Friday, March 13, 2015

ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΕΓΓΑΜΩΝ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΑΜΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ



ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΕΓΓΑΜΩΝ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΤΩΝ ΑΓΑΜΩΝ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

Της Χριστούφαντου
=====

Ἕνα ἀπό τά θέματα πού προτείνονται στήν "Μεγάλη Σύνοδο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τό 2016" εἶναι καί αὐτό τοῦ Γάμου τῶν κληρικῶν. 
α) Τοῦ γάμου μετά τήν χειροτονία, ἐάν ὁ κληρικός εἶναι ἄγαμος, καί 
β) Τοῦ γάμου μετά τήν χηρεία, ἐάν ὁ κληρικός εἶναι ἔγγαμος.

Τελευταῖα, ὁ Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε καί Ἀγκόλας Σεραφείμ ἔθεσε καί τό ζήτημα τοῦ "Γάμου τῶν Ἐπισκόπων"! 

Ἐρωτᾶ συγκεκριμένα ὁ ἐν λόγω Μητροπολίτης: "Ἐπιπλέον ὅμως δέν εἶναι καιρός ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος νά ἐπαναφέρει καί τήν ἀρχέγονη κανονική τάξη τῆς Ἐκκλησίας μας, νά χειροτονοῦνται Ἐπίσκοποι καί ἔγγαμοι κληρικοί, ὡς ἐπίσης καί νά ἐπιτρέπεται καί τό μυστήριο τοῦ γάμου εἰς τούς ἀγάμους Ἀρχιερεῖς Της;"! Καί καταλήγει: "Γιά αὐτά τά σημαντικά θέματα δέν νομίζω νά ὑπάρχει κάποιο δογματικό, ἤ θεολογικό, ἤ ἠθικό ἐμπόδιο"! 

Οἱ ὑποστηρίζοντες τόν γάμο μετά τήν χειροτονία, κυρίως προσπαθοῦν νά στηριχθοῦν στίς ψευδοαποφάσεις τοῦ "Πανορθοδόξου Συνεδρίου τῆς Κων/λεως" τοῦ 1923, ὅταν τόν Πατριαρχικό θρόνο εἶχε καταλάβει ὁ οἰκουμενιστής καί πολέμιος τοῦ Ἡσυχασμοῦ Μελέτιος Μεταξάκης. 

Γιά τό θέμα τοῦ γάμου τῶν κληρικῶν ὁ μακαριστός π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος, εἰδικός καί μοναδικός στά νομοκανονικά ζητήματα, στό βιβλίο Ἄρθρα-Μελέται-Ἐπιστολαί, Τόμος Α´, Ἀθήνα, 1981, «Ὁ γάμος τῶν κληρικῶν», σελ. 423-424, ἀναφέρει ὅτι ὁ 26ος Ἀποστολικός Κανόνας, ὅπως ἐπίσης καί ὁ 6ος Κανόνας τῆς ἁγίας Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἀπαγορεύουν ἀπολύτως στούς κληρικούς τόν μετά τήν χειροτονία γάμο. 

Στό ἴδιο ἄρθρο ὁ π. Ἐπιφάνιος ἀναφέρει: 

«Πρέπει νά διατηρήσωμεν ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ τήν ἀπαγόρευσιν τοῦ μετά τήν χειροτονίαν γάμου, ἐάν θέλωμεν νά διατηρήσωμεν τήν ἐπιβολήν καί τό κῦρος τοῦ Ἱερατείου. Διότι πῶς εἶνε δυνατόν νά μή τραυματισθῇ καιρίως ἡ ἐπιβολή αὕτη καί τό κῦρος τοῦτο, ὅταν ὁ Λειτουργός τοῦ Κυρίου δέν ἐμφανίζηται μόνον ὡς Ποιμήν καί Διδάσκαλος καί Πατήρ πνευματικός, ἀλλ᾽ ἔχῃ ἐν ταὐτῷ καί τήν ἰδιότητα τοῦ ''ὑποψηφίου γαμβροῦ'';». 

Στή συνέχεια, θά βρεθοῦν κάποιοι ἄλλοι οἰκουμενιστές φωστῆρες καί "ποιμένες", οἱ ὁποῖοι θά θέσουν ζήτημα καί τρίτου γάμου τῶν κληρικῶν καί γιατί ὄχι, θά διεκδικήσουν ὅλα τά "ἀνθρώπινα δικαιώματα" πού προσφέρει ἡ ἀπελευθερωμένη ἀπό "ἠθικούς φραγμούς" κοινωνία μας... (Θοῦ Κύριε..). 

Ὅσοι ὅμως ἐπιχειρηματολογοῦν ὑπέρ τοῦ δευτέρου γάμου λόγω χηρείας, τονίζουν ὅτι δῆθεν "χρειάζονται ἕναν ἄνθρωπο γιά τήν ἀνατροφή τῶν τέκνων". Ἀλλά ἐδῶ τούς ἐλέγχει ἡ πραγματικότητα τῆς κάθε γενεᾶς τῶν κληρικῶν πού λιτανεύουν τόν σταυρό τῆς χηρείας καί τῆς ἀνατροφῆς τῶν τέκνων μέ ὄντως Ὀρθόδοξη Ἱερατική ἀξιοπρέπεια, γενόμενοι παράδειγμα πρός ὅσους ἀδελφούς καί συλλειτουργούς ἐπιτρέψει ὁ Θεός νά σηκώσουν παρόμοιο σταυρό.

Καί ἡ φαιδρότητα συνεχίζεται, ὅταν σύγχρονοι οἰκουμενιστές ὑποστηρίζουν ὅτι ὁ δεύτερος γάμος "πρέπει νά συμπεριλάβει καί τούς ἐγγάμους κληρικούς, ἐκείνους πού ὁδηγοῦνται εἰς διαζύγιον μέ ὑπευθυνότητα τῶν πρεσβυτέρων τους", ὅπως καί πάλι ἔγραψε ὁ Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε!

Οὐδείς ὑποχρεώνει τόν ὁποιονδήποτε νά ἐνταχθεῖ στίς τάξεις τοῦ ἱεροῦ κλήρου καί πολύ περισσότερο στήν ὁδό τῆς ἀγαμίας καί τοῦ μοναχισμοῦ. Αὐτός πού ἑκουσίως ἀποφασίζει νά ἐπιλέξει αὐτά θά πρέπει νά τό μελετήσει καλά, διότι ὁ ἱερός αὐτός δρόμος δέν ἔχει ἐπιστροφή. Ἤ θά παραμείνει ἕως τέλους στήν ὁδό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἤ θά αὐτοκαθαιρεθεῖ γιά νά μήν διασύρεται τό τίμιο ράσο, κατασκανδαλίζει τούς πιστούς καί γίνεται αἰτία σάτιρας καί θεατρικῶν παραστάσεων ἀπό τούς ἀθέους καί ἀπίστους.

Αὐτά γνωρίζει ἡ Ἐκκλησία καί αὐτή εἶναι ἡ ὁδός, τόσο τῶν ἀγάμων, ὅσο καί τῶν ἐγγάμων Ὀρθοδόξων κληρικῶν, πάρα πολλοί ἀπό τούς ὁποίους ἁγίασαν (Ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς καί τόσοι ἄλλοι).
Οὐδέποτε θά ἐπιτρέψει ὁ λαός τοῦ Θεοῦ (Κληρικοί, μοναχοί, λαϊκοί) στά ποικίλα "Μεταξακικά Συνέδρια" καί σέ ψευδοποιμένες νά ἀλλοιώσουν τήν Παράδοση τῆς Ὀρθοδοξίας. 

No comments:

Post a Comment