Saturday, June 30, 2012

ΙΔΟΥ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΖΑΝΗΣ


ΙΔΟΥ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΖΑΝΗΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===========


Διαβάζουμε στο ιστολόγιο “Ιδιωτική οδός” του κ. Παναγιώτη Ανδριόπουλου:


“Εν όψει της επισκέψεως του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στην Καστοριά - η οποία αρχίζει σήμερα το απόγευμα - ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ εξέδωσε σχετική εγκύκλιο, διά της οποίας προτρέπει τους πιστούς της επαρχίας του να συμμετάσχουν στις λατρευτικές και άλλες εκδηλώσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει μια ιδιαίτερη προτροπή του Σεβασμιωτάτου:

"Και επειδή βρισκόμαστε στη νηστεία των Αγίων Αποστόλων, σας προτρέπω, ως πνευματικός σας πατέρας, να συνεχίσουμε τη νηστεία για μία ακόμα ημέρα, ώστε την 1η Ιουλίου να κοινωνήσουμε όλοι των Αχράντων Μυστηρίων στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό. Θα είναι η μεγαλύτερη απόδοση ευχαριστιών στο Θεό...".


Ως γνωστόν οι νηστείες του Δεκαπενταυγούστου, των Αγίων Αποστόλων και της ημέρας της αποτομής της κεφαλής του Προδρόμου (29 Αυγούστου) έχουν ως κύριο σκοπό την απόδοση τιμής, εκ μέρους των χριστιανών, στην Παναγία, τους Αποστόλους και τον Βαπτιστή.


Δικαιολογείται άραγε προτροπή για παράταση της νηστείας των Αγίων Αποστόλων πέραν της εορτίου ημέρας της μνήμης τους; Αυτοί, οι Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι, είναι το τέλος της νηστείας. Νομίζω ότι καμία πατριαρχική επίσκεψη δεν μπορεί να δικαιολογήσει μια τέτοια ανατροπή, όχι μόνο του Τυπικού της Εκκλησίας, αλλά και της περί νηστείας θεολογίας.”


Είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω με τον ιστολόγο ή τέλος πάντων με τον συντάκτη του κειμένου που υπογράφει ως ιστολόγος, ότι ο Σεβασμιότατος Καστορίας έπραξε κάτι το εντελώς άηθες και ανάρμοστο.


Πού εκ του αιώνος ηκούσθη ποτέ, Σεβασμιότατε Καστορίας, ότι οι επίσκοποι καλούν τους πιστούς να νηστεύσουν για να γευθούν τη χαρά της ελεύσεως του πνευματικού τους πατέρα;


Δεν αισχύνεστε;


Μείνατε προσκολλημένος στη θρησκειοποίηση της Εκκλησίας και νομίζετε ότι με την άσκηση και την προσευχή γίνεται προκοπή;


Ντροπή σας, Αγιε Καστορίας, να εμμένετε στην πλάνη ότι “το γένος των δαιμόνων ουκ εκπορεύεται ειμή εν προσευχή και νηστεία.”


Αυτά τα είπε ένας Ναζωραίος που τον έλεγαν Ιησού Χριστό. Ποιος έχει στις μέρες μας όρεξη να ακούει τι είπε;


Εμείς έχουμε “τυπικό”, έχουμε “θεολογία της νηστείας”, ζούμε το εσχατολογικό γεγονός της Εκκλησίας και την αντιδιαστολή της Εκκλησίας από τη θρησκεία, που μας δίδαξε ο δάσκαλος του κ. Γιανναρά και όλων εν γένει των Νεορθόδοξων και των Οικουμενιστών - ο Κάρλ Μπαρθ - και εσείς μείνατε προσκολλημένος στην Αγία Γραφή και στους Πατέρες της Εκκλησίας;


Ντροπή σας!


Αγιε Καστορίας! Την επόμενη φορά που θα επισκεφθεί την επαρχία σας ο Παναγιότατος να μιμηθείτε το παράδειγμα του Σεβασμιότατου Κοζάνης και να παραθέσετε λουκούλια γεύματα εν μέσω νηστείας για να εορτάσετε το γεγονός.


Και για να τελειώνουμε με τα θεολογικά ανέκδοτα επειδή κάποιοι πατέρες και αδελφοί μας είναι όντως ανέκδοτα!


Αφήστε τις εξυπνάδες για τα “τυπικά” και τις νηστείες και δέστε το ΜΟΝΟ που έχει σημασία. Οτι ο Αγιος Καστορίας επιβεβαίωσε τη φήμη του ως ορθόδοξου Ιεράρχη με παραδοσιακό φρόνημα που είναι αληθινός φίλος του Πατριαρχείου.


Οi εξυπνάδες σας δεν μας ενδιαφέρουν καθόλου.


Ευχαριστούμε Αγιε Καστορίας για την εμπνευσμένη σας εγκύκλιο.


Απλά αγνοείστε αυτούς τους αργόσχολους Οικουμενιστές που ενοχλήθηκαν επειδή ο επιχώριος Μητροπολίτης παρακάλεσε το ποίμνιό του να νηστεύσει περισσότερο για να υποδεχθεί τον Πατριάρχη του Γένους μας με τη συμμετοχή των πιστών στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.


Αφήστε τους να συνεχίσουν να ασπάζονται την δεξιά του Πάπα και να τρωγοπίνουν σε πολυτελή ξενοδοχεία σε εξωτικούς προορισμούς για να διεξάγουν Διαθρησκειακούς διαλόγους με το Ισλάμ την ώρα που οι Ισλαμιστές σφάζουν σαν τα αρνιά του χριστιανούς αδελφούς μας στη Μέση Ανατολή.


ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ







ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΘΕΡΜΑ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Επεσήμανα ένα εξαιρετικό άρθρο που αφορά τους χριστιανούς της Συρίας στο εξαιρετικής καλαισθησίας ιστολόγιο “Νόστος”.


Παρακαλώ τους αναγνώστες να το μελετήσουν προσεκτικά επειδή δίνει τις διαστάσεις της κρίσεως που αντιμετωπίζουν οι ορθόδοξοι αδελφοί μας στη Συρία.


Δεν ξέρω τι ακριβώς μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους ορθόδοξους αδελφούς μας οι οποίοι διέρχονται θανάσιμο κίνδυνο.


Ας προσευχηθούμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας ο Αγιος Θεός να τους “εξαγάγη εις αναψυχήν”.


Διέρχονται θανάσιμο κίνδυνο. Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες και δη της Ελλάδας, της Ρωσίας και της Κύπρου ας κάνουν ότι μπορούν για να βοηθήσουν τους χριστιανούς της Συρίας.


Είναι οστούν εκ των οστέων μας και σαρξ εκ της σαρκός μας. Είναι Ρωμιοί ορθόδοξοι χριστιανοί.


Ας θυμηθούμε όμως στις προσευχές μας ότι και άλλοι χριστιανοί και αλλόθρησκες μειονότητες που ζουν στη Συρία κινδυνεύουν άμεσα με εξόντωση από την φονική μανία των Ισλαμιστών.


Είναι φανερόν ότι οι Διαθρησκειακοί διάλογοι έκαναν - για μια ακόμη φορά - το "θαύμα" τους.


Θρηνούμε ήδη ορθόδοξους αδελφούς μας την ώρα που οι ορθόδοξοι χριστιανικοί ναοί λεηλατούνται και καταστρέφονται με μανία.


Ευχαριστούμε το καλό ιστολόγιο “Νόστος”, που μας ευαισθητοποιεί για το θέμα και μας γνωστοποιεί πολλές διαστάσεις της τραγωδίας τις οποίες αγνοούσαμε μέχρι τώρα.


Γράφει λοιπόν το καλό ιστολόγιο:


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ

____________


“Κοιτάξτε τα μάτια, κοιτάξτε τα πρόσωπα αυτών των Ρωμιών της Συρίας, αυτών των Ελληνοσύρων, αυτών των Ορθοδόξων Ελλήνων της Αντιοχείας. Κοιτάξτε τους γιατί είναι σαν τα αρνιά στο μαντρί που πάνε για σφάξιμο. Κοιτάξετε αυτούς τους Ελληνορθόδοξους Χριστιανούς που σκοτώνονται από τους μουσουλμάνους χωρίς να έχουν καμία βοήθεια από πουθενά. Ας τους κοιτάξουμε όλοι μας. Εμείς που γράφουμε για τους αγίους, εμείς που γεμίσαμε το διαδίκτυο με Ορθόδοξα ιστολόγια για να γράφουμε για στάρετς, για Φιλοκαλίες και Γεροντικά κι άλλα διάφορα Πατερικά βιβλία, για αδιάλειπτες προσευχές με κομποσκοίνια, και πέστε μου τί όφελος έχουν όλα αυτά όταν οι ομόθρησκοι μας στη Συρία κάθε μέρα σφαγιάζονται και μαρτυρούν για το Χριστό και εμείς τους αγνοούμε; Ας τους κοιτάξουν οι ιερείς και οι αρχιερείς της Εκκλησίας της Κύπρου και της Ελλάδος που εθελοτυφλούν και συμπεριφέρονται σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Ας τους κοιτάξουμε όλοι μας και ας προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε, ο καθένας όπως μπορεί, για να φέρουμε στην επιφάνεια αυτή τη σύγχρονη γενοκτονία που συμβαίνει καθημερινά μπροστά στα μάτια μας, αλλά που για διάφορους λόγους τα δικά μας μέσα ενημέρωσης στην Κύπρο και στην Ελλάδα κρύβουν από το κόσμο. Ας απαιτήσουμε από την Εκκλησία της Κύπρου και της Ελλάδος να σταματήσει τους στρουθοκαμηλισμούς και να συμπεριφερθεί όπως αρμόζει. Ας βάλουμε όλοι στη πράξη τα λόγια του Χριστού και όχι μόνο να τα γράφουμε ή να τα διαβάζουμε.


Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί οι Ρωμιοί της Συρίας και του Λιβάνου που τόσοι λίγοι από εμάς γνωρίζουμε την ύπαρξη; Κατ' αρχήν σε αντίθεση με αυτούς τους κοντόφθαλμους που νομίζουν ότι Έλληνες είναι αυτοί που ζουν μόνο μέσα στα σύνορα του Ελλαδικού Κράτους, θα πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας ότι ο Ελληνισμός ανθούσε πολύ πιο πέρα από τα σύγχρονα σύνορα της Ελλάδας. Αυτοί οι Ρωμιοί που ανήκουν στο Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιοχείας είναι κοινότητα με μακρά ελληνική κληρονομιά που χρονολογείται από την ίδρυση της Αντιοχείας το 323 π.Χ. από το Σέλευκο Νικάτορα και από τη περίοδο της κατάκτησης της Ασίας από το Μέγα Αλέξανδρο. Οι Ρωμιοί της Συρίας και του Λιβάνου είναι Έλληνες της Αντιόχειας και η πλειοψηφία από αυτούς κατάγονται από Έλληνες Μακεδόνες εποίκους και Έλληνες της βυζαντινής περιόδου.


Η Συρία αρχικά ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι είναι σήμερα και ονομαζόταν Μεγάλη Συρία. Η Μεγάλη Συρία συμπεριλάμβανε, εκτός από το Λίβανο, και την επαρχία της Αλεξανδρέττας. Καθώς η επαρχία της Αλεξανδρέττας ήταν τότε μέρος της Συρίας, οι Έλληνες δεν υπόκειντο στην ανταλλαγή πληθυσμών του 1923. 'Οταν η επαρχία της Αλεξανδρέττας προσαρτήθηκε από την Τουρκία το 1939, δεκάδες χιλιάδες Έλληνες της Αντιοχείας μετανάστευσαν προς τη Συρία και το Λίβανο. Εκεί, βρήκαν άλλους Ρωμιούς της Εκκλησίας της Αντιοχείας που ζούσαν στην περιοχή από τα πανάρχαια χρόνια, που όμως είχαν χάσει την ελληνική γλώσσα και μιλούσαν πλέον μόνο αραβικά. Και αφού τ' αραβικά είναι σήμερα η κοινή γλώσσα της Λεβαντίνης η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων της Αντιοχείας έγιναν μια αραβόφωνη χριστιανική κοινότητα αν και μερικοί μιλούν ακόμη και Ελληνικά αλλά και Τουρκικά.


Τί γίνεται όμως με το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Αντιοχείας και πώς επέδρασε πάνω στους Ρωμιούς της περιοχής κατά την πρόσφατη ιστορία; Κατ' αρχήν θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μέχρι το 1897 ο Πατριάρχης Αντιοχείας ήταν Έλληνας στην καταγωγή και ελληνόφωνος. Με τη μεσολάβηση όμως της Ρωσίας η οποία ήθελε να έχει μια μεγαλύτερη επίδραση στη Μέση Ανατολή, ο Έλληνας Πατριάρχης (που ήταν Κύπριος στην καταγωγή) αναγκάστηκε να παραιτηθεί και στη θέση του εκλέχτηκε αραβόφωνος Πατριάρχης. Την περίοδο εκείνη ήταν σε έξαρση και ο αραβικός εθνικισμός ο οποίος φυσικά ως ιδέα εισήχθη από την Ευρώπη.


Όταν η Συρία έγινε ανεξάρτητη χώρα, οι εκάστοτε κυβερνήσεις και κυρίως το Αραβικό Σοσιαλιστικό Κόμμα Μπάαθ που κυβερνάει τη χώρα από το 1963, έθεσαν τον εθνικισμό και τον παναραβισμό ως προτεραιότητα για τη ενότητα της χώρας.

Η παρουσία, όμως, των Ρωμιών και του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου στη Δαμασκό (το οποίο είχε μετοικήσει εδώ και αιώνες από την Αντιόχεια) αποτελούσε μια ανωμαλία μέσα στο δόγμα του παναραβισμού αφού οι μουσουλμάνοι που ταύτισαν τον αραβισμό με το Ισλαμ τους θεωρούσαν ως ξένο στοιχείο.


Έτσι, το Κόμμα Μπάαθ που κυβερνάει τη Συρία προθυμοποιήθηκε να προστατέψει τους Ρωμιούς από τους μουσουλμάνους, με αντάλλαγμα να ασπασθούν τον παναραβισμό. Και ποιος ήταν ο καλύτερος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός το στόχος; Η συνεργασία του Κόμματος Μπάαθ με τον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη Αντιοχείας φυσικά! Έτσι, εδώ και δεκαετίες βλέπουμε το Πατριαρχείο Αντιοχείας να ασπάζεται τον παναραβισμό και να προωθεί την ιδέα στους Ρωμιούς ότι δεν είναι Έλληνες στην καταγωγή, αλλά Άραβες.


Η προπαγάνδα αυτή του Πατριαρχείου Αντιοχείας ήταν πολύπλευρη αφού ίδρυσε στο Λίβανο τη Θεολογική Σχολή του Μπαλαμάντ από όπου αποφοίτησαν ιερείς και ιεράρχες οι οποίοι προωθούσαν τον αραβισμό στους πιστούς στις ενορίες και στις επισκοπές τους.


Μάλιστα πολλοί Ρωμιοί διανοούμενοι συμμετείχαν ενεργά στην προώθηση του αραβισμού ανάμεσα στη κοινότητα των Ρωμιών με αντάλλαγμα την κυβερνητική εύνοια από τη Δαμασκό. Μάλιστα στο Λίβανο δημιουργήθηκε ανάμεσα στους Ρωμιούς και ένα κόμμα με το όνομα Συριακό Σοσιαλιστικό Εθνικιστικό Κόμμα το οποίο είχε ως στόχο την ένωση του Λιβάνου με τη Συρία που φυσικά πήρε σώμα και οστά από την Κυβέρνηση της Συρίας με την ευλογία του Πατριαρχείου Αντιοχείας.


Σε συνεργασία με τους προέδρους της Συρίας, ο Πατριάρχης Αντιοχείας, ο σημερινός και οι προκάτοχοί του, έπαιξαν ένα βρόμικο παιχνίδι ενάντια στους Ρωμιούς της Συρίας και του Λιβάνου ξεπουλώντας την ελληνική εθνική τους συνείδηση και προσπαθώντας να τους πείσει ότι είναι Άραβες. Και επειδή η προπαγάνδα του αραβισμού ήταν μεθοδευμένη και μαζική, φαινομενικά, φαίνεται εκ των πραγμάτων ότι τα κατάφερε σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον στη Συρία.


Ετσι, εδώ και πολλές δεκαετίες οι Ρωμιοί της Συρίας και του Λιβάνου αποκόπηκαν και απομονώθηκαν από τους υπόλοιπους Έλληνες συστηματικά και στοχευμένα από το ίδιο τους το Πατριαρχείο με στόχο να τους αραβοποιήσει.


Το Πατριαρχείο Αντιοχείας για δεκαετίες τώρα προπαγάνδιζε στο ποίμνιό του ότι ήταν άραβες. Και μπορεί όλα να φαίνονταν μια χαρά, και ότι η συνεργασία του Πατριαρχείου Αντιοχείας με το Κόμμα Μπάαθ να είχε φέρει τα ποθούμενα αποτελέσματα, όμως οι μουσουλμάνοι δεν πίστεψαν ποτέ ότι οι Ρωμιοί ήταν πραγματικά άραβες αφού τους μισούσαν και ήθελαν να τους εξοντώσουν από τη χώρα.


Μέχρι και πριν ένα χρόνο έβρισκαν εμπόδιο τη κυβέρνηση Άσαντ και το Κόμμα Μπαάθ στην εξολόθρευση των Ρωμιών με αντάλλαγμα την υποστήριξή τους. Να, όμως που σήμερα το καθεστώς Άσαντ έχει χάσει τον έλεγχο της χώρας και απειλείται με κατάρρευση.


Οι μουσουλμάνοι έχουν βγάλει το μένος τους πάνω στους Ρωμιούς και τους Αλεβίτες οι οποίοι υποστήριζαν το κοσμικό καθεστώς του Άσαντ.


Καθημερινά οι Ρωμιοί ομόθρησκοί μας εξοντώνονται από τους μουσουλμάνους, ενώ ο παναραβισμός του Πατριαρχείου Αντιοχείας το μόνο που φαίνεται ότι κατάφερε τελικά είναι να απομονώσει το ποίμνιό του από τον υπόλοιπο ελληνισμό και να το οδηγήσει σαν σφαχτάρι στους Μουσουλμάνους.


Μέσα σε ένα χρόνο όπου ο Άσαντ έχασε τον έλεγχο της Συρίας, έχασε ταυτόχρονα και το Πατριαρχείο Αντιοχείας τον έλεγχο πάνω στους πιστούς του. Ο αραβισμός είναι πλέον μια νεκρή ιδέα, αλλά μετά από αυτό, ήρθε στην επιφάνεια και μια απρόσμενη αλήθεια. Και η αλήθεια αυτή είναι ότι παρ’ όλες τις κοινές προσπάθειες Άσαντ και Εκκλησίας, η μάζα των Ρωμιών δεν ταυτίστηκε με τον αραβισμό, πρώτα - πρώτα επειδή η λέξη Ρουμ που σημαίνει Ρωμιός στ' αραβικά, είναι συνώνυμη με τη λέξη Έλληνας, και δεύτερον, επειδή ο αραβισμός είναι στενά συνδεδεμένος με τη θρησκεία του ισλάμ.


Σήμερα, που το Πατριαρχείο Αντιοχείας δεν μπορεί πλέον να τους ελέγξει, οι Ρωμιοί της Συρίας, αλλά πρωτίστως αυτοί του Λιβάνου, προσπαθούν να ξαναπάρουν πίσω τις ελληνικές τους ρίζες, δημιουργώντας κοινοποιήσεις με στόχο να αποβάλουν από πάνω τους τόσα χρόνια αραβικής προπαγάνδας και να ενσωματωθούν πνευματικά με τους Έλληνες της Ελλάδος και της Κύπρου.


Στο Λίβανο προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα Ελληνορθόδοξο Κόμμα, με στόχο την διδασκαλία της ελληνικής ιστορίας και ελληνικής ταυτότητας των Ρωμιών, με προσπάθεια να αναβιώσουν την Ελληνική γλώσσα.


Έγραψαν για βοήθεια προς αυτή την κατεύθυνση στο Κόμμα της Νέας Δημοκρατίας και το ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη, αλλά δεν πήραν καμία απάντηση από αυτά τα δυο κόμματα που κατά τα άλλα «αγαπούν» τον ελληνισμό.


Εμείς σαν Έλληνες οφείλουμε να τους βοηθήσουμε όσο μπορούμε πρώτα-πρώτα για να μην σφαγιαστούν όλοι τους από τους μουσουλμάνους, και δεύτερον για να πάρουν πίσω την ελληνική τους ταυτότητα.



ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ


ΤΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Αυτές τις μέρες η Ιερά Μονή Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου έχει την πανήγυρη της.

Παιδάκια, κόσμος πολύς, πηγαίνει να ανάψει το κεράκι του, να χαρεί, να ακούσει Ελληνική μουσική και να χορέψει.

Την παράσταση όμως την κλέβει η χορευτική ομάδα της Μονής η οποία χορεύει παραδοσιακούς χορούς.

Ντυμένα με παραδοσιακές ενδυμασίες τα μέλη της χορεύουν με πολύ ενθουσιασμό και κερδίζουν τα χειροκροτήματα και την αγάπη του κόσμου.

Πολύ με συγκίνησε η παρουσία παιδιού που προέρχεται από μεικτό γάμο στη χορευτική ομάδα που μαθαίνει τώρα και τα Ελληνικά και συμμετέχει με έκδηλο ενθουσιασμό.

Αυτό είναι το σωστό πνεύμα. Οχι να αποκλείουμε ανθρώπους που έτυχε να μη γεννηθούν στην Ελλάδα αλλά να αγκαλιάζουμε με απέραντη - και χωρίς διακρίσεις - στοργή όσους έχουν επιθυμία της ημετέρας παιδείας και πίστεως να καταστούν μέτοχοι.

Αυτό το ορθό πνεύμα είναι κυρίαρχο στη ζωή της Ιεράς Μονής Χρυσοβαλάντου.

Πολλές φορές είδα αλλοεθνείς να πηγαίνουν να προσκυνήσουν, να ανάψουν ένα καντήλι ή ένα κεράκι και να προσευχηθούν στην Αγία.

Αλλά και μεταξύ του εκκλησιάσματος υπάρχουν άνθρωποι που προέρχονται από μικτούς γάμους. Γίνονται όλοι με την ίδια αγάπη δεκτοί στην κοινότητα των πιστών.

Το ίδιο συμβαίνει και στα μοναστήρια του Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας. Πολλοί οι προσήλυτοι στα μοναστήρια, όχι μόνον ως προσκυνητές αλλά και ως νεοφώτιστοι και ως μοναχοί και ως μοναχές.

Αυτό είναι το αληθινά Ελληνικό και ορθόδοξο πνεύμα. Οχι του αποκλεισμού αλλά της μεγάλης αγκαλιάς με την απέραντη χριστιανική αγάπη και το αληθινά Οικουμενικό και όχι στενόκαρδο Ελληνικό πνεύμα.

Μιλούσα πριν λίγες βδομάδες με ένα Δωδεκαθειστή - τους ξέρετε αυτούς τους βλαμμένους που θέλουν να αναστήσουν το Δωδεκάθεο!!! - ο οποίος όχι μόνον δεν δέχεται το ανοιχτό Ελληνικό πνεύμα, αλλά διαβαθμίζει τους Ελληνες της κυρίως Ελλάδας σε περισσότερο και λιγότερο Ελληνες.!!! Οι Πελοποννήσιοι, οι Μικρασιάτες, οι Πόντιοι, οι Κρητικοί, οι Κύπριοι κτλ. λ.χ. - σύμφωνα με τη σοφή του κεφαλή - είναι λιγότερο Ελληνες από τους Ρουμελιώτες!

Τρέχα γύρευε τώρα! Κάτσε να συνεννοηθείς με ένα φασίστα που προσποιείται ότι κατανοεί το αρχαίο ελληνικό πνεύμα πλην όμως θέλει να αποκλείσει όλους τους ανθρώπους βάσει φυλετικών κριτηρίων!!!

Γι’ αυτό χαίρομαι αυτό το οικουμενικό πνεύμα που λειτουργεί στην Ιερά Μονή Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου. Αληθινά Ελληνικό και ορθόδοξο.

O ΓΑΛΛΙΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΑ


Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΥΝΙΣΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ!

ΠΡΩΤΑ ΕΣΚΥΨΕ ΚΑΙ ΦΙΛΗΣΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΠΑΠΑ.

ΥΣΤΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΘΗΣΕ ΣΕ ΓΕΥΜΑ ΟΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗ.

ΕΔΩ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΛΕΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ.

ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΠΛΗΓΩΝΕΤΕ ΤΟΣΟ ΒΑΘΕΙΑ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΕ ΓΑΛΛΙΑΣ;

Friday, June 29, 2012

ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΕΣΥΡΑ ΤΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ!


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΑΣΚΗΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Μου εστάλη προς δημοσίευση το ακόλουθο σχόλιο για την ανάρτηση που αφορούσε την κατάλυση της νηστείας στην Κοζάνη που υποχρέωσε ο Σεβασμιότατος κ. Παύλος τον Πατριάρχη και δεκάδες άλλους αρχιερείς και ιερείς να κάνουν.


Αναφέρει σχετικά:


“Χωρίς να έχω καμιά διάθεση να διακαιολογήσω τους ιερείς - προχθές ήμουν σε σπίτι ιερατικής οικογένειας και έτρωγαν από όλα κανονικότατα! - διότι αποτελεί κοινό μυστικό πως η νηστεία είναι ένα άθλημα που το αγνοούν ή το σνομπάρουν προκλητικότατα, θα ήθελα, αγαπητέ Παναγιώτη, να σου πω ότι δε χρειάζεται εν προκειμένω να είσαι τόσο αυστηρός, διότι σε επίσημες εκδηλώσεις γίνονται χάριν του επισκέπτου ή της εορτής μερικές θεμιτές "παρατυπίες".


Ας είμαστε ευτυχείς που δεν κατέλυσαν κρέας και περιορίστηκαν στην ιχθυοφαγία.


Να σου θυμίσω εδώ πως έτυχα σε πολλές αγρυπνίες στο Αγιον Ορος που έτρωγαν ψάρι ενώ δεν έπρεπε κανονικά, λόγω της τιμής στους επισκέπτες και της επικείμενης αγρυπνίας.”


Χωρίς να θέλω να διαμφισβητήσω όσα καταγράφει - με καλή διάθεση δεν το διαμφισβητώ - ο καλός σχολιογράφος διερωτώμαι:


Υπήρχε λόγος να δημοσιεύουν τα μενού των εδεσμάτων που παρέθεσαν στον Πατριάρχη και να προκαλούν τον κόσμο;


Είναι το ίδιο να τρώνε κάτι οι Αγιορείτες σε έκτακτες περιπτώσεις για να αντέξουν στην αγρυπνία με το να καταλύουν τη νηστεία δεκάδες αρχιερείς και δεκάδες ιερείς δημόσια την προτελευταία και την τελευταία μέρα της νηστείας των Αγίων Αποστόλων;


ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ;

__________


Οταν γίνεται κάτι στο Αγιον Ορος το καθιστά αυτόματα σωστό;


Ξέρετε πόσα μινυρίσματα και τεριρίσματα και νάνινα και τεριρέμ ακούς στο Αγιον Ορος;


Ξέρετε ότι μέχρι πριν ορισμένες δεκαετίες πολύ αραιά προσέρχονταν στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας;


Ξέρετε ότι μέχρι πριν λίγες δεκαετίες και πριν γράψει τις μνημειώδεις επιστολές του ο αείμνηστος Γέροντας Επιφάνιος πόσοι Αγιορείτες το έπαιζαν άνετοι πότε μέσα και πότε έξω από την Εκκλησία; Εμπαιναν και εβγαιναν από την Εκκλησία και προσχωρούσαν με τη μεγαλύτερη άνεση του κόσμου όχι απλά στην αποτείχιση αλλά και στο σχίσμα.!!!


Ξέρετε τι Θεομπαιξίες για οράματα και "παππούδες" και "γιαγιάδες" καλλιεργούν ορισμένοι, τι χαμόγελα ζωγραφίζονται από την αιωνιότητα για να παραστήσουν τους Γεροντάδες τους και κατ’ επέκταση τον εαυτό τους αγίους, "θειογνοφίτες", διορατικούς και δεν συμμαζευόμαστε;


Ξέρετε ότι πριν αρχίσει η επάνδρωση του Αγίου Ορους τα μέσα της δεκαετίας του 70 δυσκολευόσουν να βρεις μοναστήρι στο οποίο διάβαζαν τις Ακολουθίες ώστε να γίνονται κατανοητές;


Ή μήπως αγνοείτε όλη την εκκοσμίκευση που έχει κυριεύσει πλείστους όσους Αγιορείτες σήμερα και ως κοινόβια και ως κελλιά και ως μοναχούς;


Δυστυχώς! Οπως έχει πλειστάκις - και όχι από τυχαίους ανθρώπους - καταγγελθεί υπεύθυνα και επώνυμα, πολλοί Αγιορείτες δεν κάνουν τίποτε άλλο εκτός από το να καλλιεργούν δημόσιες σχέσεις! Ολη μέρα συναγελάζονται με πολιτικούς και εφοπλιστές και επιδιώκουν συστηματικά τη δημοσιότητα.


Εχουν καμιά σχέση αυτά με την Ορθοδοξία, το μοναχισμό και την άσκηση;


Τι νομίσατε; Οτι όλοι στο Αγιον Ορος είναι π. Παίσιοι;


ΓΝΩΣΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΑΣΤΟΡΙΑ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

_________


Αλλά πέραν αυτών θα μου επιτρέψετε να πιστεύω ότι γνωρίζω τον Σεβασμιότατο Κοζάνης πολύ καλύτερα από ότι τον γνωρίζετε οι περισσότεροι επειδή τον είχαμε εδώ στην Αστόρια για μεγάλο χρονικό διάστημα και γνωρίζω εκ του σύνεγγυς την κουφότητα και τη ματαιοδοξία που τον διακρίνουν.


Μια ζωή μερσεντές, κουρτίνες, καρπέτα, πολυέλαιους και σόου είναι.!


Θα ήμουν πολύ πιο προσεκτικός στις κρίσεις μου αν δεν γνώριζα το ποιόν του Σεβασμιότατου εκ του σύνεγγυς, αν είχα να κάνω με άλλο ιεράρχη που απλά εφάρμοσε την “οικονομία” για τη νηστεία - που και στο Ευαγγέλιο και στο “Γεροντικόν” αναφέρεται - απλά και μόνον για να δείξει την αγάπη του προς τον Πατριάρχη.


Θα πίστευα ευχαρίστως τον Αγιο Ναυπάκτου αν ενεργούσε ανάλογα επειδή είναι γνωστή η ασκητικότητα και η αυστηρή προσήλωσή του στη νηστεία, στη λιτότητα και στην άσκηση.


Θα πίστευα εξίσου την ειλικρίνεια ενός κληρικού όπως είναι λ.χ. ο π. Νικόδημος Αεράκης, ο π. Συμεών Κραγιόπουλος, ο π. Ησύχιος Πέππας, ο π. Ιωάννης Κωστώφ, κτλ. αλλά τον Αγιο Κοζάνης δεν το πιστεύω, όχι μόνον επειδή τον ξέρω καλά, αλλά και επειδή ούτε ο ίδιος δεν ένιωσε την ανάγκη να δικαιολογήσει την αβαρία του και πριν και μετά την κριτική που του ασκήθηκε.


ΜΕΓΑΛΟΣ ΟΙΣΤΡΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΑΤΕΛΑΒΕ ΑΙΦΝΗΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

___________


Επ’ ευκαιρία!


Τώρα θυμήθηκε να σεβαστεί τον Οικουμενικό Πατριάρχη ο κ. Παύλος;


Περίεργο!


Θα ξεχάσατε φαίνεται ότι όταν άλλοι ιεράρχες τον παρακάλεσαν πριν λίγα χρόνια να προσκαλέσει τον Παναγιότατο στην Μητρόπολή του - επειδή θα πήγαινε για ποιμαντορική επίσκεψη σε όμορες Μητροπόλεις - αρνήθηκε προσβλητικά με τη δικαιολογία ότι δεν είχε ανακαινισμένο επισκοπείο για να τον φιλοξενήσει.!!!


Ε βέβαια! Γι’ αυτό προσκαλούμε τον Παναγιότατο!


Οχι για να τιμήσουμε τον Πατριάρχη του Γένους μας και να ζητήσουμε την ευλογία του, ούτε για να του εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας για τη δοκιμασία που υφίσταται, αλλά για να του δείξουμε τις κουρτίνες και την ανακαίνιση α λα couleur localeτου επισκοπείου μας !


Λοιπόν.! Και λίγα έσυρα του Αγίου Κοζάνης!


ΑΝ ΕΚΑΝΕ "ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ" ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ;

__________


Αν όντως ο Σεβασμιότατος Κοζάνης έκανε την αβαρία για να δείξει τη χαρά του για την παρουσία του υψηλού επισκέπτη γιατί δεν έκανε αναφορά στο θέμα στην τράπεζα;


Γιατί δεν είπε τέλος πάντων: Παναγιότατε, Αγιοι Αδελφοί, Τίμιον πρεσβυτέριον, Λαέ του Θεού περιούσιε! Σήμερα είναι Τετάρτη, είναι μέρα νηστείας, αλλά η τοπική Εκκλησία μας υποδέχεται τον πρώτο τη τάξει επίσκοπό Της και για να εκφράσουμε τη χαρά μας θα κάνουμε σήμερα κατάλυση και θα νηστεύσουμε μια άλλη μέρα για τη σημερινή κατάλυση.


Ο π. ΣΥΜΕΩΝ ΚΡΑΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

________


Ο π. Συμεών Κραγιόπουλος λ.χ. όταν διοργάνωνε προσκυνηματικές εκδρομές, που ήταν αδύνατη η τήρηση της νηστείας, έλεγε στα πνευματικά του παιδιά να καταλύσουν μεν τις ημέρες της νηστείας, αλλά ύστερα όταν θα επέστρεφαν στη Θεσσαλονίκη να προσθέσουν όσες μέρες νηστείας κατέλυσαν κατά τη διάρκεια του προσκυνήματος.


Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι ο Σεβασμιότατος Κοζάνης σκέφτεται έτσι;


Απλά η εκκοσμίκευση έχει κάνει άγρια εισβολή στην Εκκλησία και λεηλατεί το ασκητικό φρόνημα κλήρου και λαού - ακόμη και των μοναχών - και εμείς προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα.


Αλλά δεν τέλειωσα. Θα μου επιτρέψετε να επανέλθω - συν Θεώ - για να δώσω το παράδειγμα ενός λαμπρού όντως ασκητικού ιεράρχη - του αείμνηστου Μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελετίου - όπως το έζησα κατά την επίσκεψή του στην Κύπρο πριν πολλές δεκαετίες.



ΕΥΓΕ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΕ ΦΙΛΟΜΗΛΙΟΥ κ. ΗΛΙΑ!


ΕΥΓΕ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΕ ΦΙΛΟΜΗΛΙΟΥ κ. ΗΛΙΑ!


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Ο αρχιερέας που είχε το εκκλησιαστικό φρόνημα και την ορθόδοξη συνείδηση να μην ασπαστεί το χέρι του Πάπα είναι ο Θεοφιλέστατος επίσκοπος Φιλομηλίου κ. Ηλίας.


Προηγήθηκε ο Σεβασμιότατος Γαλλίας, ως επικεφαλής της αντιπροσωπείας του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος κατά δεύτερη συνεχή χρονιά καταστενοχώρησε όλους τους πιστούς επειδή πήρε την "ευχή" του Πάπα - λές και έχει “ευχή” ο αιρεσιάρχης για να τη δίνει και σε άλλους.


Ο Θεοφιλέστατος Φιλομηλίου δεν δίστασε - απολύτως προς τιμή του - να σταθεί με αξιοπρέπεια ως ορθόδοξος ιεράρχης έναντι του Πάπα.


Ακόμη ένα ευχαριστώ Αγιε Φιλομηλίου εκ μέρους μας.


Δεν ξεχνούμε ότι εσείς πηδαλιουχήσατε την ολκάδα της Οσίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου όταν ξέσπασε η φουρτούνα και εμπνεύσατε όλους τους πιστούς με την ταπείνωση, τη σεμνότητα, τη διάκριση και την ευγένειά σας.


Τώρα μας κάνετε περήφανους την ώρα που άλλοι αρχιερείς μας εξευτελίζουν στα μάτια του Πάπα.


Τη βαθειά μας μετάνοια και ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλους μας για όλα.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΕΦΩΝΗΣΕ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ;


ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΕΩΡΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ


ΜΕΡΟΣ Ζ΄


Δικαιολογοῦνται τά ἀναθέματα πού ἐξεφώνησε ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς;



Της “Σύναξης” κληρικών και μοναχών για τον Οικουμενισμό

===========


Στήν ἐπιστολή του ὁ Πατριάρχης σημειώνει ὅτι οἱ καταδικαστέες ≪κινήσεις καί ἐκδηλώσεις…ἔλαβον προσφάτως ἀπαραδέκτους διαστάσεις≫ καί ἀναφέρεται στήν ἐκφώνηση ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς ≪”ἀναθεματισμῶν” κατά ἑτεροδόξων καί ἀλλοθρήσκων, ὡς καί πάντων τῶν μετεχόντων εἰς τήν λεγομένην Οἰκουμενικήν Κίνησιν≫. Κρίνουμε σκόπιμο νά ἐπισημάνουμε:


α) Δέν διευκρινίζεται στήν πατριαρχική ἐπιστολή ποῦ ἔγκειται το ≪ἀπαράδεκτο≫ ≪τῆς ἐκφωνήσεως…“ἀναθεματισμῶν”≫. Στό ὅτι ἐκφωνήθηκαν οἱ ἀναθεματισμοί ἤ ὡς προς τό περιεχόμενό τους;


Μά ἡ ἀνάγνωση τῶν ἀναθεματισμῶν δέν προβλέπεται στό πρός χρῆσιν λειτουργικό βιβλίο τοῦ Τριωδίου;


Τό ὅτι δέν ἀναγινώσκονται στούς περισσότερους Ναούς δέν σημαίνει ὅτι εἶναι λάθος ἡ ἐκφώνησή τους ἤ ὅτι δημιουργεῖται κίνδυνος πρόκλησης σχίσματος ἀπό τήν ἀνάγνωσή τους!


β) Πρός ἀποκατάσταση τῆς ἀληθείας καί γιά νά μή δημιουργοῦνται λανθασμένες ἐντυπώσεις σημειώνουμε ὅτι, ὅπως προκύπτει ἀπό τη μαγνητοσκόπηση, πού ἔχει ἀναρτηθῆ στό Διαδίκτυο, ὁ Μητροπολίτης Πειραιῶς δέν ἐκφώνησε ἀναθεματισμό ≪κατά πάντων τῶν μετεχόντων εἰς τήν λεγομένην Οἰκουμενικήν Κίνησιν≫, ὅπως ἐσφαλμένως ἀναφέρεται στήν πατριαρχική ἐπιστολή, ἀλλά μόνο ἐναντίον ὅσων κηρύττουν καί διδάσκουν τόν συγκρητιστικό Οἰκουμενισμό: ≪Τοῖς κηρύσσουσι καί διδάσκουσι τήν παναίρεσιν τοῦ διαχριστιανικοῦ καί διαθρησκειακοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀνάθεμα≫.


Νομίζουμε ὅτι εἶναι πρόδηλος ἡ διαφορά τῶν δύο φράσεων· ἀπορία μᾶς προκαλεῖ πῶς αὐτό διέλαθε τήν προσοχή τοῦ συντάκτου τῆς πατριαρχικῆς ἐπιστολῆς.


Ἐπί πλέον δέ, μήπως ὑπάρχει ἔστω καί ἕνας συνειδητός Ὀρθόδοξος πού νά μή καταδικάζει τόν ≪διαχριστιανικό καί διαθρησκειακό συγκρητιστικό Οἰκουμενισμό≫;


Γιατί λοιπόν τόση ταραχή ἀπό τήν ρητή καταδίκη του ἐν Ἐκκλησίᾳ; Πόθεν προκύπτει ὁ κίνδυνος σχίσματος ἤ ἀταξίας ἐν τῇ Ὀρθοδοξίᾳ, πού ἀναφέρεται στήν πατριαρχική ἐπιστολή; Μήπως σκιαμαχοῦμε;


γ) Στά ἀναγνωσθέντα ὑπό τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς ἀναθέματα προστέθηκαν καί ἀναφορές στον πάπα, στούς πρωτεργάτες τῆς Διαμαρτυρήσεως, στούς Μονοφυσίτες, στούς ὀπαδούς τῆς ≪Ἑταιρείας Σκοπιά≫, καί στούς Σιωνιστές καί Ἰσλαμιστές, πού δέν ἀναφέρονται στό ἐν χρήσει Τριώδιο.


Τέθηκε τό ἐρώτημα: μά ὅλοι αὐτοί ἐκ τῶν πραγμάτων εἶναι ἐκτός Ἐκκλησίας· τί νόημα λοιπόν ἔχει ἡ ἐκφώνηση ≪ἀναθέματος≫ ἐναντίον τους;


Θά πρέπει νά κατανοήσουμε ὅτι ἡ σκοπιμότητα ἐκφωνήσεως τῶν ἀναθεμάτων στήν ἐκκλησιαστική μας παράδοση ἔχει πρώτιστα ποιμαντική διάσταση. Ἡ ἐκκλησία μέ τά ≪ἀναθέματα≫ τῶν Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων κεντᾶ τήν εὐαισθησία τῶν πλανεμένων ἀδελφῶν καί κρούει τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου στά μέλη της ἐπισημαίνοντας τήν ἀλλοίωση και διαστροφή τῆς Ἀληθείας.


Γι᾽ αὐτό ἀκόμα καί στήν Ζ´ Οἰκουμενική Σύνοδο ἐπαναλαμβάνονται οἱ καταδίκες τῶν αἱρετικῶν Ἀρείου, Μακεδονίου, Νεστορίου, Διοσκόρου, Εὐτυχοῦς, κ.ἄ. αἱρεσιαρχῶν καί τῶν ὀπαδῶν τους, πού ἦσαν ἤδη ἀπό αἰῶνες ἐκτός Ἐκκλησίας.


Τότε, γιατί ἡ Ἐκκλησία ἐπαναλαμβάνει τούς ἀναθεματισμούς; Διότι πάντα ὑπάρχει ὁ κίνδυνος οἱ αἱρετικές ἀπόψεις τους νά διαχυθοῦν στό σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καί νά δηλητηριάσουν τά μέλη Του. Ἡ Ἐκκλησία ἐκφωνώντας τά ἀναθέματα φωνάζει στεντορείᾳ τῇ φωνῇ: ≪Λαέ τοῦ Θεοῦ πρόσεχε· ὑπάρχει κίνδυνος γιά τή σωτηρία· ὑπάρχει ἀλλοίωση τῆς Ἀλήθειας τοῦ Εὐαγγελίου· δέν μπορεῖς νά εἶσαι μέλος τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας καί ταυτόχρονα νά πιστεύεις πλάνες καί ἀνακρίβειες· δέν εἶναι ἡ Ἀλήθεια ἴδια μέ τήν πλάνη καί τήν αἵρεση≫.


δ) Ἰδιαίτερη ἀναφορά πρέπει να γίνει στά ἀναγνωσθέντα ≪ἀναθέματα≫ κατά τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ καί τοῦ Ἰσλάμ. Ὡς γνωστόν, πρόκειται για ἐντελῶς ἄλλες θρησκεῖες, οἱ ὁποῖες οὐδεμία σχέση ἔχουν μέ τό Εὐαγγέλιο καί σέ τελική ἀνάλυση, θά μποροῦσε κάποιος νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι οὐδεμία περίπτωση συγχύσεως ἤ ἀλλοιώσεως τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως μπορεῖ νά ὑπάρξει ἀπό τή δράση τους.


Ποιά λοιπόν ἡ ποιμαντική ἀνάγκη ἐκφωνήσεως ἀναθεματισμῶν; Παλαιότερα αὐτά ἦταν τά δεδομένα· σήμερα ὅμως τά πράγματα εἶναι πολύ διαφορετικά: ὅποιος μελετᾶ μέ προσοχή τό κίνημα τῆς Νέας Ἐποχῆς καί τή γέννηση καί ἀνάπτυξη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀντιλαμβάνεται τήν ἀναγκαιότητα αὐτῶν τῶν ἀναθεματισμῶν: Ὁ Γάλλος ἰσλαμολόγος καί μυστικιστής Louis Massignon (1883–1962), διατύπωσε τή θεωρία τῶν ≪ἀβρααμικῶν θρησκειῶν≫, ἡ ὁποία πρεσβεύει ὅτι ὁ Χριστιανισμός, ὁ Ἰουδαϊσμός καί το Ἰσλάμ λατρεύουμε τόν ἴδιο ἕνα Θεό καί ἀνήκουμε στήν ἴδια οἰκογένεια τῶν μονοθεϊστικῶν ἀβρααμικῶν θρησκειῶν, εἴμαστε περίπου ἀδέλφια ἐν τῇ μιᾷ πίστει τοῦ Ἀβραάμ.


Παρόμοιες ἀντιλήψεις ἔχουν διατυπωθῆ στή Διακήρυξη ≪Nostrae Aetate≫ (§ 3–4) τῆς Β´ Βατικανῆς Συνόδου. Οἱ ἀντιλήψεις αὐτές ἔχουν βρῆ εὐήκοον οὖς στήν προτεσταντική Δύση καί δειλά–δειλά σερβίρονται ἀπό ὀρθοδόξους ταγούς καί ἀκαδημαϊκούς θεολόγους στήν Ἀνατολή.


Δέν φτάσαμε βέβαια ἀκόμα στον Ὀρθόδοξο χῶρο νά ὁμιλοῦμε περί CRISLAM (Cristus καί ISLAM), καί να θέτουμε στόν ἄμβωνα ἤ στήν Ἁγ. Τράπεζα δίπλα–δίπλα Εὐαγγέλιο και Κοράνιο, διδάσκοντας καί ἀπό τά δύο, ὅπως γίνεται σέ προτεσταντικές ἐκκλησίες τῶν ΗΠΑ, ἀλλά δυστυχῶς πρός τά ἐκεῖ ὁδεύουμε, ἀφοῦ Ὀρθόδοξοι Ἀρχιερεῖς ὁμιλοῦν ὅλο καί πιό συχνά καί πιό ἔντονα περί ≪Ἱεροῦ Κορανίου≫ καί δέν διστάζουν νά τό δίνουν ὡς δῶρο.


Ἐπίσης, τή διδασκαλία περί τῆς ἐκ τοῦ Ἀβραάμ πατρότητος Χριστιανῶν καί Ἰουδαίων τήν ἀκούσαμε καί ἀπό τά χείλη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου στή Συναγωγή ParkEast τῆς Ν. Ὑόρκης. Μήπως θέλουν νά προετοιμάσουν τόν Ὀρθόδοξο λαό νά δεχθεῖ τά περί ἀβρααμικῆς θρησκευτικῆς οἰκογενείας καί ἑνότητος τῶν θρησκειῶν της; Ὁ διαθρησκειακός συγκρητιστικός Οἰκουμενισμός προχωρεῖ.


Μπροστά σέ αὐτή τή νεοεποχίτικη ἀλλοίωση, διαστροφή καί καταστροφή τοῦ εὐαγ γελικοῦ κηρύγματος, μπροστά σέ αὐτή τήν πραγματική βλασφημία τῆς Ἁγίας Τριάδος, πού δόλια προσφέρεται στό λαό μας, βρέθηκε –ἐπιτέλους– ἕνας Μητροπολίτης μέ αὐξημένη ποιμαντική εὐθύνη καί μέ τόν προκλητικό για τόν ἐφησυχασμό τῶν ὑπνούντων τρόπο νά βροντοφωνάξει ἐν μέσῃ ᾽Εκκλησίᾳ ≪ἀνάθεμα≫, μήπως καί ξυπνήσουμε ἀπό τό βαρύ λήθαργο πού πασχίζουν νά μᾶς προκαλέσουν!


Πιθανόν ὁρισμένοι νά ξαφνιάστηκαν ἤ ἄλλοι νά στενοχωρήθηκαν πού κάποιοι στέκονται ἐμπόδιο στίς μεθοδεύσεις τους. Γι᾽ αὐτό ταμπουρώθηκαν πίσω ἀπό τήν τυπική ἀλλοίωση τοῦ γράμματος τοῦ ≪Συνοδικοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας≫. Αὐτή ὅμως ἡ δῆθεν παράτυπη προσθήκη στό ≪Συνοδικό τῆς Ὀρθοδοξίας≫, διέσωσε ἀ διαμφισβήτητα τό πνεῦμα του. Ἄς σκεφτοῦμε: ἄν αὐτό γινόταν σέ ὅλες τίς Μητροπόλεις, θά μποροῦσαν νά βροῦν ἔδαφος στό λαό μας οἱ βλασφημίες περί ἀβρααμικῶν θρησκειῶν;


Ἀναφερόμαστε σέ δῆθεν παράτυπη προσθήκη, διότι στόν ἀρχικό πυρήνα τοῦ ≪Συνοδικοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας≫, πού συνετάγη τό 843, ἡ Ἐκκλησία προσέθεσε καί νέες καταδίκες νεωτέρων πλανῶν καί αἱρέσεων τοῦ 14ου αἰ. γιά λόγους ποιμαντικῆς φροντίδας, γιά νά προφυλάξει τους πιστούς ἀπό τίς νέες πλάνες καί για νά μή μένουν οἱ πιστοί ἀνενημέρωτοι. Τό ἴδιο ἔγινε καί στόν Πειραιᾶ.



ΠΗΓΗ:


Θρησκευτικά,


Ορθόδοξος Τύπος