Ο ΥΠΟΠΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Έγραψε ο κ. Γ. Παπαθανασόπουλος:
“Στο Κιέτι έγινε μεγάλη και ζωηρή συζήτηση ως προς τη συνέχεια του διαλόγου. Ο εκπρόσωπος του Πατριαρχείου της Μόσχας, Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων και οι εκπρόσωποι των άλλων τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών πρότειναν να ασχοληθεί ξανά η Ολομέλεια με το θέμα της Ουνίας, που διεκόπη στην Η΄ Συνέλευση της Ολομέλειας, στη Βαλτιμόρη, το 2000. Οι Ρωμαιοκαθολικοί απέρριψαν την πρόταση και αντιπρότειναν να συζητηθεί «η θεολογική και βιβλική πρόοδος που υπήρξε στο πλαίσιο της Καθολικής Εκκλησίας, κυρίως μετά τη Β΄ Βατικανή Σύνοδο σε ό, τι αφορά τη φύση και την εξάσκηση του παπικού πρωτείου, όχι ως πρωτείο εξουσίας, αλλά ως διακονία για τη διατήρηση της ενότητας μέσα στην Εκκλησία». Οι Ορθόδοξοι απέρριψαν την εν λόγω πρόταση. Τελικά αποφασίστηκε η μικτή συντονιστική επιτροπή να συνεδριάσει το προσεχές έτος και να προτείνει με ποιό θέμα θα συνεχιστεί ο διάλογος....Ο διάλογος συνεχίζει να καρκινοβατεί...
Το Πατριαρχείο της Μόσχας, δια του υπεύθυνου του επί των εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων Μητροπολίτου Βολοκολάμσκ, έκαμε παράλληλα με τις Συνεδριάσεις της Επιτροπής στο Κιέτι και γεωστρατηγικές ενέργειες. Ο κ. Ιλαρίων συναντήθηκε με τον Πάπα Φραγκίσκο και στελέχη του Βατικανού και ζήτησε να περιοριστεί η προπαγάνδα και οι εχθρικές ενέργειες της Ουνίας εναντίον των Ορθοδόξων της Ουκρανίας. Ως αντάλλαγμα προσέφερε τη συνεργασία του στην προώθηση του διαλόγου. Αυτός είναι πιθανότατα ο λόγος που το Πατριαρχείο της Μόσχας στο Κιέτι δέχθηκε το κείμενο της Ραβέννας, που είχε απορρίψει, με τις λίγες τροποποιήσεις που του έγιναν...”
Τι δείχνει το πιο πάνω αποκαλυπτικό απόσπασμα; Ότι ο διάλογος Ορθοδοξίας Παπισμού καρκινοβατεί. Οι Παπικοί εμμένουν ανυποχώρητοι στις πλάνες τους και ο διάλογος που διεξάγεται είναι αντιπαραγωγικός.
Αυτό που ανησυχεί, όμως, πολύ είναι αυτό που αναφέρει ο κ. Παπαθανασόπουλος για τις γεωστρατηγικές κινήσεις του Σεβ. Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα. Συναντήθηκε με τον Πάπα Φραγκίσκο και υποσχέθηκε να είναι ελαστικός σε θέματα πίστεως αν το Βατικανό τιθασσεύσει τους Ουνίτες στην Ουκρανία. Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια κατανοούμε γιατί το Πατριαρχείο Ρωσίας δέχθηκε τελικά με ελάχιστες τροποποιήσεις το κακόδοξο κείμενο της Ραβέννας.
Δυστυχώς η Εκκλησία της Ρωσίας πολύ λίγο ενδιαφέρεται για την καθαρότητα της πίστεως. Η πρόσφατη αντορθόδοξη Διακήρυξη του Πάπα Φραγκίσκου με τον Πατριάρχη Κύριλλο πιστοποιεί του λόγου το ασφαλές. Το πρωτείο ενδιαφέρει την Εκκλησία της Ρωσίας, ο εθνοφυλετισμός την καθοδηγεί και η διατήρηση και επέκταση του imperium της.
Με αυτά τα δεδομένα πόσο ρεαλιστικό είναι να αναμένουμε ότι θα απορρίψει την Σύνοδο της Κρήτης για λόγους ουσίας και όχι φιλοπρωτείας και διαδικασίας;