Tuesday, July 31, 2012

Η ΓΕΝΝΑΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ


Η ΓΕΝΝΑΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΣΕΙ ΠΡΩΤΙΣΤΑ ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==========

Γενναία η παρέμβαση του γνωστού για την ηπιότητά του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Σπάρτης κ. Ευστάθιου.

Ο Σεβασμιότατος απέστειλε επιστολή στον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γεώργιο Καλαντζή αναφορικά με τη μισθοδοσία των κληρικών και την προσφορά της Εκκλησίας.

Ευτυχώς που ο Αγιος Σπάρτης ένας - κατά γενική ομολογία - σεβάσμιος και πολύ χαμηλών τόνων Ιεράρχης, αποφάσισε να μιλήσει για να υπερασπιστεί την προσφορά της Εκκλησίας και την αυτονόητη υποχρέωση του κράτους να μισθοδοτεί τον κλήρο επειδή αυτή ήταν η συμφωνία που υπέγραψε όταν απαλλοτρίωσε το 96% της εκκλησιαστικής περιουσίας.

Το δικό μας παράπονο, Σεβασμιότατε, είναι ότι αργήσατε να μιλήσετε γι’ αυτά τα θέματα, ενώ γνωρίζετε ότι αναμένουμε από ιεράρχες του δικού σας ήθους και της δικής σας προσφοράς στην Εκκλησία και στην κοινωνία να κινηθείτε προς την ορθή κατεύθυνση.

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο κ. ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ
__________

Ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γ. Καλαντζής, Σεβασμιότατε, έχει δώσει πολύ αρνητικά απτά δείγματα γραφής από την πρώτη στιγμή που εγκαθιδρύθηκε στο Υπουργείο Παιδείας.

Συντάχθηκε με τους “μεταπατερικούς” θεολόγους και είχε τη θρασύτητα κατ’ επανάληψη προσπαθήσει να βάλει φίμωτρο σε παραδοσιακούς ιεράρχες επειδή εξέφρασαν κατά χρέος τις θέσεις της Εκκλησίας.

Δυστυχώς ο εν λόγω εγκάθετος του ανεκδιήγητου Πάγκαλου στο Υπουργείο Παιδείας έχει πλάτες, Σεβασμιότατε, επειδή αν δεν θέλουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας αυτή τη στιγμή η πατρίδα μας ουσιαστικά κυβερνιέται από κυβέρνηση μειοψηφίας με την ανοχή δύο άλλων κομμάτων τα οποία απαίτησαν κάποιοι δικοί τους άνθρωποι να παραμείνουν σε καίρια πόστα.

Ενας από αυτούς είναι και ο ανεκδιήγητος κ. Γ. Καλαντζής, ο οποίος αν αντιμετωπιζόταν έγκαιρα δυναμικά από την Ιεραρχία θα είχε ξεκουμπιστεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Ποτέ δεν είναι αργά να διορθωθούν τα λάθη, Σεβασμιότατε.

Ο ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ Ο ΕΚΛΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΩΝ
___________

Από τούδε και στο εξής ο κ. Καλαντζής πρέπει να βρίσκεται στο στόχαστρο όλων των παραδοσιακών ιεραρχών.

Λέμε όλων των παραδοσιακών ιεραρχών επειδή προφανώς οι “μεταπατερικοί” ιεράρχες, οι οικουμενιστές και οι “πρασινοφορουροί” της Ιεραρχίας στο πρόσωπο του κ. Καλαντζή έχουν βρει τον ιδανικό άνθρωπο με τον οποίο μπορούν να προωθούν τους στόχους τους.

Σε απλά Ελληνικά Σεβασμιότατε! Καμιά φερέγγυα κριτική κατά των άθεων δεν έχει νόημα αν δεν βάλει στο στόχαστρο πρώτιστα τον “διά τας αμαρτίας ημών” Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να κοροιδεύουμε τον εαυτό μας, Σεβασμιότατε.

Ο ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ
___________

Ενας από αυτούς είναι να νομίζουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, που έχει ως στενό συνεργάτη του τον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου και αποτελεί την ασπίδα και την αιχμή του δόρατος του προσφυώς αποκαλούμενου “κακού δαίμονα” του ορθόδοξου χαρακτήρα μαθήματος των θρησκευτικών, είναι δυνατόν να συνεχίσει να κατοικοεδρεύει στην οδό Φιλοθέης και παρόλα αυτά η Εκκλησία της Ελλάδος να μπορέσει να δει άσπρη μέρα.

Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τους άθεους και τους Εκκλησιομάχους Σεβασμιότατε;

Απαραίτητο πρώτο και ουσιαστικό βήμα είναι η αποπομπή του “πρασινοφρούραρχου" εν παντί αφέρεγγυου Αρχιεπισκόπου στα Οινόφυτα.

Τα λοιπά “εκ του πονηρού”, Σεβασμιότατε, ή το λιγότερο “εκ του αφελούς”.

"CARTHAGO DELENDA EST"
____________

Ο Σκιπίωνας ο Αφρικανός δεν σταμάτησε να επαναλαμβάνει στη Γερουσία της Ρώμης ότι “Carthago delenda est” μέχρις ότου απάλλαξε την πατρίδα του από τον έσχατο κίνδυνο που διέτρεχε.

Αυτή τη στιγμή η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος χρειάζεται ένα Σκιπίωνα, ο οποίος θα απαλλάξει την ιεραρχία, την Εκκλησία και το έθνος μας από την κακοδαιμονία που ονομάζεται Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.

Θα αναλάβετε αυτό τον σωτήριο ρόλο, Σεβασμιότατε Σπάρτης, ή θα παρακολουθείτε τον “βαρύ λύκο” τον “μη φειδόμενο του ποιμνίου” να υποσκάπτει συνειδητά όλους τους αγώνες της Εκκλησίας;

Χαιρετίζουμε με όλη μας την καρδιά τις ριπές σας κατά του εγκάθετου του Πάγκαλου στο Υπουργείο Παιδείας.

Σας παρακαλούμε όμως θερμά να στοχεύσετε τον Μακαριότατο και να τον χτυπήσετε ανελέητα για να βρουν έλεος οι αγώνες της Εκκλησίας και της πατρίδας μας.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την επιστολή του Σεβ. Σπάρτης κ. Ευστάθιου που μας έδωσε την αφορμή για το πιο πάνω σχόλιο.

*****

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΚΑΛΑΝΤΖΗ

Του Σεβ. Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης κ. Ευστάθιου
============================

Πρόσεξα από το διαδίκτυο όσα είπατε στα «ΝΕΑ» για την πρόταση του ΚΕΠΕ που αφορά στην περικοπή της μισθοδοσίας των κληρικών, την οποία χαρακτηρίσατε ως ασύμφορη.

Θα μου επιτρέψετε να καταγράψω εδώ κάποιες προσωπικές μου παρατηρήσεις για το ίδιο θέμα, αλλά από άλλη οπτική γωνία.

α) Το φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο που επιτελεί η Εκκλησία με τρόπο αξιοθαύμαστο δεν πρέπει να το συσχετίζουμε με τη μισθοδοσία του κλήρου. Είναι δυνατό οι κληρικοί μας, οι γενναίοι αυτοί συμπαραστάτες στον πόνο και στη δοκιμασία του λαού μας, να σκεφτούν εκδικητικά και να αποφασίσουν να αναστείλουν την όποια προσφορά τους, επειδή η Πολιτεία με ενδεχόμενη - αχαρακτήριστη - απόφασή της θα κόψει τον μισθό τους;

Είναι δυνατό να φανταστούμε έναν πατέρα να στερεί από το παιδί του κάθε υλική και ηθική βοήθεια, επειδή το παιδί του συμπεριφέρθηκε με σκληρότητα απέναντί του;

Αν αυτό δε γίνεται με οποιονδήποτε πατέρα και οποιοδήποτε παιδί, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, πως είναι δυνατό να το διανοηθεί και να το κάνει η πνευματική τροφός του λαού μας και στοργική Μητέρα του, η Εκκλησία; Το ακόμη χειρότερο είναι να στερήσει από τα παιδιά της τη συμπαράστασή της χωρίς αυτά να φταίνε σε τίποτε, γιατί η Πολιτεία έδειξε το σκληρό πρόσωπό της προς τους εκπροσώπους της Εκκλησίας.

β) Η σκέψη σας, ότι το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας εκτιμάται για το έτος 2011 σε 100 εκατομμύρια έχει επίσης μία αδύνατη πλευρά.

Το κόστος της υλικής προσφοράς της ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια, διότι πρέπει να υπολογιστεί και η σε είδος προσφορά της, η οποία φθάνει τα 50 εκατομμύρια.

Όμως δεν πρέπει να περιορίζουμε τη συμπαράστασή της στα υλικά αγαθά, δοθέντος ότι η ηθική της αρωγή είναι αξιοθαύμαστη και αξεπέραστη.

Οι κληρικοί μας αυτά τα ποσά που διαθέτουν σήμερα για τον λαό μας ούτε επιθυμούν ούτε μπορούν να τα κρατήσουν για τον εαυτό τους, έστω και αν γίνουν φτωχοί όσο και οι πιο φτωχοί του λαού μας.

Κανένας δε θα τους δικαιολογήσει, αν από αυτά που συγκεντρώνουν για τους άλλους κάποια τα χρησιμοποιήσουν για τον εαυτό τους, αλλά ούτε και οι δυνάμενοι θα τα προσφέρουν υπέρ των κληρικών μας, γιατί κάποιοι τα κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αντικληρικό πνεύμα στην εποχή μας.

γ) Είναι αλήθεια - και χαίρω, διότι το υπογραμμίζετε - ότι το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας γίνεται σύμφωνα με τη διδασκαλία του Κυρίου μας και των Αγίων Πατέρων και με τη βοήθεια του Θεού θα συνεχισθεί για όσο καιρό διαρκέσει η δοκιμασία και μετά το τέλος αυτής, γιατί ο Κύριος το είπε με τα αλάνθαστα λόγια του «τους πτωχούς πάντοτε θα έχετε μαζί σας».

Όμως, καλέ μου κ. Γενικέ, πρέπει να ειπούμε στον λαό μας την αλήθεια.

Πολλές φορές λέμε εμείς οι κληρικοί, ότι το Κράτος πήρε το 96% της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά η Πολιτεία ποτέ δεν είπε ότι πήρε από την Εκκλησία αυτή την περιουσία. Γιατί δεν το λέτε και Σεις ως αρμόδιο Υπουργείο;

Βγείτε στα κανάλια και πέστε στον λαό μας ότι η Εκκλησία μας σε δύσκολες στιγμές έδωσε χάρη του εμπερίστατου λαού το 96% της περιουσίας της. Σας….επιτρέπουμε να αποκρύψετε το γεγονός ότι και ένα μέρος αυτής της περιουσίας το άρπαξε βιαίως η Πολιτεία.

Πείτε, όμως, στον κόσμο ότι η περιουσία της Εκκλησίας εδόθη κατά 96%. Μας πονάει, όταν δεν το λέτε ευθέως. Μας πληγώνει η σιωπή σας. Γι’ αυτό και ο λαός μας συνεχίζει να ομιλεί περί αμύθητης εκκλησιαστικής περιουσίας.

Δεν το πείσαμε εμείς, γιατί δε βοηθήσατε εσείς. Δεν εντρέπονται και αρχηγοί κομμάτων η κομματικά στελέχη να ομιλούν γι’ αυτή την περιουσία και να προσθέτουν την κακόβουλη είδηση, ότι και γι’αυτή την περιουσία που έχει, δηλαδή το 4%, δεν πληρώνει φόρο.

Πόσες φορές το έχουμε πει, το έχουμε δημοσιεύσει, ότι πληρώνει η Εκκλησία όλους τους φόρους που πληρώνουν και όλα τα άλλα Νομικά Πρόσωπα. Φόρους δεν πληρώνουν οι Αιρετικοί της Ελλάδος και οι Μουσουλμάνοι της Χώρας μας, για τους οποίους όμως δε λέγεται τίποτε. Γιατί δεν τα λέτε αυτά;

δ) Και κάτι τελευταίο. Πιέζεσθε ασφαλώς από πολλούς και ποικίλους να κόψετε τον μισθό των ιερέων.

Αυτών οι οποίοι είναι ήρωες και μάρτυρες, γιατί υπηρετούν τον λαό μας, και, ενώ οι άλλοι παράγοντες έχουν εγκαταλείψει τον λαό, μένουν κοντά στον πόνο του και στα προβλήματά του, γεγονός που φαίνεται ιδιαίτερα στα χωριά και στην επαρχία.

Αυτών που είναι ήρωες και μάρτυρες, διότι έχουν πολύτεκνες οικογένειες οι περισσότεροι και πασχίζουν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες με έναν πενιχρό μισθό, χωρίς να μπορούν να εργασθούν και σε άλλη εργασία, αφού το ράσο τους τους εμποδίζει.

Αυτών που είναι στοργικοί πατέρες με υποχρεώσεις πολλές, αφού πρέπει να φροντίζουν όχι μόνο για το ψωμί των παιδιών τους, αλλά και για τη διατροφή των φτωχών, των αστέγων και των παντελώς αναργύρων ενοριτών τους, στους οποίους έχουν χρέος να ανοίξουν – και το κάνουν – όχι μόνο το πορτοφόλι τους, αλλά και το σπίτι τους.

Γιατί δε λέτε ότι «δεν μπορούμε να το κάνουμε, αφού δεν μπορούμε να αθετήσουμε την υπογραφείσα συμφωνία Εκκλησίας – Πολιτείας με την οποία η δεύτερη πήρε το 96% της περιουσίας της πρώτης.

Η Πολιτεία έναντι αυτής της προσφοράς της Εκκλησίας έχει αναλάβει τη μισθοδοσία του ιερού Κλήρου και τη λειτουργία των Εκκλησιαστικών Σχολών.

Κάτω από αυτό το κείμενο έβαλαν τις υπογραφές τους η τότε Κυβέρνηση και ο τότε Αρχιεπίσκοπος. Αν το κάνουμε, θα είμαστε ένας οργανισμός ασυνεπής και αφερέγγυος»;

Έτσι, εάν μιλήσετε, θα απαλλαγείτε από τις οχλήσεις όλων εκείνων που ευρίσκουν ευκαιρία να χύνουν το δηλητήριο της ψυχής τους στ’ αυτιά ευτυχώς προς το παρόν και όχι στις καρδιές των Ελλήνων πολιτών.

Ας ευχηθούμε να μη συντελεστούν ανοσιουργήματα για τα οποία θα κλάψουμε, όταν θα είναι αργά.

ΤΟ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ


ΤΟ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟ


Του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Θυατείρων και Μ. Βρετανίας Γρηγόριου

=========


Με την βοήθεια και την χάρη του εν Τριάδι Θεού αξιωθήκαμε και φέτος να φθάσωμε τις Άγιες Μέρες του Δεκαπενταυγούστου.


Η Εκκλησία αφιέρωσε τούτες τις μέρες εις τιμήν και μνήμην της Υπεραγίας Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, της οποίας εορτάζομε την μακαρία Κοίμηση στις 15 Αυγούστου κάθε χρόνο.


Η είσοδος του Αυγούστου μπαίνει με την χαροποιό και θεραπευτική γιορτή της πρόοδου του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού και τις Ιερές Ακολουθίες της Μικρής και Μεγάλης Παράκλησης, τις οποίες ψάλλομε κάθε βράδυ στους Ναούς, και τα Μοναστήρια για πνευματική μας οικοδομή, αλλά και να ζητήσουμε την προστασία και τις ιερές μεσιτείες της Παναγίας, Μάνας του Σωτήρος ημών Χριστού.


Γι’ αυτό απευθύνω τούτο το Εγκύκλιο Γράμμα στον Κλήρο και το λαό αυτής της Βιβλικής Επαρχίας του Οικουμενικού Θρόνου Κων/πόλεως για να σας παρακαλέσω και πατρικά, να σας προτρέψω, να ψάλλετε καθημερινά στις Εκκλησίες και τα σπίτια σας την Παράκληση της Παναγίας.


Με ευλάβεια και βαθειά πίστη, όλοι μας να καταφύγουμε στην προσευχή και την ψαλμωδία και από βάθους καρδίας να ζητήσουμε βοήθειαν και παρηγορία από την Παναγία, όπως κάμνει από τους αποστολικούς χρόνους η Εκκλησία.


Η Αγία Γραφή και η Παράδοση της Εκκλησίας μας διδάσκει να καταφεύγουμε στην προσευχή, και μετά πολλών δακρύων και στεναγμών, να ζητήσουμε από τον Χριστό να δεχθεί τις δεήσεις και τα κλάμματα του ανθρώπου.


Είναι δε πανθομολογούμενον ότι η ανθρώπινη φύση στις δοκιμασίες της, δεν βρίσκει πουθενά παρηγορία και ανάπαυση άλλη, παρά μόνο στο Θεόν, όπως χαρακτηριστικά τονίζει και ο υμνογράφος της Παρακλήσεως

«Πρός τίνα καταφύγω άλλην, Αγνή;

Πού προσδράμω λοιπόν και σωθήσομαι;

πού πορευθώ;

ποίαν δε εφεύρω καταφυγήν;

Ποίαν θερμήν αντίληψιν;

ποίαν εν τοις θλίψεσι βοηθόν;

Εις σε μόνην ελπίζω, εις σε μόνην καυχώμαι, και επί σε θαρρώ κατέφυγον» (Μεγάλη Παράκλησις).


Η καταφυγή του ανθρώπου εις τον Θεόν είναι σύμφυτη με την ύπαρξή μας, όλοι αισθανόμεθα ότι ο Θεός είναι η πηγή της χαράς και της ελπίδος.


Αυτός είναι η σωτηρία, η λύτρωση και η απελευθέρωσή μας από τα πάθη, τις κακίες και τις αλγηδόνες της ψυχής και του σώματος.


Τότε μαλακώνουν, τότε υποχωρούν, τότε μόνον απομακρύνονται, τότε ειρηνεύει η ψυχή και νους μας, όταν επικρατήσει η χάρη και το έλεος και η άμετρος αγάπη και η ειρήνη του Θεού μέσα μας.


Με την βοήθεια και την μεσιτεία της Παναγίας και πάντων των Αγίων, μπορούμε να σηκώσουμε με θάρρος και υπομονή τα λυπηρά, που μας περιστοιχίζουν και σαν τις μέλισσες μας περικυκλώνουν οι μέριμνες του βίου, όπως είναι τα οικονομικά, τα οικογενειακά, οι αρρώστειες, ο θάνατος, οι αμαρτίες, η κακία και η διαφθορά που μαστίζει την Κοινωνία.


Όλα αυτά τα λυπηρά και δύσκολα προβλήματα που δέρνουν σήμερα τις κοινωνίες και τους λαούς, δεν λύνονται ούτε με τους πολέμους, ούτε με τις αδικίες και τους ανθρώπινους υπολογισμούς, ούτε δε μόνο με τις δυνάμεις μας.


Χρειάζεται η βοήθεια και η επέμβαση της θείας σοφίας και φιλανθρωπίας.


Χρειάζεται η θεία χάρις για να φωτίσει τους δυνατούς και τους Άρχοντες.


Χρειάζεται η προσευχή και η καταφυγή του λαού προς τον Θεόν, για να μας παρηγορήσει, να μας ενθαρρύνει, να μας δώσει πίστη και όραμα θείον για να ανακαλύψουμε μέσα μας και γύρω μας την αρετή, την ανθρωπιά, την απλότητα, την αυτάρκεια και την ολιγάρκεια του βίου.


Χωρίς το πνεύμα της ταπείνωσης, της θυσίας, της συγγνώμης και της συγχωρήσεως, δεν θα μπορέσουμε να διορθώσουμε την ζωή μας και να προστατεύσουμε την οικογένειά μας.


Να ανακαλύψουμε τα δώρα του Θεού με τα οποία ήσαν προικισμένοι οι Άγιοι του Θεού άνθρωποι, όπως η Παναγία, της οποίας αυτές τις μέρες οι Χριστιανοί και ιδιαίτερα εμείς οι Ορθόδοξοι, λαμπροφανώς και με κάθε δυνατή μεγαλοπρέπεια και ευλάβεια γιορτάζουμε την μακαρίαν Κοίμηση Της.


Την συνοδεύουμε με δεήσεις, προσευχές και νηστείες, με ύμνους εμπνευσμένους και παρακλήσεις ικετευτικές.


Και ολοκληρώνουμε την έξοδιον αυτήν Πανήγυρη και εορτή με την τέλεση της Θείας Λειτουργίας και μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης, μεταλαμβάνουμε του Τιμίου Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον.


Με αυτές τις ταπεινές σκέψεις και με την ευχή όπως με υγεία διέλθομεν αυτές τις άγιες και κατανυκτικές ημέρες του Καλοκαιρινού Πάσχα των Ελληνορθοδόξων Χριστιανών, σας απευθύνω εόρτιον χαιρετισμόν και σας εύχομαι πάσαν από Κυρίου χαράν και ευλογίαν, διά πρεσβειών της Κυρίας Θεοτόκου, μαζί δε με τον υμνωδόν επαναλαμβάνω

«Δέσποινα και μήτηρ του Λυτρωτού,

δέξαι παρακλήσεις αναξίων σων ικετών,

ίνα μεσιτεύσης προς τον εκ σου τεχθέντα,

ω Δέσποινα του Κόσμου, γενού μεσίτρια».


ΤΡΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΧΡΙΔΩΝ ΙΩΑΝΝΗ


ΤΡΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΧΡΙΔΩΝ ΙΩΑΝΝΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Χαιρόμαστε χαρά μεγάλη επειδή όχι μόνον η Ακρόπολη της Ορθοδοξίας - το Αγιον Ορος - αλλά ακόμη και επιφανείς Σκοπιανοί πολιτευτές - όπως ο πρώην Πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, ο κ. Λιούμπτσο Γκεοργκιέφσκι-, ομολογούν ότι ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχριδών Ιωάννης βρίσκεται αντιμέτωπος με την εξοντωτική μανία των Σκοπιανών οι οποίοι να εξαλείψουν κάθε μορφής κανονική τάξη στα Σκόπια για να μπορέσουν να επιβάλουν τους σχισματικούς της ούτω καλουμένης “Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Μακεδονίας” ως κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία.


Παράλληλα ο έγκυρος αναλυτής κ. Κωνσταντίνος Χολέβας μας διαφωτίζει για τα εθνικιστικά παιγνίδια των Σκοπιανών αλλά και ορισμένες ιστορικές αλήθειες τις οποίες ορισμένοι προσπαθούν - για ευνόητους λόγους - να μας κάνουν να τις ξεχάσουμε.


Η προσπάθεια της φαλκίδευσης της Ελληνικής Ιστορίας πάει πολλές δεκαετίες πριν και δυστυχώς υπήρξαν Ελληνες που υπρέτησαν ευόρκως την προσπάθεια απόσπασης Ελληνικών εδαφών της Μακεδονίας μας για τη συγκρότηση “Μακεδονικού (γράφε Σκοπιανού) Κράτους”.


Παραθέτουμε στη συνέχεια τα τρία κείμενα που αφορούν τους Σκοπιανούς αλλά και το μαρτύριο του Αρχιεπισκόπου Αχριδών Ιωάννη που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΦΚΣΙ: "Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ"

==========


Ο πρώην Πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, ο κ. Λιούμπτσο Γκεοργκιέφσκι, στην συνέντευξη του για την εφημερίδα Fokus (αριθ. 891/892, από 27.07.2012), συζήτησε για τα γεγονότα σχετικά με την εκκλησιαστική ζωή στην ΠΓΔΜ.


Ο πρώην Πρωθυπουργός της ΠΓΔΜ, ο κ. Λιούμπτσο Γκεοργκιέφσκι στην συνέντευξη αυτή υπογραμμίζει ότι για αυτόν είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης είναι κρατούμενος από πολιτικούς λόγους.


Ο κ. Λιούμπτσο Γκεοργκιέφσκι και προηγούμενως έχει πει ότι η περίπτωση του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη και της Ι. Αρχιεπισκοπή Αχρίδας είναι μια πολιτική διαδικασία της κυβέρνησης εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη, τους Επισκόπους, τους μοναχούς και τους πιστούς, και τελικά οι υποθέσεις της εκκλησίας στη ΠΓΔΜ θα πρέπει να επιλύονται με διάλογο, όχι με την φυλακή όπως κάνει τώρα η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ (A1on, 30/05/2012)!


Στη ΠΓΔΜ ήδη δέκα χρόνια τα κρατικά όργανα μαζί με την σχισματική λεγόμενη «Μακεδονική εκκλησία» ποδοπατούν τις θρησκευτικές ελευθερίες και πνίγουν την δημοκρατία, και πραγματοποιούν διωγμούς εναντίον τον Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη, με νέες δίκες στη συνέχεια.


Πρόσφατα ξεκίνησαν με διωγμούς και εναντίον των άλλων Επισκόπων, των μοναχών και των πιστών της πανορθόδοξο αναγνωρισμένη κανονική Εκκλησία της ΠΓΔΜ, την Ι. Αρχιεπισκοπή Αχρίδας, με σκοπό να την εξοντώσουν!


*****


Ο ΓΚΡΟΥΕΦΣΚΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ 1946-49


Του Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικός Επιστήμονα

====================


Ο κατά κανόνα προκλητικός Πρωθυπουργός των Σκοπίων Νίκολα Γκρούεφσκι δήλωσε προ ημερών ότι θα αποφύγει να εκφράζει δημοσίως απόψεις, οι οποίες πιθανόν να δίνουν άλλοθι στην Ελλάδα και να αποπροσανατολίζουν τη συζήτηση για το όνομα.


Όμως η δήθεν καλή του διάθεση διανθίσθηκε από τις συνήθεις εθνικιστικές κορώνες της σκοπιανής προπαγάνδας περί «μακεδονικής μειονότητος» στην Ελλάδα και για το δικαίωμα επιστροφής των «πολιτικών προσφύγων του Ελληνικού Εμφυλίου», όπως ακριβώς είπε. Ας θυμηθούμε ποιούς εννοεί.


Τα δραματικά γεγονότα της περιόδου 1946 - 49 οδήγησαν πολλούς Έλληνες στις χώρες του Ανατολικού Συνασπισμού όπου έζησαν επί πολλά έτη - και αρκετοί απ’ αυτούς πέθαναν - ως πολιτικοί πρόσφυγες.


Οι περισσότεροι εκ των επιζώντων και οι οικογένειές τους επέστρεψαν στην χώρα μας κατά την διάρκεια των τριών τελευταίων δεκαετιών και η επανένταξή τους στην ελληνική κοινωνία έγινε ομαλά χωρίς να προκληθούν τριβές.


Είναι ένδειξη ωριμότητος μιας δημοκρατικής κοινωνίας να προωθεί την εθνική συμφιλίωση. Τούτο, όμως, δεν σημαίνει ότι μία ώριμη κοινωνία πρέπει να λησμονεί ότι κάποιοι ξεκίνησαν ένοπλο αγώνα για την απόσπαση ελληνικών εδαφών από τον εθνικό κορμό.


Η πρώτη κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου με υπογραφές των τότε Υπουργών Γιώργου Γεννηματά και Γιάννη Σκουλαρίκη είχε νομοθετήσει να επιστρέψουν μόνο οι Έλληνες το γένος πολιτικοί πρόσφυγες αποκλείοντας αυτούς που δήλωσαν «Μακεδόνες» και εργάσθηκαν για την προπαγάνδα του Τίτο κατά της χώρας μας.


Μεταξύ των ενόπλων που έδρασαν το 1946 - 49 στις τάξεις των ανταρτών του «Δημοκρατικού Στρατού» περιλαμβάνονταν και άτομα ρευστής εθνικής συνειδήσεως, τα οποία κατά την διάρκεια της Κατοχής ετάχθησαν υπέρ της Βουλγαρικής στρατιωτικής παρουσίας στην Μακεδονία και Θράκη.


Μόλις άρχισε να καταρρέει η φιλογερμανική κυβέρνηση της Βουλγαρίας αυτοί οι ίδιοι εν μιά νυκτί προσχώρησαν στην προπαγάνδα του Γιουγκοσλάβου Κομμουνιστή Τίτο.


Έμειναν στην Ιστορία με το όνομα «Σλαβομακεδόνες» και μετά την ήττα των αριστερών ανταρτών κατέφυγαν άλλοι μεν στο κράτος των Σκοπίων, άλλοι δε σε μακρυνές χώρες, όπως ο Καναδάς και η Αυστραλία.


Οι άνθρωποι αυτοί στελέχωσαν με προθυμία τον προπαγανδιστικό μηχανισμό του Τίτο, ο οποίος ίδρυσε εντός της Γιουγκοσλαβίας την «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας» και την μετέτρεψε σε όχημα αλυτρωτικών βλέψεων εις βάρος των γειτονικών χωρών.


Η προπαγάνδα των Σκοπίων κατασκεύασε το ανύπαρκτο «μακεδονικό έθνος», διαστρέβλωσε συστηματικά την ιστορική αλήθεια και έθεσε εδαφικά και μειονοτικά ζητήματα προκαλώντας συνεχείς οχλήσεις στην Ελλάδα.


Το κομμουνιστικό καθεστώς των Σκοπίων, αλλά και το μετακομμουνιστικό πολιτικό σύστημα μετά το 1991 ονόμασε αυτή την δυστυχή ομάδα πολιτικών προσφύγων «Μακεδόνες του Αιγαίου» για να θεμελιώσει τις απαράδεκτες διεκδικήσεις του κατά της Ελλάδος.


Σήμερα ζει στα Σκόπια η δεύτερη γενιά των εξορίστων Σλαβομακεδόνων, τα λεγόμενα «παιδιά των Μακεδόνων του Αιγαίου».


Δυστυχώς και αυτή η νέα γενιά προσχώρησε εκούσα - άκουσα στην προπαγάνδα περί «Μεγάλης Μακεδονίας», μία γραμμή που τηρείται απαρασάλευτα και σήμερα, παρά τα ραπίσματα που δέχεται ο σκοπιανός εθνικισμός από τους ένοπλους και πολυάριθμους Αλβανούς του κρατιδίου.


Χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς είναι ο αρχηγός κόμματος και καθηγητής Νομικής Βασίλ Τοπουρκόφσκι, συγγραφεύς βιβλίου που αμφισβητεί την ελληνικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.


Είναι επίσης γνωστό στους Αποδήμους Έλληνες ότι φορείς και χρηματοδότες της προπαγάνδας των ψευδο-μακεδόνων στον Καναδά και στην Αυστραλία είναι οι «Σλαβομακεδόνες» που κατάγονται από ελληνικά μέρη.


Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν να γίνουν δεκτοί στη χώρα μας διότι θα πρόκειται για εισαγωγή μειονότητος και για εθνική αυτοκτονία.


Άλλωστε θα δημιουργήσουν μία σειρά περιουσιακών και δικαστικών διεκδικήσεων εις βάρος των συγχωριανών τους.


Η Ελλάς ουδέποτε θα προβεί σε εθνικό αυτοχειριασμό και μάλιστα για να ικανοποιήσει τον κ. Γκρούεφσκι.


ΠΗΓΗ:


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 31/7/2012


*****


H IΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΩΝ ΙΩΑΝΝΗ

========


«Διά του παρόντος ουν ιεροκοινοσφραγίστου ημών γράμματος επιθυμούμεν να εκφράσωμεν την ειλικρινή θλίψιν και συμπαράστασιν εκ μέρους πάντων των αγιορειτών τόσον εις Υμάς προσωπικώς, όσον και εις τα ως άνω χειμαζόμενα μέλη, κληρικούς τε και λαϊκούς, της Εκκλησίας Υμών».


Με τα λόγια αυτά η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους, με επιστολή της προς τον Επίσκοπο Στοβίων και Τοποτηρητή Στρωμνίτσης κ.Δαβίδ, εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της προς τα διωκόμενα μέλη, κλήρο και λαό, της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος και ιδιαιτέρως προς τον φυλακισμένο Αρχιεπίσκοπο Αχρίδος και Μητροπολίτη Σκοπίων κ. Ιωάννη, τους Επισκόπους της τοπικής Εκκλησίας, την Καθηγουμένη Κυράννα και σε μοναχούς και μοναχές καθώς και συγγενείς τους που βρέθηκαν αντιμέτωποι με το μένος των Αρχών Ασφαλείας.


«Γνωρίζοντες, Πανιερώτατε, την δυσχερή κατάστασιν εις την οποίαν ευρίσκεται νυν η Ιερά Αρχιεπισκοπή και το πιστόν ποίμνιον Αυτής, μετά την εκ νέου φυλάκισιν του αρχιποίμενος αυτής Σεβασμιωτάτου κ.Ιωάννου, κατανοούμεν πλήρως το άλγος Υμων διά τας πραγματοποιούμενας αδίκους διώξεις, ταλαιπωρίας και αναιτίους επιθέσεις», σημειώνει, στο Γράμμα της, η Ιερά Κοινότητα και συνεχίζει:


«Όμως, παρακαλούμεν, ενισχύσατε εαυτούς με την βεβαίαν πεποίθησιν, ότι αι διώξεις και αι θλίψεις τας οποίας υφίστασθε υπερ της ενότητος και της κανονικής τάξεως της Εκκλησίας πολλήν θα έχουν την αντιμισθίαν παρά του δικαιοκρίτου Κυρίου, όταν αποδώσει εκάστω κατά τα έργα αυτού. Βαστάζοντες ταύτας μεθ’ υπομονής και ευχαριστίας, “κομιείσθε τον αμαράντινον της δόξης στέφανον, του Αρχιποιμένος”, ότι πιστός ο λόγος Του διά στόματος του Αποστόλου: “ει γαρ συναπεθάνομεν, και συζήσομεν, ει υπομένομεν, και συμβασιλεύσομεν”.


Ούτω και Υμείς θα παραμείνητε διά τον κλήρον και λαόν της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, αλλά και δι’ άπασαν την Εκκλησίας, αξιομίμητον υπόδειγμα αφοσιώσεως και μέχρι τέλους αυτοθυσίας υπέρ της εκκλησιαστικής ενότητος».


Οι Αντιπρόσωποι και οι Προϊστάμενοι των είκοσι Ιερών Μονών του Αγίου Όρους διαβεβαιώνουν τον κλήρο και τον λαό της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος πως θα συνεχίσουν τις προσευχές τους κι τις δεήσεις τους «ενώπιον της εφεστίου εικόνος του “Άξιον Εστί”» για να τελειώσει η βαριά δοκιμασία τους και να επανέλθει η ειρήνη και η ενότητα στην ταραγμένη τοπική Εκκλησία.


Υπενθυμίζεται ότι τόσο ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης, ο οποίος εξακολουθεί να βρίσκεται φυλακισμένος σε φυλακή των Σκοπίων, αλλά και Ιεράρχες, κληρικοί και απλοί πιστοί της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος – που την Κανονικότητά της αναγνωρίζουν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες - έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με πρωτοφανείς διώξεις της Κυβερνήσεως της FYROM.


Πρόκειται για βάναυση καταπάτηση των θρησκευτικών ελευθεριών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από ένα Κράτος που ενδιαφέρεται να έχει ευρωπαϊκή προοπτική και συμμετάσχει σε διεθνείς οργανισμούς όπως η ΝΑΤΟΪΚΗ Συμμαχία.



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ

ΣΕ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ


ΣΕ ΕΠΑΓΡΥΠΝΗΣΗ ΟΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΙΑ


Της Μαρίας Αντωνιάδου

=========================


Συναγερμό προκαλούν στους ηγέτες των Χριστιανικών Εκκλησιών οι δραματικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.


Οι εκπρόσωποι των Ορθοδόξων, των Ρωμαιοκαθολικών και των μονοφυσιτών, που ζουν στην περιοχή τα τελευταία 24ωρα, βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία σε μια προσπάθεια να ανακόψουν τα κύματα φυγής των χριστιανών οι οποίοι χτυπιούνται ανηλεώς.


Η δήλωση του Πάπα Βενεδίκτου ΙΣΤ' μερικές ώρες μετά την έκκληση που απηύθυνε ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιγνάτιος, για την ανάληψη πρωτοβουλιών, δείχνει ακριβώς το κλίμα που επικρατεί.

Οι Ορθόδοξοι έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε προσπάθεια καθώς πρόκειται για την πολυπληθέστερη και αρχαιότερη χριστιανική κοινότητα που υπάρχει στην Μέση Ανατολή.


Γι' αυτό και όλοι οι Πατριάρχες και Αρχιεπίσκοποι σπεύδουν να ενημερωθούν από τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Αντιόχειας για την κατάσταση που κυριαρχεί.


Από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Μόσχα και από την Ρώμη, την Αλεξάνδρεια και την Ιερουσαλήμ μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Λατινική Αμερική και την Κύπρο οι επικεφαλείς των χριστιανικών εκκλησιών προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον κ. Ιγνάτιο προκειμένου να στηρίξουν τις ανάγκες των πιστών και να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια για τις ενέργειες που πρέπει να δρομολογηθούν προκειμένου να προστατευθούν οι άμαχοι.


«Ο θρήνος για την απώλεια αμέτρητων ανθρώπων κάθε ηλικίας, ο πόνος για την καταστροφή του ανθρωπίνου μόχθου και η αγωνία για την επόμενη ημέρα συνέχουν τον εκλεκτό Συριακό λαό» αναφέρει σε επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο ο Πατριάρχης Αντιοχείας.


«Προσευχόμαστε, προσθέτει, αδιάλειπτα υπέρ της κατάπαυσης του πυρός, παραμένοντας στην γη των προγόνων μας, βοηθώντας τους πρόσφυγες, τους ασθενείς και τους φτωχούς ανεξαρτήτους θρησκείας και απευθύνουμε σε όλους λόγους παραμυθίας και στήριξης».


Σύμφωνα με πληροφορίες ο 91χρόνων Πατριάρχης Αντιοχείας ταξιδεύει διαρκώς μεταξύ Συρίας και Λιβάνου σε μια προσπάθεια να βρίσκεται μεταξύ των Χριστιανών.


Όμως τρεις πόλεις - κλειδιά για τους Χριστιανούς η Δαμασκός, η Χόμς και πλέον Χαλέπι χτυπιούνται ανελέητα και οι κληρικοί έχουν ριχτεί στην μεγάλη μάχη για την προστασία των Χριστιανών και την διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας.


Ο κ. Ιγνάτιος έχει μοιράσει στους κληρικούς των πόλεων που χτυπιούνται έκτακτη οικονομική βοήθεια, από τα χρήματα που αποστέλλουν άραβες χριστιανοί που κατάγονται από την περιοχή και τις τελευταίες δεκαετίες ζουν σε χώρες της Νότιας και Λατινικής Αμερικής όπου δημιούργησαν μεγάλες και οικονομικά ισχυρές κοινότητες.

Στον Λίβανο οι χριστιανοί έχουν ανοίξει τα σπίτια τους και φιλοξενούν τους ομοθρήσκούς τους από την Συρία.


Και η Ορθόδοξη Μητρόπολη Βηρυτού σε συνεργασία με τους επικεφαλείς των Μαρωνιτών έχουν αναλάβει το κύριο μέρος της αποκατάστασης των προσφύγων.


Την ίδια ώρα ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων σε συνεργασία με τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου προσπαθούν να ενισχύσουν τους καταυλισμούς που έχουν δημιουργηθεί στην Ιορδανία.

Εξαιρετικά έντονο είναι το ενδιαφέρον του Πατριάρχη Μόσχας κ. Κυρίλλου ο οποίος βρίσκεται έτοιμος ανά πάσα στιγμή να προσφέρει την βοήθειά του.


Ιεράρχες του Πατριαρχείου Αντιοχείας βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με συνεργάτες του κ. Κυρίλλου και ζήτησαν πολλές φορές την βοήθεια του.


Με δεδομένη τη στάση που τηρεί η Ρωσία στην περιοχή, ο κ. Κύριλλος επισκέφθηκε την Συρία τον περασμένο Νοέμβριο και δήλωσε την αμέριστη συμπαράστασή του στους δοκιμαζόμενους χριστιανούς.


Ενώ κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε πριν από δέκα ημέρες με τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας κ. Θεόδωρο φρόντισε να σημειώσει σε ανακοίνωσή του το ενδιαφέρον του για τα τεκταινόμενα στην Μέση Ανατολή, τα οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων.



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών ΕΙδήσεων ΑΜΗΝ

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ Μ. ΒΡΕΤΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ




Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ Μ. ΒΡΕTΤΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Ὅταν ἡ (σημερινὴ) βασίλισσα τῆς Ἀγγλίας ἔστελνε τοὺς νέους τῆς ΕΟΚΑ στὴν ΑΓΧΟΝΗ.


Εἴδαμε στὴν τελετὴ ἔναρξης τῶν Ὀλυμπιακῶν ἀγώνων στὸ Λονδίνο νὰ κατέχει ξεχωριστὴ θέση ἡ βασίλισσα τῆς Ἀγγλίας Ἐλισάβετ.


Ἂς πᾶμε ὅμως λίγες δεκαετίες πίσω, στὴν μαρτυρική Κυπρο (βρετανικὴ ἀποικία τότε), στὰ 1955-59. Λίγα χρόνια μετά τη στέψη της σημερινῆς βασίλισσας τῆς Ἀγγλίας Ἐλισάβετ (1953).


Τότε ποὺ οἱ γονεῖς τῶν νέων παλικαριῶν τῆς ΕΟΚΑ, τὴν ἐπισκέφθηκαν καὶ τῆς ζήτησαν να δώσει χάρη για νὰ μὴν ἐκτελεστοῦν τὰ παιδιὰ τοὺς στην αγχόνη.


Ὅμως ἡ «μεγαλόψυχη» βασίλισσα τῆς Ἀγγλίας ΔΕΝ ἔδωσε χάρη.


Οὔτε ἐπέτρεψε νὰ δοθοῦν τὰ νεκρὰ σώματα τῶν παιδιῶν στοὺς γονεῖς τους γιὰ νὰ γίνει ἡ ταφή τους σὲ κοιμητήριο (ἔτσι ὅλοι οἱ ἀπαγχονισθέντες θάφτηκαν διαδοχικὰ ΜΕΣΑ στὶς φυλακὲς τῶν Ἐγγλέζων στὴ Λευκωσία, γνωστὰ σήμερα ὡς "Φυλακισμένα Μνήματα").


55 χρόνια μετά, δίχως νὰ ζητήσει ποτὲ συγνώμη ὁ τηλεοπτικὸς φακὸς καταγράφει τὴν "οἰκοδέσποινα" τῶν Ὀλυμπιακῶν ἀγώνων, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς τελετῆς, νὰ καθαρίζει τὰ νύχια τῆς (ἂν δὲν πιστεύετε δεῖτε τὸ βιντεο εδῶ).


Ἀντιγράφουμε καὶ μερικὰ σχετικὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ διαδίκτυο:


Τὴν 1η Ἰουνίου 1953 οἱ Ἄγγλοι ἑτοιμάζονται νὰ γιορτάσουν τη στέψη τῆς νέας βασίλισσας Ἐλισάβετ, σὲ ὅλες τους τὶς ἀποικίες, ἀναμεσα καὶ ἡ Κύπρος. Στὴν Πάφο, στὸ «Ἰακώβειο Γυμναστήριο», ἀναρτᾶται ἡ ἀγγλικὴ σημαία, γεγονὸς ποῦ ἐξοργίζει τοὺς μαθητές, οἱ ὁποίοι οργανωνουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας καὶ ζητοῦν τὴν ἀφαίρεση τῆς ἀγγλικῆς σημαίας ἀπὸ τὰ προπύλαια τοῦ σχολείου τους. Οἱ συγκρούσεις ἀρχίζουν... Ὁ 15χρονος τότε Βαγορὴς ἀναρριχᾶται στὸν ἱστό, κατεβάζει καὶ ξεσκίζει τὴν ἀγγλικὴ σημαία, τὴν ὁποία οἱ ἄλλοι μαθητὲς ξεσκίζουν καὶ τῆς δίνουν φωτιά.

Πηγὴ ἀποσπάσματος


Ἡ Βασίλισσα Ἐλισάβετ, (...) δὲν εἶναι μία ἄλλη βασίλισσα, οὔτε εἶναι μία συμβολικὴ γιαγιὰ τῶν Ἄγγλων, ἀλλὰ ἕνα πολὺ συγκεκριμένο πολιτικὸ πρόσωπο, ἄμεσα συνδεδεμένο μὲ τὴν τραγωδία τῆς Κύπρου. Εἶναι ὁ ἡγέτης ἑνὸς κράτους ποὺ ἕως σήμερα κατέχει ἕνα μεγάλο μέρος τῆς πατρίδας μας, εἶναι ὁ ἡγέτης ἑνὸς κράτους ποὺ δὲν ἔπαψε ποτὲ νὰ συνωμοτεῖ καὶ νὰ ραδιουργεῖ ἐναντίον μας, ἀσκώντας ἀφόρητες πιέσεις γιὰ νὰ ὑποταχθοῦμε κι ἄλλο καὶ στὴν Ἀγγλία καὶ στοὺς Τούρκους.

(...)

ἡ κυρία αὐτὴ δὲν εἶναι ἀναμεμειγμένη στη δολοφονία τῶν ἐννέα ἀπαγχονισθέντων ἀγωνιστῶν μας μὲ τὴν ἄρνησή της νὰ δώσει χάρη στοὺς νεαροὺς ἀγωνιστές μας

(...)

κάθε φορᾶ ποὺ θὰ ἀναφέρουν κάτι γιὰ τὶς ἐκδηλώσεις προς τιμὴν τῆς Βασίλισσας στὴν Κύπρο, νὰ προβάλουν καὶ τὴ φωτογραφία τοῦ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ, ἔτσι, γιὰ νὰ μὴν ξεχνᾶμε ποὺ ζοῦμε.

(...)

Σοὺ στέλνω δῶρο μία μεταξοτυπία τῶν 9 ἀπαγχονισθέντων μαρτύρων μας.

Πηγὴ ἀποσπάσματος


Τί νὰ ἀπαντήσω; Τί νὰ τοῦ πῶ; Πῶς οἱ ἀποικιοκράτες παπποῦδες τοῦ συμπεριφέρονταν στοὺς Κύπριους δικούς μου σὰν νὰ ἦταν ζῶα, ἐπειδὴ ἦταν βοσκοὶ καὶ δὲν εἶχαν μπάτλερ; Πῶς ἡ βασίλισσά του, αὐτὴ ἡ γιαγιὰ μὲ τὰ καταπληκτικὰ καπέλα, ὅταν ἦταν νέα υπεγραφε μὲ τὸ χέρι τῆς θανατικὲς καταδίκες παιδιῶν 19 καὶ 20 χρονών που πάλευαν νὰ ἐλευθερώσουν τὸν τόπο τους;

(We blame you, you know, μοῦ εἶπε ἕνας Ἄγγλος στὸ Λονδίνο..., Ἀλκίνοος Ἰωαννίδης)

Πηγὴ ἀποσπάσματος


Ἀντὶ-παρακμὴ


ΠΗΓΗ:


Ρωμέηκο Οδοιπορικό