ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Εξαιρετικό το άρθρο, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, που επιγράφεται “Περί συλλαλητηρίων. Απ’ ότι φαίνεται, ο Ιερώνυμος είναι πιο άγιος από τον Άγ. Παΐσιο”. Το άρθρο υπογράφεται από τη Φαίη (αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για ψευδώνυμο άγνωστου ή άγνωστης σε μένα αρθρογράφου).
Αυτός είναι ο ΜΟΝΟΣ ορθός τρόπος για να μιλούμε για τα θεολογικά και εκκλησιαστικά θέματα.
Μπροστά μας ανοίγονται δύο επιλογές.

Τι προδίδει αυτή η στάση;
Μεταπατερικό φρόνημα, κακόδοξο στίγμα, προτεσταντική υποδομή της σκέψης.

Απαγορεύεται οι ιεράρχες να πρωτοστατούν στους εθνικούς αγώνες, επειδή η Εκκλησία έχει διακριτό ρόλο από την Πολιτεία. Άρα -σύμφωνα με τον κ. Ιερώνυμο και τους άθεους κρατούντες- οι ιεράρχες δεν δικαιούνται να μιλούν -πολλώ μάλλον να πρωτοστατούν- για τα εθνικά θέματα.
Και αυτά ασχέτως του ότι η πολιτική και εκκλησιαστική Ιστορία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ρωσσίας, του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Σερβίας κτλ. μας κατέλιπε την ακριβώς αντίθετη παράδοση από αυτήν που προκρίνει ο κ. Ιερώνυμος.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του άρθρου της Φαίης είναι ότι μας θυμίζει ότι η αυθεντική ερμηνεία της Αγίας Γραφής και των Πατέρων δεν γίνεται με το sola “scriptura” της Αγίας Γραφής, των Πατέρων κτλ., αλλά με την πράξη των Αγίων της Εκκλησίας.

Το ευτύχημα είναι ότι οι πιστοί ακολουθούν πάντοτε τη διδασκαλία και προπαντός το παράδειγμα των Αγίων της Εκκλησίας και όχι τους νεωτεριστές και εκκοσμικευμένους ιεράρχες και άλλους κληρικούς και λαικούς που επιδιώκουν να αποσυρθεί η Εκκλησία από το προσκήνιο της ζωής του Έθνους και να περάσει στο περιθώριο.
No comments:
Post a Comment