Saturday, December 6, 2014

Η ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ «ΙΝΑ ΠΑΝΤΕΣ ΕΝ ΩΣΙ», ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ



Η ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ «ΙΝΑ ΠΑΝΤΕΣ ΕΝ ΩΣΙ», ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Τον τελευταίο καιρό με λύπη παρατηρούμε να παρερμηνεύεται ευρέως από τους οικουμενιστές, η Αρχιερατική προσευχή του Χριστού «ίνα πάντες εν ώσι». Επεξηγείται ως υπονοούσα η φράση «ίνα πάντες εν ώσι», την ένωση των «εκκλησιών» διαφόρων δογμάτων. Αυτό είναι εννοιολογική στρέβλωση της Αρχιερατικής προσευχής του Χριστού. Η Αρχιερατική προσευχή του Χριστού «ίνα πάντες εν ώσι», τιτλοφορεί δυστυχώς παρερμηνευόμενη και θεολογικά κείμενα ακόμα.

Ο Χριστός λέγει «ους δέδωκας μοι» Ιω.17,16  και σε αυτούς αναφέρεται όταν λέγει «ίνα πάντες εν ώσι». Είναι εκείνοι οι οποίοι «τον λόγον αυτού τετηρήκασι». «Εγώ περί αυτών ερωτώ· ου περί του κόσμου ερωτώ, αλλά περί ων δέδωκάς μοι» Ιω. 17,9. Το «περί ων δέδωκάς μοι» καταδεικνύει επακριβώς ποιους εννοεί.

Ο λόγος τούτος αφορά την ενότητα ‘’εν τη Εκκλησία’’. Πού είδαν οι οικουμενιστές την ένωση των ‘’εκκλησιών’’ στη φράση «ίνα πάντες εν ώσι» και μάλιστα με τα βαβέλεια οικουμενιστικά πρότυπα του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών;

Επακόλουθο λοιπόν της εννοιολογικής στρέβλωσης της Αρχιερατικής προσευχής του Χριστού, «ίνα πάντες εν ώσι», είναι το γεγονός ότι αποδίδουν  τον λόγο τούτο στην ένωση των «εκκλησιών» κάθε δόγματος σε μία εκκλησία. Οι οικουμενιστές παρερμηνεύουν την Αρχιερατική προσευχή του Χριστού. Με το «ίνα πάντες εν ώσι» εννοούν, την ένωση των «εκκλησιών» διαφόρων δογμάτων, παρερμηνεία η οποία αφορμάται από την ανθρωπάρεσκη αγάπη. 

Είναι το «εμπαθές νόημα», κατά τον λόγο του Αγίου Νείλου του ασκητή, γιατί όντως πρόκειται περί εμπαθούς εννοίας της «αγάπης», η οποία διαστρέφει  την αγάπη προς τον Θεό και την αγάπη προς τον άνθρωπο. Το κάλλος της εν Χριστώ αγάπης, «εν αληθεία» νοείται και συνεπώς είναι θεάρεστο να επιζητείται Ορθοδόξως η επιστροφή πάντων των ανθρώπων στην Μία Αγία Εκκλησία. Ο Χριστός  στην Αρχιερατική προσευχή λέγει «Ου περί τούτων δε ερωτώ μόνον, αλλά και περί των πιστευόντων δια του λόγου αυτών εις εμέ» Ιω. 17,20. Την αναφορά του Χριστού «αλλά και περί των πιστευόντων διά του λόγου αυτών εις εμέ», οι οικουμενιστές πώς την ερμηνεύουν;

Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να πούμε ότι τούτο το κείμενο, στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο που διασώζει την Αρχιερατική προσευχή, διασώζει και το κάλλος της «εν Χριστώ» ενότητας. Την ενότητα τούτη εκκλησιολογικώς τη διεφύλαξε  η Συνοδικότητα. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει «Μέγα αγαθό Σύνοδος· αύτη γαρ αυτήν (την αγάπην δηλαδή) θερμοτέραν εργάζεται και εξ αυτής πάντα τίκτεται τα  αγαθά» (Ομιλία Προς Εβραίους 19,1-2). Η Συνοδικότητα της Εκκλησίας την Εκκλησιαστική ενότητα διεφύλαξε, καθώς και το κάλλος της εν Χριστώ αγάπης. «Μεγάλη η δύναμις της Συνόδου, ήγουν των Εκκλησιών» λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Ομιλία  Εις Β΄Κορινθίους 18,3 ). Η Συνοδικότητα διεφύλαξε και την οικουμενικότητα της Εκκλησίας γιατί στο τέλος με την παρερμηνεία της φράσης «ίνα πάντες εν ώσι», εξυπονοούν οι οικουμενιστές σαφέστατα το ελλιπές στην οικουμενικότητά της.

Οι οικουμενιστές αλλιώς εννοούν την ενότητα, με την παραγνώριση της «εν αληθεία» ενότητας. Δίνουν λανθασμένη ερμηνεία στο «πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τω ονόματί σου ω δέδωκάς μοι, ίνα ώσι εν καθώς ημείς» Ιω. 17,11. Λησμονούν την ενότητα ‘’εν τη αληθεία‘’. Ο Χριστός στην Αρχιερατική προσευχή λέγει «αγίασον αυτούς εν τη αληθεία σου· ο λόγος ο σος αλήθεια εστι» Ιω. 17,17. Αυτήν την αλήθεια οι αληθινοί μαθητές του Χριστού τη μεταλαμπαδεύουν και στους εκτός Εκκλησίας. Καταληκτικά θα επαναλάβω την ερώτηση: Την αναφορά του Χριστού «αλλά και περί των πιστευόντων διά του λόγου αυτών εις εμέ», οι οικουμενιστές πώς την ερμηνεύουν;

1 comment:

  1. Σε καιρούς Χαλεπούς ο Θεός από το πουθενά στέλνει ανθρώπους που ορθοτομούν το λόγο της αληθείας.
    Περιμέναμε από τους Ιεράρχες μας να μας πούνε κάτι όλες αυτές τις ημέρες.
    ΤΙΠΟΤΑ.
    Έχει δίκαιο ο Άγιος Μόρφου που μέσα από τις ομιλίες του για αγιασμένες μορφές από την τάξη των απλών λαικών ανθρώπων, μας θυμίζει πως Ο Χριστός κάθε φορά γεννιέται σε ταπεινές φάτνες.
    Όχι στα παλάτια των βασιλιάδων.
    Αν τελικά και πάλι οι βοσκοί μας αναγγείλουν το μήνυμα του ουρανού....
    αυτούς πάλι θα ακούσουμε.
    Η επί γης ειρήνη τελικά είναι μεγάλο κεφάλαιο.Αλλά πάντοτε ήταν.
    Ποια ειρήνη όμως?
    Ποια έν-ωση?
    Ποια αλήθεια?
    Ένα ευχαριστώ σε αυτόν που έγραψε αυτό το άρθρο και ένα ευχαριστώ στο ιστολόγιο που δημοσιεύει τέτοιου είδους θέματα.
    Αισθάνομαι ότι όσο περνάει ο καιρός όλο και πιο πολύ θα μιλάει ο Θεός μέσα από τον απλό ταπεινό λαό.
    Μπορεί όμως να κάνω και λάθος.
    Όμως και φέτος θα γεννηθεί στο σπήλαιο.
    Κάνω λάθος?

    ReplyDelete