Thursday, August 3, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Η Δήλωση των τεσσάρων Αρχιμανδρίτων, που είναι εγγεγραμμένοι στην Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου και που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, λέγει ορισμένες αλήθειες αλλά λέγει και ορισμένα συνειδητά ψέμματα.

Σ’ αυτό το άρθρο θα επισημάνουμε τις αλήθειες και στο αυριανό άρθρο θα εντοπίσουμε τα ψέμματα της Δήλωσης.

1.) Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι σαφέστατος. Η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη, όχι μόνον επιτρέπεται αλλά και επαινείται, εάν κηρύσσει επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.

Ο Σεβ. Φλωρίνης Θεόκλητος, όμως, δεν κήρυξε ποτέ ούτε επ’ εκκλησίαις, ούτε κατ’ ιδίαν, κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.

Άρα η διακοπή του μνημοσύνου του από κληρικούς και λαικούς της Μητροπόλεως του δεν ερείδεται επί των Ιερών Κανόνων.

2.) Η Μήνυση που υπέβαλαν οι πατέρες της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής εναντίον του Σεβ. Φλωρίνης επί αιρέσει αποδεικνύει περίτρανα ότι όσοι κατηγορούν τον Σεβ. Φλώρινης επί προσχωρήσει στην παναίρεση του Οικουμενισμού στερούνται πάμπαν επιχειρημάτων. Λένε μεν πολλά -όλα ορθά- για τον Οικουμενισμό και τη Σύνοδο της Κρήτης αλλά αποτυγχάνουν απολύτως να αποδείξουν ότι ο Σεβ. Φλωρίνης είναι Οικουμενιστής ή Κολυμπαριστής. Ας αναφερθεί μόνον ότι -μεταξύ άλλων- τον κατηγορούν ως Οικουμενιστή επειδή πριν δώδεκα χρόνια επί Αρχιεπισκοπείας  Χριστοδούλου υπεδέχθη τον Οικουμενικό Πατριάρχη στη Φλώρινα. Αν είναι ποτέ δυνατόν να χαρακτηρίζουμε ένα ιεράρχη ως μειοδότη της πίστεως και ως συγκρητιστή απλά και μόνον επειδή υπεδέχθη τον Πατριάρχη στη Μητρόπολή του.

3.) Οι τέσσερις Αρχιμανδρίτες έχουν, επίσης, δίκαιο όταν λένε ότι υπήρξαν διάφορα έκτροπα στην πανήγυρι της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου. Όχι μόνον το συλλείτουργο με τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά αλλά και πολλά άλλα, όπως η τέλεση της Θείας Λειτουργίας από κληρικούς που δεν ανήκουν στη Μητρόπολη Φλωρίνης χωρίς την άδεια του οικείου ιεράρχη, αντίκεινται στους Ιερούς Κανόνες.

Ο π. Ευθύμιος, όπως και ο κ. Σημάτης, είναι αγνοί άνθρωποι, ενάρετοι, σεμνοί που αγωνίζονται τον καλό αγώνα της πίστεως. Οι προσευχές μας είναι να τους φωτίσει ο Άγιος Θεός να μετατοπιστούν από την ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία που βρίσκονται τώρα στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη. Ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία σημαίνει σχίσμα, ενώ η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη είναι απολύτως κατοχυρωμένο κανονικό δικαίωμα των πιστών αν ο οικείος ιεράρχης κηρύσσει επ’ εκκλησίαις κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.

Επιπλέον! Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς -άδικα ίσως- έχει καθαιρεθεί, αλλά πάντως καθαιρέθηκε. Πριν γίνει συλλείτουργο μαζί του πρέπει να τον αποκαταστήσει Σύνοδος.

Αυτές είναι οι αλήθειες που καταγράφουν με τη Δήλωσή τους οι τέσσερις Αρχιμανδρίτες της Μητροπόλεως Φλωρίνης. 

Αύριο θα δούμε τα συνειδητά ψέμματα που περιέχει η Δήλωσή τους.

No comments:

Post a Comment