ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Του Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκη
=====
Εἶναι κακὸ νὰ «παράγη» ὀρθοδόξους τό Θρησκευτικὸ μάθημα! Ἔτσι ὑποστηρίζει τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας, καὶ γι’ αὐτὸ προέβησὲ ἀναμόρφωσι τῆς διδακτέας ὕλης. Καὶ βεβαίως οὔτε ἡ Παιδεία οὔτε ἡ Ἐκκλησία «παράγει» πιστούς. Καλλιεργοῦν ὅμως τὴν πίστι στὸ πρόσωπο τοῦ Σωτῆρος Ἰησοῦ Χριστοῦ.
• Γιατί ἆραγε τὸ κατηχητικὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι διάφορο ἀπὸ τὸ ἔργο τοῦ Ἑλληνικοῦ σχολείου στὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν; Τὴν ἀπάντησι δὲν τὴν δίνει τὸ ἀποτέλεσμα, ἀλλ' ἡ ἀναγκαιότητα τῶν θεσμῶν. Βεβαίως δὲν εἶναι θεαματικά τά ἀποτελέσματα τοῦ θρησκευτικοῦ μαθήματος, πολλὲς φορὲς δὲ ἔχουμε ἀρνητικὲς ἐμπειρίες ἀπό κάποιο θεολόγο καθηγητή, πού ἢ ἦταν ἀνεπαρκὴς ἢ ἦταν ἄσχετος! Ἀλλὰ μήπως καὶ τὰ ἀποτελέσματα τῆς ἐκκλησιαστικῆς κατηχήσεως εἶναι θεαματικά; Ἀκατάρτιστα πολλὲς φορὲς νεαρὰ ἄτομα «βαφτίζονται» κατηχητὲς καὶ τὰ λίγα παιδιὰ τοῦ κατηχητικοῦ δὲν ἐμπνέονται, δὲν οἰκοδομοῦνται.
• Τὸ πρόβλημα εἶναι: Γιατί οἱ μὲν ἐπίσκοποι δὲν ρίχνουν ὅλο τό βάρος στὴν κατήχησι καὶ γιατί τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας πολεμεῖ μὲ λύσσα κάθε ὁμολογιακὸ χαρακτῆρα τῶν Θρησκευτικῶν;
• Νὰ διδάσκονται καὶ ἄλλα θρησκεύματα τονίζει (ὑπερτονίζει) τὸ νέο πρόγραμμα τοῦ Ὑπουργείου. Στὴν ἐπιστολή του πρὸς τοὺς πολιτικοὺς ἀρχηγοὺς ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος ὑπογραμμίζει: «Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν ἔχει τίποτε νὰ φοβηθεῖ ἀπό τή σύγκρισι μὲ τὰ ἄλλα θρησκεύματα καὶ δόγματα. Ἡ σύγκρισις ὅμως προϋποθέτει ὅτι τὸ μάθημα παρέχει στὸ μαθητὴ συνεκτικὴ καὶ πλήρη εἰκόνα τῆς ἰδιαιτερότητας τῆς Ὀρθοδοξὶας, δηλαδὴ ἕνα σύνολο δομημένων γνώσεων μὲ ψύχραιμη ἐπιστημονικὴ προσέγγιση καὶ ὄχι σκόπιμες ψηφίδες κοινωνιολογικοῦ ἢ φιλοσοφικοῦ προβληματισμοῦ. Ἤδη ἀπό τό 2015 ἡ ρητορικὴ τῶν ἐκπροσώπων τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας συστηματικὰ διαστρέβλωνε, κατὰ βολικὸ τρόπο τὸν ρόλο τοῦ ὑπάρχοντος μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν ὡς μιᾶς δῆθεν ἀνελεύθερης καὶ προσηλυτιστικῆς διαδικασίας "παραγωγῆς πιστῶν" τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέσα στὴ σχολικὴ αἴθουσα».
• Γιὰ ποιὸ λόγο πρέπει (κατὰ τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας) τά Θρησκευτικὰ νὰ εἶναι θρησκειολογικὸ μάθημα; Καὶ γιατί τὸ προτεινόμενο πρόγραμμα νὰ ἐξισώνη Χριστὸ - Ἀλλὰχ – Βούδα - Κομφούκιο κ.λπ.; Καὶ γιατί νὰ κάνη πλύσι ἐγκεφάλου στὰ παιδιὰ ἀπό τὴν Γ' Δημοτικοῦ μέχρι τὴν Γ΄ Λυκείου, ὑποχρεώνοντάς τα νὰ γνωρίζουν ἰσοστάσια τὶς γιορτὲς π.χ. τῆς Ἐκκλησίας μὲ τὶς γιορτὲς τῶν μουσουλμάνων, τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, τοῦ Βουδισμοῦ κ.ο.κ.;
• Τὸ ὑπουργεῖο Παιδείας μὲ τὸ ἄρθρο 55 τοῦ νόμου 4386/2016 δίνει τὸ δικαίωμα στοὺς Ἕλληνες Ἰσραηλῖτες καὶ Ρωμαιοκαθολικοὺς νὰ διδάσκουν τὰ παιδιὰ τους τὴ θρησκευτική τους πίστι μὲ ἐκπαιδευτικούς τοῦ δόγματός τους καὶ τῆς ἐπιλογῆς τους. Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὰ παιδιὰ τῶν μουσουλμάνων συμπολιτῶν μας στὴ Δυτικὴ Θράκη. Σημειώνει ἐν προκειμένῳ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος: «Τὸ ἀναπάντητο ἐρώτημα εἶναι, γιατί τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας ἀποφάσισε νὰ στερήσει τὸ δικαίωμα ἀνάλογης θρησκευτικῆς ἐκπαιδεύσεως στὰ παιδιὰ τῶν ὀρθοδόξων χριστιανικῶν οἰκογενειῶν τῆς χώρας μας;».
• Γιατί αὐτὸς ὁ ρατσισμὸς εἰς βάρος τῶν Ὀρθοδόξων;
Πάντως ἡ πολεμικὴ κατὰ τοῦ ὀρθοδόξου χαρακτῆρος τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ἄς γίνη ἀφορμὴ νά ἀφυπνισθοῦν oἱ ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας. Δὲν βγαίνει τίποτε μὲ πολυαρχιερατικὲς παραστάσεις καὶ μὲ ποικιλώνυμες προσκυνηματικές ἐκδηλώσεις. Ὁ λαὸς θέλει κατήχησι. Τὰ παιδιὰ θέλουν κατήχησι. Οἱ νέοι θέλουν στιβαρὸ, πειστικὸ λὸγο.
No comments:
Post a Comment