Monday, August 31, 2015

Η ΑΚΡΑΤΗΤΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΒΙΑ ΤΩΝ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΙΕΡΟ ΚΟΡΑΝΙ ΕΛΚΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΗΣ



Η ΑΚΡΑΤΗΤΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΘΡΩΠΗ ΒΙΑ ΤΩΝ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΙΕΡΟ ΚΟΡΑΝΙ ΕΛΚΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΗΣ

(Εξ αφορμής του απάνθρωπου εγκλήματος των τζιχαντιστών στην Παλμύρα)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======

Η ανθρωπότητα με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί τα απάνθρωπα εγκλήματα των τζιχαντιστών. Το πρόσφατο αποτρόπαιο έγκλημα των τζιχαντιστών με τον αρχαιολόγο ερευνητή Χάλεντ Άσαντ στην Παλμύρα (82 ετών) ήταν ακόμα ένα έγκλημα στο πλήθος των εγκλημάτων των φανατικών μουσουλμάνων. Οι τζιχαντιστές τον αποκεφάλισαν και κρέμασαν το σώμα του σε κίονα στην κεντρική πλατεία.

Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες από το πλήθος των απάνθρωπων εγληματικών ενεργειών των τζιχαντιστών σε βάρος Χριστιανών και όχι μόνο. Οι ισλαμικές φρικαλεότητες των τζιχαντιστών από αντλούν το τόσο μένος; Ποιος αμφιβάλλει ότι η βία των τζιχαντιστών έλκει την καταγωγή της από τις βίαιες υποδείξεις του ανίερου κορανίου. Το κοράνι είναι γεμάτο από βιαιότητες. Εξάλλου και η ετυμολογία τη λέξης τζιχάτ παραπέμπει στην ισλαμική φράση «ιερός πόλεμος».

Ιδού οι κορανιακές προτροπές τι υποδεικνύουν:
«Εκείνοι που βαδίζουν για τη μάχη θα έχουν δοξασμένη τύχη», «Σας δίνουμε απόλυτη εξουσία απέναντί τους».
«Εκείνοι που θυσιάζουν την εγκόσμια ζωή τους στη μελλοντική, μπαίνουν κάτω από τις σημαίες του Αλλάχ και είτε πέφτουν πολεμώντας, είτε νικούν θα πάρουν τη δοξασμένη ανταμοιβή τους».
«Θα σκορπίσουμε τον τρόμο στην καρδιά των ειδωλολατρών γιατί εξομοίωσαν με τον Αλλαχ άλλες θεότητες».
«Καταπολεμείστε τους εχθρούς σας στον πόλεμο που γίνεται για τη θρησκεία»
«..κολυμπείστε μέσα στο αίμα τους,  Αυτή είναι η ανταμοιβή που χρωστάτε στους απίστους».
«Όταν συναντάτε απίστους να τους κτυπάτε στο λαιμό μέχρι να τους νικήσετε εντελώς…μέχρι να τους νικήσετε και δέστε τους ένα δεσμό σταθερό».
«Σκοτώστε τους εχθρούς σας παντού όπου τους βρίσκετε.»
«Σκοτώστε τους εχθρούς σας παντού όπου τους βρίσκετε...κολυμπείστε μέσα στο αίμα τους.  Αυτή είναι η ανταμοιβή που χρωστάτε στους απίστους»;  Τρόποι έκφρασης ή απάνθρωποι και βίαιοι τρόποι έκφρασης; 

Από πού έλκουν οι εγκληματικώς αυτοκτονούντες τζιχαντιστές, το θράσος των ενεργειών τους; Iδού τι λέει τι ανίερο κοράνι: «Αν τους ορίζαμε την αυτοχειρία ή την εγκατάλειψη των κτημάτων τους, λίγοι από αυτούς θα το έκαναν. Ωστόσο, εκτελώντας τη θέληση του Αλλάχ θα ήταν προς όφελός τους και η πίστη τους θα στερεωνόταν».

Όταν όμως αναφερόμαστε σε φανατικούς μουσουλμάνους θα πρέπει να σημειώσουμε ότι την υπαγορευόμενη κορανιακή βία αυτοί την εφαρμόζουν. Η βαρβαρότητα των τζιχαντιστών έλκει την καταγωγή της από την απάνθρωπη κορανιακή βία. 

Δεν είναι εμμονή να αναφερθούμε στην  υπόδειξη του Μητροπολίτου Μόρφου, στην συνέντευξη που μας λύπησε ότι «Οι Τουρκοκύπριοι δάσκαλοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι δικαίωμα των νέων Τουρκοκυπρίων να διαβάσουν το κοράνι» και όταν η δημοσιογράφος ρώτησε «Ναι, αλλά αυτό θα βοηθήσει τον τόπο;», η απάντηση του Μητροπολίτου πρόσθεσε λύπη στη λύπη μας: «Αυτό που λέτε είναι φασιστική αντίληψη. Τι σημαίνει θα  βοηθήσει τον τόπο…Γιατί να μην βοηθήσει; Εγώ κάποτε διάβαζα το Κεφάλαιο του Μαρξ και με βοήθησε να πάω μετά να διαβάσω το Ευαγγέλιο. Ποιος ξέρει τι βοηθά, πως κτίζεται, πως δομείται μια σκέψη; Ποιος είναι αυτός, ο  οποίος θα καταρτίσει έναν κατάλογο με βιβλία που θα βοηθήσουν την επανένωση του τόπου;  Αυτό δεν είναι ελευθερία…». Είναι ανάρτηση αυτή για ‘’βοήθεια’’;  

Ποια βοήθεια μπορεί να υπάρξει από το ανίερο κοράνι, που είναι γεμάτο από υποδείξεις για βιαιότητες. Όσον αφορά την αναφορά «Αυτό που λέτε είναι φασιστική αντίληψη», θα πρέπει να παρατηρηθεί ότι και προσεκτικά να μη διαβάσει κανείς το ανίερο κοράνι, θα αντιληφθεί το πλήθος των φασιστικών υποδείξεων-διατάξεων που υπάρχουν και που καταστρατηγούν τη θεόδοτη ελευθερία του ανθρώπου. Ιδού σε τι βοηθεί το κοράνι. Σε μια ακράτητη και απάνθρωπη βία οδηγεί. 

ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΣ Ο ΠΑΡΑΠΙΚΡΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ



ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΣ Ο ΠΑΡΑΠΙΚΡΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===== 

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έστειλε επιστολή στον Παναγιότατο με την οποία εξέφρασε πικρία επειδή δεν ενημερώθηκε για την πρόσκληση των Μητροπολιτών των Νέων Χωρών στη Σύναξη των Ιεραρχών του Θρόνου στο Φανάρι και εξέφρασε την ελπίδα ώστε στο μέλλον να μη γίνονται ενέργειες που θα ναρκοθετούν το κλίμα αγάπης και συνεργασίας μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Ο Παναγιότατος διευκρίνισε ότι η πρόσκληση προς τους αρχιερείς των Νέων Χωρών δεν έγινε απευθείας αλλά μέσω της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος άρα κάθε άλλο παρά υπήρχε πρόθεση να παραγνωριστεί η Εκκλησία της Ελλάδος.

Ευχής έργον θα είναι αν στο μέλλον ο Παναγιότατος στέλλει και προσωπική επιστολή στον Αρχιεπίσκοπο ώστε να μην υπάρχει αδικαιολόγητη έστω πικρία.

Και τώρα στον παραπικρασμό του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Θεώρησε σκόπιμο να ενημερωθούν οι ιεράρχες του Θρόνου, είπε στη Σύναξη, εξαιτίας άδικων επιθέσεων που δέχεται ο Οικουμενικός Θρόνος σε θέματα που αφορούν τον οικουμενισμό και την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο από τα ιστολόγια.

Ας μη μιλήσουμε για τον Οικουμενισμό επειδή είναι εκατέρωθεν οι θέσεις διατυπωμένες με μεγάλη σαφήνεια.

Ας περιοριστούμε στο θέμα της Πανορθόδοξης Συνόδου η οποία από ότι φαίνεται θα συνέλθει την Πεντηκοστή του 2016.

Άραγε, Παναγιότατε, φταίνε οι ιστολόγοι για τα προσκόμματα που παρεμβάλλονται για τη συγκρότηση πραγματικής συνόδου της Ορθοδοξίας που θα μπορούσε κάποτε να συγκαταριθμηθεί στις οικουμενικές;

Μήπως φταίτε εσείς πριν και πάνω από κάθε άλλο αφού ουδέποτε επιδιώξατε την καταδίκη του Οικουμενισμού -την μεγαλύτερη αίρεση της εποχή μας- στην Πανορθόδοξη Σύνοδο; Πού εκ του αιώνος ηκούσθη ποτέ να συνέρχονται σύνοδοι που αρνούνται να ασχοληθούν με τις μεγάλες αιρέσεις που συνταράσσουν την Εκκλησία;

Από την άλλη φταίνε οι ιστολόγοι ή μήπως ο εθνοφυλετισμός των Ρώσων, των Αντιοχέων και των Ρουμάνων που υποδαυλίζουν   εθνοφυλετικές τάσεις και σε άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες για τα προσκόμματα που παρουσιάζονται για τη συγκρότηση αποτελεσματικής Μεγάλης Συνόδου; 

Οι ιστολόγοι επέβαλαν την αρχή της ομοφωνίας στη λήψη αποφάσεων -μια άγνωστη πρακτική στη ζωή της Εκκλησίας μας- που ακυρώνει κάθε δυνατότητα λήψης ουσιαστικής απόφασης για τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία;

ΟΣΚΑΡ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ


ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ!
ΘΕΛEI ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ!!!

ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (1924-1994) Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΖΩΗ Ε΄



 ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (1924-1994)
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΖΩΗ 

Ε΄

Του Πρωτοπρεσβύτερου Θεόδωρου Ζήση
=====

5. Ἄλλα ἀξιοσημείωτα γεγονότα ἀπὸ τὴν ἀντιαιρετικὴ καὶ ὁμολογητικὴ δράση τοῦ Ὁσίου Παϊσίου.

Ἡ πίστη καὶ ἡ βεβαιότητα τοῦ Ὁσίου Παϊσίου γιὰ τὴν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως δὲν προέρχονταν ἀπὸ λογικὲς διεργασίες καὶ ἐπιχειρήματα. Ἦσαν ἐμπειρικές, βιωματικές. Τοῦ ἐμφανίσθηκαν πολλὲς φορὲς ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, ἡ Παναγία, ἡ Ἁγία Εὐφημία, ὁ ὅσιος Ἀρσένιος ὁ Καππαδόκης, γιὰ νὰ ἐνισχύσουν τὴν πίστη του καὶ νὰ τοῦ δώσουν λύσεις σὲ θεολογικὰ καὶ πνευματικὰ προβλήματα ποὺ τὸν ἀπασχολοῦσαν.

Στὰ νεανικά του χρόνια, σὲ ἡλικία δεκαπέντε ἐτῶν, ἀθεϊστικὰ κηρύγματα καὶ ἡ θεωρία τοῦ Δαρβίνου γιὰ τὴν ἐξέλιξη, ποὺ τοῦ ἀνέπτυξε μεγαλύτερος συγχωριανός του, τὸν ἀνάγκασαν νὰ ζητήσει λύση στὴν προσευχή, μὲ τὴν σκέψη «ἂν ὁ Χριστὸς εἶναι Θεός, θὰ μοῦ παρουσιαστῆ νὰ πιστέψω. Μιὰ σκιά, μιὰ φωνή, κάτι θὰ μοῦ δείξει». Καὶ πράγματι τοῦ παρουσιάσθηκε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός, ὁ ὁποῖος τὸν κοίταξε μὲ πολλὴ ἀγάπη καὶ τοῦ εἶπε: «Ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή. Ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ κἂν ἀποθάνῃ ζήσεται»11. Οἱ λογισμοὶ ἀμφιβολίας ποὺ εἶχε ὁ δεκαπενταετὴς Ἀρσένιος διαλύθηκαν ἀμέσως καὶ στερεωμένος στὴν πίστη μονολογοῦσε ἀναφερόμενος στὸν ἄθεο συγχωριανό του: «Κώστα, ἅμα θέλης τώρα, ἔλα νὰ συζητήσουμε»12. Καὶ ἐπειδὴ γίνεται λόγος γιὰ ἀθεΐα καὶ ἀθέους ἀξίζει νὰ ἀναφέρουμε τὴν στάση του ἀπέναντι στὸν μεγάλο ἄθεο συγγραφέα Ν. Καζαντζάκη, τὸν ὁποῖο δυστυχῶς, λόγῳ ἀκρίτου τοπικισμοῦ, τιμοῦν πολὺ οἱ συμπατριῶτες του Κρῆτες, ἀκόμη καὶ ἀρχιερεῖς, υἱοθετώντας καὶ ἐνισχύοντας τὶς κατὰ τῆς πίστεως βλασφημίες του, ἀλλὰ καὶ κάποιοι ἄλλοι ἐλευθερόφρονες καὶ «προοδευτικοί» θεολόγοι. Ἦταν ὄντως ταλαντοῦχος συγγραφεὺς ὁ Καζαντζάκης· ἀλλὰ τὸ ταλέντο του τὸ ἔθεσε στὴν ὑπηρεσία ὄχι τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ τοῦ Διαβόλου. Ὅταν ἀσκήτευε στὸ Σινᾶ ὁ Ὅσιος Παΐσιος, ἀνέβηκε στὴν κορυφὴ τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης, μὲ δύο Σιναΐτες Πατέρες γιὰ νὰ τελέσουν τὴν Θεία Λειτουργία. Ὅταν κατέβαιναν ἀπὸ τὴν κορυφή, ὁ Ὅσιος διέλαθε γιὰ λίγο τῆς προσοχῆς τῶν ἄλλων πατέρων, ἕνας ἀπὸ τοὺς ὁποίους μάλιστα ἦταν Κρητικός, καὶ μὲ ἕνα κοπίδι ποὺ εἶχε φέρει μαζί του πῆγε στὸ βράχο ποὺ εἶχε γράψει τὸ ὄνομά του ὁ Καζαντζάκης καὶ ἔσβησε τὸ ὄνομα τοῦ δεδηλωμένου ἀθέου. Θεωροῦσε ἀταίριαστο σ᾽ ἐκεῖνο τὸν ἅγιο τόπο οἱ προσκυνητὲς νὰ βλέπουν τὸ ὄνομα ἑνὸς βλασφήμου, τὸ «βδέλυγμα τῆς ἀθεΐας ἐν τόπῳ ἁγίῳ». Ὅπως παρατηρεῖ ὁ βιογράφος του ἱερομόναχος Ἰσαάκ «ὁ π. Παΐσιος ἀποστρεφόταν τόν Καζαντζάκη, λόγῳ τῆς ἀθεΐας καὶ τῶν βλασφημιῶν του καὶ δὲν ἤθελε οὔτε νὰ βλέπῃ οὔτε νὰ ἀκούει τὸ ὄνομά του»13. Εἶναι παραδειγματικὴ καὶ διδακτικὴ ἡ συμπεριφορὰ τοῦ Ὁσίου Παϊσίου, ἀλλὰ καὶ ἡ φωτισμένη ἐπιχειρηματολογία του, στὴν περίπτωση ποὺ κατέβηκε ὁ ἴδιος στὴ Θεσσαλονίκη (1988) καὶ πρωτοστάτησε σὲ διαδήλωση μπροστὰ σὲ αἴθουσα κινηματογράφου γιὰ νὰ ματαιωθεῖ, ὅπως καὶ ἔγινε, ἡ προβολὴ τῆς βλάσφημης ταινίας τοῦ Σκορτσέζε «Ὁ τελευταῖος πειρασμός», ποὺ βασιζόταν στὸ ὁμώνυμο ἔργο τοῦ Καζαντζάκη. Διηγεῖται σχετικὰ ὁ βιογράφος του: «Πέρα ἀπὸ τὶς μεμονωμένες ἀντιδράσεις τοῦ εὐσεβοῦς ἑλληνικοῦ λαοῦ, ἀποφασίσθηκε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία συντονισμένη διαμαρτυρία, στὶς 6-7 Νοεμβρίου (ν.ἡ.) τοῦ ἰδίου ἔτους (1988). Ζητήθηκε και ἡ συμμετοχὴ τοῦ Ἁγίου Ὄρους.

Ὅμως ἀρκετοὶ ἀντέδρασαν ἀρνητικά. Δὲν θεωροῦσαν καὶ τόσο πνευματικὸ νὰ ἀσχολοῦνται μὲ τέτοια θέματα λέγοντας ὅτι ἡ περιφρόνησή τους πρὸς τὸ ἔργο γίνεται αἰτία νὰ προβληθῇ λιγώτερο.

Ὁ Γέροντας εἶχε τελείως ἀντίθετη ἄποψη: “Στὴν περίοδο τῆς εἰκονομαχίας”, ἔλεγε “δέκα Χριστιανοὶ ὑπερασπίστηκαν δυναμικὰ τὴν εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ στὴν Χρυσῆ Πύλη καὶ μαρτύρησαν γι᾽ αὐτήν. Τώρα ποὺ βλασφημεῖται τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ δὲν πρέπει νὰ ἀδιαφοροῦμε. Ἂν ζούσαμε τότε ἐμεῖς οἱ “διακριτικοί” καὶ “γνωστικοί” θὰ λέγαμε στοὺς δέκα μάρτυρες: “Ἔτσι δὲν ἐνεργεῖτε πνευματικά· περιφρονεῖστε τὸν Σπαθάριο ποὺ ἀνεβαίνει νὰ γκρεμίσει τὴν εἰκόνα, καὶ ὅταν ἀλλάξη ἡ κατάσταση, θὰ βάλουμε στὴ θέση της ἄλλη εἰκόνα, καὶ μάλιστα πιὸ βυζαντινή. Αὐτὸ εἶναι τὸ φοβερό! Τὴν πτώση μας, τὴν δειλία, τὸ βόλεμά μας τὸ παρουσιάζομε σὰν κάτι ἀνώτερο!”.

Τὴν διαμαρτυρία γιὰ τὴν βλάσφημη ταινία τὴν θεωροῦσε ὁμολογία πίστεως, γι᾽ αὐτὸ ἔσπευσε νὰ συμπαρασταθῆ στὴν ἀγωνιζομένη Ἐκκλησία. Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς ἰδιαίτερες προτροπές του, ὑπέγραψε μαζὺ μὲ ἄλλους πατέρες δήλωση πρὸς τὴν Ἱ. Μ. Κουτλουμουσίου, ἐκφράζοντας τὴν ἐπιθυμία του νὰ συμμετάσχη στὴν ἔξοδο τῶν Ἁγιορειτῶν στὴν Θεσσαλονίκη γιὰ τὴν σχετικὴ ἐκδήλωση διαμαρτυρίας. Μὲ τὴν στάση του βοήθησε, ὥστε ἡ Ἱερὰ Κοινότης νὰ ἀποφασίση τὴν ἐπίσημη καὶ πολυάριθμη συμμετοχὴ τοῦ Ἁγίου Ὄρους. Ἡ παρουσία τοῦ Πρωτεπιστάτου, τῶν περισσοτέρων ἀντιπροσώπων ἡγουμένων καὶ ἑκατὸ Ἁγιορειτῶν ἔφεραν ἐνθουσιασμό καὶ συγκίνηση στὸ συγκεντρωμένο πλῆθος. Ἰδιαίτερη αἴσθηση προκάλεσε ἡ παρουσία τοῦ Γέροντα. Καθ᾽ ὅλην τὴν διάρκεια τῆς ἐκδηλώσεως στεκόταν ὄρθιος παρὰ τὰ σοβαρὰ προβλήματα τῆς ὑγείας του. Στὸ τέλος κινδύνευσε νὰ συνθλιβῆ ἀπὸ τὶς ἐκδηλώσεις εὐλαβείας τοῦ πλήθους.

Ἀκόμη ἔλαβαν μέρος μοναχοὶ καὶ μοναχὲς ἀπὸ μοναστήρια τοῦ κόσμου καὶ πλῆθος λαοῦ. Ἡ συντονισμένη ἐνέργεια καὶ οἱ προσευχὲς ὅλων καὶ τοῦ Γέροντα ἔφεραν ἀγαθὰ ἀποτελέσματα. Ἡ Πολιτεία ἀπαγόρευσε τὴν προβολὴ τοῦ βλάσφημου ἔργου. Ἔτσι ἀποσοβήθηκε ὁ “τελευταῖος πειρασμός”. Εἴθε νὰ ἦταν ὁ τελευταῖος»14.

Πολλὰ μᾶς διδάσκει καὶ πρὸς πολλὲς κατευθύνσεις ἡ ἐπιτυχὴς προσπάθεια τοῦ Ὁσίου Παϊσίου νὰ ἐπαναφέρει στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πολλοὺς συμπατριῶτες του στὴν Κόνιτσα, οἱ ὁποῖοι εἶχαν παρασυρθῆ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Εὐαγγελικοὺς καὶ προσχώρησαν στὴν αἵρεσή τους, ἐνῶ ζοῦσαν ἀκόμη στὰ Φάρασα τῆς Καππαδοκίας. Κατὰ τὸ τριετὲς διάστημα τῆς παραμονῆς του στὴν Ἱερὰ Μονὴ Στομίου (1958-1961) μὲ κείμενα, συναντήσεις, διδαχὲς κατόρθωσε νὰ τοὺς ἐπαναφέρει ὅλους στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μέχρι σημείου νὰ θεωρεῖ ὁ βιογράφος του, στηριζόμενος βέβαια σὲ ἐκτιμήσεις τοῦ Ὁσίου, ὅτι ἡ μετάβασή του στὴν Κόνιτσα κατὰ θεία παρακίνηση εἶχε βέβαια ὡς στόχο τὴν ἀνακαίνιση τοῦ Μοναστηριοῦ καὶ τὴν πνευματικὴ ἐνίσχυση τῶν συμπατριωτῶν του, κυρίως ὅμως ἀπέβλεπε στὸ νὰ παρεμποδίσει τὴν ἐξάπλωση τῆς αἱρέσεως τῶν Προτεσταντῶν Εὐαγγελικῶν15.

Τί νὰ πεῖ κανεὶς γιὰ τὰ σημερινὰ πνευματικά μας χάλια, ὅταν σὲ ἀνώτατο ἐκκλησιαστικὸ ἐπίπεδο συμμετέχουμε στὸ παμπροτεσταντικὸ «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν», καλύτερα, Αἱρέσεων, τὶς ὁποῖες τώρα ἀναγνωρίζουμε ὡς κανονικὲς ἐκκλησίες μὲ ἔγκυρα μυστήρια, βάσει τῆς «βαπτισματικῆς θεολογίας» τοῦ μητροπολίτου Περγάμου τὴν ὁποία ἀποδέχεται πλήρως καὶ ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος; Ὅταν ἐπιτρέψαμε τὴν προτεσταντικὴ «Βιβλικὴ Ἑταιρεία» νὰ συνεργάζεται μὲ τὴν «Ἀποστολικὴ Διακονία» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἱδρύοντας θυγατρική «Ἑλληνικὴ Βιβλικὴ Ἑταιρεία»; Ὅταν πολλοὶ Ἀρχιερεῖς ἐπιτρέπουν νὰ διανέμεται μετάφραση τῆς Καινῆς Διαθήκης, τῆς Βιβλικῆς Ἑταιρείας, καὶ μαζὺ μὲ αὐτὴν προτεσταντικὸ προπαγανδιστικὸ ὑλικό; Ὅταν νέοι ἀρχιερεῖς ἀναλαμβάνοντες τὰ καθήκοντά τους στὶς ἐπαρχίες τους, ἀντὶ νὰ φροντίσουν νὰ ἐκδιώξουν αὐτὲς τὶς αἱρετικὲς παρασυναγωγές, τὶς ἐπισκέπτονται ἰσχυριζόμενοι ὅτι τίποτε δὲν μᾶς χωρίζει καὶ ὅτι θὰ συνεργαστοῦν μαζί τους; Ὅταν, τὸ χειρότερο, στοὺς χώρους τῆς Διασπορᾶς πολλοὶ Προτεστάντες ζητοῦν νὰ γίνουν Ὀρθόδοξοι, καὶ οἱ δικοί μας ἐπίσκοποι τοὺς ἀποτρέπουν μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι τὸ ἴδιο εἴμαστε, δὲν μᾶς χωρίζει τίποτε, καὶ ἐκεῖ ποὺ εἶσθε θὰ σωθεῖτε; Ὅταν ὑπάρχει αὐτὴ ἡ μίξη, τὸ μπέρδεμα, ὁ συγκρητισμός, τότε τὸ παράδειγμα τοῦ Ὁσίου Παϊσίου, ἀφήνει κάποιες ἐλπίδες καὶ ὁδηγεῖ στὴν διαπίστωση ὅτι ἡ παρουσία του στοὺς δύσκολους αὐτοὺς καιροὺς εἶναι «σημεῖο» σημάδι ὅτι ὁ Θεὸς δὲν μᾶς ἐγκατέλειψε.

Στὴ συνάφεια αὐτὴ θὰ μπορούσαμε νὰ ἀναφέρουμε καὶ ἄλλα περιστατικά, στὰ ὁποῖα ὁ Ὅσιος Παΐσιος βοήθησε ἀνθρώπους νὰ ἀπεμπλακοῦν ἀπὸ τὰ δίχτυα ἄλλων θρησκειῶν, τοῦ Ἰνδουϊσμοῦ, τοῦ Βουδισμοῦ, τοῦ Ἰσλάμ, ποὺ περιγράφονται ἀπὸ τὸν βιογράφο του. Μὲ συμπάθεια εἶδε στὴν Ναζαρὲτ καὶ ἕνα Ἑβραῖο κρυπτοχριστιανό, ποὺ ἔβγαλε μὲ εὐλάβεια τὸ σκουφάκι του καὶ πῆγε καὶ ἤπιε ἀπὸ τὸ ἁγίασμα τῆς Παναγίας, ἐνῶ πρόσεχε νὰ μὴ γίνει ἀντιληπτὸς ἀπὸ τὸν κόσμο. Προορατικὰ δὲ εἶπε τὰ ἑξῆς: «Ὑπάρχουν πολλοὶ κρυπτοχριστιανοὶ Ἑβραῖοι ποὺ φοβοῦνται νὰ ἐκδηλωθοῦν, διότι διώκονται καὶ ἀργότερα θὰ βαπτισθοῦν περισσότεροι καὶ αὐτοὶ θὰ εἶναι οἱ καλύτεροι φίλοι μας»16.

Ἰδιαίτερη ἀναφορὰ μὲ κάποιες λεπτομέρειες κάνει ὁ βιογράφος στὴν περίπτωση τοῦ Γιωργάκη ἀπὸ τὸ Θιβέτ, τὸν ὁποῖο ἀπὸ τὴν ἡλικία τῶν τριῶν ἐτῶν τὸν ἔβαλαν οἱ γονεῖς του σὲ βουδιστικὸ μοναστήρι στὸ Θιβέτ. Σὲ ἡλικία 16-17 χρόνων, ἀφοῦ προχώρησε πολὺ στὴν Γιόγκα, ἔγινε τέλειος μάγος καὶ μποροῦσε νὰ καλεῖ ὅποιον δαίμονα ἤθελε, ἦλθε καὶ στὸ Ἅγιο Ὄρος γιὰ νὰ κάνει ἐπίδειξη τῶν δυνάμεών του, ἀλλὰ ὅπως συνέβη μὲ παλαιοὺς μάγους ὁ Γέροντας Παΐσιος ἀχρήστευσε τὶς σατανικές του δυνάμεις καὶ ἔδειξε τὴν δύναμη τοῦ Θεοῦ, ὁπότε συγκλονισμένος ὁ νεαρὸς θέλησε νὰ γίνει μοναχός. Ὁ βιογράφος ἱερομόναχος Ἰσαὰκ μετὰ τὴν διήγηση τῶν ὅσων συνέβησαν μὲ τὸν νεαρὸ μάγο ἐπιλέγει: «Ὁ Γέροντας χρησιμοποιοῦσε τὴν περίπτωση τοῦ Γιωργάκη γιὰ νὰ ἀποδείξει πόσο μεγάλη εἶναι ἡ πλάνη αὐτῶν ποὺ νομίζουν ὅτι ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ἴδιες, ὅλες τὸν ἴδιο Θεὸ πιστεύουν, καὶ ὅτι δὲν διαφέρουν οἱ Θιβετιανοὶ μοναχοὶ ἀπὸ τοὺς Ὀρθοδόξους»17.

Τί ἄλλο νὰ κάνουμε καὶ νὰ ποῦμε μετὰ ἀπὸ ὅλα αὐτὰ ἐμεῖς; Νὰ γεμίσουμε σελίδες μὲ δηλώσεις πατριαρχῶν, ἐπισκόπων, θεολόγων ποὺ μοιράζουν μάλιστα τώρα καὶ τὸ «ἱερό» Κοράνιο ὡς δῶρο, καὶ ἰσχυρίζονται ὅτι καὶ οἱ ἄλλες θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας; Τὸ ἐπράξαμε ἤδη αὐτὸ ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια μὲ εἰδικό βιβλίο μας18. Τὸ βέβαιο πάντως εἶναι ὅτι βρίσκονται σὲ πλάνη, ὅπως λέγει ὁ Ὅσιος Παΐσιος, καὶ εὐχόμαστε πρὸ τοῦ τέλους τῆς ζωῆς τους νὰ τὸ ἀντιληφθοῦν.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

11. Ἰω. 11, 25.
12. Ἱερομονάχου Ισαακ, Βίος Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, Ἅγιον Ὄρος 2004, σελ. 50-51.
13. Ἱερομονάχου Ισαακ, Αὐτόθι, 173.
14. Αὐτόθι, 304-305.
15. Αὐτόθι, 137. 153.
16. Αὐτόθι, 292.
17. Αὐτόθι, 236.
18. Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδωρου Ζηση, Διαθρησκειακὲς Συναντήσεις. Ἄρνηση τοῦ Εὐαγγελίου καὶ τῶν Ἁγίων Μαρτύρων, Θεσσαλονίκη 2003.

(Συνεχίζεται)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΠΕΡΙ ΠΛΗΡΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΝΟΧΗΣ ΑΝΣΕΛΜΕΙΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ, ΓΙΑ THN ΠΕΡΙ ΠΛΗΡΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΝΟΧΗΣ ΑΝΣΕΛΜΕΙΑ ΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ

(Ποικιλοτρόπως σε 4 διαφορετικές ομιλίες αναφέρθηκε με αυτή θέση.  Ήταν προτιμότερη η σιωπή μας;)

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
======

Θα λάβω απλά αφορμή από σχολιασμούς του κειμένου  που τιτλοφορείται «Ο μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός και η δική μας σιωπή» (από το ιστολόγιο του Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου ‘’Fdathanasiou.wordpress’’), με το οποίο ζητεί από την  Ιερά Μονή Βατοπαιδίου να πάρει θέσει για όσα γράφονται για την κακοδοξία του περί των εκτρώσεων, την περί Θείας Χάριτος αιρετική θέση του, καθώς και άλλα λάθη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού και θα απαντήσω γενικά για όσους αμφιβάλλουν για τα κείμενα που έχω γράψει στα θέματα τούτα.

Η «περί πληρώσεως της ενοχής» ανσέλμεια θέση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, την οποία  εξέφρασε ποικιλοτρόπως και  κατ’ επανάληψη ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, είναι μια θέση η οποία χρήζει ανασκευής πρωτίστως αυτούς που έχουν προβάλει αυτές τις ομιλίες του.

-  Βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος είναι κοντά», που μεταξύ άλλων αναφέρει «…λέει εις την τελευταία  του προσευχή πριν ανεβεί στον Γολγοθά, στο παγκόσμιο λογιστήριο, να πληρώσει την πανανθρώπινο ενοχή…»

-  Βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, (που προβλήθηκε στην εκπομπή Αρχονταρίκι του Καναλιού  4Ε) και τιτλοφορείται «Ιωσήφ Βατοπαιδινός-Χριστός Σωτήρας 1», αναφέρει «αυτήν την πεπτωκυίαν φύσιν την ανθρωπίνην, που την κατάστρεψε ο ίδιος ο άνθρωπος, έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής και να διδάξει τον τρόπο της επιστροφής…μυστήρια μυστηρίων…».   Δεν στεκόμαστε στην αναφορά του «έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος», που αποτελεί όντως λεκτικό λάθος, αλλά στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση του «και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής».

-  Βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός  μέρος 1ο», αναφέρει μεταξύ άλλων «…γιατί εκατέβηκε ο Θεός ίδιος εδώ και επλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή και μας υπέδειξε τον τρόπο της επιστροφής…»

-  Βίντεο πολύ πρόσφατα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr, που τιτλοφορείται ‘’Ο σκοπός της ζωής’’,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στο οποίο  μεταξύ άλλων αναφέρει  ότι «Η αυτοαλήθεια και αυτοζωΐα που κατέβη εδώ και εσφάγη, εσταυρώθη και πλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή…». 

Η ποικιλότροπη επανάληψη της ανσέλμειας θέσης «περί πληρώσεως της ενοχής», του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού δεν χρήζει ανασκευής;  Ξεκάθαρα παραπέμπουν τα λεγόμενα αυτά στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση, περί αναγκαιότητας εξόφλησης της ενοχής. όπου κυριαρχεί η δικαιική έννοια της σωτηρίας και ζητήθηκε η ανασκευή της θέσης αυτής.  Που το μεμπτό σε αυτό που ζητήθηκε;

Δεν έπρεπε να σχολιαστεί;  Έπρεπε να αφεθούν οι Χριστιανοί που δεν αντιλήφθηκαν το μεγάλο λάθος της ανσέλμειας θέσης να βιώσουν την «περί πληρώσεως της ενοχής» πλάνη;  Που η ακρότης;   Που η εμπάθεια; Η αλήθεια της Πίστης μας είναι πάνω από την αίγλη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού;

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΗ ΑΝΑΦΟΡΑ:  Η εκζητούμενη λύση της σιωπής θα έχει ως αποτέλεσμα των χαρακτηρισμό όλων τούτων ως απλά λαθών.  Θα αγνοηθεί η ποικιλότροπη επανάληψη της ανσέλμειας σωτηριολογικής θεώρησης στα τέσσερα  (όχι ένα) προαναφερθέντα βίνεο.  Αναμένομε την  Ορθόδοξη λύση της σιωπής. 

Sunday, August 30, 2015

Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ



Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στον Ιερό Ναό του Τιμίου Προδρόμου στο Μανχάταν για τον εσπερινό της αποτομής της Τιμίας Κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου.

Τρεις ψάλτες που δεν ανήκουν στην ενορία έκαναν την εμφάνισή τους -όλοι καλοί Βυζαντινοί ψάλτες- ενώ τον π. Βασίλειο Βασσακύρο -τον εφημέριο του ναού- βοήθησε στην τέλεση του εσπερινού ένας νέος κληρικός που έφτασε πρόσφατα από την Ελλάδα -ο π. Μάξιμος- που εφημευρεύει στην κοινότητα του Αγίου Πέτρου στο Μπρονξ. Πρόκειται για κληρικό με παραδοσιακή εμφάνιση που φορά ράσα και δεν κόβει γένεια και μαλλιά, χαμηλών τόνων άνθρωπο, που τελεί με ταπείνωση και ευλάβεια τα ιερατικά του καθήκοντα. Του ευχόμαστε εκ μέσης καρδίας κάθε επιτυχία στο έργο του και ελπίζουμε ότι η Αμερική δεν θα τον αλλάξει ώστε να αποκτήσει στο μέλλον αντιπαραδοσιακή εμφάνιση.

Ήταν όλα τόσο όμορφα στον εσπερινό με τους πολύ καλούς ψάλτες Αντώνη Κεχαγιά και τον αδελφό του π. Γεωργίου της Κορώνας κ. Εμμανουήλ Αναστασίου.

Αναπόφευκτα το μυαλό κάνει συγκρίσεις με όσα βλέπει να συμβαίνουν αυτή την περίοδο -και όχι μόνον- στην Ελλάδα αλλά και στο Άγιον Όρος με τα ατέλειωτα πολυαρχιερατικά συλλείτουργα που γίνονται ευκαίρως-ακαίρως. Και δεν αναφερόμαστε στη Μονή Βατοπαιδίου επειδή από εκεί κανένας νουνεχής άνθρωπος δεν αναμένει κάτι καλό στον τομέα της εκκοσμίκευσης. Το κακό δυστυχώς έχει γενικευθεί και φτάσαμε στο σημείο να παρίστανται τέσσερις αρχιερείς στην πανήγυρι Αγιορειτικής Μονής.

Δυστυχώς η Εκκλησία της Ελλάδος -και αυτό το Άγιον Όρος- έχουν καταντήσει παράδειγμα προς αποφυγήν στο θέμα των πολυαρχιερατικών συλλείτουργων, ενώ η Εκκλησία της Αμερικής με όλα τα της τα χάλια σ’ αυτό τον τομέα τηρεί υποδειγματική στάση.

ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ;



ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ;

Του Πανοσ. Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρου
=====

Και ακριβώς επειδή ο Λόγος τού Θεού είναι διαχρονικός, θα πρέπει όλοι μας, κλήρος, μοναχισμός και λαός, ολόκληρο δηλ. το σώμα τής Εκκλησίας μας, να ερωτήσουμε εαυτούς και αλλήλους και να δώσουμε ειλικρινή απάντηση σε τούτα τα σπουδαία και  φλέγοντα ερωτήματα: Εμείς γρηγορούμε; Αντιλαμβανόμαστε τους ύπουλους κινδύνους που κρύβονται πίσω από την δήθεν αγάπη τού οικουμενισμού; Στέκουμε εδραίοι και αμετακίνητοι στις αρχές τής Ορθοδοξίας μας; Πιστεύουμε με όλη μας την ψυχή ότι είναι τιμή μας να είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι, αλλά και ότι έχουμε ιερό χρέος και άγιο καθήκον να διατηρήσουμε αυτή την Αποστολική μας πίστη; Και πάλι, ελέγχουμε, όχι μόνο τις έξωθεν κακοδοξίες αλλά και τις έσωθεν πλανεμένες διδασκαλίες που τελευταίως, αρκετές δυστυχώς φορές, ακούγονται και από στόματα υψηλά ισταμένων προσώπων στον χώρο τής Εκκλησίας; Για να πραγματοποιείται όμως ο ευλογημένος αυτός αγώνας στις σωστές του διαστάσεις και μακριά από τα άκρα τού διαβόλου, είναι ανάγκη να ζούμε συνειδητά την ζωή τού πνεύματος, εφαρμόζοντας απολύτως τις θείες εντολές.

ΠΕΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (1924-1994) Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΖΩΗ Δ΄



ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ (1924-1994)
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΖΩΗ 

Δ΄

Του Πρωτοπρεσβύτερου Θεόδωρου Ζήση

4. Οἱ ἐκδηλώσεις στὴν Σουρωτὴ κατὰ τὴν πρώτη ἑορτὴ τῆς μνήμης τοῦ Ὁσίου Παϊσίου (12 Ἰουλίου 2015).

Ἡ αὐστηρὴ στάση τοῦ Ὁσίου Παϊσίου ἀπέναντι στὸν πατριάρχη Ἀθηναγόρα καὶ στοὺς Οἰκουμενιστὰς γενικῶς κρίνει ἀρνητικὰ τὴν ἀνεπίτρεπτα χλιαρή, καὶ μερικὲς φορὲς θετική, ἀντιμετώπιση τοῦ πατριάρχου Βαρθολομαίου ἀπὸ τὴν πλειονότητα τῶν Ἱ. Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἐκτὸς βέβαια ἐπαινετῶν ἐξαιρέσεων μερικῶν ἡγουμένων καὶ πλήθους κελλιωτῶν. Θὰ μποροῦσαν νὰ γίνουν ἀπογοητευτικὲς συγκρίσεις τοῦ τότε καὶ τοῦ τώρα, ὅπως ἄλλωστε φαίνεται καὶ ἀπὸ τὴν ἀγωνιώδη ἀνησυχία τῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων ποὺ ἐξέδωσαν τὸ ἐξαίρετο κείμενο «Ἅγιον Ὄρος. Διαχρονικὴ μαρτυρία στοὺς ἀγῶνες ὑπὲρ τῆς Πίστεως».

Δὲν περιμέναμε πάντως ὁ Ὅσιος Παΐσιος, καύχημα καὶ σέμνωμα τῶν ἁπανταχοῦ Ὀρθοδόξων, νὰ γίνει ἀφορμὴ γιὰ προβολὴ τοῦ ἐπὶ κεφαλῆς τῶν ἁπανταχοῦ Οἰκουμενιστῶν πατριάρχου Βαρθολομαίου. Εἴχαμε πάλιν καὶ πολλάκις εἰς τὸ παρελθὸν τὴν κρυφὴ ἐλπίδα ὅτι μελετώντας τὴν ζωὴ παλαιῶν καὶ νέων Ἁγίων θὰ συναισθανόταν τὴν λάθος πορεία ποὺ ἀκολουθεῖ, ἐκτὸς τῆς ὁδοῦ τῶν Ἁγίων Πατέρων, καὶ θὰ ἐμείωνε τουλάχιστον τὶς οἰκουμενιστικές του ἐνέργειες, ἐν ἔργοις καὶ λόγοις, μπροστὰ στὶς ὁποῖες ὠχριοῦν, εἶναι μηδαμινές, οἱ τοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρα. Ἂν ἐκεῖνος ἀγάπησε μία ξένη γυναίκα, τὴν Παπικὴ «Ἐκκλησία» καὶ ἄφησε τὴν σεμνὴ Μητέρα μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία κατὰ τὰ λεγόμενα τοῦ Ὁσίου Παϊσίου, ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἀγάπησε πολλὲς ξένες γυναῖκες, ὁμόθρησκες καὶ ἀλλόθρησκες, τὸν Παπισμό, τὸν Μονοφυσιτισμό, τὸν Προτεσταντισμό, τὸν Ἰουδαϊσμό, τὸ Ἰσλάμ, τὴν παγανιστικὴ Οἰκολογία καὶ κατέστη πολύγαμος. Ἔπραξε ἄριστα ἡ πατριαρχικὴ σύνοδος ποὺ ἐνέταξε ἐπίσημα τὸν Γέροντα Παΐσιο στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἀφοῦ ἤδη ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ μὲ πλῆθος θαυμάτων ἐφανέρωσε τὴν ἁγιότητά του, καὶ ἡ συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας τὸν θεωροῦσε ἅγιο, ἐν ὅσῳ ἀκόμη ζοῦσε στὴ γῆ. Ἡ ἀπόφαση πάντως νὰ προστῆ ὁ πατριάρχης τῶν ἀκολουθιῶν κατὰ τὴν πρώτη ἑορτὴ τῆς μνήμης του ἦταν λάθος. Δὲν προσέφερε τίποτε στὴν τιμὴ τῆς μνήμης τοῦ Ὁσίου Παϊσίου, ἀντίθετα ἐσκανδάλισε πολλούς, οἱ ὁποῖοι ἀπέφυγαν νὰ τιμήσουν τὸν Ἅγιο τὴν ἡμέρα τῆς μνήμης του καὶ τὸ ἄφησαν γιὰ ἄλλη ἡμέρα.

Δὲν γνωρίζουμε ποιός εἶχε τὴν ἔμπνευση τῆς προσκλήσεως τοῦ πατριάρχου· ἡ Μητρόπολη Κασσανδρείας ἢ ἡ Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου Θεολόγου στὴ Σουρωτή, ὅπου εἶναι ὁ τάφος τοῦ Ὁσίου. Δὲν ἀποκλείεται ὁ ἴδιος ὁ πατριάρχης νὰ ἐζήτησε τὴν πρόσκληση. Οἱ προσφωνήσεις πάντως ἐκ μέρους τῶν προσκαλεσάντων ἔπρεπε νὰ εἶναι τυπικὰ εὐγενεῖς, ὄχι ὅμως καὶ νὰ παρουσιάζουν τὸν πατριάρχη ὅτι «συνεχίζει νὰ ὀρθοτομεῖ τὸν λόγον τῆς ἀληθείας» καὶ τόσα ἄλλα ἐμετικὰ καὶ κολακευτικὰ ἐγκώμια καὶ ἐπαίνους. Δὲν ἐσκέφθησαν ὅτι μὲ αὐτὰ θλίβουν, λυποῦν καὶ διαψεύδουν τὸν τιμώμενο Ὅσιο Παΐσιο, ὁ ὁποῖος ἤλεγξε τὸν Ἀθηναγόρα γιὰ μικρότερα ὀλισθήματα ἀπὸ αὐτὰ τοῦ Βαρθολομαίου καὶ θεωροῦσε ὅτι ὅλοι οἱ οἰκουμενιστὲς πολὺ περισσότερο ὁ κορυφαῖος Βαρθολομαῖος δὲν ἔχουν «οὔτε ψίχα πνευματικὴ οὔτε φλοιό» καὶ ὅτι «ὁμιλοῦν γιὰ ἀγάπη καὶ ἑνότητα, ἐνῶ οἱ ἴδιοι δὲν εἶναι ἑνωμένοι μὲ τὸν Θεό, διότι δὲν τὸν ἔχουν ἀγαπήσει»;

Saturday, August 29, 2015

Τ’ ΑΚΡΟΣΧΟΙΝΙΑ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ



Τ’ ΑΚΡΟΣΧΟΙΝΙΑ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ
                                                       
Του Βασίλη Χαραλάμπους
=====

Κι ο καμπανάρης στου Πρώτου την Λαύρα
διαλαλούσε από τ’αψηλόν κωδωνοστάσιον
το δοξολόγημα π’ αρχινούσε.

Το θώρι πεισματικά ακουμπισμένο
σε κείνο το βυζαντινό λιθανάγλυφο του κωδωνοστασίου
αιγαιοπελαγίτικο νησιωτικό μεράκι
μ’οξυκόρυφο τόξο
κι απάνωθε να χωράνε
ο Σταυρός και τα δύο εξαπτέρυγα Σεραφείμ.

Σμιλεμένος ο δικέφαλος
εστεμμένος με στέμματα κρινοφόρα
τας κλείς κρατώντας
ανάγλυφα να συντροφεύει
της Βασιλεύουσας το πικραμένο τραγούδημα
«Η Πόλη είναι το κλειδί της οικουμένης».

Κι ο καμπανάρης στο κωδωνοστάσι
τ’ ακρόσχοινια κρατώντας
συνέχισε να ομορφαίνει το κάλεσμα.


* Λαύρα του Πρώτου – Το Πρωτάτον

Friday, August 28, 2015

ΕΚΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΓΩΝΙΩΔΩΣ ‘’ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ’’ AΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ



ΕΚΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΓΩΝΙΩΔΩΣ ‘’ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΗ’’ AΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΑΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Πλήθος ιδιοτελώς κειμένων επιζητούν την ‘’αποστομωτική’’ απάντηση για όσους ανασκευάζουν την αιρετική καινοτομία που προβάλλεται στην ιστοσελίδα Vatopedi.gr, που πολύ πρόσφατα αναρτήθηκε σε βίντεο που τιτλοφορείται «Τέκνα Θεού γενέσθαι»,  με ομιλία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, που έγινε στο Συνοδικό της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, η οποία αναφέρει  ότι  «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».

Έγνοια των ιδιοτελώς κειμένων είναι μήπως μειωθούν τα τόσα  υπερβολικά που καθημερινά  προβάλλουν για τον μοναχό αυτόν;  Πάνω από όλα αυτός ο μοναχός ή η Ορθόδοξη Πίστη μας; Αυτό τους ενδιαφέρει; Μήπως από τα περί της καινοφανούς αυτής αιρέσεως σπιλωθεί το όνομα π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού; Η Πίστη μας είναι δευτερεύουσα;  

Καμιά έγνοια για τις χιλιάδες ανυποψίαστων Χριστιανών που έγιναν μέτοχοι του βλασφήμου και αιρετικού αυτού βιώματος του μοναχού αυτού;  Αυτό τους ενδιαφέρει; Η μεγάλη και επίπλαστη αίγλη του;

Φυσικά η απάντηση θα είναι ‘’καταπέλτης’’ όπως συνέβη τότε με την κακοδοξία του για το μη εφάμαρτο των εκτρώσεων πριν τον τρίτο μήνα της κυήσεως. ‘’Κάποιοι προσπαθούν να παρουσιάσουν τον γέροντά μας κακόδοξο’’, θα είναι και πάλι η απάντησή των. Έκανε απλά ένα λάθος.

Και τότε θα αρχινίσουν τα ιστολόγια των ‘’ημετέρων’’ το ίδιο υβρεολόγιο περί ‘’αθλίων συκοφαντών’’, ‘’αλιβάνιστων’’ (αυτό από εκπομπή ιδιωτικού καναλιού  μάλιστα με προσκεκλημένο ιερωμένο, αλλά περισσότερα στοιχεία δεν είναι φρόνιμο να δοθούν για να μη μειωθεί ο ιερέας αυτός της Εκκλησίας μας) κλπ.. Αλιβάνιστα είναι δυστυχώς τα παιδιά που σκοτώνονται από τέτοιες γενοκτόνους συμβουλές για εκτρώσεις. (Να αναφέρομε ότι είναι ενημερωμένο γι’ αυτή  τη γενοκτόνο συμβουλή του, τόσο το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο όσο και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου). Η κασέττα υπάρχει και υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της αξιοπιστίας της. Εκεί θα διαφανεί ποιος συκοφαντεί.

Τι απάντηση λοιπόν εκζητούν για την ανασκευή της αιρετικής διδασκαλίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού περί της Θείας Χάριτος; Για να προστατευτούν όσοι πείστηκαν από την αίρεση  ότι η Θεία Χάρις είναι κατώτερη από τον ανθρώπινο νου ή να προστατεύσουν την υπερβολική αίγλη που απολαμβάνει από τους ιδιοτελώς κειμένους; 

Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΜΑΝΙΑ



Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΜΑΝΙΑ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Η Αλβανική αφιλία, ανθελληνική μανία και απροκάλυπτη εχθρότητα είχε την τελευταία της έκρηξη προσφάτως με την ισοπέδωση της Ορθόδοξης εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες της Χειμάρρας. 

Ένα κάρρο χονδροειδή ψέματα επιστράτευσαν τα χαϊδεμένα παιδιά των Αμερικανών στα Βαλκάνια: η εκκλησία δεν είχε άδεια, ισχυρίστηκαν. Και  αποδείχθηκε ότι είχε. Δεν ανήκε ο χώρος στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ισχυρίστηκαν κι αποδείχθηκε ότι η Εκκλησία είχε επίσημο τίτλο ιδιοκτησίας. Όπως αποδεικνύεται από τα έγγραφα εκεί είχε κτισθεί στα 1671 ορθόδοξος ναός, μάλιστα η κτητορική επιγραφή διασώζεται σε έκδοση της Αλβανικής Ακαδημίας για τους ορθόδοξους ναούς της Χώρας του 1998. Αυτός ο ναός κατεδαφίστηκε από τους αντίχριστους κομμουνιστές του Ενβέρ Χότζα στα 1972. 

Τώρα μας λένε ότι ο Εντυ Ράμα και τα συντρόφια του θέλουν να βρουν στο χώρο τον τάφο κάποιου Ουνίτη ψευδεπισκόπου, του Νίλο Καταλάνο, που έφτασε στη Χειμάρρα στα 1693 για να μετατρέψει σε Ουνίτες τους Ορθοδόξους της περιοχής της Χειμάρρας. Ο προπαγαδιστής αυτός του Παπισμού πέθανε στους Δρυμάδες το 1694 αφού η προσπάθεια του είχε πενιχρά αποτελέσματα. Τώρα τι γυρεύει ο τάφος ενός αιρετικού, που αγνοήθηκε  και περιφρονήθηκε από τους ορθόδοξους, μέσα σε Ορθόδοξη εκκλησία είναι κάτι που μονο η αλβανική απύθμενη θρασύτητα και κουτοπονηρία μπορεί να εξηγήσει. Μάλιστα, λένε, ο Έντυ Ράμα θέλει τελικά να φτιάξει άγαλμα του αιρετικού εκείνου για να καλοπιάσει το Βατικανό και τους Παπικούς  ψηφοφόρους του αλβανικού Βορρά (Σκόδρα). 

Όπως και νάχει το πράγμα οι Αλβανοί δεν παίρνουν από λόγια, ούτε αντιλαμβόνται επιχειρήματα. Εδώ και τώρα πρέπει να τεθεί ανυπέρβλητος φραγμός στην προσπάθειά τους να εισέλθουν (άκου θράσος!!!) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όσο η ελληνική κυβέρνηση δεν λαμβάνει δραστικά μέτρα το κακό θα διαιωνίζεται και θα επεκτείνεται. Αυτά να τα βλέπουν πρωτίστως κι οι ΗΠΑ που εξέθρεψαν, για τα συμφέροντά τους, το αλβανικό θηρίο και κόπτονται για τ’ ανθρώπινα δικαιώματα! Οι Βορειοηπειρώτες Έλληνες δεν περιλαμβάνονται στον κατάλογό τους, ούτ’ έχουν δικαιώματα;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ “ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΣΤΟΡΙΑΣ”



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ “ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΣΤΟΡΙΑΣ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Προχθές στην Υπεραγορά συναντήθηκα τυχαία με τον φίλο μου τον Γιάννη τον συνωμοσιολόγο της Αστορίας. Σκέφτηκα να αποφύγω αναφορά στο συνωμοσιολογικό χαρακτήρα του για να μην τον στενοχωρήσω, αλλά ο Γιάννης δεν χωρατεύει. Του αρέσει να αρπάζει τον ταύρο από τα κέρατα. 

Ξανάφερε στο προσκήνιο αυτό που διάβασε σε ένα ιστοτόπο ότι στη Διεθνή Τράπεζα η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν καταθέσεις τρισεκατομμυρίων (προσοχή τρισεκατομμυρίων!!!) δολλαρίων.

Η δόλια η Κύπρος σύμφωνα με αυτό τον ιστότοπο έχει -ούτε λίγα, ούτε πολλά- 62 τρισεκατομμύρια δολλάρια καταθέσεις.

Τώρα που τις βρήκε η Κύπρος αυτές τις μυθώδεις καταθέσεις που θα τις ζήλευαν ακόμη και οι ΗΠΑ δεν φαίνεται να είναι κάτι που απασχολεί τον Γιάννη.

Το σημαντικό είναι ότι οι καταθέσεις κατά την ισχυρή πεποίθηση του Γιάννη υπάρχουν και (ποιοι άλλοι;) οι Ρότσιλδ -αυτοί οι τρομεροί σιωνιστές- τις εκμεταλλεύονται. Τις δανείζονται χωρίς τόκο και μας τις δανείζουν με τόκο.

Καταρχήν οι αριθμοί είναι παρανοικοί. Ακόμη και αν ήταν καμωμένη από χρυσάφι η Κύπρος δεν θα είχε 62 τρισεκατομμύρια δολλάρια καταθέσεις.

Αλλά αφού υποτίθεται ότι τις έχουμε αυτές τις καταθέσεις γιατί χρειζομαστε κάποιο να μας δανείσει; Ακούστηκε κανείς ποτέ να πηγαίνει στην Τράπεζα να κάνει δάνειο, αντί ανάληψη, ενώ διαθέτει καταθέσεις αμύθητης αξίας;

Ας επικεντρώσουμε, όμως, την προσοχή μας στην ουσία αυτής της συνωμοσιολογίας.

Πέντε παρατηρήσεις:

1.) Ο Γιάννης βλέπει τα πάντα στον κόσμο σκοτεινά και απέλπιδα.

2.) Τι το πιο φυσικό γι' αυτόν από το να υπάρχουν κάποιες “σκοτεινές δυνάμεις” τύπου Σιωνισμός, Μασωνία, Μπίντελμπεργκ και να κατευθύνουν τον κόσμο προς αυτη τη δυστυχία;

3.) Αν άφηνε περιθώριο προσωπικής ευθύνης σ’ αυτά που ζούμε θα ήταν υποχρεωμένος να μιλήσει για μετάνοια δηλαδή για αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου ζωής

4.) Ναι αλλά άμα το κάνεις αυτό δεν μπορείς πια να ρίχνεις τις ευθύνες στους κακούς πολιτικούς ηγέτες που μας οδήγησαν με την ψήφο και τη συναίνεσή μας στην καταστροφή.

5.) Η δυνατότητα να συζητήσει κάποιος με τους “σκοτεινοδυναμίτες” έχει τόση πρακτικά αξία όση όταν συζητάς με κάποιο γιατί του αρέσει το γαλάζιο και όχι το καφέ χρώμα. 

Η συζήτηση, λοιπόν, είναι αδιέξοδη. Το μόνον που μένει είναι ο προβληματισμός αναφορικά με την άρρωστη αυτή κατάσταση.