Thursday, July 19, 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ














ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΑΤΡΕΙΑ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====================

Αναφέρει Ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου:

“Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου συνῆλθε σήμερα Τετάρτη, 27 Ἰουνίου 2012, στὴν τρίτη τοῦ ἔτους τακτικὴ συνεδρία, ὑπὸ τὴν προεδρία τῆς Α. Μ. τοῦ Ἀρχιεπισκόπου κ. κ. Χρυσοστόμου καὶ ἐργάσθηκε ὡς ἑξῆς:
1.) Ἐμελέτησε καὶ ἀπεδέχθη ἔκθεση τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Λατρείας, ἐκπονηθεῖσαν ὑπὸ τοῦ Καθηγητοῦ κ. Θεοδώρου Γιάγκου, γιὰ τὴ θέση τῆς γυναίκας στὴ δημόσια λατρεία...”

Διερωτόμαστε: Αραγε η έκθεση της Συνοδικής Επιτροπής Λατρείας που συνέταξε ο κ. Θεόδωρος Γιάγκου και ενέκρινε η Συνοδική Επιτροπή επί της Λατρείας έχει δημοσιευθεί ή πρόκειται να δημοσιευθεί στο περιοδικό “Απόστολος Βαρνάβας” εκφραστικό όργανο της Εκκλησίας της Κύπρου ή κάπου αλλού;

Από το Ημερολόγιο της Εκκλησίας της Κύπρου πληροφορούμαστε επίσης ότι την ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ απαρτίζουν οι

Πρόεδρος:
Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος
Ειδικός σύμβουλος:
Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος
Μέλη:
Αρχιμ. Νικόδημος Σκρέττας,
Αρχιμ. Ευδόκιμος Αγιοσαββίτης,
Ιερομ. Γρηγόριος Ιωαννίδης,
Πρωτ. Γεώργιος Τσέτσης,
Πρωτ. Ιωάννης Παντοπίου,
Πρωτ. Θεόδωρος Στυλιανού,
Πρωτ. Χρυσόστομος Νάσσης,
Οικον. Παρασκευάς Αγάθωνος,
Πρεσβ. Γεώργιος Χατζηαδάμου,
Θεόδωρος Γιάγκου,
Γεώργιος Χριστοδούλου και
Μάριος Αντωνίου.
Γραμματεύς: Πρωτ. Μιχαήλ Βοσκός.

Επειδή για την ώρα - και εξ όσων τουλάχιστoν γνωρίζουμε - δεν δημοσιεύθηκε το περιεχόμενο της έκθεσης της Επιτροπής επί της Λατρείας διερωτόμαστε
1.) Το κείμενο που εκπόνησε ο κ. Θεόδωρος Γιάγκου ενεκρίθη αυτούσιο και ομόφωνα από την Επιτροπή;
2.) Ως γνωστόν ο Αγιος Λεμεσού έχει από χρόνια την πρακτική να χρησιμοποιεί γυναικείους χορούς να ψάλλουν σε ενοριακούς ναούς σε αγρυπνίες σε λειτουργίες που τελούνται το Σάββατο. Διευκρινίζουμε ότι αυτό συμβαίνει όχι εκτάκτως ελλείψει ανδρών ιεροψαλτών, αλλά συστηματικά.

Επομένως δύο τινά συμβαίνουν.

Είτε ο Αγιος Λεμεσού ανεκάλεσε την αντικανονική πρακτική, είτε η επιτροπή επί της λατρείας και στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος απεδέχθη τη γνωμοδοτήσει του κ. Θεόδωρου Γιάγκου την πρακτική του Αγίου Λεμεσού.

Ποιο από τα δύο αληθεύει;

3.) Ο κ. Θεόδωρος Γιάγκου, Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής της Θεσσαλονίκης, μόνον για εμμονή ή για σεβασμό προς την Ιερά Παράδοση και προς τους Ιερούς Κανόνες δεν διακρίνεται.

Ως γνωστόν είναι ένας από τους ελάχιστους πανεπιστημιακούς καθηγητές που είναι μέλος του Συνδέσμου Θεολόγων “Καιρός” (που προσφυώς έχουν αποκληθεί ΚΑΙΡΟΣκόποι), οι οποίοι προσπαθούν με νύχια και με δόντια να αλλοτριώσουν τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών και να το μετατρέψουν σε θρησκειολογικό και πολυπολιτισμικό.

Είναι επίσης γνωστό ότι ο κ. Θεόδωρος Γιάγκου ήταν υπέρμαχος της υιοθέτησης του αντικανονικότατου θεσμού του μεταθετού στο Καταστατικό της Εκκλησίας της Κύπρου.

Ευτυχώς τελικά αυτό δεν συνέβηκε για άγνωστους σε μας λόγους.

Ο Θεός ας ανταμείψει εν ημέρα Κρίσεως αυτόν που πρωτοστάτησε για να ματαιωθεί αυτό έγκλημα από την Εκκλησία της Κύπρου σε βάρος των Ιερών Κανόνων.

Είμαστε όμως βέβαιοι ότι αυτή την ευγνωμοσύνη δεν την οφείλουμε στον Καθηγητή κ. Θεόδωρο Γιάγκου, επειδή εξακολουθεί να μην φρονεί κατά Θεόν για το μεταθετό, όπως μας διεμήνυσε μέσω τρίτου προσώπου, όταν ενοχλήθηκε για την κριτική που του ασκήσαμε.

Σε κάθε περίπτωση ο κ. Καθηγητής κάθε άλλο παρά φερέγγυος είναι όταν ερμηνεύει Κανόνες.

Και εδώ ακριβως είναι που γεννούνται οι φόβοι και οι αμφιβολίες.

Αν ο κ. Γιάγκου δεν εξέφρασε αντιρρήσεις αλλά αντιθέτως πριμοδότησε και υποστήριξε σθεναρά το μεταθετό, για το οποίο οι Ιεροί Κανόνες προβλέπουν ακοινωνησία για όσους το μετέρχονται ακόμη και στην επιθανάτια κλίνη, ποιος μπορεί να τον εμπιστευτεί ότι θα γνωμοδοτήσει σύμφωνα με την ορθόδοξη πίστη για άλλα θέματα όπως αυτό που αφορά τη θέση της γυναίκας στη δημόσια λατρεία;

Σε κάθε περίπτωση για την ώρα - και πριν τη δημοσίευση της έκθεσης του κ. Γιάγκου που ενέκρινε η Επιτροπή για τα θέματα επί της λατρείας και στη συνέχεια η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου - εκφράζουμε ΜΟΝΟΝ τους φόβους μας για το τι είναι ενδεχόμενο να διαλαμβάνει αυτή η έκθεση και η εν συνεχεία απόφαση της Συνόδου, οι οποίοι φόβοι ελπίζουμε διακαώς ότι θα διασκεδαστούν άμα τη δημοσιεύσει της Εκθέσεως της Επιτροπής που κατέστη απόφαση της Ιεράς Συνόδου.

Διερωτόμαστε πάντως και πάλιν.

Ομόφωνα οι άγιοι Συνοδικοί ενέκριναν την έκθεση του κ. Καθηγητού που κατέστη έκθεση της Επιτροπής;

Ενα είναι το βέβαιο!

Για να είναι κατά Θεόν η απόφαση της Ιεράς Συνόδου πρέπει
1.) να βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με την Παράδοση της Εκκλησίας όπως διαμορφώθηκε με την νίκη των Ορθοδόξων μετά το πέρας της Εικονομαχίας και,
2.) πρέπει να μην εκφράζει το Δυτικότροπο πνεύμα της λατρείας των πλείστων εκ των Σλαβικών Εκκλησιών που έχουν επηρεαστεί βαθύτατα από το πνεύμα της Δύσεως από την εποχή του Μεγάλου Πέτρου (ψαλμωδία από γυναίκες, φραγκοχορωδιες κτλ.).

Το πνεύμα της νίκης της Ορθοδοξίας κατά των Εικονομάχων ή το νεωτεριστικό και δυτικότροπο πνεύμα εκφράζει η έκθεση του κ. Γιάγκου, που κατέστη έκθεση της Συνοδικής επιτροπής για τα θέματα της Λατρείας και εν συνεχεία απόφαση της Ιεράς Συνόδου;

Ταύτα για την ώρα και εν αναμονή της δημοσίευσης της Εκθεσης του κ. Γιάγκου αν και δεν κρύβουμε ότι την καρδίαν μας συνέχει φόβος μέγας.

No comments:

Post a Comment