Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ ΚΙ ΟΙ … «ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ»
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Στο άρθρο του στο ιστολόγιο «Αμήν» «Η μέθοδος των ιερών Πατέρων της Εκκλησίας και των Οικουμενικών Σύνοδων,σε αντιδιαστολή με τους αρνητές της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου». Μέρος Α΄) ο Καθηγητής του πανεπιστημίου του Γκρατς της Αυστρίας κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης αποπειράται να παρουσιάσει την «Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον» ως επομένην τοις αγίοις Πατράσιν.

Ο Ελλογιμώτατος οφείλει να μας απαντήσει: Ποιες αιρέσεις καταδίκασαν οι συναχθέντες στο Κολυμβάριο Χανίων; Μήπως τον Παπισμό, ή τον πολυκέφαλο Προτεσταντισμό; Ή μήπως ανανέωσαν την καταδίκη των Μονοφυσιτών, των Νεστοριανών ή των Μονοθελητών; Πώς, λοιπόν, η Σύναξη του Κολυμβαρίου είναι «επομένη τοις θείοις Πατράσιν»; Η ομοιότητα φαίνεται εν τοις πράγμασι κι όχι με φραστικά πυροτεχνήματα.

Μήπως έχουμε παρόμοιο γεγονός και σήμερα από τους Παπικούς ή τους Προτεστάντες; ΟΧΙ. Ότι και να πουν, όπως κι αν τα διατυπώσουν, την αιρετική και κακόφρονα γνώμη τους εκφράζουν, που πόρρω απέχει της Ορθοδοξίας.
Συνεχίζει ο Καθηγητής Λαρεντζάκης λέγοντας ότι «δεν σημαίνει ότι οι Οικουμενικές …Συνόδοι αντέγραφαν στατικά και μηχανικά όσα ανέφεραν οι Άγιοι Πατέρες…». Λυπάμαι, κ. Καθηγητά, αλλά οι Οικουμενικές Σύνοδοι, τις οποίες τώρα εμμέσως απαξιώνετε, μιλούσαν ουσιαστικά για τα θέματα που αντιμετώπιζαν, αναφέροντας τις αιρέσεις ως αιρέσεις, τις κακοδοξίες ως κακοδοξίες, τους αιρετικούς ως αιρετικούς, καταδικάζοντας κι αναθεματίζοντας τους ονομαστικά, ξεκάθαρα και απεριφράστως. Συγκρίνετε όλ’ αυτά με την καινοφανή θεση της Συνάξεως του Κολυμβαρίου περί των «ετεροδόξων Εκκλησίων» και θα αντιληφθείτε ποιοι είναι οι αρνητές του συνοδικού πολιτεύματος της Εκκλησίας, ποιοι είναι αυτοί που «εμελέτησαν καινά» κατά της Εκκλησίας του Χριστού.
No comments:
Post a Comment