Wednesday, January 31, 2018

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ π. ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ π. ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αρχίζουμε, από σήμερα, την δημοσίευση σε συνέχειες, του εξαιρετικού, από κάθε άποψη, άρθρου του διακεκριμένου αντιοικουμενιστή κληρικού π. Άγγελου Αγγελακόπουλου, που επιγράφεται “Συμβολή στο θέμα της διακοπής μνημοσύνου”.

Πρόκειται για απολύτως κατοχυρωμένη πραγματεία, η οποία οριοθετεί ορθοδόξως το αναφαίρετο δικαίωμα των πιστών να διακόποτουν το λειτουργικό μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη όταν κηρύσσει επ’ εκκλησίαις γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση.

Ο π. Άγγελος στηρίζεται στους Αγίους Πατέρες, στους Ιερούς Κανόνες και στην εκκλησιαστική Ιστορία και αποδεικνύει ότι, α.) εφόσον συντρέχουν οι κανονικές προυποθέσεις και β.) εφόσον υπάρχει εχέγγυο ότι δεν θα εκτραπεί σε σχίσμα, η Αποτείχιση αποτειλεί αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα των πιστών.

Παράλληλα ο καλός κληρικός εξηγεί -με εξαιρετικά ισχυρά επιχειρήματα και πολύ πειστικό τρόπο- για ποιο λόγο δεν αποτειχίστηκε ο ίδιος από τον οικείο του ιεράρχη Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Χαιρετίζουμε, με μεγάλο ενθουσιασμό, την πραγματεία του π. Άγγελου, τον συγχαίρουμε υικά και θερμά για το σπουδαίο έργο που επιτέλεσε και τον παρακαλούμε να έχει ανύστακτο βλέμμα στις εξελίξεις που αφορούν την Αποτείχιση, να συνεχίσει να τις ερμηνεύει ορθοδόξως και να κατηχεί κατά Θεόν τον λαό του Θεού.

Η πραγματεία του π. Άγγελου έγινε δεκτή με πολλή χαρά από όλα τα αντιοικουμενιστικά ιστολόγια. Θλιβερή εξαίρεση απετέλεσαν ΜΟΝΟΝ δύο σχισματικά ιστολόγια (“Ομολογία” και “Πατερική Παράδοση”). Αρνητικός απέναντι στη μνημειώδη εργασία του π. Άγγελου για την Αποτείχιση είναι και ο γνωστός και μη εξαιρετέος σχισματικός κ. Αδαμάντιος Τσακίρογλου που ζει με την ψευδαίσθηση -ο δυστυχής- ότι είναι αποτειχισμένος και όχι σχισματικός.

Όλα τα άλλα ιστολόγια και οι σχολιαστές των αναρτήσεων εξέφρασαν την εκτίμησή τους για το εξαίρετο επίπεδο της πραγματείας του π. Άγγελου.

Είναι, από πολλές απόψεις, σημαντική η εργασία του π. Άγγελου, ο οποίος κινείται στη γραμμή του Γέροντος Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου και του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, αλλά και του Αγίου Παισίου του Αγιορείτη και μιλά για την Αποτείχιση μέσα στο κλίμα της κανονικής παράδοσης που μας κατέλιπαν κορυφαίες φυσιογνωμίες της Εκκλησίας μας.

ΕΙΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΣ, ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΟΤΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ;



ΕΙΣΤΕ ΒΕΒΑΙΟΣ, ΣΕΒ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΟΤΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στη “Ρομφαία”:

«Το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης είναι γεγονός ότι συνετάραξε όλους τους χώρους διότι κανείς δεν περίμενε ότι θα υπήρχε αυτή η ανταπόκριση από μέρους του λαού, η αυθόρμητη, η πατριωτική, σε γενικές γραμμές, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων που ηγήθηκαν και κάποιων μικροεπεισοδίων», είπε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κορίνθου, Διονύσιος, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του realfm 97,8 και τον Νίκο Στραβελάκη.

«Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, ο λαός έδειξε ότι ήθελε την παρουσία της Εκκλησίας και την ευλογία», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε ο Μητροπολίτης Κορίνθου, ο Αρχιεπίσκοπος άκουσε τη φωνή του λαού και τροποποίησε εν μέρει την άποψή του.

«Άκουσε τη φωνή διότι δεν είναι μικρό πράγμα ο λαός να σου λέει “εσύ μέχρι στιγμής έδωσε αγώνες, έχυσες αίμα, αγωνίστηκες για να υπάρχει ελεύθερο αυτό το μέρος, αγωνίζεσαι ακόμη να μην πάρει το μόρφωμα αυτό το εκκλησιαστικό των Σκοπίων την ονομασία Μακεδονική Εκκλησία”», είπε ο Σεβασμιότατος.”

Υπάρχουν δύο εκδοχές για τη δήλωση του Σεβ. Κορίνθου:

1.) Η πρώτη είναι ότι ζει στον κόσμο του, που είναι εντελώς άσχετος με την πραγματικότητα. Αγνοεί πλήρως τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του Αρχιεπισκόπου και αποδίδει στον Μακαριώτατο προθέσεις και εκτιμήσεις ανεξάρτητες από τις προθέσεις και τις επιδιώξεις του. 

2.) Η δεύτερη εκδοχή είναι ότι ο Σεβασμιώτατος κ. Διονύσιος γνωρίζει πολύ καλά τι συμβαίνει, αλλά εντελώς συνειδητά επέλεξε να καλύψει τον Αρχιεπίσκοπο για να συνεχίσει ανενόχλητος να υποσκάπτει τους αγώνες του έθνους για την Μακεδονία μας.

Ποια είναι η αλήθεια των πραγμάτων για την προσχηματική αλλαγή στάσης του Αρχιεπισκόπου;

Αυτή που ο Σεβ. Κορίνθου επισημαίνει, στη δήλωσή του, ότι δηλαδή κανείς ιθύνων δεν ανέμενε τόση κοσμοσυρροή και τόσο πάθος για τη Μακεδονία μας στο Συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Οπότε την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενος ο Μακαριώτατος έβαλε νερό στο κρασί του, όχι επειδή άλλαξε απόψεις, αλλά για να ρίξει στάκτη στα μάτια του κόσμου και για να σταταματήσει να είναι ο στόχος, επειδή καταπρόδωσε τους αγώνες της Εκκλησίας για τη Μακεδονία μας.

Ελπίζω ότι το εθνικό Συλλαλητήριο την Κυριακή στην Αθήνα θα έχει τόσο μεγάλη επιτυχία ώστε θα εξαναγκάσει να αλλάξουν ρότα τους εθνομειοδότες Τσίπρα και Κοτζιά και τον παράσπονδο Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο από την εργώδη προσπάθεια που καταβάλλουν για να ξεπουλήσουν τη Μακεδονία μας.

Το ευχάριστο -πάντως- είναι ότι ασχέτως των κινήτρων της δήλωσης του Σεβ. Κορινθίας το σημαντικό είναι ότι και ο ίδιος και οι ιερείς του και το ποίμνιό του θα συμμετάσχουν μαζικά και δυναμικά στο Συλλαλητήριο.

ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ



ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΚΥΠΡΟ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Του κ. Ανδρέα Κυριακού, Θεολόγου
=====

Στο σημερινό «Φιλελεύθερο» της Λευκωσίας διαβάζουμε: «Η εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου, στο κατεχόμενο χωρίο Αργάκι Μορφου μετατράπηκε, με άδεια των κατοχικών αρχών, σε σχολή χορού!!! Στις 14 τρέχοντος οι πρόσφυγες κάτοικοι, αφού πήραν άδεια από τις κατοχικές αρχές, πήγαν να λειτουργήσουν την εκκλησία, προεξάρχοντος του μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεόφυτου. Την βρήκαν, όμως, σε κακά χάλια και με μια μεγάλη ρωγμή στο Ιερό, σημάδι πως άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατάρρευσή της. Οι πρόσφυγες του Αργακίου ζήτησαν από τους Τούρκους να την επιδιορθώσουν με δικά τους έξοδα κι ακόμη αναμένουν απάντηση…». 

Μια από τις χαίνουσες πληγές της κατεχόμενης από τους Τούρκους περιοχής της Κύπρου, είναι και οι εκατοντάδες εκκλησίες, που έμειναν έρμαιο στα χέρια των Τούρκων κατακτητών,που ανήκουν στους  … ανεκτικούς σουνίτες Μωαμεθανούς. Ο αριθμός των κατεχομένων εκκλησιών ξεπερνά τις 714 -κατά τον ερευνητή του θέματος κ. Αντώνιο Κουφέτα, πρόσφυγα από το κατεχόμενο Φλαμούδι Αμμοχώστου-. Το κυπριακό κράτος δεν έκανε τον κόπο να παρουσιάσει, άχρι του νυν, ένα ολοκληρωμένο επίσημο κατάλογο των εκκλησιών αυτών, ενώ έχουν περάσει τόσες δεκαετίες και ορισμένες απ’ αυτές έχουν ήδη ισοπεδωθεί από τους κατακτητές. Αυτό που ΔΕΝ έκαναν αυτοί που έπρεπε, το έκανε με πολύ κέφι, κόπο, σύστημα και επιστημοσύνη ο αξιέπαινος και ακούραστος κ. Κουφέτας. 

Η τύχη των εκκλησιών αυτών είναι γνωστή: ορισμένες μετατράπηκαν σε τζαμιά, κατά την οθωμανική και νεο-οθωμανική πρακτική. Άλλες έγιναν μάντρες για τα πρόβατα και άλλες αποθήκες σανού. Η εκκλησία του χωριού Νικήτας Μόρφου μετατράπηκε σε …νεκροτομείο! Η εκκλησία του Απ. Λουκά της Λευκωσίας έγινε αθλητικό σωματείο! Η εκκλησία του Αρχαγγέλου Μιχαήλ Κερύνειας μετατράπηκε σε μουσείο εικόνων (που μαζεύτηκαν από άλλες λεηλατημένες εκκλησίες), όπως και το καθολικό της Μονής Απ. Βαρνάβα. 

Οι εκκλησίες που παρέμειναν ως χώροι λατρείας μετρούνται στα δάκτυλα (Άγ. Μάμας Μόρφου, Απ. Ανδρέας Καρπασίας, μερικές εκκλησίες στους τόπους όπου υπάρχουν ακόμη λίγοι εγκλωβισμένοι, όπως στην Αγία Τριάδα και στο Ριζοκάρπασο). 

Αυτή είναι η θλιβερή κατάσταση, χωρίς φτιασίδια, σκοπιμότητες και ωραιοποιήσεις. Να σε τι ωφέλησαν οι διαθρησκευτικοί διάλογοι και οι συχνές-πυκνές συναντήσεις με τους ιμάμηδες, χοτζάδες, μουφτήδες, μουλλάδες κ.ο.κ. Σε μια … έκρηξη διαλλακτικότητας ο Μουφτής των Τούρκων της Κύπρου έκανε τη …  γενναιόδωρη πρόταση να επιδιορθώνεται μια εκκλησία το χρόνο!!! 

Θυμάμαι το θορυβώδες εκείνο διαθρησκευτικό συνέδριο της Λευκωσίας στα 2008, για το οποίο η Εκκλησία της Κύπρου ξόδεψε, συν τοις άλλοις, τόσα χρήματα! Τα αποτελέσματά του είναι γνωστά, όπως και των υπόλοιπων συνεδρίων, στα οποία σπεύδουν οι ημέτεροι με βία, μήπως και μείνουν έξω του νύμφωνος. Η αναντίλεκτή τους αποτελεσματικότητα αποδεικνύεται και από όσα περιγράψαμε, σε αδρές γραμμές, ανωτέρω.

Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΘ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ



Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΘ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η εμπεριστατωμένη επιστολή των οκτώ εκπαιδευτικών προς τον κ. Γαβρόγλου για την αργία των Τριών Ιεραρχών, που δημοσιεύουμε στη συνέχεια, αποδεικνύει τον ζήλο των καλών αυτών εκπαιδευτικών και την έγνοια τους να διατηρηθεί αλώβητος ο Ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Παιδείας μας.

Παράλληλα, όμως, δείχνει το μεγάλο κενό που έχει αφήσει η τακτική του κατεξοχήν αρμόδιου να μιλά γι’ αυτά τα θέματα, ήτοι της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ).

Δυστυχώς -και για ανεξήγητους στον υπογράφοντα το σχόλιο λόγους- το νέο υπό τον Καθηγητή κ. Ηρακλή Ρεράκη Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΘ, δείχνει μια ακατανόητη δουλικότητα στο εκκλησιαστικό και πολιτικό κατεστημένο ή περιορίζεται στο ρόλο του κομπάρσου σε πολλά θέματα, ενώ η σιωπή της για θέματα που αφορούν τον Οικουμενισμό είναι εκκωφαντική.

Το γεγονός ότι οι θαρραλέοι εκπαιδευτικοί τόλμησαν να στείλουν την πιο κάτω επιστολή στον κ. Γαβρόγλου αποδεικνύει ότι η ΠΕΘ ολιγώρησε να πράξει το καθήκον της.

Ποιος πιο αρμόδιος από την ΠΕΘ να μιλά για τη εορτή των Τριών Ιεραρχών;

Ποιος πιο αρμόδιος από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων να μιλά για τον Οικουμενισμό, την Σύνοδο της Κρήτης, το Σχίσμα και την Αποτείχιση;

Επομένως γιατί ολιγωρεί η ΠΕΘ να πράξει το καθήκον της;

*****

Ιδού η επιστολή των 8 εκπαιδευτικών, που διαβάσαμε στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”:


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
=====

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ  Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αίσθημα σεβασμού στο θεσμικό σας ρόλο και ειλικρινούς εκτίμησης στην άοκνη εργατικότητά σας, κρίνουμε όχι μόνο απαραίτητη αλλά και επιβεβλημένη την κατάθεση των θέσεών μας αναφορικά με τα θέματα της σχολικής ζωής.

Πρωτίστως, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι από την Πέμπτη 25/1/2018 που έφτασε το νέο ΦΕΚ  Aριθμ.απ.10645/ΓΔ4 τ.Β’ 120/23.01.2018 (αναφορικά με τη φοίτηση και τα θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, εντύπωση προκλήθηκε από την αλλαγή του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών φέτος. Εκτός από την αναμενόμενη σύγχυση που έφερε η αναπόδραστη και άμεση εφαρμογή του νέου νόμου στην καθημερινότητά μας, παρατηρούμε ότι κατ’ ουσίαν, η αργία, με τον τρόπο που πρέπει να εφαρμοστεί, υποβαθμίζει το εννοιολογικό περιεχόμενο της γιορτής.

Πιο αναλυτικά, η γιορτή των Τριών Ιεραρχών έχει καθιερωθεί ως επίσημη σχολική εορτή των ελληνικών γραμμάτων από το 1842 εκφράζοντας την από αιώνων παράδοση του γένους μας να τιμά την αγιοσύνη των Τριών Πατέρων της Εκκλησίας, το ανεπανάληπτο συγγραφικό τους έργο, την ιεραποστολική τους δράση, την ευρυμάθειά τους και την οικουμενικότητα που πηγάζει από τη ζωή τους∙ αφού πέτυχαν τον συγκερασμό της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της φιλοσοφίας με τη χριστιανική πίστη.

Τα στοιχεία αυτά προβάλλονται στο σχολικό εορτασμό 175 χρόνια τώρα, υπογραμμίζονται στο φετινό μήνυμά σας για τη γιορτή και αποτελούν οδοδείκτη για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που έχουν την ευκαιρία να εκκλησιαστούν και να προσευχηθούν υπέρ υγείας και φωτίσεως όλων όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας (και φυσικά των αλλοδαπών και των αλλόδοξων μαθητών). Ιδιαιτέρως στα επαρχιακά σχολεία της ελληνικής επικράτειας είναι μια ευλογημένη αφορμή συνεορτασμού των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Έτσι αξίζει να αναστοχαστούμε, ώστε να μην χαθεί το νόημα της γιορτής∙ και η συνήθεια της ετήσιας επανάληψης είναι γι΄αυτό το λόγο αναγκαία, όπως ήδη αναφέρατε στο μήνυμά σας κύριε Υπουργέ. Με το ίδιο πνεύμα οι μαθητές μας ετοιμάζουν σχετικές εργασίες και τις παρουσιάζουν με τη βοήθεια των καθηγητών τους στο σχολικό χώρο προκειμένου να μάθουν περισσότερα από το αστείρευτο έργο των Τριών Φωστήρων της οικουμένης. Και σε τέτοιες εκδηλώσεις το πραγματικό ενδιαφέρον των παιδιών δεν πρέπει να μετριέται με το αν θα πάρουν ή όχι απουσίες…

Ποια ωφέλεια, λοιπόν, φέρνει αυτή η αλλαγή; Ειλικρινά δεν μπορούμε να βρούμε καμία παιδαγωγική ανάγκη που να υπαγορεύει αυτή την… αργία. Το αντίθετο μάλιστα. Η ξαφνική αλλαγή της γιορτής ως ημέρα αργίας και η επιλογή για εορτασμό της προηγούμενης ημέρας αλλοιώνει το χαρακτήρα της εορτής και τολμούμε να πούμε θα αποτελεί ατόπημα για τη σχολική κοινότητα στο σύνολό της αν ισχύσει. Ας σκεφτείτε και μόνο ότι θα αναγκαζόμαστε να γιορτάζουμε εκτός σχολείου μια γιορτή που είναι χαρά σχολική, θα μετατρέψει εμάς τους εκπαιδευτικούς σε δέκτες αρνητικών σχολίων και εκφραστές πολιτικών αντιπαραθέσεων -και εν τέλει θα αφήνει πικρία σε γονείς και μαθητές  καθώς η ανάδειξη στο σχολικό χώρο αυτών των λαμπρών προτύπων δε θα  γίνεται με επίκαιρο χαρακτήρα! Σκεφτείτε δηλαδή να γιορτάζαμε τη 17η Νοέμβρη στις 16 του μήνα για ένα δίωρο και στις 17 να είχαμε αργία!  

Επειδή, λοιπόν, θεωρούμε ότι δεν είναι λογικό να εορτάζουμε τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών στις 29 του μήνα! και να απέχουμε από το μάθημα ανήμερα της γιορτής τους παρακαλούμε να αναθεωρηθεί η συγκεκριμένη απόφαση∙ θεωρούμε ότι πρέπει να ισχύσει η 30η του Ιανουαρίου ως σχολική εορτή, τόσο για την Πρωτοβάθμια όσο και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με τον Σύλλογο των εκπαιδευτικών ως αρμόδιο να αποφασίζει κάθε φορά τον τρόπο του εορτασμού.

Κύριε Υπουργέ, θεωρώντας το λειτούργημα του εκπαιδευτικού κύριο μέλημά μας και έχοντας ως διαπιστευτήριά μας την αγάπη των μαθητών μας και τη αμέριστη στήριξη των γονιών τους παρακαλούμε την εκ μέρους σας αναπροσαρμογή του νομικού πλαισίου. Ενεργήστε με το επιτελείο των συνεργατών σας με ευαισθησία και περίσκεψη στα λεπτά ζητήματα που αφορούν στην ελληνική συνείδηση και στην ελληνορθόδοξη πίστη μας. Γιατί εμπεριέχουν τα εχέγγυα της ενσυναίσθησης του λαού μας για κάθε διαφορετικό πολιτισμό, δίχως μισαλλοδοξία, όπως ακριβώς πρεσβεύουν εδώ και αιώνες οι Τρεις Ιεράρχες.

Είμαστε με χαρά στη διάθεσή σας για συζήτηση κάθε θέματος που άπτεται της σχολικής ζωής.

Καλή δύναμη στο επίπονο έργο σας.  Καλή και φωτισμένη από τους Τρεις Ιεράρχες ημέρα!

Οι εκπαιδευτικοί…
Γκούρλη  Κωνσταντία  ΠΕ02
Τζιμώκας  Δημήτρης  ΠΕ 02
Μπεχλιβάνου  Μαρία  ΠΕ 02
Δροσούνη  Παναγιώτα  ΠΕ 10
Κουλούρη  Ναυσικά  ΠΕ 03
Καλδέρης  Δημήτρης  ΠΕ02
Τουρλιανίδης  Νίκος  ΠΕ 01
Μηνές  Ταξιάρχης  ΠΕ 17


ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ Α΄



ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ

Α΄


Του Πρωτοπρ. Άγγελου Αγγελακόπουλου
=====

Τό πιό φλέγον, καυτό καί ἐπίκαιρο θέμα, πού ἀπασχολεῖ τήν ἐκκλησιαστική ἐπικαιρότητα τόν τελευταῖο καιρό, καί ἰδίως μετά τήν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης (Ἰούνιος 2016), εἶναι αὐτό τῆς ἐκκλησιαστικῆς, ἱεροκανονικῆς καί ἁγιοπατερικῆς ὁδοῦ τῆς διακοπῆς τῆς μνημονεύσεως τῶν ὀνομάτων τῶν Οἰκουμενιστῶν Πατριαρχῶν, Ἀρχιεπισκόπων, Μητροπολιτῶν καί Ἐπισκόπων  στίς ἱερές ἀκολουθίες καί στήν Θεία Λειτουργία. Γύρω ἀπ’αὐτό θά θέλαμε νά σημειώσουμε τά ἑξῆς:

Α) Ἡ διακοπή τῆς μνημονεύσεως τῶν ὀνομάτων τῶν Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων ὀφείλει νά ἐφαρμόζεται σύμφωνα μέ τήν ὀρθοδόξως ἑρμηνευόμενη Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὀρθῶς ἑρμηνευόμενη πράξη τῶν Ἁγίων Πατέρων, τόν ὀρθῶς ἑρμηνευόμενο 31ο Ἀποστολικό Ἱερό Κανόνα καί τόν 15ο Ἱερό Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας (ΑΒ΄) Συνόδου.

Θά ρωτοῦσε κανείς˙ γιατί σέ ἕνα τόσο σοβαρό θέμα δέν ἐκδόθηκαν ἰδιαίτεροι Κανόνες, παρά μόνο οἱ ἀνωτέρω δύο; Ἡ ἀπάντηση εἶναι πολύ ἁπλή. Δέν χρειαζόταν κάτι τέτοιο, διότι ἀπό τα πρῶτα χριστιανικά χρόνια, ἡ διακοπή κάθε πνευματικῆς σχέσεως μέ οἱονδήποτε κήρυσσε αἵρεση ἦταν δεδομένη. Ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, αὐτός ὁ μεγάλος πρόμαχος της Ὀρθοδοξίας, σ’ ἕνα θαυμάσιο χωρίο του ἀναφέρει σχετικά: «Ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ σύνοδοι, καί πᾶσαι αἱ θεῖαι γραφαί, φεύγειν τούς ἑτερόφρονας παραινοῦσιν καί τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι». Αὐτό εἶναι τό γενικό φρόνημα τῆς Ἐκκλησίας μας, καί γι’αὐτό δέν ἀσχολήθηκαν εἰδικότερα οἱ ἱεροί Κανόνες. 

(Συνεχίζεται) 

ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ: ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΟΣΟΙ ΖΟΥΝ ΜΕ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ



ΜΟΣΧΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ: ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΟΣΟΙ ΖΟΥΝ ΜΕ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Του ιστολογίου katanixis.gr
=====

Οι “πυρηνικές δοκιμές” κατά των δογμάτων συνεχίζονται στη Ρωσία. Στην ανάρτησή μας, ΚΑΤΑΝΥΞΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ, Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ, κυκλοφόρησε Οικουμενιστικό “Σύμβολο της Πίστεως”
γράφαμε τον Απρίλιο του 2017: “Στην κορυφή της Ρωσική εκκλησιαστικής ηγεσίας βρίσκεται ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων. Είναι ο δεύτερος τη τάξει, ο “Κίσαβος” της Θεολογίας, το αντίπαλον δέος της Μόσχας, απέναντι στον πρεσβύτη μητροπολίτη Περγάμου του Φαναρίου, ο πανεπιστημιακός δάσκαλος, η “κρηπίς” της Ρωσικής Εκκλησιαστικής διπλωματίας, ο αεικίνητος, ο ακούραστος, ο ακαταπόνητος, ο πολυγραφότατος, ο δραστήριος, ο οξυδερκής, ο οραματιστής.

Το βιογραφικό του είναι μοναδικό. Στο παρασκήνιο των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών, είναι γνωστό ότι ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ, κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Είναι νέος, προικισμένος και πανίσχυρος. Ασκεί επιρροή όχι μόνον σε διοικητικό επίπεδο, εντός της Ορθοδόξου Εκκλησίας ή σε Διαχριστιανικό ή Διαθρησκειακό επίπεδο, αλλά κυρίως εμπνέει τον πιστό λαό της Ρωσίας που στο πρόσωπό του βλέπει μια προικισμένη ηγετική φυσιογνωμία.

Η πληροφορία που λάβαμε από φίλο και αναγνώστη του Ιστολογίου μας, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι τραγική: “Ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, σε πρόσφατη έκδοση ερμηνείας της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, που τυπώθηκε και διανεμήθηκε σε 110.000 αντίτυπα, τόλμησε να ξαναγράψει το Σύμβολο της Πίστεως”. Όπως φαίνεται στα αποκλειστικά φωτογραφικά ντοκουμέντα που παραθέτουμε, ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, βρήκε την ευκαιρία, δήθεν ερμηνεύοντας το “Πιστεύω” τελικά να γράψει ένα νέο “Οικουμενιστικό Σύμβολο της Πίστεως” σκανδαλίζοντας χιλιάδες πιστών.”

Αν η προσθήκη του filioque, έσχισε την Εκκλησία του Χριστού, γέννησε την αίρεση του Παπισμού και οδήγησε και οδηγεί εκατομμύρια ανθρώπων στην απώλεια της αίρεσης, ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ, εισάγει τον Οικουμενισμό παραφθείροντας το ένατο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως “Εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν”.

Τώρα κυκλοφόρησε τη μονογραφία του «Κατήχηση. Σύντομος οδηγός της Ορθοδόξου πίστεως». Διαβάστηκε και ο χαιρετισμός του πατριάρχη Μόσχας που απογοητεύει διπλά τον πιστό λαό του Θεού. Αν εμφορείται από το οικουμενιστικό πνεύμα, ο μητροπολίτης Ιλαρίων ποια κατήχηση εννοεί άραγε; 

Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ



Η ΚΥΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ
=====

Όσον αφορά στον Δημητριάδος, ο Σεβασμιώτατος είναι πασιφιστής με ενεργό συμμετοχή στις εκδηλώσεις για το ολοκαύτωμα των Εβραίων στο Άουσβιτς και δεν έχει καμμία ανάμειξη με την εθνικιστική παράκρουση των αγοραίων συλλαλητηρίων της Ελλάδος. Κοιτάξτε μόνο κατά Άουσβιτς μεριά. 

Την προσεχή Κυριακή, ημέρα του συλλαλητηρίου της Αθήνας, ο Σεβασμιώτατος φιλοξενεί, είναι ο οικοδεσπότης των εορτασμών για το ολοκαύτωμα στον Βόλο. Ο γκέστ στάρ των εορτασμών είναι ο Σιατίστης Παύλος, ο οποίος ως γνωστόν δεν θα πάει στο συλλαλητήριο της Αθήνας για νά μήν το καπελλώσει. Ο δημοσιογράφος της Μητροπόλεως Δημητριάδος κ. Βαρελής καλεί τους πιστούς να παρεβρεθούν στους εορτασμούς, όμως κατάπιε την γλώσσα του για το συλλαλητήριο της Αθήνας. Επειδή δεν είμαι σε θέση να παρακολουθώ όλη την δημοσιότητα παρακαλώ αν κάνω λάθος και αδικώ τα πράγματα, αν δηλαδή η Μητρόπολη έβγαλε κάποια σχετική ανακοίνωση ή κάποια γλώσσα κάτι είπε και διαφεύγει τις πληροφορίες μας, όποιος κάτι άκουσε να μας το πει, θα είμαστε υπόχρεοι. 

Από ευγένεια για να μην προσβάλλουμε τους φιλοξενουμένους μας αλλάξαμε έως και τους Εσταυρωμένους της Αγίας Τράπεζας των ναών και των μοναστηριών. Οι καινούργιοι Εσταυρωμένοι αντί της επιγραφής που τεκμαίρεται από τήν μαρτυρία των Ευαγγελιστών Ι.Ν.Β.Ι. έχει την επιγραφή "ο βασιλεύς της δόξης." Είναι πιό ωραιοποιημένος ο τίτλος, πιό στρογγυλός, πιό ποιητικός και προ πάντων δεν τρυπά τα αυτιά των φιλοξενουμένων. Σιγά σιγά θα ακολουθήσουν και άλλες αλλαγές των Γραφών -τρόπον τινά διορθώσεις- καθώς επίσης της υμνολογίας, ώστε να εκσυγχρονιστούν! Τι θα πει να απευθύνεσαι στο Θεό και να λες "Πάτερ ημών"! Προσβάλλονται οι γυναίκες. Με το "οι άνομοι και τα σκυλιά και οι τρισκαταραίοι" δεν σε ξεπλένουν ούτε οι γαργάρες στον Ιορδάνη! Πεθαίνεις!

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ;



ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΚΑΙ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ;

Του Πανοσ. Ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
=====

Ὁμοψυχία καί συμφωνία ὕστερα ἀπό διάλογο, Ναί. Μαζικές ἐκδηλώσεις τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, Ὄχι! Συλλαλητήρια ’Όχι! Δέν εἶναι αὐτά ἀκατανόητα; Γιατί ἀπαγορεύονται τά συλλαλητήρια ὑπέρ τῆς ἑλληνικότητας τῆς Μακεδονίας;

• Τό ὅτι ἀντιτίθεται ὁ κ. Μπουτάρης στά συλλαλητήρια γιά τή Μακεδονία, τό ἀναμέναμε! Τό ὅτι ὅμως ἐμμέσως ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν κ. Ἱερώνυμος, ὡς Πρόεδρος τῆς Ἱ. Συνόδου, δέν ἐπικροτεῖ τά συλλαλητήρια, δέν τό κατανοοῦμε. Πολύ περισσότερο ἀποροῦμε γιά τή στάσι τοῦ Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ἀνθίμου (μολονότι τελευταία στιγμή ἔδωσε τό «παρών» στό συλλαλητήριο τῆς Θεσσαλονίκης). Ὁ Παναγιώτατος δέν ἀφήνει ὁμιλία σέ Ναούς, πού νά μή βροντοφωνάζη ὑπέρ τῆς ἑλληνικότητας τῆς Μακεδονίας! Ἀλλά αὐτή τή φορά δέν παρακίνησε ζωηρά σέ μαζική εἰρηνική ἐκδήλωσι. Καί κυρίως δέν ἐνέκρινε στήν ἀρχή τή συμμετοχή τῶν Μητροπολιτῶν τῆς Μακεδονίας στό συλλαλητήριο.

Βεβαίως τώρα, πού ἀνακινήθηκε πάλι τό θέμα τοῦ ὀνόματος τῶν Σκοπίων, ἐκδηλώθηκε γραπτῶς καί προφορικῶς, διωργάνωσε δέ καί πολυαρχιερατικό συλλείτουργο ὅλων τῶν ἐπισκόπων τῆς Μακεδονίας (21 Ἰαν. 2018) στόν ἱ. Ναό Ἁγίου Δημητρίου. Ἀλλά μέχρις εκεῖ! Καί ἄς διακηρύττη, ὅτι ἡ Μακεδονία ἦταν καί εἶναι ἑλληνική!

Σέ ἔγκυρη ἔρευνα, διαπιστώθηκε ὅτι ἡ μεγάλη πλειονοψηφία τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, τό 68%, ἀπαντᾶ ΟΧΙ στό ὄνομα Μακεδονία ἤ παραγώγων του, καί μόλις τό 23% λέει ΝΑΙ στό ὄνομα «Μακεδονία» (γιά τά Σκόπια). Δηλαδή, ὁ λαός δέν θέλει νά ὀνομασθῆ «Μακεδονία» τό μόρφωμα τῶν Σκοπίων, ἤ μέ ἄλλο ὄνομα σύνθετο, πού νά περιέχη τή λέξι «Μακεδονία» (π.χ. Νέα Μακεδονία, Ἄνω Μακεδονία, Βόρεια Μακεδονία κ.λπ.).

Γιατί αὐτός ὁ λαός δέν παροτρύνεται ἀπό τούς ἐκκλησιαστικούς του, τουλάχιστον, ἡγέτες νά συγκροτήση πανελλαδικές ἐκδηλώσεις; Γιατί ἡ προσπάθεια τῆς κυβερνήσεως τοῦ κ. Τσίπρα νά «σιγήση» οὐσιαστικά ό λαός, πέρασε ὡς γραμμή καί στούς ἐκκλησιαστικούς ἡγέτες; Γιατί, ρωτᾶμε τόν κ. Τσίπρα, καί τούς συμφωνοῦντες με τή «χαμηλή» ἐν προκειμένῳ στάσι, οἱ διαδηλώσεις καί τά συλλαλητήρια ὑπέρ τῆς Μακεδονίας εἶναι «κραυγές πού ὑπονομεύουν τήν ὑπόθεση, ἐκδηλώσεις μισαλλοδοξίας, ἀκρότητες πού ἐν ὀνόματι τοῦ ἔθνους ὡδήγησαν στό παρελθόν σέ ἐθνικές ἧττες»;

Εἶναι μισαλλοδοξία τό νά ὑποστηρίζης τήν ἱστορική ἀλήθεια;

Εἶναι κραυγή ὑπονομευτική τό νά διαλαλῆς, ὅτι ἕνα κρατίδιο «Σλαβοαλβανῶν» δέν ἔχει δικαίωμα νά κλεβη τό ὄνομα Μακεδονία;

Εἶναι ἀκρότητα τό νά θελης τήν ἑνότητα τῆς ’Εκκλησίας καί νά ἀποδοκιμάζης μιά σχισματική «Ἐκκλησία», πού αὐτοαποκαλεῖται «Μακεδονική»;

ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ, Η ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ ΝΙΚΑ ΤΟΝ ΣΑΡΚΙΚΟ ΠΕΙΡΑΣΜΟ


ΤΙ ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΠΑΘΗ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ.

ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΗΤΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΕΛΕΓΕ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΕΟΝΙΚΟΛΑΙΤΗ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΘΕΡΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ;

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΑ ΕΘΝΩΝ;



ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΑ ΕΘΝΩΝ;

Toυ Πανοσ. Αρχιμ. Κύριλλου Κωστόπουλου
=====

     Ο Ορθόδοξος Έλληνας, ως οικουμενικός-καθολικός, μπορεί να υπερηφανεύεται για την πατρίδα του; Μπορεί να διατείνεται ότι είναι Έλληνας Ορθόδοξος, ότι ζει στο Ελληνικό Έθνος; 
     Είναι ένα ερώτημα που βγαίνει από τα χείλη πολλών Ορθοδόξων Ελλήνων.
     Η ύπαρξη αυτού του ερωτήματος φανερώνει αφενός μεν άγνοια του θελήματος Του Θεού, αφετέρου όχι σωστή ελληνική παιδεία.
     Ενώ εμείς οι Έλληνες γίναμε φανατικοί αμερικανόφιλοι, γερμανόφιλοι, γαλλόφιλοι, αγγλόφιλοι, ρωσόφιλοι, χάσαμε τη φιλία μας με την πατρίδα μας. Αν σκεφτούμε και τον πιθηκισμό μας στο να ευρωπαΐζουμε, τότε κατανοούμε γιατί αποξενωθήκαμε από τις ελληνικές ρίζες, γιατί λησμονήσαμε τις εθνικές επετείους μας, γιατί χάσαμε το μεγαλείο μας ως Έλληνες.
     Κι αυτό συνέβη γιατί, κυρίως οι Νεοέλληνες, μέσω της υλιστικής και μηδενιστικής παιδείας, έχασαν το πραγματικό νόημα της Πατρίδας.
     Ο Ορθόδοξος Έλληνας ως οικουμενικός-καθολικός, δεν περιορίζεται εντός του ελληνικού χώρου ούτε περιορίζει την Ορθοδοξία. Αυτό, αν γίνεται, είναι μεγάλο λάθος.
     Η Πατρίδα, όμως, ως περιέχον και περιεχόμενο, ως γη και ως λαός με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ιδέες και ιστορία, έχει ιδιαίτερη αξία και καταλαμβάνει την πρέπουσα θέση στον αιώνιο λόγο Του Θεού.
     Στην Παλαιά Διαθήκη διαβάζουμε: «Ότε διεμέριζεν ο ύψιστος έθνη, ως διέσπειρεν υιούς Αδάμ, έστησεν όρια εθνών, κατά αριθμόν αγγέλων Θεού».
.
     Εδώ σαφώς φαίνεται ο Θεός να θέτει όρια στις πατρίδες και να τοποθετεί φύλακα Άγγελο στην καθεμία από αυτές.
     Στην Καινή Διαθήκη ακούμε τον Απόστολο των Εθνών Παύλο να μας λέει: «Εν ώ δ’ άν τις τολμά, εν αφροσύνη λέγω, τολμώ καγώ. Εβραίοι εισί; Καγώ. Σπέρμα Αβραάμ εισί; Καγώ».
. Σ’ αυτό το χωρίο ο Απόστολος Παύλος με υπερηφάνεια διακηρύσσει ότι κατάγεται από το ένδοξο Έθνος των Εβραίων.
     Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης μας διασώζει κάτι πολύ σπουδαίο. Ο ίδιος Ο Θεάνθρωπος Κύριος απευθυνόμενος προς την Σαμαρείτιδα, της λέει: «Υμείς προσκυνείτε ό ουκ οίδατε, ημείς προσκυνούμεν ό οίδαμεν· ότι η σωτηρία εκ των Ιουδαίων εστίν».
. Ο Θεάνθρωπος Κύριος εδώ ομιλεί στον πληθυντικό. Έτσι, συντάσσει τον εαυτό Του με τους άλλους Ιουδαίους και τονίζει τη θρησκευτική υπεροχή του Έθνους Του, ως ανθρώπου, έναντι του Έθνους των Σαμαρειτών. Θα μπορούσαμε να πούμε ανεπιφύλακτα ότι στο σημείο αυτό φανερώνει -ως άνθρωπος- τα πατριωτικά του αισθήματα.
     Επομένως, διαφαίνεται σαφέστατα από την αποκαλυφθείσα αγιογραφική αλήθεια ότι υπάρχουν πατρίδες, υπάρχουν σύνορα.
Όλοι έχουμε καταστεί κοινωνοί, αυτόν τον καιρό, των αλλοπρόσαλλων δηλώσεων και της απαράδεκτης πρακτικής των Σκοπιανών οι οποίοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, επιδιώκουν με κάθε μέσο -και δυστυχώς βοηθούνται στην επιδίωξή τους αυτή και από Έλληνες πολιτικούς- να πείσουν τους λαούς να δεχθούν κάτι το ανιστόρητο και τελείως απαράδεκτο: ότι η Μακεδονία μας στενάζει κάτω από το πέλμα του κατακτητή, που είναι οι Έλληνες.
     Πρέπει, όμως, όλοι οι ανιστόρητοι να γνωρίζουν ότι η Μακεδονία διαμορφώθηκε το 1150 π.Χ. με τη μετακίνηση των ελληνικών φύλων από βόρεια προς νότια. Οι Μακεδόνες (ή Μακεδνοί), βορειοδυτικό ελληνικό φύλο το οποίο οφείλει το όνομά του, κατά τον Ησίοδο,
 στον Μακεδόνα γιο του Δία, εισέβαλαν στο δυτικό μέρος μαζί με άλλα ελληνικά φύλα. Έτσι, διαμορφώθηκε ο ελληνικός αυτός χώρος με πρωτεύουσα τις Αιγές. Η Θεσσαλονίκη είναι η νεότερη πρωτεύουσα, η οποία κτίστηκε το 315 π.Χ. από τον Κάσσανδρο, ο οποίος της έδωσε το όνομα της συζύγου του, Θεσσαλονίκης, αδελφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
     Τοιουτοτρόπως η Ελλάς καλείται να δώσει και πάλι τη δική της μάχη, σε όλα τα επίπεδα, για τη διατήρηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων επί των εδαφών της, προβάλλοντας την ιστορική της κληρονομιά.
     Όταν, όμως, ο Νεοέλληνας δεν γνωρίζει ούτε τα ονόματα των πηγών, όπως της Βίβλου, του Ομήρου, της Ελληνικής και Βυζαντινής, γενικότερα, σκέψεως, πώς θα αγαπήσει την πατρίδα του;
     Το κάλλος της ελληνορθοδόξου γνώσεως φέρνει την πίστη και την αγάπη προς τον τόπο όπου γεννήθηκε αυτή η γνώση.
     Τι κρίμα, όμως, αντί για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία να μιλούμε στους νέους μας για μηδενισμό και αθεΐα!
     Με αυτόν τον τρόπο δεν γινόμαστε νεκροθάφτες του Έθνους μας;
     Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε hic et nunc ότι πρέπει να αγαπήσουμε Τον Χριστό και την Πατρίδα μας, αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα ελληνορθόδοξη ιστορία.

Tuesday, January 30, 2018

ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ



ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο ΙΣΚΕ και διάφορα ιστολόγια έδωσαν εμπεριστατωμένες απαντήσεις στις κακοήθειες του Σεβ. Μεσσηνίας, αναφορικά με τα εθνικό Συλλαλήτηριο για τη Μακεδονία μας, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή στην Αθήνα.

Εκφράζουμε την πιο μεγάλη χαρά μας, επειδή ξεσηκώθηκαν οι πάντες εναντίον του βαμμένου αυτού Οικουμενιστή και νεωτεριστή Μητροπολίτη. 

Προσοχή όμως!

Οι δηλώσεις του κ. Σαββάτου έγιναν με το γνωστό αλαζονικό και προκλητικό ύφος του, όχι μόνο για να εκφράσουν τις πεποιθήσεις του, αλλά προπαντός για να αποσπάσουν την προσοχή μας από τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και να την επικεντρώσουν στον Σεβ. Μεσσηνίας.

Τι προτείνω λοιπόν;

Όχι βέβαια να σταματήσουμε να τα ρίχνουμε στον Μεσσηνίας. Θεός φυλάξοι να έκανα ποτέ τέτοια εισήγηση, αλλά να ελέγχουμε τον Μεσσηνίας χωρίς παράλληλα να αφήσουμε στο απυρόβλητο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που είναι η αιτία της αρχικά αρνητικής και στη συνέχεια, μετά την γενική κατακραυγή εναντίον του Μακαριώτατου, πλαδαρής στάσης της Εκκλησίας έναντι των Συλλαλητηρίων.

Ας μη κάνουμε το λάθος που κάνουν πολλοί -εν οις δυστυχώς και η ΠΕΘ, από τότε που ανέλαβε την προεδρία της ένωσης ο κ. Ρεράκης- για το μάθημα των Θρησκευτικών. 

Τι ακριβώς κάνουν; 

Χτυπούν μεν και πολύ καλά κάνουν τους άθεους εθνομηδενιστές που μας κυβερνούν για όσα άνομα μηχανεύονται για να προωθήσουν την απο-ορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, αλλά αφήνουν στο απυρόβλητο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που είναι το εφαλτήριο της προσπάθειας μετατροπής του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό.

Ανελέητα χτυπήματα στον κ. Σαββάτο, λοιπόν, με χριστιανική πάντοτε ανεξικακία, αλλά παράλληλα αταλάντευτη κριτική εναντίον του Ιερωνύμου, αφού αυτός βασικά ευθύνεται για την αρνητική και στη συνέχεια χλιαρή στάση της Εκκλησίας για το Μακεδονικό.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΙΚΑΓΟΥ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΣΙΚΑΓΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Σε λίγες μέρες η επαρχιακή Σύνοδος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής θα καταρτίσει το τριπρόσωπο για τη Μητρόπολη Σικάγου και στη συνέχεια θα το στείλει στο Φανάρι για την εκλογή.

Το τριπρόσωπο θα καταρτιστεί από τον νέο κατάλογο προς αρχιερατεία που έστειλε η Αρχιεπισκοπή Αμερικής στο Φάναρι και ενεκρίθη από την Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Ο νέος κατάλογος των προς αρχιερατεία δεν έχει δημοσιευθεί.

Γνωρίζουμε, μόνον, ότι οι Μητροπολίτες Δαρδανελλίων Νικήτας, Καναδά Σωτήριος, Μεξικού Αθηναγόρας και Σουηδίας Κλέοπας ενεγγράφησαν στον κατάλογο, επειδή υπηρέτησαν στο παρελθόν στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής.

Επομένως, αν πλειοψηφίσει στο τριπρόσωπο ένας από τους τέσσερις ιεράρχες, η εκλογή του θα γίνει με το επάρατο μεταθετό, που προσκρούει στη ρητή και αυστηρή απαγόρευση των Ιερών Κανόνων.

Το άλλο που γνωρίζουμε είναι ότι στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία είναι και οι τέσσερις βοηθοί επίσκοποι του Αρχιεπισκόπου Αμερικής, ήτοι ο Ζήλων Σεβαστιανός, ο Μηδείας Απόστολος, ο Μωκησσού Δημήτριος και ο Φασιανής Αντώνιος.

Αγνοούμε, όμως, ποιοι Αρχιμανδρίτες είναι στον κατάλογο των προς αρχιερατεία.

Με βάση τα πιο δεδομένα παρακαλούμε θερμά τον Παναγιώτατο και τον Σεβασμιώτατο Αμερικής 
1.) να εκλέξουν νέο Μητροπολίτη Σικάγου χωρίς να καταφύγουν στο μεταθετό, και 
2.) να αποκλείσουν την προώθηση Οικουμενιστών και διαβεβλημένων κληρικών.

Με πολύ πόνο ψυχής ρωτούμε: Πόσοι από τους αρχιερείς και τους Αρχιμανδρίτες της Αρχιεπισκοπής Αμερικής έχουν τις προυποθέσεις να στέκουν άξια μπροστά στο άγιο θυσιαστήριο;

Πόσοι από αυτούς χαίρουν της έξωθεν καλής μαρτυρίας;

Προσευχόμαστε εκτενώς προς τον Κύριο τόσο ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος και τα μέλη της επαρχιακής Συνόδου, όσον και ο Παναγιώτατος και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Θρόνου, μεριμνήσουν να εκλέξουν ως νέο Μητροπολίτη Σικάγου αδιάβλητο Αρχιμανδρίτη από τον κατάλογο των προς αρχιερατεία ή -αν δεν υπάρχουν κατάλληλα πρόσωπα σε αυτόν-, να αναζητήσουν άξιο κληρικό από την Ελλάδα.