Αθηναίων Δήμος εν Ίμβρω”

έγινε και ματάγινε

σμιλεμένο πάθος

για να ’πιστρέψω.


Τόσα χρόνια μισεμού

κείνη του πόνου τη διαδρομή

Γλυκύ,

Αγρίδια,

Σχοινούδι,

Παναγία,

Ευλάμπιο,

Άγιοι Θεόδωροι.


Κι άφησα τη θύμηση

ν’ ακουμπήσει λίγο μονάχα

το μεγάλο δένδρο στο Ευλάμπιο

εκεί στην κάτασπρη τη βρύση.


(Από την ποιητική συλλογή “Γη άγνωστος”)

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: "ΤΟ ΚΟΣΟΒΟ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΗ ΓΗ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ"



ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ:

ΤΟ ΚΟΣΟΒΟ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΗ ΓΗ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ


Του κ. Αιμίλιου Πολυγένη

===========


«Το Κόσοβο είναι η ιερή γη της Σερβίας, που είναι ποτισμένη με αίμα και οστά Αγίων Μαρτύρων, πως είναι δυνατόν να φύγουμε από και να εγκαταλείψουμε την γη που είναι ο πιος ιερός μας τόπος», τόνισε ο Πατριάρχης Σερβίας κ. Ειρηναίος κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, στην Ιερά Μονή Γκρατσάνιτσα για την εορτή του Αγίου Βίτου.

Επίσης ο Πατριάρχης πρόσθεσε ότι «δεν μπορούμε και ούτε πρόκειται να δεχθούμε ότι το Κόσοβο ξαφνικά δεν είναι δικό μας, η τιμή που πληρώνεται με αίμα είναι η υψηλότερη τιμή που μπορεί κανείς να πληρώσει. Αυτό το τίμημα καταβλήθηκε για το Κόσοβο».

«Πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε, ώστε το Κοσυφοπέδιο να παραμείνει δικό μας, της Σερβίας, όπως ήταν πάντα σε όλη την ιστορία. Οι θύελλες θα περάσουν σύντομα, και θα λάμψει ο ήλιος της ελευθέριας επάνω σ΄ αυτή τη γη και στο λαό της», υπογράμμισε ο Πατριάρχης Ειρηναίος, απευθυνόμενος στους χιλιάδες πιστούς.

«Κάνω έκκληση στον δοκιμαζόμενο λαό μας, ο οποίος με θάρρος και δύναμη ήρθε σήμερα εδώ στη Μονή, να παραμείνουν στο τόπο τους. Αλλά και σε εκείνους που βρίσκονται στην εξορία, τους ζητάω να επιστρέψουν πίσω. Ο Κύριος θα βοηθήσει να ξαναχτιστούν τα σπίτια, οι Εκκλησίες, τα μοναστήρια κ.α.», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πατριάρχης Ειρηναίο.


ΠΗΓΗ:


Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”

ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΤΗΝ "ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ"



ΕΠΙΦΑΝΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΤΑ «ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ «ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ»


Της Ιεράς Μονής Αγίας Τριάδος Γατσέας

====================


Στο σημείο αυτό, και πλησιάζοντας προς το τέλος αυτού του ενημερωτικού κειμένου, θα παραθέσουμε τις γνώμες φωτισμένων Ιεραρχών και Κληρικών της εποχής μας, εις τρόπον ώστε να καταστεί σαφές πως τις όποιες αντιδράσεις για την «Ακαδημία» δεν τις εκφράζει μόνο «μια ομάδα φανατικών και ζηλωτών», όπως αρέσκεται να κάνει λόγο η Μητρόπολη Δημητριάδος, αλλά αξιόλογοι και αμέμπτου ήθους εκκλησιαστικοί άνδρες, όπως μητροπολίτες, μοναχοί και ιερείς, αλλά και πολλοί καλοπροαίρετοι και αληθινά αγωνιώντες λαϊκοί.


Και πρώτος εκ των Ιεραρχών που αντέδρασε δυναμικά στο συνέδριο της «μεταπατερικής θεολογίας», υπήρξε ο πάντα μαχητικός Μητροπολίτης Πειραιώς, π. Σεραφείμ, ο οποίος λίγες μόνο ημέρες μετά την τέλεση του συνεδρίου, απήντησε στους νεωτεριστές θεολόγους με σκληρή γλώσσα, αποκαλύπτοντας παράλληλα και τους δόλιους σκοπούς τους ότι δηλ. «προωθείται εντός των τειχών της Εκκλησίας με την ανάπτυξη και προβολή ιδεών δήθεν θεολογικής εμβριθείας και ‘‘επικαιροποιήσεως’’ της αληθείας, που στοχεύουν στην ανατροπή, στην αρνητική μετάπλαση, στον αποσκορακισμό του αληθούς θεολογικού λόγου και στην εμπέδωση της πλάνης και στην μετατροπή του σωτηριώδους έργου της Εκκλησίας σε εγκοσμιοκρατικό σύστημα κοινωνικών αρχών που θα εγκολπώνεται όλες τις υποβολιμιαίες αντινομίες της μεταπτωτικής πραγματικότητος, μια νέα άκρως επικίνδυνη διαδικασία άρθρωσης δήθεν νέου θεολογικού λόγου».


Στην ίδια γραμμή και ο Μητροπολίτης Κυθήρων, π. Σεραφείμ, ο οποίος σε κήρυγμα πανηγύρεως από την Κόνιτσα κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στην σύγχρονη «μεταπατερική θεολογία» λέγοντας: «στις μέρες μας υπάρχει πολλή σύγχυση. Θέλουν να θέσουν την πατερική θεολογία στο χρονοντούλαπο. Καλοί ήταν οι Πατέρες, λένε, αλλά είναι περασμένες αυτές οι εποχές».


«Τέτοιες απόψεις αποτελούν νάρκη στα θεμέλια της ορθοδόξου θεολογίας, γιατί χαρακτηρίζονται από την αιρετική άποψη περί προοδευτικής αποκαλύψεως της Αληθείας, δια μέσου των αιώνων, και ότι η Εκκλησία εμβαθύνει με την πάροδο του χρόνου στην Αποκάλυψη, ενώ η ορθόδοξη διδασκαλία τονίζει εμφανώς ότι η ‘‘πάσα’’ αλήθεια» αποκαλύφθηκε εφ' άπαξ την ημέρα της Πεντηκοστής», σπεύδει να συμπληρώσει σε εξαιρετική θεολογική του εργασία ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, π. Ιερόθεος.


Επίσης ο ίδιος σε άλλο άρθρο του τονίζει ξεκάθαρα πως «η θεολογία τής Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι η προφητική, αποστολική καί πατερική θεολογία καί γι’ αυτό δέν μπορεί νά αποδοθή μέ άλλους όρους, όπως μεταπροφητική, μετααποστολική καί μεταπατερική, ούτε βέβαια καί μέ τόν όρο μεταορθόδοξη. Συνήθως, άλλα ουμανιστικά ρεύματα λαμβάνουν τέτοια ορολογία, όπως νεωτερική καί μετανεωτερική εποχή».


Επιπλέον, επιβάλλεται να αναφέρουμε το καταπληκτικό για τη θεολογική του εμβρίθεια και τεκμηρίωση «Υπόμνημα προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος», που συνέταξε ο Μητροπολίτης Γλυφάδας, π. Παύλος, με το οποίο ξεσκέπασε και ανέλυσε όλες τις πλάνες που διατυπώθηκαν στο συνέδριο. Με το υπόμνημα ζητούσε να τεθεί θέμα για την ίδια την «Ακαδημία» στη Σύνοδο και για τη ζημιά που αυτή προξενεί στο χώρο της Εκκλησίας. Ξεκάθαρος ο Σεβασμιώτατος Γλυφάδας δήλωνε πως «δέν ἀρνούμεθα τόν ἐλεύθερο λόγο στό χῶρο τῆς Ὀρθόδοξης Θεολογίας, ἀλλά δέν μποροῦμε νά δεχθοῦμε ὁ ἐλεύθερος λόγος νά καταλήξει σέ προτεσταντικό λόγο».


Αλλά και ο Μητροπολίτης Γόρτυνος, π. Ιερεμίας αντέδρασε και μάλιστα πρόσφατα, αρκετά δυναμικά, αφού διετράνωσε σε πύρινο κήρυγμά του πως «λέγοντας λοιπόν ὅτι σήμερα δέν ὑπάρχουν ἅγιοι Πατέρες εἶναι σάν νά λέγουμε ὅτι δεν ὑπάρχει σήμερα Ἅγιο Πνεῦμα στήν Ἐκκλησία. Και ὅποιος βέβαια πεῖ αὐτό, εἶπε πέρα γιά πέρα μία μεγάλη βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Πάντοτε, χριστιανοί μου, σέ κάθε ἐποχή, θά ὑπάρχουν ἅγιοι Πατέρες, γιατί πάντοτε ὑπάρχει Ἐκκλησία μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα σ᾽ αὐτή».


Το πιο σημαντικό όμως συμπέρασμα, προκύπτει από την ανάλυση που κάνει ο διακεκριμένος ομότιμος καθηγητής του «Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας» του ΑΠΘ, πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης, ο οποίος και καταδεικνύει ότι με τα συνεχή αντιπατερικά προγράμματα που εκτελούν οι της «Ακαδημίας», καθιερώνονται στη συνείδηση της Εκκλησίας ως «πατρομάχοι». Μάχονται δηλαδή ευθέως και μετωπικά τους Αγίους Πατέρες και μας θυμίζουν τους «εικονομάχους» του Βυζαντίου. Όπως αναφέρει ο π. Θεόδωρος, «αυτή η πατρομαχία είναι χειρότερη και από την εικονομαχία διότι τα ίδια τα ζώντα όργανα της Χάριτος του Θεού, τους Αγίους Πατέρες, τους βγάζεις από τη μέση. Χειρότεροι από τους εικονομάχους είναι αυτοί οι πατρομάχοι.... Και πλήττουν την Ορθόδοξη Θεολογία, διότι η Ορθόδοξη Θεολογία δεν είναι μόνο αποστολική, είναι και πατερική. ‘‘Των Αποστόλων το κήρυγμα και των Πατέρων τα δόγματα’’ η Εκκλησία φυλάττει. Η αποστολική περίοδος συνεχίζεται με τους Πατέρας. Επομένως είναι ξεθεμελίωμα της Ορθοδοξίας, αν θέσουμε στην άκρη τους Πατέρες».



Συμπερασματικά επομένως, οφείλουμε να τονίσουμε πως τα δέκα χρόνια λειτουργίας της «Α.Θ.Σ.» υπήρξαν δέκα προβληματικά χρόνια, με την εισαγωγή αρκετών καινοτόμων «θεολογικών» προγραμμάτων, που όμως δεν ανταποκρίνονται στην ορθόδοξη παράδοση και κουλτούρα.


Αντιθέτως παρατηρήθηκε αρθρόα πρόσληψη του «δυτικώς θεολογείν», θριάμβευσε κυριολεκτικά το πνεύμα του «νεο-βαρλααμισμού», δηλαδή της φιλοσοφικής αοριστίας και της κενής απάτης, αφού εκτός του συνεδρίου της «μεταπατερικής θεολογίας», στο οποίο κυρίως εστιάσαμε την προσοχή μας, γιατί ήταν «η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι», γίναμε μάρτυρες προγραμμάτων π.χ. «φεμινιστικής θεολογίας» (με απώτερο στόχο την ένταξη των γυναικών ακόμη και στον κλήρο!!) , «λειτουργικής ανανέωσης» (μεταφράσεις παράτυπες των λειτουργικών κειμένων, αλλά και ισοπεδωτική απλοποίηση γενικότερα της λειτουργικής ζωής), συνέδρια «πολυ-πολιτισμικότητας» και «μετανεωτερικότητας» (εναρμονισμένα πλήρως με τις νεοταξίτικες επιταγές), μέχρι και ημερίδες που είχαν ως σκοπό να πληγεί το «ομολογιακό» μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, εις τρόπον ώστε να μετατραπεί σε θρησκειολογικό (δηλαδή να μην κατηχούνται τα ελληνόπουλα με ορθόδοξα νάματα, αλλά να διδάσκονται τις αιρέσεις του παπισμού και του προτεσταντισμού, με μπόλικο ισλάμ, βουδισμό, ινδουισμό κτλ.). Είναι χαρακτηριστικό τέλος, πως το συνέδριο της «μεταπατερικής θεολογίας» χρηματοδοτήθηκε από το «ιησουίτικο» Fordham University από τη Νέα Υόρκη, καθώς και το γερμανικό πανεπιστήμιο του Munster. Δηλαδή σε ένα συνέδριο υποτίθεται «ορθοδόξου ενδιαφέροντος», βασικοί χρηματοδότες του υπήρξαν δύο πανεπιστημιακά ιδρύματα, ένα παπικό και ένα προτεσταντικό! Κάθε εχέφρων πιστός λοιπόν, ας βγάλει τα συμπεράσματά του!




ΚΛΑΙΕΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ Ο ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ!



ΚΛΑΙΕΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ Ο ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ!


ΑΣ ΟΨΕΤΑΙ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΕ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΑ, ΜΕ ΤΗΝ "ΤΙΜΙΑ" ΨΗΦΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ "ΤΙΜΙΑ" ΑΠΟΧΗ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ!

Wednesday, June 29, 2011

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ


ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΙΜΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ, ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ, ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ Κ.Τ.Λ.



“16.1 Περὶ δὲ τῆς λογείας τῆς εἰς τοὺς ἁγίους͵ ὥσπερ διέταξα ταῖς ἐκκλησίαις τῆς Γαλατίας͵ οὕτως καὶ ὑμεῖς ποιήσατε. 16.2 κατὰ μίαν σαββάτου ἕκαστος ὑμῶν παρ΄ ἑαυτῷ τιθέτω θησαυρίζων ὅ τι ἐὰν εὐοδῶται͵ ἵνα μὴ ὅταν ἔλθω τότε λογεῖαι γίνωνται.” (Α’ Κορ. ιστ’ 1-2).


Του Θεολόγου κ. Ιωάννη Ρεντζίδη

=================


i. Ένα Ρωμαίικο περιμένει κοιμισμένο, απέναντί μας, δεξιά στο χάρτη της Ελλάδος (και άλλο αριστερά πέρα από την Αδριατική)!

ii. Εκεί βρίσκεται μέρος από το αίμα μας, την ψυχή μας (πολιτισμό) και την πίστη μας.

iii. Ο Ελληνοχριστιανισμός έχει μία ανεξάντλητη, κατά Θεόν δύναμη. Τα παιδιά του!

iv. Πώς πρέπει να μεταβούν οι Μητροπολίτες της Ανατολής στη θέση τους;


Μα έχουν πίσω τους τον ευσεβή λαό πού θα τους βοηθήσει και θα τους παράσχει κάθε ασφάλεια.


Το ποίμνιο της Νέας Σμύρνης είναι σίγουρα πρόθυμο να βοηθήσει τον Μητροπολίτη της Νέας Σμύρνης.


Το ποίμνιο της Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδελφείας είναι έτοιμο για τη δική του προσφορά στις αντίστοιχες Μικρασιατικές Μητροπόλεις


Το ποίμνιο των Ποντίων, με όλους τους συλλόγους και σε όλο τον κόσμο, πού ακμάζει, φλέγεται από τον πόθο της βοηθείας προς τους Μητροπολίτες του Πόντου.


[Βλέπε και σχετικά άρθρα μας: “Όλοι οι Μητροπολίτες να μεταβούν στις Μητροπόλεις τους” και “Σήμερα χαράσσεται η “Νέα Γεωγραφία” και χρειάζεται Η “Νέα Αγιογραφία”” και “Οι Προφητείες λένε για στρατό που θα πιστεύει Χριστό, χωρίς εμείς να το ξέρουμε” και “Να χειροτονηθούν Μητροπολίτες Σμύρνης, Τραπεζούντος, Σαμψούντος, Κερασούντος κ.τ.λ..”.].


  1. Ρώτησαν Μητροπολίτη σε περιοχή προσφύγων


Υπάρχουν άνθρωποι πού κρύωσε η ψυχή τους. Έσβησε η φωτιά πού είχαν μέσα τους.


Κάποιοι μετέβησαν σε περιοχές της Μικράς Ασίας πού έχουν αντίστοιχο σφύζοντα Ελληνισμό στην ελεύθερη Ελλάδα. Ήλθαν σε επαφή με τον αντίστοιχο Μητροπολίτη της Ελλάδος. Τον παρεκάλεσαν να παράσχει στοιχεία για την μητρική Ασιατική Πατρίδα της Μητροπόλεώς του. Να τους καθοδηγήσει σχετικά με τα μνημεία, με τους Ναούς, με τους εκεί χριστιανούς. Και τι απάντηση έλαβαν; Είναι να θλίβεται κανείς.!


-“Δεν γνωρίζω τίποτε”, και φαινόταν μέσα στα μάτια του η δειλία και ο φόβος.! “Δεν με ενδιαφέρουν αυτά τα πράγματα”, προσέθεσε..!

Πλήρης ψυχρότης και αδιαφορία και ανικανότης για πνευματικά πετάγματα.!


2. Ζητήθηκε από Μοναστήρι να δοθούν στοιχεία, για το προσκύνημά μας στον Πόντο της Ρωμιοσύνης.


Ανάλογη αντιμετώπιση υπήρξε και από Μοναστήρι πού δεν θέλησε να παράσχει στοιχεία για ένα προσκύνημα στον Πόντο.!


Αναρωτιέται κανείς· γιατί άραγε εκδηλώνεται μία τέτοια συμπεριφορά; Γιατί προβάλλει η κυριαρχία του φόβου, παίρνοντας την απατηλή μορφή της συνέσεως;


Μερικοί σκέπτονται σαν φοβισμένοι δούλοι. Είναι γνωστό πώς, “κανένας δεν μπορεί να γίνει αφεντικό, εάν δεν συγκατατεθεί σ’ αυτό ο δούλος του”, και ακόμη, “το αφεντικό είναι τόσο αφεντικό, όσο θέλει ο δούλος του”.


Δυστυχώς, μερικοί ρασοφόροι της Εκκλησίας μας νικώνται από το φόβο, πριν ακόμη δώσουν την μάχη.

Ας γνωρίζουμε πώς, “κατά την ώρα της μάχης ο φόβος πρέπει να φεύγει μακριά”.


Οι σοφοί έχουν κάνει μια βαθειά ψυχολογική ανάλυση στο ζήτημα του φόβου: “Ο δειλός (λένε) φοβάται πριν από τη μάχη. Ο άνανδρος τρέμει κατά τη διάρκεια τής μάχης. Και ανδρείος φοβάται…, αλλά …, πάντοτε μετά τη μάχη”!!!


Μία υπέροχη αφυπνιστική τοποθέτηση, για όσους δειλιάζουν.


3. Ζητήθηκε βοήθεια από τον τότε Πρέσβυ μας στην Άγκυρα.


Κάποιοι, πριν να επισκεφθούν τον Πόντο πέρασαν από την Ελληνική Πρεσβεία στην Άγκυρα. Συνάντησαν τον τότε Πρέσβη και τον ρώτησαν τι έπρεπε να κάνουν ή να προσέξουν στα μέρη πού πηγαίνουν.


Εκείνος συνεβούλευσε με πολλή περίσκεψη και σύνεση. Έδωσε όλα εκείνα πού χρειάζονται οι προσκυνητές της σκλαβωμένης Ρωμιοσύνης για να καταλάβουν τι συμβαίνει στα μέρη τα πονεμένα και αγιασμένα.


Συνάμα, ο διπλωμάτης εκείνος, με τον τρόπο του, πέρασε ένα μήνυμα αισιοδοξίας και ελευθερίας. Τη σιγουριά ότι, τα Ρωμαίϊκα μέρη ξαναζωντανεύουν, ξανααναπνέουν, ξαναανασταίνονται!


4. Να κινητοποιηθούν ποίμνια, ποιμένες και σύλλογοι των Νέων Περιοχών των Ελλήνων της Μ. Ασίας, πού έχουν εγκατασταθεί, στην ελεύθερη Ελλάδα μας.


Στην Ελλάδα υπάρχουν Μητροπολιτικές περιοχές πού κατοικούνται κυρίως τους αδελφούς μας της Μικράς Ασίας. Υπάρχουν και Μητροπόλεις πού έχουν τά Ασιατικά ονόματα με την προσθήκη του Νέου, όπως, Νέας Σμύρνης, Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδελφείς, Νέας Κρήνης.


Αυτές οι Μητροπόλεις να συμπαρασταθούν με έμψυχο και άψυχο υλικό στους νέους Μητροπολίτες πού θα μεταβούν στις Μητροπόλεις τους στην Μικρά Ασία. Σ’ αυτούς πού ήδη υπάρχουν και σ’ αυτους πού θα χειροτονηθούν.


Είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν, έμψυχο κυρίως υλικό με λαϊκούς, με Κληρικούς, με μοναχούς και με μοναχές.


Επιπροσθέτως οι σύλλογοι και οι διάφοροι φορείς να κινηθούν στους δικούς τους τομείς με πολιτιστικές εκδηλώσεις και εκδρομές πού είναι αρκετά εύκολες και προσιτές, αλλά και με άλλους τρόπους, πού θα τους εμπνεύσει η πυρίφλεκτη καρδιά τους!!!


6. Να αδελφοποιηθούν οι αντίστοιχοι Δήμοι, Σμύρνης-Ν. Σμύρνης- Φιλαδελφείας-Ν. Φιλαδελφείας, Περγάμου-Ν. Ιωνίας κ.τ.λ..


Πριν ή παράλληλα προς τις χειροτονίες των Μητροπολιτών και τους ορισμούς των Μοναστικών Αδελφοτήτων για την Μ. Ασία και για τον Πόντο, πρέπει να γίνει και μία άλλη απλή κίνηση.


Σ’ αυτή την προσπάθεια, να αδελφοποιηθούν μερικοί Δήμοι με τους αντιστοίχους στην Τουρκία. Π.χ. Σμύρνη-Ν. Σμύρνη, Φιλαδέλφεια-Ν. Φιλαδέλφεια, Πέργαμος-Ν. Ιωνία κ.τ.λ..


Περιττό να τονίσουμε με πόση προσοχή πρέπει να γίνουν οι δύο κινήσεις, ώστε έχομε το ευτυχές αποτέλεσμα!


7. “Ιδού πέμπω υμάς ως άρνας εν μέσω λύκων” (Λουκ. ι’ 3).


Για τους αληθείς Ποιμένες δεν έχουν ξεθωριάσει τά λόγια, τά εντάλματα του Κυρίου, πού λέγει: “Ὑπάγετε· ἰδοὺ ἀποστέλλω ὑμᾶς ὡς ἄρνας ἐν μέσῳ λύκων.” (Λουκ. ι’ 3).


Αφουγκράζονται μέσα στην ψυχή τους τον αντίλαλο της εντολής του Κυρίου: “Ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός· ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων·” (Ιωάνν. ι’ 11).


Κανείς δεν επιθυμεί να βρεθεί κάτω από τα ελεγκτικά λόγια του Μεγάλου Κριτού: “10.12 Ὁ μισθωτὸς καὶ οὐκ ὢν ποιμήν͵ οὗ οὐκ ἔστιν τὰ πρόβατα ἴδια͵ θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησιν τὰ πρόβατα καὶ φεύγει καὶ ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτὰ καὶ σκορπίζει 10.13 ὅτι μισθωτός ἐστιν καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων.” (Ιωάνν. ι’12-13).


Ακούμε την διαβεβαίωση ότι δεν πρέπει να φοβούμεθα: “10.17 προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων· παραδώσουσιν γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια͵ καὶ ἐν ταῖς συνα γωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς· 10.18 καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ εἰς μαρτύριον αὐτοῖς καὶ τοῖς ἔθνεσιν. 10.19 ὅταν δὲ παραδῶσιν ὑμᾶς͵ μὴ μεριμνήσητε πῶς ἢ τί λαλήσητε· δοθήσεται γὰρ ὑμῖν ἐν ἐκείνῃ τῇ ὥρᾳ τί λαλήσητε· 10.20 οὐ γὰρ ὑμεῖς ἐστε οἱ λαλοῦντες ἀλλὰ τὸ πνεῦμα τοῦ πατρὸς ὑμῶν τὸ λαλοῦν ἐν ὑμῖν.” (Ματθ. ι’ 17-20).


Οι Επίσκοποι, πού δεν είναι διατεθειμένοι να μεταβούν στις Μητροπόλεις τους, ας παραιτηθούν. Δεν έλαβαν τους τίτλους των Αγιοπνευματικά, αλλά ως κοσμικά έπαθλα.!


Μήπως η επιστροφή των Μητροπολιτών στις θέσεις τους, μετά από πολυχρόνιο απουσία στη “Δύση”, δεν θα σημάνει την Ανάσταση του Χριστιανισμού στην καθ’ ημάς Ανατολή;


Μήπως η επιστροφή των Επισκόπων δεν θα σημάνει το ξανάναμα της Επταφώτου λυχνίας της Μ. Ασίας;


Ναι!!! Νομίζουμε ότι ήλθε η ώρα! Έφθασε η ώρα, καί ο Κύριος θέλει(!),εάν οι εντεταλμένοι Υπηρέτες και Υπήκοοί Του αναλάβουν το έργο της συνεργασίας με την Θεία Βουλή, ταπεινά και με πνεύμα αυτοθυσίας!!!


Διαβάζουμε στο Ιερό Βιβλίο της Αποκαλύψεως: “Τὸ μυστήριον τῶν ἑπτὰ ἀστέρων οὓς εἶδες ἐπὶ τῆς δεξιᾶς μου͵ καὶ τὰς ἑπτὰ λυχνίας τὰς χρυσᾶς· οἱ ἑπτὰ ἀστέρες ἄγγελοι τῶν ἑπτὰ ἐκκλησιῶν εἰσιν͵ καὶ αἱ λυχνίαι αἱ ἑπτὰ ἑπτὰ ἐκκλησίαι εἰσίν.” (Αποκ. β’ 20). Μακάρι, Πραγματικοί Άγγελλοι, να ανάψουν τις επί ενενήντα χρόνια, σβησμένες λυχνίες!