ΕΠΑΙΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ κ. ΤΖΟΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Πολύ γενναία και έντιμη η στάση του κ. Τζούμα. Άσκησε καλόπιστη αυστηρή κριτική επειδή βασίστηκε στις πληροφορίες που είδε σε ένα ιστολόγιο. Μόλις, όμως, ο Σεβ. Γόρτυνος του εξήγησε τι συνέβη ανάρτησε νέο σχόλιο-απολογία -που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση- και αποκατέστησε την αλήθεια.
Ο κ. Τζούμας έχει δίκαιο. Ο Σεβ. Γόρτυνος είναι ένας λαμπρός ιεράρχης που κατηχεί το λαό του Θεού για όλα τα θέματα της πίστεως.
Με κανένα τρόπο δεν μπορεί να κατηγορηθεί σαν Οικουμενιστής.
Βέβαια σαν άνθρωπος είναι συναισθηματικά αδύνατος. Παρότι Καντιωτικός δεν αντέχει την κριτική αντιπαράθεση και ορισμένες φορές γράφει άστοχες εγκυκλίους ή κάνει άστοχες δηλώσεις τις οποίες κατά κανόνα στη συνέχεια ανακαλεί.
Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ
_______
Τι να κάνουμε; Δεν έχουν όλοι οι ιεράρχες το αγωνιστικό φρόνημα του Ελευθερουπόλεως ή του Καντιώτη. Ο Άγιος Παίσιος, στη μνημειώδη επιστολή που έστειλε στον “Ορθόδοξο Τύπο” για τον Οικουμενισμό, μας επέσυρε την προσοχή στο ότι όλοι οι χαρακτήρες και οι ιδιοσυγκρασίες έχουν θέση στην Εκκλησία. Στην Εκκλησία μόνον η αμαρτία δεν χωρεί. Κάποιοι συνάνθρωποί μας δεν κατανοούν ότι στην Εκκλησία έχουν όλοι θέση. Και οι άνθρωποι οι ησύχιοι της προσευχής και οι άνθρωποι με τον ιεραποστολικό ζήλο και οι σπουδαίοι θεολογικοί νόες και οι ορμητικοί αγωνιστές που μπαίνουν μπροστά στους αγώνες.
Δεν μπορούμε να απαιτούμε από τους ιεράρχες και τους συνανθρώπους μας να γίνουν όπως εμείς τους θέλουμε. Ας εξαγιάσουν αυτό που τους αναπαύει.
Ο Σεβ. Γόρτυνος είναι ακατηγόρητος ιεράρχης και όλη η ζωή του είναι αφιερωμένη στη δόξα του Χριστού και της Εκκλησίας Του.
Μακάρι να είχαμε πολλούς ιεράρχες με το αγωνιστικό φρόνημα, τον ιεραποστολικό ζήλο και τον αδιάβλητο βίο του Σεβ. Γόρτυνος.
Αυτά δεν τα λέγω για τον κ. Τζούμα. Τα λέγω για ορισμένους πατέρες και αδελφούς που δεν θέλουν να καταλάβουν ότι ναι μεν οι Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι ήταν ο Πέτρος και ο Παύλος, αλλά ο ηγαπημένος μαθητής του Κυρίου ήταν ο ευαγγελιστής Ιωάννης.
Ας μην προσπαθούν, λοιπόν, ορισμένοι να δημιουργήσουν εχθρούς στο πρόσωπο αγωνιστών ιεραρχών που αγωνιούν για τη δική τους σωτηρία και για τη σωτηρία του πομνίου τους.
ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΣΕΒ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΔΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΚΑΝΤΙΩΤΗ
________
Σε μεγάλο βαθμό τα ίδια ισχύουν για τον Σεβ. Φλωρίνης. Οι αποτειχίσεις που έγιναν στη Φλώρινα οφείλονται βασικά στο ότι ορισμένοι πατέρες και αδελφοί μας θέλουν σώνει και καλά να κάνουν τον Σεβ. κ. Θεόκλητο Καντιώτη.
Ε δεν είναι Καντιώτης, ρε παιδιά, και ούτε μπορεί να γίνει ο άνθρωπος και το αναγνωρίζει μάλιστα δημόσια. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν τον στριμώξαμε στο παρελθόν μας είπε: "Εμένα ο π. Αυγουστίνος μου είπε να ασχοληθώ με το εποικοδομητικό και όχι με το ελεγκτικό κήρυγμα". Εμείς, όμως, σώνει και καλά θέλουμε ένα νέο Καντιώτη.
Θα μου πείτε: Καλά! Μόνον οι εν Φλωρίνη αποτειχισθέντες θέλουν να δουν τον Σεβ. κ. Θεόκλητο να ενεργεί σαν τον Καντιώτη. Όχι βέβαια! Και εγώ θα ήθελα, αν μπορούσε, να γίνει και έγραψα τρία άρθρα σε ανύποπτο χρόνο και παρακάλεσα τον Σεβασμιώτατο να ακούγεται η φωνή του πιο δυναμικά σε θέματα πίστεως. Αλλά ας μείνουμε εκεί. Στις εκκλήσεις να μιλά πιο δυναμικά. Όχι να προσπαθούμε σώνει και καλά να τον διασύρουμε ως δήθεν Οικουμενιστή και να διακόπτουμε το μνημόσυνό του επειδή η ιδιοσυγκρασία του είναι εντελώς διαφορετική από την ιδιοσυγκρασία του π. Αυγουστίνου.
Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον το άρθρο Σας κ. Παναγιώτη. Είναι όντως διαφορετικό (και μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς στην πράξη) το να είναι κανείς Οικουμενιστής στο φρόνημα από το να τηρεί μια μη-αγωνιστική στάση. Αναρωτιέμαι όμως... δεν οφείλουμε σε καιρό "κινδυνευούσης Πίστεως" κάπως να μιλούμε ή τέλος πάντων αν δεν έχουμε τη δύναμη να ομιλήσουμε, έστω να τηρούμε ουδέτερη στάση; Τι θα κόστιζε π.χ. στο Σεβασμιώτατο Φλωρίνης να μην τιμωρούσε τους Αποτειχισθέντες και να προσποιείται ότι τους αγνοεί τρόπον τινά;
ReplyDeleteΚων/νος Βουτζουλίδης
Αγαπητέ κ. Βουτζουλίδη,
ReplyDeleteΤο ερώτημά σας είναι εύλογο και με βρίσκει απολύτως σύμφωνο.
Άλλωστε σε τουλάχιστον πέντε άρθρα που έχω δημοσιεύσει πρόσφατα έχω εκφράσει την αγωνία μου και την αντίθεσή μου διότι επίκειται η λήψη δικαστικών μέτρων εναντίον των πατέρων της Ι. Μονής Αγίας Παρασκευής και του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά.
Μάλιστα το άρθρο που ετοιμάζω να αναρτήσω απόψε θα αναφέρεται
στο ότι η ενδεδειγμένη ποιμαντική στάση έναντι των αποτειχισθέντων είναι η ανοχή και όχι ο διωγμός.
Ευχαριστώ για το σχολιασμό σας αγαπητέ κ. Βουτζουλίδη.
Πολύ φιλότιμη η προσπάθειά σας κ. Τελεβάντο νά λευκάνετε τις τρείς προβαλλόμενες προσωπικότητες , τον Γόρτυνος , τον Φλωρίνης και τον π. Αεράκη , στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ , αλλά πολύ δύσκολο το εγχειρημα Εστω και άν δέν θυμόμαστε τά γεγονότα μέ την χρονική τους σειρά , δέν κρατάμε άλλωστε αρχείο για τον καθένα ξεχωριστά , μάς έχει μείνει η γεύση , τό καταστάλλαγμα , η εντύπωση , το άλγος που μας προξένησαν οι αψυχολόγητες ενέργειές τους Είπαμε πολύ φιλότιμη η προσπάθειά σας, αλλά μήν λέμε και ό,τι θέλουμε Ποιές ήταν οι ΄΄άστοχες ΄΄ ενέργειες του Γόρτυνος , που ευτυχως τις πήρε πίσω ; Μήπως η υπογραφή του στην ΄΄ ομολογία πίστεως ΄΄ την οποία απέσυρε ; Μήπως η εγκατάλειψη του αντιοικουμενιστικού αγώνα, στον οποίο μέχρι ενός σημείου συμμετείχε, ΄΄αδειάζοντάς τον ΄΄ ; Μήπως τά άτοπα που εξέφρασε σέ κάποια ημερίδα του Αργολίδος , τά οποία δέν πήρε πίσω ; Εγώ δέν κρατώ αρχείο , άν εσείς ως ιστογράφος κρατάτε ,ανατρέξατε να τά θυμηθείτε και να τά θυμίσετε και σέ εμάς , ή μάλλον άς τά ξεχάσουμε.... Ας γνωρίζει όμως ο σεβ. Γόρτυνος οτι μας έχει λυπήσει και οτι υπήρξε ένας διάττων αστέρας του αντιοικουμενιστικού αγώνα , που μας άφησε μέ την μνήμη μιάς πρόσκαιρης λάμψης
ReplyDeleteΑς μήν μακρύνω τόν λόγο αναφερόμενη στον Φλωρίνης , για τον οποίο έχουμε πεί πολλά , καθώς και στίς αερολογίες και αεροβασίες του π. Αεράκη , πολλές από τις οποίες πολύ καλά γνωρίζετε
This comment has been removed by the author.
ReplyDelete
ReplyDeleteΑγαπητή κυρία Λωρίτου,
Απόψε ετοιμαζω ένα κείμενο για τους επικείμενους διωγμούς των αποτειχισθέντων πατέρων αλλά υπόσχομαι να απαντήσω σύντομα τα ερωτήματα που θέτετε με το το παρόν σχόλιό σας.
Το μόνο που θα αναφέρω εδώ είναι ότι ουδεμία αναφορά έκανα στο άρθρο για τον π. Αεράκη.
Σε προηγούμενο άρθρο, πριν λίγες μέρες, αναφέρθηκα στον π. Νικόδημο Αεράκη, που ήταν πνευματικό παιδί του π. Επιφάνιου, και όχι στον κατά σάρκα αδελφό του π. Δανιήλ Αεράκη, που ήταν πνευματικό παιδί του π. Αυγουστίνου, και τον οποίο κατ' επανάληψη επέκρινα και μάλιστα αυστηρά για πολλά θέματα.
Ο αδελφός του, όμως, ο π. Νικόδημος Αεράκης ουδέν το επιλήψιμο ποτέ διατύπωσε αλλά αντίθετα είναι ένας απόλυτα παραδοσιακός κληρικός ο οποίος δεν μιλά μεν δημόσια για θέματα Οικουμενισμού, αλλά γνωρίζω πολύ καλά ότι είναι ένας γνήσιος αντιοικουμενιστής κληρικός.
Επιφυλλάσσομαι, πάντως, να αναλύσω αυτά που αναφέρετε στο παρόν σχόλιό σας αύριο, ή ίσως, στις επόμενες μέρες.