ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ" ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΝΤΙΦΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========
Διαβάσαμε στη Romfea.gr το ακόλουθο ρεπορτάζ αναφορικά με την προγραμματισμένη για σήμερα “αγιοποίηση” του Πάπα Ιωάννη-Παύλου Β΄ (Βοιτύλα) και του Πάπα Ιωάννη ΧΧΙΙΙ:
“Με εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον Καθολικό κόσμο ετοιμάζεται η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία να γιορτάσει την αγιοποίηση του πάπα Ιωάννη Παύλου του II, ο οποίος ηγήθηκε επί 27 χρόνια της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, και του πάπα Ιωάννη του XXIII, ο οποίος συγκάλεσε τη μεταρρυθμιστική Δεύτερη Σύνοδο του Βατικανού, την Κυριακή 27 Απριλίου.

Ο ποντίφικας ενέκρινε επίσης την αγιοποίηση του Ιωάννη του XXIII, κατά κόσμον Άντζελο Τζουζέπε Ρονκάλι, ο οποίος διετέλεσε πάπας από το 1958 ως το 1963 και ηγήθηκε σαρωτικών μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, μολονότι μόνο ένα θαύμα του έχει πιστωθεί μετά το θάνατό του.
Ο πάπας Ιωάννης Παύλος πέθανε το 2005, ενώ ο πάπας Ιωάννης το 1963. Οι αρχές της Ρώμης ανακοίνωσαν πριν από το Πάσχα ότι ανέμεναν περίπου τρία εκατομμύρια επισκέπτες για τις ημέρες του Πάσχα και την τελετή αγιοποίησης.

Παρέλκει να πούμε ότι η φιέστα της “αγιοποίησης” είναι κυριολεκτικά φαιδρή και δεν έχει απολύτως κανένα νόημα ή οποιανδήποτε φερεγγυότητα!
Αποδίδουν στους δύο Πάπες “θαύματα” λιγότερα από όσα προβλέπει το ίδιό τους το τυπικό, απλά και μόνον για να επιταχύνουν τη διαδικασία. Από τη στιγμή που ενεργούν τόσο απροκάλυπτα αυθαίρετα και με σκοπιμότητα που εκθέτει τα ίδια τους τα κριτήρια, ποιο νόημα έχει να συζητούμε τα υπόλοιπα;
Αφήνω πια το πιο ουσιώδες ότι εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει ούτε χάρις ούτε πολλώ μάλλον αγιότητα.
Αλλά υπάρχει πολύ νόημα να προβληματιστούμε ότι διατρέχουμε θανάσιμο κίνδυνο να υιοθετήσουμε παρόμοια κριτήρια αγιοκατάταξης στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Αν τελικά υιοθετούμε τις ίδιες πρακτικές με αυτές των Παπικών γιατί τους βάζουμε στο στόχαστρο;

No comments:
Post a Comment