ΑΠΛΑ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ ή ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ο ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΙΛΑΡΙΩΝ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========
Σε σημερινή συνέντευξή του, ο λαλίστατος Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων, υπεύθυνος των εξωτερικών υποθέσεων του Πατριαρχείου Ρωσίας, συλλαμβάνεται - για μια ακόμη φορά - να λέγει πολλά ανακριβή πράγματα για την πίστη μας και να διαστρέφει την Εκκλησιαστική Ιστορία στην προσπάθειά του να κρατήσει στα χέρια του Πατριαρχείου Ρωσίας την πρωτοβουλία των κινήσεων για τις αποφάσεις της μέλλουσας να συνέλθει Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΑΞΕΩΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ
________________
Δεν θέλει να δημιουργηθούν πρώτης και δευτέρας τάξεως Ορθόδοξες Εκκλησίες, ισχυρίζεται ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ.
Και έχει δίκαιο ασφαλώς να υποστηρίζει αυτή τη θέση. Με την εξής διαφορά.
Ο πρώτος διδάξας προς την κακή κατεύθυνση είναι το Πατριαρχείο Ρωσίας το οποίο εντελώς αυθαίρετα ιδρύει παντού δικαιοδοσίες, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου, και χορηγεί αυθαίρετα καθεστώτα αυτονομίας και αυτοκεφαλίας σε Ορθόδοξες Εκκλησίες στις οποίες δεν έχει καμία απολύτως δικαιοδοσία, όπως έκανε λ.χ. με την OCA (πρώην “Metropolia”) στις ΗΠΑ, με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Κίνας, κτλ.
Αφού, λοιπόν, το Πατριαρχείο Ρωσίας συμπεριφέρεται, όχι απλά ως πρώτης κατηγορίας Εκκλησία, αλλά ως ένα δεύτερο Βατικανό, καλά κάνει να μη μιλά στο σπίτι του κρεμασμένου για σχοινί και σαπούνι.
Η ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ
____________
Είτε δεν έχει καλές σχέσεις με την Εκκλησιαστική Ιστορία ο Σεβασμιότατος, είτε προσπαθεί συνειδητά να τη διαστρέψει. Αναφέρεται στην ανακήρυξη της Ρωσικής Εκκλησίας σε Πατριαρχείο και την κατάταξή της στην πέμπτη θέση των Διπτύχων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με την απόφαση της εν Κωνσταντινουπόλει συνόδου το 1593.
Δεν πιστεύουμε να πρεσβεύει ο Σεβασμιότατος ότι η σύνοδος αυτή ενήργησε θεοπνεύστως. Ως γνωστόν ο Τσάρος της Ρωσίας Θεόδωρος κρατούσε κυριολεκτικά όμηρο για δυο χρόνια στη Ρωσία τον Πατριάρχη Ιερεμία Β΄(τον επικληθέντα “Τρανόν”) για να τον εξαναγκάσει να ανακηρύξει με χρυσόβουλο την Εκκλησία της Ρωσίας σε Πατριαρχείο.!!!
ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΔΙΠΤΥΧΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
______________
Αναφέρεται επίσης στην αλλαγή των Διπτύχων βάσει της αρχαιότητος και όχι των αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων ο Σεβασμιότατος κ. Ιλαρίωνας.
Ολως παραδόξως και πάλιν δεν αναφέρει ότι, όχι μόνον η Κύπρος και η Αντιόχεια δέχτηκαν το Αποστολικό κήρυγμα, αλλά και η Μικρασία (και επομένως ότι είναι σήμερα το Οικουμενικό Πατριαρχείο) και η Ελλάδα (επομένως ότι σήμερα είναι η Εκκλησία της Ελλάδος).
Και ας μην αντιταχθεί ότι το Πατριαρχείο της Κωνσταντινουπόλεως δεν υπήρχαν την εποχή που πήγαν οι Απόστολοι να κηρύξουν το Ευαγγέλιο.
Μήπως υπήρχε το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων ή το Πατριαρχείο Αντιοχείας ή η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Κύπρου;
Παραλείπει δε να αναφέρει ο Αγιος Βολοκολάμσκ ότι το Πατριαρχείο Γεωργίας είναι κατά πολύ αρχαιότερη όλων των Σλαβικών Εκκλησιών. Της Εκκλησίας της Ρωσίας μη εξαιρουμένης.
Πολύ επιλεκτική ιστορική αναφορά κάνει ο Σεβασμιότατος Βολοκολάμσκ!
Γιατί άραγε; Δύσκολα μπορεί κάποιος να πιστέψει ότι το κάνει από άγνοια.
ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΛΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΠΤΥΧΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΕΙΑ
___________
Ανέφερε επίσης στη συνέντευξή του ο Σεβασμιότατος ότι οι πιστοί δεν ενδιαφέρονται να συνέλθει Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδοξίας για τα Δίπτυχα αλλά για να ομολογήσουν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες “μια ισχυρή και εμπνευσμένη μαρτυρία της αληθείας του Χριστού, καθώς και απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με το πώς ο Ορθόδοξος Χριστιανός θα πρέπει να ζει στο σύγχρονο κόσμο».
Οχι, Σεβασμιότατε, Βολοκολάμσκ!
Εχετε μεν δίκαιο να λέτε ότι οι πιστοί δεν ενδιαφέρονται για την τάξη των Διπτύχων. Αυτή απασχολεί μόνον τις εθνοφυλετικές διεκδικήσεις ορισμένων Θρόνων μεταξύ των οποίων πρωτεύουσα θέση κατέχει το Πατριαρχείο Ρωσίας, αλλά το δεύτερο μέρος της δήλωσής σας είναι πολύ προβληματικό.
ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΩΣ ΝΑ ΖΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ
__________________
Τι θα πει οι πιστοί περιμένουν από τη μέλλουσα να συνέλθει Σύνοδο να τους πει πώς να ζουν στο σύγχρονο κόσμο;
Οι πιστοί ξέρουν επακριβώς πώς πρέπει να ζουν στο σύγχρονο κόσμο, επειδή ο σύγχρονος κόσμος δεν άλλαξε καθόλου από τον κόσμο προηγούμενων εποχών, ως προς την ουσία του πνευματικού αγώνα.
Το Ευαγγέλιο καθόρισε αυτά τα θέματα τελεσίδικα.
Πώς πρέπει να ζουν οι πιστοί στο σύγχρονο κόσμο;
Ως ουρανοπολίτες. Ως οι μηδέν έχοντες και τα πάντα κατέχοντες. Πρέπει να πολεμούν τα πάθη τους με τις ευαγγελικές αρετές, και με τις ευαγγελικές ασκήσεις και να τρέφουν τον αγώνα τους από την πηγή των μυστηρίων της Εκκλησίας, πρέπει να μελετούν - και προπαντός να εφαρμόζουν - το Ευαγγέλιο και να εμπνέονται από τους βίους των Αγίων τη Εκκλησίας.
Κανείς πιστός δεν αναμένει από καμιά μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο να του πει αυτά τα πράγματα επειδή αυτά έχουν αποκρυσταλλωθεί στη συνείδηση της Εκκλησίας με ανεξίτηλα γράμματα πριν δύο χιλιετηρίδες.
ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΙ ΣΥΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ
________
Αλλα πράγματα αναμένουμε από τη μέλλουσα να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδο.
Να ασχοληθεί με τις αιρέσεις και να τις καταδικάσει. Γι’ αυτό το λόγο συνέρχονταν αείποτε οι Σύνοδοι. Για να αντιμετωπίσουν την παραχάραξη των όρων της πίστεως.
Οχι για να εκσυγχρονίσουν το Ευαγγέλιο.!!!
Αφού, λοιπόν, στις μέρες μας υπάρχουν πολλές αιρέσεις, όπως ο Οικουμενισμός, ο Νεοβαρλααμισμός, ο Νεονικολαιτισμός αλλά και Νεοεθνοφυλετισμός (του οποίου υμείς, Σεβασμιότατατε, τυγχάνετε ο πλέον διαπρύσιος κήρυξ), αναμένουμε η μέλλουσα να συνέλθει Σύνοδος να θεολογήσει εν Πνεύματι Αγίω γι’ αυτά τα θέματα.
Βεβαίως υπάρχουν και άλλα θέματα για τα οποία οι πιστοί αναμένουν τις αποφάσεις της μέλλουσας να συνέλθει Συνόδου, που αναφέρονται στη σφαίρα της βιοηθικής κτλ.
ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
___________
Μιλάτε επίσης, Σεβασμιότατε, για την ανάγκη να εναρμονισθεί η εν Χριστώ μαρτυρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών με το πνεύμα της ορθοδόξου εκκλησιολογίας.
Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει με την πρότασή σας;
Αλλά για να μην πάμε μακρυά.
Εσείς, Σεβασμιότατε, είστε Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ! Ποια είναι τα όρια της Επισκοπής σας; Ποιο είναι το ποίμνιό σας; Ανύπαρκτα φυσικά αφού είστε τιτουλάριος Μητροπολίτης.
Πόσο σύμφωνο με την ορθόδοξη Εκκλησιολογία είναι το αξίωμα του βοηθού επισκόπου ή του τιτουλάριου επισκόπου;
Ο επίσκοπος είναι ο νυμφίος της επισκοπής που ποιμαίνει.
Επομένως τιτουλάριος επίσκοπος σημαίνει παντρεμένος με σύζυγο που δεν υπάρχει(!!!) και βοηθός επίσκοπος σημαίνει βοηθός σύζυγος!!!.
Αφού λοιπόν ομολογείτε την ανάγκη εναρμόνισης της πρακτικής των Ορθοδόξων Εκκλησιών με τους όρους της ορθοδόξου εκκλησιολογίας, γιατί δεν αρχίζετε από τον εαυτό σας και απο την κακή πρακτική της Εκκλησίας της Ρωσίας;
Ούτε και χρειάζεται άλλωστε να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδος γι’ αυτό το θέμα. Απλούστατα η Σύνοδος του Πατριαρχείου Ρωσίας μπορεί να απαλείψει από τον Καταστατικό Χάρτη της την ύπαρξη βοηθών επισκόπων και τιτουλαρίων επισκόπων και η παρανομία θα τερματιστεί.
Η ΑΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΟΙΜΝΙΟ
______________
Η Εκκλησία της Ρωσίας δεν είναι η μόνη ένοχη στο θέμα των τιτουλάριων επισκόπων και των βοηθών Επισκόπων. Πλείστες όσες Ορθόδοξες Εκκλησίες έχουν σε ισχύ αυτές τις άνομες πρακτικές.
Δείχνουμε - επιβάλλεται να δείχνουμε - κάποια συγκατάβαση για τους ερειπωμένους θρόνους των Πατριαρχείων Κωνσταντινουπόλεως και Ιεροσολύμων (παρόλον ότι και οι δύο αυτές Εκκλησίες μπορούν να κάνουν βήματα προς την ορθή κατεύθυνση). Πρέπει επίσης να σεβόμαστε το γεγονός ότι κάποιοι επίσκοποι, όπως είναι λ.χ. οι επίσκοποι της κατεχόμενης Κύπρου εξεδιώχθησαν με τη βία των όπλων από τις έδρες τους μαζί με το ποίμνιό τους.
Ποια οικονομία ή ανοχή όμως είναι δυνατόν να υπάρξει, για τιτουλάριους επισκόπους και βοηθούς επισκόπους στην Εκκλησία της Ρωσίας, της Σερβίας, της Ελλάδος, κτλ., οι οποίες για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται να διατηρούν σε ισχύ αυτές τις άνομες πρακτικές;
IS THAT A PROMISE OR A THREAT?
_________________
Να μην παραλείψουμε να κάνουμε αναφορά και στην προειδοποίηση (ή απειλή;) του Σεβασμιότατου Βολοκολάμσκ για την πιθανότητα αναβολής της συγκλήσεως της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας, αν το Οικουμενικό Πατριαρχείο επιμείνει στην κατάταξη στη σειρά των διπτύχων κατά την αρχαιότητα που καθόρισαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι.
Σεβασμιότατε: “Is that a promise or a threat”?
Αν πρόκειται να συνέλθει Σύνοδος για να εμβαθύνει το χάσμα του εθνοφυλετισμού και να γελοιοποιήσει την Εκκλησία με τις διαμάχες για τα πρωτεία και να την εκκοσμικεύσει με τον “εκσυγχρονισμό” του Ευαγγελίου, χίλιες χιλιάδες φορές να αναβληθεί μια τέτοια Σύνοδος, η οποία μόνον συμφορών πρόξενος μπορεί να αποβεί.
Σας διαβεβαιούμε ότι η προειδοποίησή (ή απειλή σας), Σεβασμιότατε Βολοκολάμσκ, είναι “music to our ears”!
No comments:
Post a Comment