ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΥΘΗΡΑΝΙΣΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
================
Ιδού μια ευχάριστη έκπληξη από την οικουμενιστική κίνηση και συγκεκριμένα από το διάλογο της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τους Λουθηρανούς.
Οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι κατέθεσαν ορθόδοξες θέσεις αναφορικά με τη χειροτονία ομοφυλόφιλων και γυναικών σε συνάντηση που είχαν με τους Λουθηρανούς.
Επαινούμε φυσικά εκ βαθέων την ορθόδοξη ομολογία των αντιπροσώπων, αλλά φοβούμαστε ότι “εις ουδέν ωφελεί, αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται”.
Τι νόημα έχει να τους λέμε ότι αυτές οι πρακτικές είναι αντιευαγγελικές, αφού οι Λουθηρανοί (και άλλοι φιλελεύθεροι Προτεστάντες) χειροτονούν αβέρτα και ομοφυλόφιλους και γυναίκες και τους προωθούν μάλιστα στα ανώτερα επίπεδα της ιεραρχίας τους;
Ο ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ ΤΩΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΜΩΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ
_____________
Η στυγνή πραγματικότητα μας εξαναγκάζει να δεχθούμε ότι στο προβλεπτό μέλλον είναι αδύνατον να ανακληθεί η πρακτική της χειροτονίας γυναικών αλλά και ομοφυλοφίλων. Ακόμη κι αν σταματήσουν να πραγματοποιούνται με τον προκλητικό τρόπο που τελούνται σήμερα στην Επισκοπελιανή “Εκκλησία” (το αντίστοιχο της Αγγλικανικής στις ΗΠΑ) θα συνεχίσουν να τελούνται με την αρχή του “Do not ask! Do not tell” (όπως είναι γνωστή η πρακτική στις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ).
ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ
_____________
Με αυτά τα δεδομένα υπάρχουν τέσσερις επιλογές για τους Ορθόδοξους αντιπροσώπους.
1.) Να συνεχίσουν το διάλογο χωρίς ελπίδα προόδου. Να συνεχίσουν να καταθέτουν ορθόδοξη ομολογία, γι’ αυτά τα θέματα, αλλά με τη βεβαιότητα ότι ουδέν θετικό αποτέλεσμα θα προκύψει.
2.) Να καταθέτουν την ορθόδοξη μαρτυρία τους για να ενισχύουν τους συντηρητικούς κύκλους των ως άνω προτεσταντικών “εκκλησιών” να αντιμάχονται τον κατήφορο των νεωτερισμών.
Το ερώτημα όμως που πρέπει να απασχολήσει τους Ορθόδοξους αντιπροσώπους και κατ’ επέκταση τις Εκκλησίες που εκπροσωπούν είναι το ακόλουθο. Αν οι φιλελεύθεροι Προτεστάντες δεν ακούουν τις φωνές διαμαρτυρίας των μελών των δικών τους “Εκκλησιών”, που απειλούν πολλές φορές με σχίσμα γι’ αυτές τις αντιευαγγελικές καινοτομίες, θα ακούσουν τους ορθόδοξους αντιπροσώπους;
3.) Να διακόψουν τον διάλογο και να θέσουν απαράβατο όρο τον τερματισμό αυτών των απαράδεκτων καινοτομιών για να επαναρχίσει.
4.) Υπάρχει φυσικά και ένα άλλο ενδεχόμενο το οποίο απευχόμεθα εκ μέσης καρδίας. Να σταματήσουν οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι να καταθέτουν ευαγγελικές θέσεις στο διάλογο με τους Λουθηρανούς γι’ αυτά τα θέματα και να επηρεαστούν αρνητικά.
Για την ώρα όμως τίποτα δεν δικαιολογεί αυτή την ανησυχία. Γι’ αυτό επαινούμε με όλη μας την καρδιά και συγχαίρουμε τους αντιπροσώπους των Ορθοδόξων Εκκλησιών για την ορθοδοξη στάση που τήρησαν.
Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΛΟΥΘΗΡΑΝΩΝ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ
=========
Στη 15η συνεδρία της, από 31 Μαΐου έως 7 Ιουνίου 2011, συνήλθε στην πόλη Λουθηρστάντ-Βιττεμβέργη της Γερμανίας η Μικτή Επιτροπή Λουθηρανών και Ορθοδόξων.
Ειδικότερα μέσα από την εκτίμηση εκφράσθηκε η ανησυχία των Ορθοδόξων Εκκλησιών για τις τάσεις διάβρωσης των ηθικών κανόνων και παραδοσιακών θεμελίων σε ορισμένες Λουθηρανικές Εκκλησίες. Έτσι καταδικάσθηκε η πράξη ευλογίας των ομοφυλοφιλικών σχέσεων καθώς και η προαγωγή σε ιερατικό και αρχιερατικό αξίωμα ατόμων που δηλώνουν ανοιχτά την ομοφιλοφυλία τους. Επίσης άλλη μια φορά διατυπώθηκε ο προβληματισμός σχετικά με την ενίσχυση της τάσεως προωθήσεως των γυναικών στην ιεραρχική διακονία.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας οι Λουθηρανοί, μέλη της Επιτροπής, ενημερώθηκαν για τον προβληματισμό των Ορθοδόξων σχετικά με τα ως άνω θέματα. Ταυτόχρονα τονίσθηκε ότι οι ως άνω τάσεις ευρίσκονται σε αντίθεση με το πνεύμα και τους σκοπούς του θεολογικού διαλόγου ανάμεσα στις δυο χριστιανικές παραδόσεις. Αποφασίσθηκε κατά τη διάρκεια των άλλων συναντήσεων η συζήτηση όλου του συνόλου των θεολογικών προβλημάτων που οφείλονται στις προαναφερθείσες τάσεις στην εξέλιξη του Λουθηρανισμού.
Στη συνάντηση στην πόλη Λουθηρστάντ-Βιττεμβέργη της Γερμανίας ολοκληρώθηκε η προετοιμασία του επόμενου κεφάλαιου του θεολογικού κειμένου, το οποίο καλείται να παρουσιάσει ομοιότητες και διαφορές στην κατανόηση των διαφόρων πτυχών της εκκλησιολογίας από τους Λουθηρανούς και Ορθοδόξους. Η προετοιμασία του κειμένου άρχισε το 2000. Το κεφάλαιο που συζητήθηκε στα πλαίσια της τελευταίας συνεδρίας είχε τον εξής τίτλο «Το μυστήριο της Εκκλησίας: η φύση, οι ιδιότητες και η αποστολή της Εκκλησίας».
ΠΗΓΗ:
Ακτίνες,
Состоялось очередное заседание православно-лютеранского богословского диалога - mospat
No comments:
Post a Comment