Thursday, August 13, 2015

ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΑΣΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ, ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ



ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΑΣΤΙΚΟ ΛΑΘΟΣ, ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Η αιρετική καινοτομία ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος», που προβάλλεται σε Ορθόδοξους διαδικτυακούς ιστότοπους, δεν αποτελεί φραστικό λάθος, αλλά αιρετική και βλάσφημη καινοτομία. 

Η δικαιολόγηση της αιρετικής θέσης περί κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, ότι ‘’η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπον’’, όπως και η απαράδεκτη ‘’ισχυροποίησή’’ της αιρετικής αυτής θέσης με τον χαρακτηρισμό της ως «μυστήρια μυστηρίων», δεν αφήνει περιθώρια άλλης εκδοχής. Αποτελεί ξεκάθαρα αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος.

«Χάρις είναι αι θείαι εκείναι ενέργειαι τας οποίας η Παναγία Τριάς παρέχει εις την Εκκλησίαν δια την σωτηρίαν των ανθρώπων από την αμαρτίαν, τον θάνατον και τον διάβολον και δια την αιωνίαν ζωήν εν τω Τρισυποστάτω Θεώ», αναφέρει σχετικά ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς. Πώς θα γίνει αρωγός εις σωτηρίαν η Θεία Χάρις, όταν με βάση την αίρεση αυτή είναι κατώτερη του ανθρωπίνου νου; Γιατί λοιπόν να διδάσκεται η ασέβεια περί κατωτερότητας της Θείας Χάριτος; 

«Η Χάρη του Θεού κατά τη θεολογία και την πνευματική εμπειρία των Πατέρων της Ορθόδοξης Ανατολής αποτελεί θεολογικό όρο με σαφές δογματικό περιεχόμενο. Ο όρος ‘’Χάρις του Θεού στο πλαίσιο της θεολογίας δηλώνει κατά τον ησυχαστή Γρηγόριο τον Παλαμά μία συγκεκριμένη φυσική και ουσιώδη ενέργεια του Θεού, που όταν γίνεται μεθεκτή, θεώνει χαρισματικώς τους μετόχους της» αναφέρει ο καθηγητής κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης στο κείμενό του ‘’Η οντολογία της θεοποιού Χάριτος κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά. Η οντολογία της θεοποιού Χάριτος κατά τον υπέρμαχο του ησυχασμού’’. Αναφέρει επίσης το αξιοσημείωτο ότι «η έκχυση της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος στους πιστούς αποτελεί φανέρωση της θείας Χάριτος, φανέρωση του ίδιου του Θεού». 

Είναι γεγονός ότι κίνδυνοι για όσους εμμένουν αδιακρίτως στη διαδικτυακή ενημέρωση είναι μεγάλοι. Στην περίπτωση αυτή μάλιστα που προβάλλεται αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, που πιθανότατα χιλιάδες ανυποψίαστοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γίνονται καθημερινά  μέτοχοι της ασέβειας αυτής. 

Το να γραφούν κάποια κείμενα στο διαδίκτυο τα οποία να καταρρίπτουν την αίρεση αυτή, δεν αποτελεί λύση στο μεγάλο αυτό πρόβλημα.  Επιβάλλεται η ανασκευή της αιρετικής αυτής καινοτομίας από την Εκκλησία μας. Πρόκειται περί ‘’καινής αιρέσεως’’. 

Είναι συνήγοροι της ασεβείας οι προβάλλοντες τέτοια αιρετική θέση τους διακτυακούς ιστότοπούς των, η οποία θεωρεί (άπαγε της βλασφημίας) την άκτιστον Θεία Χάρη κατώτερη του κτιστού ανθρωπίνου νου. Νοθεύει αγνωμόνως την Πατερική μας Παράδοση η αιρετική αυτή καινοτομία.

No comments:

Post a Comment