Thursday, April 30, 2020

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΕΣ ΟΙ ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΡΑΜΠ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ;



ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΕΡΕΓΓΥΕΣ ΟΙ ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΡΑΜΠ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο κ. Λεόντιος Κωστρίκης είναι Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κύπρου και ιδρυτικό μέλος της Ακαδημίας Κύπρου.
Τον προσκαλούν τακτικά στα κανάλια και δίνει συνεντεύξεις για την πανδημία.
Στο βίντεο της ανάρτησης, ο κ. Κωστρίκης είπε για τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Τράμπ: “Έχει ξεφύγει πιο πολύ από ότι ξέφυγε ο κορωνοιός”, για να εκφράσει την δυσφορία του και την δυσφορία της ανά την υφήλιο ιατρικής κοινότητας για τις δηλώσεις του Τραμπ για τον τρόπο θεραπείας του κορωνοιού.
Δυστυχώς οι καθ’ ημάς συνωμοσιολόγοι δεν αντιλαμβάνονται ότι ο κ. Τραμπ είναι αφερέγγυος όσον αφορά την πανδημία του κορωνοιού. 

Γι' αυτό είναι ασύνετο να τον επικαλούνται για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.
1.) Αγνόησε τις προειδοποιήσεις της ιατρικής κοινότητας και δεν έλαβε έγκαιρα μέτρα επειδή δεν ήθελε να πληγεί η οικονομική ευρωστία των ΗΠΑ.
Αυτό προκάλεσε έκρηξη της επιδημίας ώστε στην Νέα Υόρκη άνοιγαν ομαδικούς τάφους για να θάβουν τους νεκρούς.
2.) Ο Πρόεδρος Τραμπ επιδιώκει την επανεκλογή του τον Νοέμβριο. 

Πριν ξεσπάσει ο κορωνοιός κάλπαζε άνετα προς νέα τετραετία επειδή το χρηματιστήριο έφτασε σε απίστευτα ύψη και η ανεργία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.
Η επιδημία, όμως, και η κοντόφθαλμη αντιμετώπισή της από τον Αμερικανό Πρόεδρο ανέτρεψαν τα ευνοϊκά δεδομένα στα οποία θα μπορούσε να στηριχθεί ο κ. Τραμπ για να επανεκλεγεί.
Γι’ αυτό τώρα, ο Αμερικανός Πρόεδρος το έρριξε στην συνωμοσιολογία για να απεκδυθεί των ευθυνών του ώστε να αποενοχοποιηθεί στα μάτια των πολιτών για την προσωπική του ευθύνη για την πορεία της πανδημίας του κορωνοιού στις ΗΠΑ.

Ο Αμερικανός Πρόεδρος μιλά για ιό που κατασκευάστηκε σε εργαστήρια της Γιουχάν για να ενοχοποιήσει την κυβέρνηση της Κίνας ως αίτιο της πανδημίας.

Ταυτόχρονα δαιμονοποίησε τον Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας), επειδή θεωρεί ότι είναι συνυπεύθυνος με την κυβέρνηση της Κίνας για τον χειρισμό της πανδημίας.

Παράλληλα διανθίζει τις συνωμοσιολογίες του με φαιδρότητες του τύπου να γίνει εμβόλιο για τον κορωνοιό με την χρήση απορρυπαντικών.!!! 

Γεγονός που -ως εικός- προκάλεσε την θυμηδία της ανά την υφήλιο ιατρικής κοινότητας.
Επομένως χρειάζεται να επιδεικνύουμε μεγάλη προσοχή όταν ακούμε τις συνωμοσιολογίες του Αμερικανού Προέδρου.

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΗΣ κ. ΓΙΑΜΑΡΕΛΛΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΗΣ κ. ΓΙΑΜΑΡΕΛΛΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====
Στο βίντεο της ανάρτησης, η κ. Γιαμαρέλλου κάνει νέα ομολογία πίστεως και δηλώνει ότι θα επιδιώξει να κοινωνήσει μόλις ανοίξουν οι ναοί.
Παράλληλα βάζει στην θέση τους όσους συνωμοσιολόγους μιλούν για ιό των εργαστηρίων.

Η κ. Γιαμαρέλλου έκανε για δεύτερη φορά ομολογία πίστεως και έδειξε ποια είναι η δική της πίστη.

Το ίδιο έκανε και ο κ. Τσιόρδας όταν, εν μέσω των περιοριστικών μέτρων, πήγε και έψαλλε και κοινώνησε όταν λειτούργησε ο Σεβ. Μεσογαίας.

Ως ευσεβείς λοιμωξιολόγοι συνιστούν αυτά που συνιστά η ιατρική δεοντολογία, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να ομολογούν την πίστη τους.

Η προσπάθεια δαιμονοποίησης του κ. Τσιόρδα και της κ. Γιαμαρέλλου δείχνει πόσο σκοτισμένο μυαλό από την αμάθεια και την δοκησισοφία έχουν ορισμένοι.

Διευκρινίζω ότι δεν αναφέρομαι μόνο στον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη και στην δούκισσα Καμίλλα του Σάσσεξ (συγγνώμη των Εξαρχείων ήθελα να πω). 

Αυτοί σε τελευταία ανάλυση μας διασκεδάζουν με τις εμπεριστατωμένες ιατρικές διαγνώσεις τους. 

Δυστυχώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι, οι οποίοι ανοίγουν το στόμα τους και αποφαίνονται, με ύφος δέκα καρδιναλίων, για θέματα ιατρικής, ενώ δεν έχουν καμμία απολύτως ιατρική παιδεία.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΙΟ


Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΥΚΚΟΥ ΖΗΤΑ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΙΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Κύκκου κ. Νικηφόρος, με παρέμβασή του στην τηλεόραση, είπε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου είναι υποχρεωμένος να συγκαλεί 4 φορές τον χρόνο σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τακτική Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου.
Μια από αυτές τις 4 ημερομηνίες είναι η εβδομάδα μετά την Διακαινήσιμο, δηλαδή η παρούσα εβδομάδα.
Τόνισε ότι το σύστημα διοίκησης των Ορθοδόξων Εκκλησιών δεν έχει σχέση με το προσωποπαγές σύστημα του Παπισμού. 
Γι’ αυτό, είπε ο Πανιερώτατος, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου έχει υποχρέωση να συναποφασίζει με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου για τα σημαντικά θέματα της Εκκλησίας που δεν αφορούν αποκλειστικά την Αρχιεπισκοπική περιφέρεια.
Είπε, επίσης, ότι υποστηρίζει την κυβέρνηση και τον Αρχιεπίσκοπο για τα προστατευτικά μέτρα που έλαβαν. 
Θεωρεί, όμως, ότι η αναμονή μέχρι την 1η Ιουνίου για την επαναλειτουργία των ναών είναι μακρό χρονικό διάστημα και εισηγήθηκε διάφορους τρόπους για την άμεση επαναλειτουργία των ναών υπό ασφαλείς συνθήκες.
Ο Πανιερώτατος Κύκκου έχει βεβαίως δίκαιο όταν λέγει ότι χρειάζονται συνοδικές αποφάσεις για τα θέματα που αφορούν την Εκκλησία. 
Υπάρχει όμως κάτι ακόμη πιο σημαντικό: Η Ιερά Σύνοδος να λαμβάνει τις ορθές αποφάσεις.
Ας συνέλθει, λοιπόν, η Ιερά Σύνοδος για να ζητήσει από την Πολιτεία να επιβραχύνει την παράταση μέχρι την 1η Ιουνίου που εξήγγειλε ο Πρόεδρος για την λειτουργία των ναών.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό επειδή ήδη έγινε το Διάγγελμα του Προέδρου, η Ιερά Σύνοδος ας συνέλθει και ας αποφασίσει τουλάχιστον να δίνουν στους λαϊκούς την δυνατότητα να εξομολογούνται και να κοινωνούν, με την προϋπόθεση ότι θα τηρείτιαι το πρωτόκολλο ασφάλειας και υγείας που εισηγούνται οι λοιμωξιολόγοι.

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ π. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΙΣΙΟ

Η ΔΙΣ: ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ


Η ΔΙΣ: ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ

Επιμέλεια κ. Γιάννη Παπανικολάου 
=====
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συνεχίζει να προκαλεί το δημόσιο αίσθημα. Το σχέδιο της κυβέρνησης για άνοιγμα των Ναών αποδέχεται η Εκκλησία της Ελλάδος όπως αποφασίστηκε στη σημερινή Διαρκή Ιερά Σύνοδο και σωστά έπραξε.
Γιατί όμως δεν συγκαλείται η Ιεραρχία εν μέσω μιας πρωτόγνωρης κατάστασης και να τεθούν επί τάπητος όλα τα ζητήματα που αφορούν τη στάση της Εκκλησίας απέναντι στα διαδραματιζόμενα γεγονότα της Σαρακοστής; 
Οι ευθύνες για την τρέχουσα ΔΙΣ είναι τεράστιες. Οι αντιδράσεις του λαού δεν φαίνεται ότι ενδιαφέρει και πολύ τους Ιεράρχες της ΔΙΣ. Ωστε να απαντηθούν τα πολλά …γιατί αναφορικά με τη στάση της  στα όσα διαδραματίστηκαν την Μ. Εβδομάδα. Ενώ την ίδια ώρα υπάρχει πληθώρα Ιεραρχών που διαφωνεί κάθετα! 
Παράλληλα γίνεται γνωστό πως δε θα συγκληθεί Ιεραρχία, ενώ ζητά την αποκατάσταση όσων άσκησαν κριτική εναντίον της Εκκλησίας το προηγούμενο διάστημα. Τι αποκατάσταση ζητάτε “Αγιοι” της Συνόδου; Αφήσατε τον επιτάφιο έγκλειστο και οι λαϊκές αγορές  κατακλύζονταν από λαό….
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης λόγος για τη Θεία Κοινωνία το οποίο σημειώνει πως είναι αδιαπραγμάτευτη, ενώ δίνει και πάλι τη δυνατότητα στους Ιεράρχες να κάνουν δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης.
ΠΗΓΗ:
ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Wednesday, April 29, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, στο Διάγγελμά του της 29ης Απριλίου 2020, ανακοίνωσε τα ακόλουθα αναφορικά με το άνοιγμα των ναών και του εκκλησιασμού:

“(ii) Επιτρέπεται από τις 4 Μαΐου η προσευχή σε εκκλησίες, τεμένη και άλλους χώρους λατρείας, νοουμένου ότι δεν θα συνυπάρχουν ταυτόχρονα πέραν των 10 ατόμων. Συνεχίζει να ισχύει το διάταγμα για γάμους, βαφτίσεις και κηδείες.
Από την 1η Ιουνίου θα επιτρέπεται ο εκκλησιασμός και άλλες μορφές θρησκευτικής λατρείας σε εκκλησίες, τεμένη και άλλους θρησκευτικούς χώρους, νοουμένου ότι θα τηρούνται αυστηρά τα πρωτόκολλα υγειονομικής συμπεριφοράς όπως το Υπουργείο Υγείας θα καθορίσει.

Τα ίδια μέτρα θα ισχύουν για γάμους, βαφτίσεις και κηδείες.”

Επομένως είναι πιο αυστηρά τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοιού, που λαμβάνει η Κύπρος σε σχέση με την Ελλάδα. 

Στην Ελλάδα οι πιστοί θα συμμετέχουν στην Θεία Λειτουργία και στις Ακολουθίες από τις 17 Μαίου, ενώ στην Κύπρο θα μπορούν να κάνουν το ίδιο την 1η Ιουνίου.

Προφανώς δεν υπάρχει δυνατότητα επανεξέτασης της απόφασης της κυβέρνησης μέχρι την 1η Ιουνίου. 

Γι’ αυτό απευθύνουμε θερμή έκκληση στον Μακαριώτατο και στους άλλους αρχιερείς της Εκκλησίας της Κύπρου να μας δίνουν την δυνατότητα μέχρι την 1η Ιουνίου να μπορούμε να εξομολογούμαστε και να κοινωνούμε με κάθε σεβασμό προς το πρωτόκολλο ασφαλείας που θα καθορίσουν οι λοιμωξιολόγοι.

ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΕΣ, ΑΡΧΙΜ. ΙΩΑΗΛ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΑΝΘΗ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΙ


ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΕΣ
_______________

Αρχιμανδρίτου Ιωήλ Νικολάου, Άνθη και καρποί, έκδ. ιερού ναού Αγίου Νεκταρίου, Πρέβεζα 2020, σσ. 90.

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Λάβαμε ένα ακόμη ώριμο καρπό της γραφίδος του ακάματου εργάτη του μυστικού αμπελώνος π. Ιωήλ. 

Ο σεβαστός λευίτης (για τον οποίο καυχώμεθα εν Κυρίω) είναι συμπατριώτης μας, Κύπριος τω γένει, αλλά διακονεί τον αμπελώνα του Κυρίου τον ηγαπημένον στην Πρέβεζα της Ηπείρου. 

Στον παρόντα τόμο συγκέντρωσε ομιλίες τις οποίες εξεφώνησε, μέσω των οποίων «επιχειρεί να εκδιπλώσει πτυχές της διδασκαλίας του Κυρίου μας, να αποδείξει ότι ο εν Χριστώ ζυγός, κατά τον αψευδή του λόγο, είναι χρηστός και το φορτίο των εντολών του ελαφρύ». 

Αυτά τονίζει, μεταξύ άλλων, στον Πρόλογο ο επιχώριος επίσκοπος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος. 

Δεν έχουμε κανένα λόγο να διαφωνήσουμε με τις διαπιστώσεις του Σεβασμιώτατου. 

Τα κείμενα του Πανοσιολογιώτατου είναι μικρά σε έκταση, γλαφυρά και ευνόητα. 

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στο κείμενο «Ο μεγαλομάρτυρας άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης» η διήγηση για ένα θαύμα του Αγίου πού έγινε στις 26.10.1987. 

Παραθέτουμε μόνο ένα μικρό απόσπασμα: «Ξαφνικά οι γυναίκες που έψελναν την παράκληση άρχισαν να φωνάζουν! Ο διάκονος έτρεξε κοντά τους και αυτές με ανάμεικτα συναισθήματα  του έδειξαν τη λάρνακα! Ήταν λουσμένη κυριολεκτικά με ένα ελαιώδους συστάσεως μύρο που η ευωδία του ήταν ασύγκριτη. Θα έλεγε κανείς με σιγουριά ότι κάποιος άδειασε επάνω της τουλάχιστον δύο κουβάδες αρωματικό υγρό». 

Όπως θα έχετε ήδη αντιληφθεί πρόκειται για ανάβλυση μύρου, που δεν συνέβαινε μόνο στο μακρινό παρελθόν, αλλά συμβαίνει και στους πονηρούς καιρούς μας. 

Παραθέτουμε ένα ακόμη μικρό απόσπασμα από το άρθρο του καλού συγγραφέως που επιγράφεται «Τιμή αγίου μίμηση αγίου»: «Οι άγιοι είναι «ζωντανές εικόνες του Θεού» επί της γης, «επίγειοι άγγελοι και ουράνιοι άνθρωποι», εφαρμοσμένο και εικονογραφημένο ευαγγέλιο, κατοικητήρια του Τριαδικού Θεού, «μυρίπνοα άνθη του παραδείσου», «καρποφόρα δένδρα της νέας Σιών». Είναι ότι πιο εκλεκτό έχει να παρουσιάσει η ανθρωπότητα το «αλάτι της γης», το «φως του κόσμου», «ευωδία Χριστού». Αποδεικνύουν σε ποια ύψη αρετής και αγιότητας μπορεί να φθάσει ο άνθρωπος, όχι με τις δικές του δυνάμεις, αλλά με τη δύναμη του Χριστού. 

Εκτός από την ψυχική ωφέλεια, δεν πρέπει να λησμονεί ο αναγνώστης ότι συμβάλλει στην αποπεράτωση της εκκλησίας του εν αγίοις Πατρός ημών Νεκταρίου του θαυματουργού. 

Γι’ αυτό το θεάρεστο έργο παλεύει ο καλός κληρικός από καιρό ευχαίς του Αγίου.

ΝΕΑ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟ


ΝΕΑ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΛΑΡΙΣΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟ
=====
Αγαπητέ π. Βασίλειε, ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ! 
Πραγματικά μέ τιμᾶτε μέ τή δημοσιοποίηση σκέψεων καί ἀπόψεών σας πού ἀφοροῦν τήν ἐλαχιστότητά μου. Καί τοῦτο διότι ἀφ’ ἑνός εἴχαμε καιρό νά τά ποῦμε, ἀφ’ ἑτέρου πάντα ἡ συνεξήγηση ἔστω καί δημόσια, μόνον ὠφέλη προκαλεῖ. 
Ξεκινῶ. Ὄχι μόνο μέχρι πρότινος, ἀλλά καί νῦν καί ἀεί ἐκφράζω τήν ἀμέριστη ἐκτίμηση καί τό σεβασμό μου στό πρόσωπό σας, ὅπως καί στό πρόσωπο τοῦ κάθε Ἱερέως καί τοῦ κάθε ἀνθρώπου. Αὐτό ἰσχύει ἰδιαίτερα γιά τούς ἐργάτες τοῦ ἀμπελῶνος τοῦ Κυρίου. 

Δέν συνεπιφέρει ὅμως, τήν ὑποχρέωση νά σιωπῶ, ὅταν διαπιστώνω λάθη, τά ὁποῖα τελούμενα δημοσίως ἐγκυμονοῦν τόν κίνδυνο νά παραπλανηθεῖ ο λαός τοῦ Θεοῦ. 
Στήν Ὀρθοδοξία, δόξα τῷ Θεῷ, δέν πιστεύουμε στό ἀλάθητο τοῦ ὁποιουδήποτε ἀνθρώπου, παρά μόνο στό ἀλάθητο τοῦ Παντοδύναμου Θεοῦ. Εἶναι δέ πράξη σεβασμοῦ καί ἀγάπης ἡ διακριτική ὑπόδειξη τοῦ σφάλματος τοῦ ἄλλου, ἰδίως ὅταν ἐπηρεάζεται λαός. Αὐτό καί ἔκανα! 

Στά πλαίσια τῆς ποιμαντικῆς μου εὐθύνης, ἀποσιώπησα τό ὄνομά σας γιά νά ἀναφερθῶ μόνο στό ἀτόπημά σας, στό νά προφέρετε τή λέξη ΑΙΣΧΟΣ ἐναντίον Ἀρχιερέων, ἀλλά συνεκδοχικά καί κατά τῶν Ἱερέων πού ὑποστασιοποιοῦσαν τήν ἔννοια τῆς ὑπακοῆς πρός τήν Ἐκκλησία. 
Ἐκείνη τή στιγμή Γέροντά μου, ἴσως παρασυρμένος ἀπό ἀγανάκτηση, δέν σκεφτήκατε ὅτι δημιουργούσατε ρήξη ἐνσπείροντας ἀμφιβολίες, γιά νά μήν πῶ καί ὅτι διχάζατε, τό ποίμνιο. Ποιός σᾶς ἔδωσε τέτοιο δικαίωμα; 

Γιατί δέν σκεφτήκατε μήπως μιά τέτοια στάση θά μποροῦσε νά χαρακτηριστεῖ ὡς τακτική πεμπτοφαλαγγίτη (δέν λέω προδότη), ἔστω καί ἀκούσια, τήν ὥρα πού ἡ Ἐκκλησία μας ἀγωνιζόταν σθεναρά, ἀφ’ ἑνός μἐν νά κρατήσει ὑπεύθυνη στάση, ἀφ’ ἑτέρου δέ νά ἀπαλύνει τόν πόνο καί τή θλίψη τῶν ἀνθρώπων της; 
Μέ κατηγορεῖτε ἀνερυθριάστως ὅτι ξιφούλκησα ἐναντίον σας. Πῶς; Ἐπειδή σέ ἕνα κήρυγμα εἴκοσι-ὀκτώ (28) λεπτῶν, ἀναφέρθηκα συνεσκιασμένα σέ ἐσᾶς γιά τριάντα (30) μόνο δευτερόλεπτα; 

Μήν ἀλλοιώνουμε τό νόημα τῶν λέξεων γιά νά δημιουργήσουμε ἐντυπώσεις ὅπου δέν ἔχουμε ἐπιχειρήματα… 

Βέβαια, στήν ἀνοικτή ἐπιστολή σας κάνετε κάτι χειρότερο, ἀπαντᾶτε ἐπιλεκτικά, ἀποφεύγοντας τήν οὐσία. Καί ἡ οὐσία εἶναι τό ἀτόπημά σας νά χαρακτηρίσετε ὡς αἶσχος τή συνετή στάση τῆς Ἐκκλησίας ὁλόκληρης. 

Ποια ἦταν ἡ αἰτιολογική σας βάση; Τό λέτε καί στήν ἐπιστολή σας. Τό ὅτι δέν ἀξιοποιήσαμε «τίς 5 τεκμηριωμένες (;) ὁμιλίες» σας, μέ τίς ὁποῖες προσπαθήσατε νά μᾶς πείσετε νά μήν πιστεύουμε «τά κρατικά φερέφωνα καί τίς ψεύτικες τηλεοπτικές εἰκόνες», χαρακτηρίζοντας τήν πανδημία ὡς «πολιτική ἀπάτη μιᾶς γρίπης, πού μέσω αὐτῆς θέλουν παγκοσμίως οἱ πολιτικοί νά ἀλλάξουν τά σύμπαντα». 
Μᾶς λέτε δηλαδή, ὅτι ἡ Ἱεραρχία δέν σᾶς ἄκουσε (μήπως πιστεύετε ὅτι ὤφειλε;), γι’ αὐτό καί πρέπει νά καταδικαστεῖ. 

Ξέρετε πόσοι ἄλλοι τά λένε αὐτά; Πρῶτοι αὐτοί πού ὑπονόησα στό κήρυγμά μου. 

Τό πολιτικό κόμμα πού πρόσφατα ἀπομάκρυνε ὁ ἑλληνικός λαός μέ τήν ψῆφο του ἀπό τή Βουλή, τό ὁποῖο ἔχοντας ὡς ὅπλο καί σύνθημα τή βία δημιούργησε προβλήματα ἔξω ἀπό Ναούς στή Νίκαια καί τήν Κατερίνη. 
Ἔπειτα κάποιοι στή Βόρειο Ἑλλάδα πού προωθοῦν τή δημιουργία νέου πολιτικοῦ φορέα στό λεγόμενο πατριωτικό χῶρο. 
Ὅλοι, θέλοντας νά ἐκμεταλλευθοῦν πολιτικά τόν πόνο τῶν Χριστιανῶν μας, προσπαθοῦν νά μετατρέψουν τή θλίψη σέ ὀργή γιά νά δημιουργήσουν ὁπαδούς. 

Γιατί τούς μιμεῖσθε; 

Γιατί ἀμέσως μετά τό περί οὗ ὁ λόγος κήρυγμά σας τό κόμμα ΚΟΙΝΩΝΙΑ ἀναρτῶντας βίντεο ἀπό τήν ὁμιλία σας, ἀπο κάτω δημιούργησε σύνδεσμο (https://bit.ly/Koinwnia-petition-1) γιά συλλογή ὑπογραφῶν ὑπέρ τῶν θέσεών σας;
Μέ ρωτᾶτε, λίγο ἀντιφατικά μέ τό σύνολο τῆς ἐπιστολῆς σας εἶναι ἀλήθεια, ἐάν εἶναι ἁμάρτημα νά καθοδηγοῦμε χριστιανούς στήν πολιτική. 

Στήν πολιτική ὄχι, στή μικροπολιτική καί στόν παραγοντισμό ναί. Στό κάτω-κάτω μέ τά ἴδια ἐπιχειρήματα, γιατί νά ὁδηγηθοῦμε στήν ΚΟΙΝΩΝΙΑ κι ὄχι στή Χριστιανική Δημοκρατία, τό Λαϊκό Ὀρθόδοξο Συναγερμό, τό Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα, τό Ἑλληνορθόδοξο Κίνημα Σωτηρίας, ἤ ἀκόμη καί στή Χριστοπιστία (ἄν κατεβαίνει στίς ἐκλογές ἀκόμα); 
Τέλος πάντων, δέν εἴμαστε γιά νά τροφοδοτοῦμε κομματικά μαγαζιά. 

Σέ κάθε περίπτωση, μέ προοπτική της τή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία πολιτεύεται, χωρίς νά συμπολιτεύεται, οὔτε νά ἀντιπολιτεύεται, ἀλλά μέ τό νά διαλέγεται. 
Εἶναι ἀλήθεια πώς ὅ,τι εἶπα γιά τό Ναό, τό εἶπα στηριζόμενος σέ σχόλια πού κατά καιρούς ἄκουγα στήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν, ὅπου γνωρίζετε πώς πολλές φορές παρενέβην ὑπέρ ὑμῶν, γιά νά μή θιγεῖτε σέ τίποτε και ταυτιστεῖτε μέ ἄλλους στούς ὁποίους γίνονταν δριμύτατες παρατηρήσεις γιά τή στάση τους παραμονές ἐκλογῶν. 

Γενικότερα ὑπέρ ὑμῶν παρενέβαινα καί ἄλλοτε… 
Γέροντα, δέν ἄλλαξα. Μᾶλλον ἐσεῖς ἀπό τότε πού Χάριτι Θείᾳ κατέστην Ἐπίσκοπος, σά νά μεταβάλατε τήν ἔναντί μου διάθεσή σας. 

Πῶς ἀλλιῶς νά ἐξηγήσω κάποια δημοσιεύματα τοῦ «Ὀρθοδόξου Τύπου», ἐφημερίδα στήν ὁποία ἔχετε ἰσχυρό λόγο, ὅπου ἀναπαράγουν ἐναντίον μου συκοφαντίες ἀπό λοῦμπεν ἰστοσελίδες πού ὑβρίζουν μέ σκοπό νά ἐκβιάσουν χρηματοδότηση, τήν ὁποία καί δέν πρόκειται νά λάβουν ποτέ; 

Γιατί δέν πήρατε ἕνα τηλέφωνο νά διασταυρώσετε; Δέν κρύφθηκα, οὔτε φοβήθηκα τή δημοσιότητα ποτέ. 
Τόν Ἅγιο Θεό μόνο φοβᾶμαι καί τό ἔλεός Του ἐκζητῶ. 

Σέ Αὐτόν ὀφείλω τήν Ἀρχιερωσύνη μου καί τήν ἀσκῶ ὅσο Αὐτός θέλει καί ὅπως Αὑτός ὑποβάλλει. Καί ἐμένα ὁ χειροτονήσας με Ἀρχιερεύς ἐκλήθη εἰς τάς αἰωνίους Μονάς. Μήπως αὐτό καθιστᾶ τήν Ἱερωσύνη μου αὐτόνομη σέ σχέση μέ τή σύγχρονη Ἐκκλησία; 

Ἀντίθετα ἠ αὐτονόμηση σημασιοδοτεῖ πνευματικό θάνατο. Ἡ ὑπακοή στήν Ἐκκλησία εἶναι ἡ ἀρχή καί τό τέλος τῆς σωτηρίας μας καί τῆς ἀποστολῆς μας ἐπί γῆς.

Σᾶς διαβεβαιῶ καί πάλι πώς ἡ καλόπιστη κριτική μου ἀπέναντί σας δέν μεταβάλλει τήν ἔναντί σας ἀγάπη μου καί τόν αὐτονόητο σεβασμό, ἰδίως στό προσωπικό σας ἔργο, μέ τήν παράκληση νά κατανοήσετε πώς δέν εἶναι τό μόνο στήν Ἐκκλησία. 
Εὐελπιστῶντας σύντομα νά σᾶς συναντήσω γιά νά τά ποῦμε καί ἀπό κοντά, διατελῶ 
Μέ σεβασμό και ἐλπίδα! 
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ
Ὁ Λαρίσης καί Τυρνάβου Ἱερώνυμος.

ΘΕΡΜΗ ΥΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΟΥ


ΘΕΡΜΗ ΥΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Με τις δηλώσεις σας, Μακαριώτατε, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, μας λέτε ότι έχουν γνώσιν οι φύλακες και ότι παρακολουθείτε και ελέγχετε την κατάσταση εξαιτίας της άριστης σχέσης που έχετε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Στην Ελλάδα ο πρωθυπουργός ανήγγειλε συγκεκριμένη ημερομηνία που θα επιτρέπεται η τέλεση της Θείας Λειτουργίας και των Ακολουθιών με την συμμετοχή του λαού.
Έχετε κατά νουν συγκεκριμένα μέτρα ασφαλούς συμμετοχής του ποιμνίου σας στην Θεία Λειτουργία, Μακαριώτατε, -όπως είδαμε σε άλλο ρεπορτάζ της ιστοσελίδας “Ρομφαίας”- τα οποία είμαστε βέβαιοι ότι θέσατε υπόψη του Προέδρου της Δημοκρατίας σήμερα το πρωί κατά την διάρκεια της τηλεφωνικής σας συνομιλίας, ώστε να  τα συμπεριλάβει στο Διάγγελμά του.
Μακαριώτατε! Συνειδητοποιούμε ότι είχατε πάντοτε κατά νουν και γνώμονά σας την προστασία της ζωής μας. 
Πιστεύουμε παράλληλα ότι κατανοείτε τον πόθο μας και την ανάγκη να εξομολογούμαστε τις αμαρτίες μας και να κοινωνούμε των Αχράντων μυστηρίων. 
Ιδιαίτερα οι σοβαρά ασθενείς νοιώθουν πραγματική οδύνη επειδή δεν μπορούν να λειτουργούνται, να εξομολογούνται και να κοινωνούν.
Γι’ αυτό σας παρακαλούμε θερμά και υικά να εισηγηθείτε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας εκείνα τα μέτρα που θα μας επιτρέψουν -με τα προστατευτικά μέτρα που προτείνει η ιατρική κοινότητα πάντοτε- να συμμετέχουμε απρόσκοπτα την λατρευτική και μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.

ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ: “ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΗΣΕΙ Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ”


ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ: “ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΗΣΕΙ Ο ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ”
=====
Στόχος μας, πυξίδα και γνώμονας των ενεργειών μας είναι το καλώς νοούμενο συμφέρον του ποιμνίου μας, ανέφερε με δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος Β’ που βρίσκεται και αυτός σε αυτοπεριορισμό στην Πάφο, ανέφερε πως η  Εκκλησία της Κύπρου, έχει διεύθυνση, η οποία σημείωσε, διατηρεί  πολύ καλές σχέσεις με τον ΠτΔ και την Κυβέρνηση και η συνεργασία τους είναι τακτική.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος Β’ κάλεσε τους ιατρούς που με επιστολή τους καλούν τον Πρόεδρο τής Δημοκρατίας να ανοίξει άμεσα τις εκκλησίες με μέτρα, “να κάνουν την δουλειά τους”, σημειώνοντας πως δεν είναι ανάγκη να ανακατεύονται στα θέματα της Εκκλησίας.
Αν ήσαν σωστοί είπε, “έπρεπε πρώτα - πρώτα, να πλησιάσουν την αρχή της Εκκλησίας, τον Αρχιεπίσκοπο και να ακούσουν τις προθέσεις του. Κι αν δεν συμφωνούσαν με αυτά που θα τους έλεγε, τότε να ξεσηκωθούν».
O Aρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος Β’, σημείωσε πως η Εκκλησία έχει την αρχή της που μιλά με τον ΠτΔ, με τη Κυβέρνηση, τον Υπουργό και λοιπά, εκτιμώντας πως ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα επηρεαστεί από διάφορες συναισθηματικές εξάρσεις μερικών ούτε θα ακολουθήσει λαϊκιστικές τακτικές.
Επανέλαβε δε, πως έχουν άριστη σχέση και επαφή με τον ΠτΔ και την Κυβέρνηση.
Κατά συνέπεια, είπε ο Μακαριότατος, η Κυβέρνηση “έχει τους συμβούλους της και θα αποφασίσει”, προσθέτοντας πως “και η Εκκλησία της Κύπρου με την σειρά της θα πλησιάσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και θα του εκφράσει τις απόψεις της”.
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ανέφερε πως η Εκκλησία, δεν βιάζεται και ότι πρώτιστη αποστολή και επιθυμία της είναι να υπηρετήσει τον λαό που της εμπιστεύθηκε ο Θεός για να υπηρετήσει.
Είπε ακόμη "πως η Εκκλησία δεν θα επηρεαστεί από «καλοθελητές» που στόχο έχουν την αυτοπροβολή εκμεταλλευόμενοι θέματα τής Εκκλησίας.
Όπως εξήγησε στόχος του, πυξίδα και γνώμονας των ενεργειών του είναι το “καλώς νοούμενο συμφέρον του ποιμνίου του, και του κόσμου που υπηρετεί η Εκκλησία”.
Ο Αρχιεπίσκοπος έστειλε δε, σαφές μήνυμα πως δεν θα πάμε να κάνουμε οτιδήποτε και να παλιννοστήσει ο κορωνοϊός και αύριο να κατηγορηθεί η Εκκλησία ότι αυτή επίσπευσε την επαναλειτουργία των εκκλησιών με αποτέλεσμα να αρχίσει να δρά για μια φορά ακόμη από την αρχή ο κορωνοϊός.
Και αντί, ”να στραφεί ο λαός μας στις δουλειές του και στους σωστούς ρυθμούς”, όπως είπε, “να κάνουμε κηδείες του λαού μας”, σημειώνοντας πως κάτι τέτοιο δεν επιθυμεί η Εκκλησία.
Επιπρόσθετα ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος Β’ είπε πως η κυβέρνηση γνωρίζει τις θέσεις της Εκκλησίας και ότι η πόρτα του Προεδρικού είναι ανοικτή.
Ουδέποτε είπε, “ζήτησα να δω τον ΠτΔ και μου αρνήθηκε”.
Έστειλε επίσης το μήνυμα πως δεν πρέπει να βιάζεται κανένας, τονίζοντας πως θα έρθει η ώρα που θα επισκεφτεί τον ΠτΔ και πως θα του μιλήσει. Θα πράξουμε είπε, ό,τι συμφέρει στο λαό και η Εκκλησία δεν θα συμπεριφερθεί ως όχλος.
Θα συμπεριφερθούμε είπε, “ως άνθρωποι υπεύθυνοι για το καλό του λαού μας που ταχθήκαμε να τον υπηρετήσουμε”.
ΠΗΓΗ:

Ιστοσελίδα "Ρομφαία"

Tuesday, April 28, 2020

ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΝΕΡΟΚΟΥΒΑΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ


ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΝΕΡΟΚΟΥΒΑΛΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ

Του  κ. Ανδρέα Κυριακού
===== 

Όπως αναφέρει το «Πενταπόσταγμα», προ ολίγων ημερών, συναντήθηκαν στην ταράτσα του ονομαστού ξενοδοχείου «Κίνγκ Ντέιβιντ» της Ιερουσαλήμ, ο ραββίνος Νταβίντ Ρόζεν, ο αρχιραββίνος του Ισραήλ Σεφάρντι, ο ιμάμης σεΐχ Γκαμάλ ελ Ούμπρα, ο σεΐχ Άγκελ αλ Ατράς, ο Δρούσος θρησκευτικός ηγέτης Μουάρακ Ταρίφ, ο Παπικός «αρχιεπίσκοπος» Πιέρ Μπατίστα και -ως μη όφειλε- ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος. 

Στραμμένοι προς το Τείχος των Θρήνων οι ως άνω συμμετείχαν σε συμπροσευχή που συνέγραψε και εκφώνησε ο αρχιραββίνος του Ισραήλ κ. Σεφάρντι. 

Μεταξύ άλλων κατ’ αυτήν ο Αρχιραββίνος ζητούσε από «τον Θεό όλων των πλασμάτων» να μας σώσει από τον κορωνοϊό. 

Ερώτημα: Σε ποιο θεό απευθύνθηκε ο Εβραίος Αρχιραββίνος; Αναμφιβόλως όχι στον εν Τριάδι Θεό, τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. 

Ποιος είναι ο θεός στον οποίο απευθύνθηκαν οι σείχηδες; Μα ασφαλώς στο θεό πού κήρυξε ο «προφήτης» Μωάμεθ. Όχι στην Αγία Τριάδα. 

Ο Δρούσος φυσικά απευθύνθηκε στο δικό του θεό, που τον ονομάζει Άκμπαρ. 

Ο παπικός αντιπρόσωπος σίγουρα όταν αναφέρεται στον τριαδικό Θεό πρεσβεύει την αίρεση του Φιλιόκβε. 

Τι δουλειά έχει ανάμεσα στους ανωτέρω ένας Ορθόδοξος ιεράρχης και δη ο προεξάρχων της "Μητρός των Εκκλησιών"; 

Δεν πήρε ποτέ τα αυτί του το «μη μέταιρε όρια αιώνια ά έθεντο οι πατέρες σου» (Παρ. κβ΄28); 

Δεν του λέει τίποτε ο 45ος Αποστολικός Κανόνας που λέει σαφώς: «Επίσκοπος ή πρεσβύτερος ή διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος αφοριζέσθω»; Κι εδώ εκτός από ένα αιρετικό όλοι οι υπόλοιποι ήσαν αλλόθρησκοι. 

Το ίδιο δεν λέει και ο 33ος Κανόνας της Λαοδικείας που δηλώνει ότι «ου δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι». Κι έπειτα ο Μακαριώτατος κ. Θεόφιλος ισχυρίζεται ότι γνοιάζεται για την ενότητα της Ορθοδοξίας. 

Ας σπεύσει να γυρίσει την πλάτη στους πάσης φύσεως αιρετικούς και αλλόθρησκους αν θέλει να τον παίρνουμε στα σοβαρά.