Wednesday, August 9, 2017

ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ! ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ! ΜΗΝ ΕΜΠΛΕΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ!


ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ! ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΘΕΡΜΑ! ΜΗΝ ΕΜΠΛΕΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Στην ανάρτηση, “Επαινετή η στάση του κ. Τζούμα για τον Σεβ. Γόρτυνος και τους Δωδεκαθειστές”, καταχωρήθηκε το ακόλουθο αξιόλογο σχόλιο:

“Agios Makarios o Patmios
Είναι όντως διαφορετικό (και μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς στην πράξη) το να είναι κανείς Οικουμενιστής στο φρόνημα από το να τηρεί μια μη-αγωνιστική στάση. Αναρωτιέμαι όμως... δεν οφείλουμε σε καιρό "κινδυνευούσης Πίστεως" κάπως να μιλούμε ή τέλος πάντων αν δεν έχουμε τη δύναμη να ομιλήσουμε, έστω να τηρούμε ουδέτερη στάση; Τι θα κόστιζε π.χ. στο Σεβασμιώτατο Φλωρίνης να μην τιμωρούσε τους Αποτειχισθέντες και να προσποιείται ότι τους αγνοεί τρόπον τινά;

Κων/νος Βουτζουλίδης”

Τι μας λέγει ο κ. Βουτζουλίδης;

100% σωστές κουβέντες.

Ένα πράγμα είναι ο συνειδητός Οικουμενιστής και άλλο αυτός που δεν έχει αγωνιστικό φρόνημα. Οι επίσκοποι, όμως, που δεν έχουν αγωνιστικό φρόνημα οφείλουν να ομολογούν ορθόδοξα ή τουλάχιστον να δείχνουν ανοχή προς του αποτειχισθέντες.

ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΠΟΥ ΕΤΡΕΦΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ
________

Τι προσδοκίες έτρεφα για τον Σεβ. Φλωρίνης;

Περίμενα ότι θα πήγαινε να βρει τον Σεβ. Κονίτσης και κάποιους άλλους παραδοσιακούς επισκόπους για να μεθοδεύσουν από κοινού διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη.

Περίμενα ότι, μετά την Σύνοδο της Κρήτης, θα εξέδιδε Ανακοίνωση με την οποία θα καταδίκαζε ρητά τα εν Κρήτη γενόμενα και θα στηλίτευε με τη δέουσα αυστηρότητα τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για τον καταχθόνιο ρόλο που διαδραμάτισε ώστε να γίνει δεκτό το διαβόητο Κείμενο 6 της Συνόδου της Κρήτης.

Περίμενα ότι, στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβ. Φλωρίνης, μαζί με άλλους παραδοσιακούς ιεράρχες, θα έδινε μαρτυρία ορθόδοξη και θαρραλέα και θα έβαζε στη θέση τους όσους παράσπονδους ανέτρεψαν την ομόφωνη απόφαση της Ιεραρχίας της Ελλάδος.

Περίμενα, αντί να μεθοδεύει διωγμούς δικαστικούς και εκκλησιαστικούς σε βάρος των αποτειχισθέντων πατέρων στη Μητρόπολή του, να δείξει ανοχή για να μη μεγαλώσει το κακό και για να μη παγιωθεί σχίσμα.

Προφανώς όλες οι προσδοκίες που έτρεφα για τον Σεβ. Φλωρίνης και για άλλους παραδοσιακούς ιεράρχες διαψεύστηκαν στην πράξη.

Ο ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΕΔΕΙΞΕ ΑΝΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΙΣ
__________

Τι κακό θα συνέβαινε αν ο Σεβασμιώτατος Φλωρίνης ανεχόταν τις δύο Μονές να μην τον μνημονεύουν; Tι κακό έπαθε ο Πατριάρχης Αθηναγόρας που δεν έλαβε μέτρα εναντίον των Μονών του Αγίου Όρους που έκοψαν το μνημόσυνό του;

Αντίθετα αν προχωρούσε να καθαιρέσει τους ηγούμενους των Μονών θα οδηγούσε τα Αγιορείτικα μοναστήρια να πολιτευθούν όπως περίπου η παλαιά αδελφότητα της Μονής Εσφιγμένου.

Ασφαλώς και ενόχλησε τον Αθηναγόρα η διακοπή του μνημοσύνου του και έκανε παραστάσεις στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο Κοτσώνη για να επιληφθεί του θέματος. Στάθμισε, όμως, με ρεαλισμό τα δεδομένα και την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενος, έδειξε ανοχή προς τους αποτειχισθέντες. 

Το αποτέλεσμα; Το μνημόσυνο του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως επανελήφθη, στο πρόσωπο του διαδόχου του, παρόλον ότι ο Πατριάρχης Δημήτριος δεν ήταν λιγότερο Οικουμενιστής από τον Πατριάρχη Αθηναγόρα.

Το ίδιο έγινε και με τους τρεις Μητροπολίτες που διέκοψαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα.

Επομένως τι έχασε τελικά ο Αθηναγόρας ή το Οικουμενικό Πατριαρχείο επειδή έδειξε ανοχή προς τους αποτειχισθέντες; 

ΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΩΓΜΟΥ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ;
________

Τι θα συμβεί αν τελικά ο Σεβ. Φλωρίνης καλέσει την αστυνομία για να διώξει βίαια τους αποτειχισθέντες πατέρες από τις δύο Μονές που έκοψαν το μνημόσυνό του; 

Καταρχήν θα υπάρξει τεράστιος σκανδαλισμός -πολύ πέραν των Ελληνικών συνόρων- αφού ο κόσμος θα δει την αστυνομία να εκδιώκει τους μοναχούς βίαια με χειροπέδες από το μοναστήρι τους.

Στη συνέχεια, όμως, η πιο πιθανή εξέλιξη είναι ότι οι πατέρες αυτοί θα ενοικιάσουν ή θα αγοράσουν ένα αγρόκτημα που έχει κάποιο κατάλυμμα και θα δημιουργήσουν ένα άτυπο μοναστήρι στο οποίο φυσικά θα συνεχίσουν να λειτουργούν αφού αποκλείεται να αναγνωρίσουν την καθαίρεσή τους. Το μοναστήρι αυτό δεν θα μνημονεύει, βεβαίως, τον Μητροπολίτη Φλωρίνης, θα κινείται πολύ πιο ζηλωτικά και δεν θα μπορεί να το ελέγξει πια κανείς σε τίποτα επειδή τα δικαστήρια και η αστυνομία δεν μπορούν να απαγορεύσουν την ιεροπραξία σε ιδιωτικό χώρο.

Το κυριώτερο! Αν αυτή είναι η εξέλιξη των πραγμάτων κανείς δεν θα μπορέσει να αποσοβήσει τη δημιουργία σχισματικής κατάστασης στη Φλώρινα. 

Διευκρινίζω το αυτονόητο ότι η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη δεν είναι φυσικά σχίσμα, αλλά μπορεί να εξελιχθεί εύκολα σε σχίσμα, αν δεν υπάρξει υπεύθυνος χειρισμός των πραγμάτων.

Γι’ αυτό ερωτώ κάθε άνθρωπο που αγαπά τον Χριστό και την Εκκλησία:

Ποιος, εκτός από το διάβολο, έχει να κερδίσει από την εμπλοκή των δικαστηρίων και της αστυνομίας σε μια καθαρά θεολογική και εκκλησιαστική διένεξη;

Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΝΤΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
___________

Ας επεκτείνουμε το ερώτημα σε όλους τους μέχρι στιγμής αποτειχισθέντες πατέρες. 

Ερωτώ: Ποιο κακό θα πάθαινε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αν άφηνε τον π. Θεόδωρο Ζήση να συνεχίσει να ιερουργεί στον Άγιο Αντώνιο; Ποιο κακό θα πάθαινε αν άφηνε τον π. Νικόλαο Μανώλη να λειτουργεί στην ενορία του; Κανένα κακό δεν θα πάθαινε. Οι λίγες εκατοντάδες που εκκλησιάζονταν στον Άγιο Αντώνιο θα συνέχιζαν να λειτουργούνται εκεί. Το ίδιο ακριβώς θα συνέβαινε με τον π. Νικόλαο Μανώλη στην ενορία του. 

Τώρα όμως; Υπάρχει μεγάλη αναταραχή η οποία δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί και η οποία πιθανότατα θα καταλήξει στην καθαίρεση των δύο κληρικών. Πιστεύει κανείς ότι θα αναγνωρίσουν την καθαίρεσή τους; Όλοι γνωρίζουν τη συνέχεια. Θα πήξουν θυσιαστήριο και θα λειτουργούν χωρίς δυνατότητα παρέμβασης κανενός. Είναι άγνωστο, μάλιστα, ποιες ευρύτερες παρενέργειες θα προκύψουν από την τυχόν καθαίρεση του π. Θεόδωρου Ζήση, επειδή το πανορθόδοξο κύρος του είναι τόσο μεγάλο ώστε θα δημιουργήσει μεγάλη αίσθηση πολύ πέραν των ορίων της Ελληνικής Ορθοδοξίας. 

Με αυτά τα δεδομένα τι κέρδισε ο Σεβ. Θεσσαλονίκης με τον διωγμό των δύο κληρικών; Απολύτως τίποτε δεν κέρδισε. Ούτε ο ίδιος, ούτε οι αποτειχισθέντες, ούτε η Εκκλησία γενικώτερα κέρδισαν κάτι καλό.

Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΤΟΥ π. ΦΩΤΙΟΥ ΤΖΟΥΡΑ
________

Τα ίδια έγιναν στη Μητρόπολη Σιδηροκάστρου. Αν ο Σεβ. κ. Μακάριος ανεχόταν την διακοπή του μνημοσύνου του από τον π. Φώτιο Τζούρα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. 

Τώρα όμως; Οι κάτοικοι της κοινότητας ακολούθησαν τον π. Φώτιο Τζούρα και εκκλησιάζονται σε ιδιωτικό εξωκκλήσι. Σκοπεύουν, μάλιστα, να επιδιορθώσουν και ένα κτίσμα που υπάρχει στο αγρόκτημα για να διαμένει ο π. Φώτιος και τα παιδιά του. Το κυριώτερο! Εμφωλεύει άμεσος κίνδυνος να τσιμεντωθεί ανεξέλεγκτη σχισματική κατάσταση.

Ο ΚΑΤΑ ΘΕΟΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟ
_________

Ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Σέρρας της Ιεράς Μονής των Σισσίων έκοψε το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη Μητροπολίτη Κεφαλληνίας Δημήτριου.

Ο Σεβασμιώτατος, όμως, δεν κινεί εναντίον του καμιά διαδικασία.

Ερωτώ: Ποιός προσκυνητής αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στο μοναστήρι; Κανένας ή ελάχιστοι.

Ο Σεβ. Κεφαλληνίας δεν μπορεί να κατηγορηθεί -κατά καμία έννοια- ότι είναι Οικουμενιστής. Επομένως αντικανονικά έκοψε το μνημόσυνό του ο π. Ιγνάτιος. Παρόλα αυτά ο Σεβ. Κεφαλληνίας τον ανέχεται και αφήνει το θέμα να πέσει στα μαλακά και έτσι εξουδετερώνει κάθε τάση ανάπτυξης σχισματικής κατάστασης.

Γιατί δεν μπορεί να κάνει και ο Σεβ. Φλωρίνης το ίδιο;

Ο ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΝΑ ΜΙΜΗΘΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
________

Τι έχει να χάσει, ο Σεβ. Φλωρίνης, αν δεν τον μνημονεύουν τα δύο μοναστήρια που έκοψαν το μνημόσυνό του;

Απολύτως σύμφωνοι! Ο Σεβ. Φλωρίνης δεν είναι Οικουμενιστής. Αυτό δα έλειπε να πιστέψουμε ότι ο Καντιώτης θα διόριζε και θα ανεχόταν ένα Οικουμενιστή κληρικό σαν πρωτοσύγκελό του. Αφού, λοιπόν, δεν είναι Οικουμενιστής σημαίνει ότι δεν συντρέχουν οι προυποθέσεις που διαλαμβάνει ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου για τη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη. 

Ποιό καλό θα προκύψει, όμως, αν ο Σεβ. Φλωρίνης οδηγήσει τους αποτειχισθέντες για καθαίρεση σε συνοδικό δικαστήριο και αν στείλει την αστυνομία να τους εκδιώξει βίαια από τα μοναστήρια τους; Μήπως υπάρχει, έστω και μία στο εκατομμύριο, πιθανατότητα να αναγνωρίσουν τις καθαιρέσεις τους;

Γι’ αυτό παρακαλούμε θερμά και υικά τον Σεβασμιώτατο Φλωρίνης να μη καταφύγει σε βίαια μέτρα εναντίον των αποτειχισμένων αλλά να προσπαθήσει με την πειθώ και τον διάλογο να τους κερδίσει. Αλλά για να έχει φερεγγυότητα ο λόγος του Σεβασμιώτατου έναντι των αποτειχισμένων πρέπει ανυπερθέτως να κάνει ξεκάθαρες δηλώσεις με τις οποίες να αποκηρύσσει τον Οικουμενισμό και τη Σύνοδο της Κρήτης.

2 comments:

  1. Για να είμαστε ειλικρινείς κ. Παναγιώτη, δεν είχατε άδικο που περιμένατε αυτά που περιμένατε από το Σεβασμιώτατο Φλωρίνης. Ο Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης μας λέει «Εντολή γάρ Κυρίου μη σιωπάν εν καιρώ κινδυνευούσης πίστεως... και αυτός ο πένης πάσης απολογίας εστέρηται εν ημέρα κρίσεως, μη τανύν λαλών, ως κριθησόμενος και διά τούτο μόνον». Συνεπώς κατανοούμε πως οι ευθύνες των Επισκόπων είναι μεγαλύτερες!

    Παρόλ'αυτά, όπως είπαμε, ας κρατά κανείς έστω μια ουδέτερη στάση. Κι αυτό θα είναι ένα κάποιο κέρδος στον αντιοικουμενιστικό αγώνα.

    Κων/νος Βουτζουλίδης

    ReplyDelete
  2. Οι προσδοκίες μου δεν ήταν μόνον από τον Σεβ. Φλωρίνης αλλά από όλους τους παραδοσιακούς ιεράρχες οι οποίοι εξ αντικειμένου είναι αντιοικουμενιστές και όμως σιωπούν και αδρανούν για θέματα πίστεως ή μιλούν υποτονικά και αρνούνται να λάβουν τις ενδεδειγμένες πρωτοβουλίες.

    Έτσι οι πρωτοβουλίες της αντίστασης κατά του Οικουμενισμού και της Συνόδου της Κρήτης περιέρχονται στα χέρια πρεσβυτέρων, μοναχών και λαικών οι οποίοι όμως δεν κινούνται συντεταγμένα.

    Ποιες ελπίδες επιτυχίας όμως έχουν όσοι κινούνται μεμονωμένα και ασύντακτα και πώς αποσοβείται ο κίνδυνος δημιουργίας σχίσματος;

    ReplyDelete