ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΗΛΟΧΩΡΙΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διάβασα, με τη δέουσα προσοχή, την απάντηση που δημοσίευσε η Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου Εορδαίας προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητο και εθλίβην βαθύτατα διότι δεν βρήκα -ούτε εξ αποστάσεως- πειστικά τα επιχειρήματα που παραθέτει ότι δήθεν ο Σεβ. Φλωρίνης είναι αιρετικός και Οικουμενιστής.
Ο ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ
___________
Ο Σεβ. Φλωρίνης είναι 85 χρόνων ιεράρχης. Στη μακρά διάρκεια της αρχιερατείας και της ιερωσύνης του ουδέν απολύτως οικουμενιστικό έπραξε ή είπε ή έγραψε.
Για το αντίθετο υπάρχει ισχυρή μαρτυρία ότι και αντιοικουμενιστής είναι και πολέμιος των αιρέσεων. Άλλωστε τυγχάνει παγκοίνως γνωστό ότι αρνήθηκε να συμμετάσχει στη Σύνοδο της Κρήτης και αρνήθηκε προκαταβολικά κάθε απόφαση της Συνόδου ότι οι αιρετικοί είναι καθ’ οιονδήποτε τρόπο Εκκλησίες.
ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΗΡΥΞΕΙ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ή ΑΠΑΙΤΟΥΝ, ΕΠΙΣΗΣ, ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ;
________________
Επί του παρόντος -τουλάχιστον- δεν θα αναλύσω επί μακρόν τις αντιρρήσεις μου για το περιεχόμενο της επιστολής της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου Εορδαίας.
Αυτό που θέλω, με το παρόν άρθρο, είναι να καταθέσω την εξής απορία που μου γεννήθηκε από την ανάγνωση της επιστολής:
Οι πατέρες της Μονής αναφέρουν ότι είναι πρόθυμοι να επαναλάβουν το μνημόσυνο του Σεβ. Φλωρίνης αν ο κ. Θεόκλητος αποκηρύξει τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.
Παλαιότερα, όμως, τόσον οι πατέρες της Μονής της Αγίας Παρασκευής, όσον και ο π. Παίσιος Παπαδόπουλος της Ιεράς Μονής Αγίου Γρηγορίου Φλωρίνης, είπαν -ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές- ότι διακόπτουν το μνημόσυνο του Σεβ. Φλωρίνης επειδή ο Σεβασμιώτατος δεν διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη.
Η απορία μου είναι η εξής: Αν αυτό που ζητούν οι πατέρες της Μονής της Αγίας Παρασκευής είναι ΜΟΝΟΝ η αποκήρυξη των όντως κακόδοξων αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης, ο Σεβασμιώτατος Φλωρίνης καλείται να εκδώσει σαφή ανακοίνωση με την οποία δημόσια να καταδικάζει ρητά και κατηγορηματικά τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης οπότε οι πατέρες της Μονής Αγίας Παρασκευής πρέπει να επαναλάβουν το μνημόσυνό του.
Ο ΙΕ΄ ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ ΑΒ΄ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΣ
_________
Ελπίζουμε, πάντως, ότι οι πατέρες της Μονής Αγίας Παρασκευής δεν απαιτούν ο Σεβ. Φλωρίνης να διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχη για να σταματήσουν την αποτείχισή τους.
Αν, παρ’ ελπίδα, αυτό επιδιώκουν έχουν 100% άδικο επειδή
1.) Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου δίνει το δικαίωμα και όχι την υποχρέωση διακοπής του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη. Ως εκ τούτου κανένας δεν δικαιούται να απαιτήσει -μόνον να παρακαλέσει και να προτρέψει- άλλους να κάνουν διακοπή μνημοσύνου πριν συνοδική διαγνώμη, πολλώ μάλλον δεν δικαιούται να διακόψει το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη επειδή ο ίδιος δεν αποτειχίζεται.
2.) Οι πατέρες της Μονής Αγίας Παρασκευής, αλλά και όλοι οι αποτειχισμένοι κληρικοί, πρέπει να αντιληφθούν ότι το φρούριο στο οποίο οχυρώθηκαν είναι ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου. Επομένως πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί να στηρίζουν όλες τις ενέργειές τους αναφορικά με τη διακοπή του μνημοσύνου στις διατάξεις του εν λόγω Κανόνα. Σε αντίθετη περίπτωση, αν παρερμηνεύουν -και μάλιστα τόσο χονδροειδώς- τον Κανόνα αφήνουν ορθάνοιχτη την Κερκόπορτα. Αυτό, φυσικά, θα το εκμεταλλευτούν στρατηγικά στο έπακρο οι Οικουμενιστές για να τους καθαιρέσουν και να τους εκδιώξουν από τα μοναστήριά τους και να τους εξωθήσουν σε σχίσμα.
Ας διευκρινήσουν, λοιπόν, οι πατέρες τι ακριβώς ζητούν από τον Σεβασμιώτατο και ελπίζουμε ότι το ΜΟΝΟΝ που ζητούν είναι την καταδίκη των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης και όχι ΚΑΙ τη διακοπή του μνημοσύνου του Πατριάρχη.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΒΙΑ
________
Σε κάθε περίπτωση παρακαλούμε θερμά και υικά τον Σεβ. Φλωρίνης να μη προβεί σε βίαιη απομάκρυνση των αποτειχισμένων πατέρων από τα μοναστήρια τους, ούτε να τους οδηγήσει σε συνοδικό δικαστήριο για καθαίρεση.
Η αστυνομία και τα πολιτικά ή και εκκλησιαστικά δικαστήρια μπορούν μόνον να διευρύνουν το χάσμα και να παγιώσουν το σχίσμα, αφού είναι πλέον ή βέβαιο ότι οι αποτειχισμένοι πατέρες -όπως άλλωστε το δηλώνουν ξεκάθαρα- δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να αναγνωρίσουν οποιαδήποτε ποινή τους επιβληθεί.
ReplyDeleteKύριε Τελεβάντο , μην πέφτουμε στο σφάλμα να θεωρούμε τον 15ο Κανόνα και την ΄΄δυνητική ΄΄ του ερμηνεία ως ένα επιδόρπιο Σε αυτό το θέμα έχουν δίκιο οι αγιορείτες πατέρες της ημερίδος του Ωραιοκάστρου , ότι Κανόνες επιδόρπια δεν υπάρχουν Ποιος ο λόγος να υπάρχει ένας Κανόνας αν κανείς μπορεί να κάνει κάτι , αλλά και να μην το κάνει και τά πράγματα να βαίνουν καλώς Αδικούμε και τον π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο αν του αποδώσουμε ένα τέτοιο πνεύμα , που εκτός των άλλων θα εξέφραζε και μία ασυναρτησία Κατά την ταπεινή μου γνώμη , που δεν έχει καμμία μεγαλύτερη αξία από του να εκφράζει την προσωπική μου σκέψη και τίποτα περισσότερο , η ΄΄δυνητική ΄΄ ερμηνεία είναι μία εκκλησιολογικώς ποιμαντική ερμηνεία , που δίδει τον χώρο της ανάπτυξης και έκφρασης της εκκλησιαστικής συνειδήσεως προφυλάσσοντας από ρήγματα, παρανοήσεις και πλάνες Αν το θέλετε είναι και μία φιλάνθρωπη ερμηνεία , που λαμβάνει υπ’όψιν την ανθρώπινη αδυναμία Πώς να το εξηγήσουμε ! Είναι προαιρετικός ο γάμος σωστά ; Οποιος θέλει αποκτά σύζυγο και παιδιά Σε περίπτωση όμως πολέμου καταργείται αυτό το προαιρετικό του δικαίωμα , γιατί η εκτίμηση των συνθηκών λέει ότι όλοι πρέπει να πάνε στον πόλεμο και έτσι αυτό του το δικαίωμα πάει περίπατο Πολλοί αυτό το κατανοούν μόνοι τους και γίνονται εθελοντές στον πόλεμο και οικειοθελώς εγκαταλίπουν την κανονική οικογενειακή ζωή και άλλοι αν δεν το κάνουν τιμωρούνται ως λιποτάκτες
ReplyDeleteΠοιος από αυτούς που έχουν μία στοιχειώδη αγωνία για την πορεία των εκκλησιαστικών πραγμάτων , αμφισβητεί ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο , ότι η αίρεση έχει αλώσει τις δομές της θεσμικής εκκλησίας , ότι η πίστη αν δέν αντιδράσουμε περνά τον έσχατο κίνδυνο όπως επί του Αγίου Μαξίμου και Μεγάλου Βασιλείου , ότι κινδυνεύει η εκκλησιολογική ενότητα με σχίσμα ; ( Εννοείται αν δεν αντιδράσουμε κινδυνεύει η εκκλησία με σχίσμα , ενώ η αντίδραση την σώζει από το σχίσμα ) Εστω και αν οι εφησυχάζοντες ηταν απορροφημένοι σε θείες ελλάμψεις --εμένα μου λές ; --- όπως ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος , θα τους άξιζε η επίπληξη του Μεγάλου Βασιλείου Αν ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος ήταν ΄΄ανάξιος να ζεί πάνω στην γή ΄΄ τι να πούνε οι υπόλοιποι ; Επαινέσαμε πρίν λίγες ημέρες τον αγιορείτη ηγούμενο Γρηγόριο για τά συγγραφικά του χαρίσματα Διαβάσαμε σε άλλο φιλοπόνημά του να γράφει με ωμό τρόπο : Δεν υπάρχει κανένας Κανόνας που να με υποχρεώνει να κάνω αποτείχιση ! Και σύ άγιε ηγούμενε περίμενες τον Κανόνα να σε ΄΄ υποχρεώσει΄΄ να κάνεις αποτείχιση παρ’ όλο που σε προτρέπει ; Υπάρχουν και αυτοί που δεν γνωρίζουν κάν τους Κανόνες και δεν σε παραπέμπουν σε καμμία διάταξή των , αλλά φύσει τά των Κανόνων ποιούν και απομακρύνονται και αποστρέφονται τους υβριστάς των Αγίων και της Αγίας Τριάδος και δεν πλησιάζουν τους οικουμενιστάς Και να υπήρχε ο Κανόνας , αν δεν το έλεγε η καρδιά σου, άχρηστη θα ήταν Γι αυτό μείνε καλύτερα στον εφησυχασμό σου , να γράφεις κανένα χαριτωμένο να γελάμε Οι δειλοί είναι καλύτερα να μην πηγαίνουν στην μάχη , διότι το μόνο που θα κάνουν είναι να σπείρουν τον πανικό , όπως έγινε με κάποιους και τις παλινωδίες των Και ενώ το σπίτι μας παίρνει φωτιά , εμείς λέμε δεν υπάρχει κανείς να μας υποχρεώνει να γίνουμε πυροσβέστες Και ύστερα για να δικαιολογήσουμε την δική μας απραξία συκοφαντούμε αυτούς που τσιρουφλίζονται στις φλόγες και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να τους αποκάμουμε ,αντί τουλάχιστον να τους προσφέρουμε ένα ποτήρι νερό Ποιος θα έλεγε ότι ουδέν ήττον είναι και οι ίδιοι εμπρηστές και συνεργάτες των εμπρηστών ;
ReplyDeleteΝομίζω κύριε Τελεβάντο ότι με όλα αυτά δεν έχει καμμία σχέση ο γέροντας Επιφάνιος και η ΄΄ δυνητική ΄΄ ερμηνεία του 15 ου Κανόνος Είναι λάθος μέγα και συκοφάντηση και σκύλευση να τον καθιστούμε θεωρητικό της απραξίας , του εφησυχασμού , της συγχύσεως , του βολέματος , της προδοσίας Αν είναι δυνατόν !
Το είπα και άλλη φορά το επαναλαμβάνω , ότι δεν είναι ο Φλωρίνης περισσότερο οικουμενιστής από ότι είναι , ο Καστορίας , ο Εδέσσης και οι υπόλοιποι 70 ή 80 της ιεραρχίας πλήν των δύο τριών επιθετικών οικουμενιστών Οι δυό τρείς βάζουν την φωτιά --δεν χρειάζονται και περισσότεροι και ένας αρκεί -- και οι υπόλοιποι 70 κάθονται και χαζεύουν το θέαμα ! Απλως ο Φλωρίνης είναι πιο άτυχος, να είναι εκεί η κληρονομιά του Καντιώτη που δημιουργούν ανθρώπινη ασπίδα γύρω από το μοναστήρι Θα επιθυμούσαμε να δούμε την Φλώρινα και την Πτολεμαΐδα να γίνουν μία δεύτερη Λάρισα , για να υπενθυμίσουν και σε όλα τά άλλα μοναστήρια το χρέος τους Τα μοναστήρια δεν είναι για να προσφέρουν καφέ και μία βόλτα στην εξοχή