Sunday, April 1, 2012

Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΟΤΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ


Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΟΤΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ!!!

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Την κακοδοξία ότι (άκουσον! άκουσον!) οι κληρικοί μπορούν να εκλέγονται βουλευτές ελέγχει με θάρρος και κανονική ακρίβεια ανώνυμος σχολιαστής από τον ιστοχώρο.

Ας μην αναφερθούμε στο όνομα του συντάκτη του σχολίου, επειδή ο ίδιος προτιμά την ανωνυμία, αν και φυσικά δεν υπάρχει άλλος στο συγκεκριμένο χώρο που ξέρει κανονικό δίκαιο, εκκλησιαστική ιστορία και θεολογία.

Την παρουσία αρκετών κακόδοξων διαπιστώνουμε στο συγκεκριμένο χώρο που τους ενοχλούν τα άγια λείψανα και η λαική ευσέβεια και τον “Αμέθυστο” -τουτέστιν τον σοβαρά παρανοικό Αρχιμανδρίτη Μελέτιο Βαδραχάνη-, ο οποίος στο διάλειμμα της αισχρολογίας στην οποία συστηματικά επιδίδεται, ασχολείται με τα όνειρα του χρυσού γάιδαρου της Μαρί Λουίζ και την οντολογία του Χάιντεγκερ (αυτή τον μάρανε!).

Παραθέτουμε το σχετικό σχόλιο.

*****

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΣ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
___________

Ποιός είπε, ότι "η ιδιότητα του βουλευτή δεν έχει καμμία σχέση με την άσκηση εξουσίας, που απαγορεύουν οι ιεροί κανόνες στους κληρικούς"; Τι καινοφανής άποψη είναι αυτή και σε ποιά αγιογραφικά ή πατερικά κείμενα στηρίζεται;

Εμείς, γνωρίζουμε από αιώνες τις τρεις εξουσίες, που πηγάζουν από το λαό και διακρίνονται μεταξύ τους: την εκετελεστική, τη νομοθετική και τη δικαστική εξουσία. Οι βουλευτές σε ποιά ανήκουν ή δεν ανήκουν σε καμμία και δεν λογοδοτούν στο λαό; Εμείς γνωρίζουμε, ότι ανήκουν στη νομοθετική ΕΞΟΥΣΙΑ. Ή δεν είναι έτσι;

Από την άλλη γνωρίζουμε ότι ο ζ΄ κανόνας της Δ΄ Οικουμενικής απαγορεύει σε κληρικό την άσκηση οποιασδήποτε κοσμικής εξουσίας: "Τους άπαξ εν Κλήρω τεταγμένους και μοναστάς, ωρίσαμεν μήτε επί στρατείαν, μήτε επί αξίαν κοσμικήν έρχεσθαι. Ή τούτο τολμώντας, και μη μεταμελουμένους ώστε επιστρέψαι επί τούτο, ό διά Θεόν είλοντο, αναθεματίζεσθαι".

Από πότε λοιπόν ο βουλευτής δεν κατέχει κοσμικήν εξουσίαν; Και εάν δεν κατέχει κοσμικήν εξουσίαν, τότε τι κατέχει, πνευματικήν εξουσίαν ή δεν κατέχει καμμίαν εξουσίαν; Μήπως, ως κοσμική εξουσία νοείται μόνον η εκτελεστική;

Όσον αφορά τα παρατεθέντα παραδείγματα θεωρούνται τουλάχιστον ατυχή:

Δηλ. επειδή ο π. Ι. Ρωμανίδης έθεσε υποψηφιότητα με την "Εθνική Παράταξη", η πράξη του αυτή θεωρείται εκκλησιολογικά ορθή;

Ή επειδή ο π. Δ. Στανιλοάε διετέλεσε ταυτόχρονα και βουλευτής στο ρουμανικό κοινοβούλιο σημαίνει ότι η πράξη του είναι ορθή σύμφωνα με τους Ι. Κανόνες;

Ή επειδή ο Μόσχας Κύριλλος είναι ταυτόχρονα και βουλευτής στο ρωσικό κοινοβούλιο σημαίνει, ότι πράττει ορθά;

Όσο μεγάλος θεολόγος και εάν θεωρείται ένας κληρικός, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αλάνθαστος. Εδώ, έχουμε αγίους της Εκκλησίας, που πλανήθηκαν περί την Πίστη και όχι απλώς έσφαλλαν (κατά το Μ. Φώτιο) και θα ανακηρύξουμε τους ανωτέρω αλάνθαστους;

Λίγο προσοχή χρειάζεται, όταν διακηρύσσουμε θέσεις αντικανονικές, που δεν θεμελιώνονται με αποδείξεις και κείμενα, απλώς και μόνο για να δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα.

No comments:

Post a Comment