ΩΣ ΣΤΡΟΦΗ (SVOLTA) ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΒΑΤΙΚΑΝΕΙΟΙ ΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ ΑΤΟΠΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΘΡΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΕΟΡΤΗ
Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====
«Στροφή του Φαναρίου» (svolta del Fanar), έτσι παρουσιάζουν οι βατικάνειοι τα οικουμενιστικά ατοπήματα κατά τη Θρονική Εορτή του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου. Αυτό αναφέρεται σε άρθρο του Gianni Valente στην Vatican insider, ημερομηνίας 30 Νοεμβρίου 2014, που τιτλοφορείται «Οικουμενισμός, η στροφή του Φαναρίου» (Ecumenismo, la svolta del Fanar). Το αμετακίνητο του Βατικανού καταδεικνύει ο τίτλος και στη στροφή του Φαναρίου αναφέρεται.

Η αναφορά στην πρώτη χιλιετία τόσο από τον Πάπα Φραγκίσκο, όσο και από τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη (στην Avennire), δημιουργεί στρεβλές εκκλησιολογικές εντυπώσεις. Η ζωή στην Μία Αγία Εκκλησία δεν έχει διακοπεί το έτος 1054 μ. Χ.. «Η Εκκλησιαστική μας Παράδοση, είναι η εν Αγίω Πνεύματι ζωή της Εκκλησίας», αναφέρει ο Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης.
Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέγει για τα σχίσματα, «Ει τις σχίσματι ακολουθεί, βασιλείαν Θεού ου κληρονομεί» (Εις την Προς Φιλαδελφείς επιστολή του 3,3). Οι λόγοι τούτοι είναι ενδεικτικοί των ολεθρίων συνεπειών ενός σχίσματος. Ουδεμία αναφορά λοιπόν στις πλάνες που παρεισέφρησαν μετά το Σχίσμα του 1054 μ.Χ.. Ουδεμία αναφορά στο Filioque, ουδεμία αναφορά στο παπικό αλάθητο, ουδεμία αναφορά στη μη παραδοχή από μέρους των Παπικών της διάκρισης ουσίας και ενεργείας του Θεού κ.ά.

Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς στο σύγγραμμά του ‘’Άνθρωπος και Θεάνθρωπος’’ σημειώνει: «…Δι’ αυτό και οι Ορθόδοξοι Πατριάρχαι εις τους νεωτέρους καιρούς διακηρύσσουν εις την εγκύκλιόν των : ‘’Πιστεύομεν υπό του Αγίου Πνεύματος διδάσκεσθαι την Καθολικήν Εκκλησίαν…Η Εκκλησία διδάσκεται μεν υπό του Ζωαρχικού Πνεύματος, αλλά δια μέσου των Αγίων Πατέρων και Διδασκάλων…Ομολογούμεν την Καθολικήν Εκκλησίαν αδύνατον αμαρτήσαι ή όλως πλανηθήναι ή ποτέ το ψεύδος αντί της αληθείας εκλέξαι».

Θα πρέπει επίσης να αναφερθεί, ότι έγινε το ατόπημα κατά την Ακολουθία του Εσπερινού, όπου Ιερεύς από το Ιερό Βήμα, είχε μνημονεύσει «Υπέρ του Αγιωτάτου Επισκόπου και Πάπα Ρώμης». Ευτυχώς που δεν είπε «του ορθοτομούντος τον λόγον της Σης Αληθείας» για τον αιρεσιάρχη της Ρώμης. Του Αγιωτάτου ανέφερε από το Ιερό Βήμα, αλλά δεν είχε προσθέσει και το Ορθοτομούντος. Αλλωστε πώς μπορούσε να καλέσει τον αιρετικό Πάπα ορθοτομούντα;


Αντί επιλόγου ας αναφέρομε τα λόγια του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς του Ομολογητού: «Η Ορθόδοξος Εκκλησία κατέχει την ακεραίαν διδασκαλίαν του Θεανθρώπου Χριστού, διότι ίσταται άνευ υποχωρήσεων εις την θεανθρωπίνην μεθοδολογίαν των Αγίων Αποστόλων και των Οικουμενικών Συνόδων» (από το σύγγραμμά του ‘’Άνθρωπος και Θεάνθρωπος’’).
No comments:
Post a Comment