Tuesday, June 13, 2017

Ο ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ


Ο ΠΑΡΟΝΑΞΙΑΣ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Σε πρόσφατο κήρυγμά του ο Σεβ. Πανοναξίας κ. Καλλίνικος υποστήριξε τη «Σύνοδο» του Κολυμβαρίου και -κατά συνέπειαν- τα όσα απαράδεκτα απεφάσισε. Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το πολίτευμα της Εκκλησίας είναι συνοδικό και υποστήριξε τη θέση «η των πλειόνων ψήφος κρατείτω». Η θέση αυτή είναι διάτρητος, άνω ποταμών και παντελώς απαράδεκτος όταν αναφέρεται, όχι σε διοικητικά θέματα, αλλά σε θέματα πίστεως. 

Από την άλλη ξεχνά το διαβόητο 24+1 επίσκοποι από κάθε Εκκλησία και το ότι μόνο η ψήφος των Προκαθημένων είχε αξία στο Κολυμβάριο; Να του θυμίσουμε ότι 17 επίσκοποι της εν Σερβία Εκκλησίας δεν δέχθηκαν τον όρο «ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες» κι όμως «πέρασε» η θέση του πατριάρχη Σερβίας Ειρηναίου. Τι συνέβη στη Φερράρα-Φλωρεντία; Μήπως η ομοψυχία των κακόγνωμων επισκόπων, που υπετάγησαν στον Παπισμό και η αριθμητική τους απόλυτη πλειονοψηφία (με εξαίρεση τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό)  ήταν κριτήριο της Ορθοδοξίας τους; Δεν του λέει τίποτε το ότι ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής κράτησε μόνος του το βάρος του αγώνος κατά του Μονοθελητισμού, όταν Πατριάρχες και επίσκοποι γονάτισαν μπροστά στην αίρεση; 

Τέλος λόγου. Εις τα της Πίστεως ισχύει ο εις και η αλήθεια. Οι απαράδεκτες αυτές δηλώσεις του Σεβασμιώτατου μας πικραίνουν, αλλά δεν μας εκπλήττουν. Είναι γνωστή η αχαρακτήριστη στάση του στη Συνόδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος το Μάιο του 2016, όταν υποστήριζε, από τότε, τον όρο «Εκκλησίες» για τους αιρετικούς. Από την άλλη έστειλε ασμένως τον πρεσβύτερο Νεκτάριο και το διάκονο Δημοσθένη σε παπική λειτουργία, ανταποκρινόμενος σε πρόσκληση του Παπικού «επισκόπου» Νάξου Νικολάου. 

Σεβασμιώτατε: η περιέργη δήλωσή σας ότι «δεν είναι όλα άσπρο-μαύρο αλλά υπάρχουν διακλαδώσεις των χρωμάτων» ισχύει όταν βάφουμε τα σπίτια, όταν επιλέγουμε τα ρούχα,τα παπούτσια ή τα αυτοκίνητα κ.τ.λ.. Όμως εις τα της Πίστεως υφίστανται ΑΛΛΑ κριτήρια γι’ αυτό και ο επίσκοπος επιβάλλεται, πάνω από όλα, να ορθοτομεί τον λόγον της αληθείας. Δεν σας λέει τίποτε το γεγονός ότι ο Μέγας Αθανάσιος επέμενε σε ένα ΙΩΤΑ και δεν δέχθηκε τον όρο ομοιούσιος αντί του όρου ΟΜΟΟΥΣΙΟΣ για το πρόσωπο του Χριστού; Εσείς από την άλλη την πίστη εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν επιχειρείτε, με τις μεθοδεύσεις του Κολυμβαρίου, να την αλλοιώσετε για να «βολέψετε» τους αιρετικούς πάσης φύσεως. 

Μια απλή ματιά στα έργα του Γέροντος Επιφανίου Θεοδώροπουλου (όπως λ.χ. το Άρθρα, Μελέται, Επιστολαί) είναι ικανή να δείξει το μέγεθος της αποκλίσεώς σας από την εκκλησιαστική διδασκαλία. Κρίμα.

No comments:

Post a Comment