ΔΙΑΤΡΕΧΕΙ ΘΑΝΑΣΙΜΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ Ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
========
Ξεκάθαρες οι θέσεις του Προέδρου του Παραρτήματος της ΠΕΘ Τρικάλων π. Απόστολου Μανώλη για το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών το οποίο διατρέχει έσχατο κίνδυνο αλλοτρίωσης με τα νέα προγράμματα σπουδών για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Το πιο εξωφρενικό είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η απειλή από την πλειοψηφία των ανθρώπων που ανέμενε κάποιος να αντιδρούν δυναμικά: Ιεραρχία, κλήρο, μοναχισμό, θεολόγους, Συνδέσμους γονέων, όσους πρωτοστάτησαν στην υπογραφή της Ομολογίας της Πίστεως για τον Οικουμενισμό, αφού τα νέα προγράμματα σπουδών εμπεδώνουν τον “λαικό οικουμενισμό”, την Ακαδημία Αθηνών, τις Θεολογικές και Εκκλησιαστικές Σχολές, κτλ.
Γιατί αυτή η αδράνεια ή έστω χλιαρή αντίδραση κατά των συνωμοτών;
Προπαντός τώρα μετά την ανάληψη του υπουργείου παιδείας από τον κ. Μπαμπινιώτη, και το νέο συσχετισμό δυνάμεων στην κυβέρνηση και στη Βουλή και αφού διανύουμε προεκλογική περίοδο προσφέρεται κατεξοχήν η δυνατότητα να ασκηθεί πίεση για απόσυρση των νέων προγραμμάτων σπουδών για τα θρησκευτικά.
Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα του άρθρου του π. Απόστολου Μανώλη που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Απόστολου Μανώλη,
Προέδρου του Παραρτήματος Θεολόγων Νομού Τρικάλων
==============
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών Δημοτικού και Γυμνασίου που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών αποτελούν μια αρνητική εξέλιξη γύρω από το χαρακτήρα του μαθήματος.
Σχολικοί Σύμβουλοι σε συναντήσεις εκπαιδευτικών κάνουν λόγο για εφαρμογή τους σε όλα τα σχολεία ήδη από την επόμενη σχολική χρονιά (2012 - 2013).
Παρεμβαίνοντας στο δημόσιο διάλογο που ξεκίνησε μετά τη συνάντηση των Θεολόγων του Ν. Τρικάλων, μεταξύ του Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου και του Καθηγητή Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης κ. Ηρακλή Ρεράκη, θεωρώ ότι πλέον με δεδομένη την σύνταξη και πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών, το βασικό ζήτημα είναι η νόθευση και η αλλαγή της θεματολογίας του μαθήματος.
Με τα νέα προγράμματα το μάθημα μετατρέπεται σε Θρησκειολογία και Κοινωνιολογία της Θρησκείας, εξετάζοντας τα εξωτερικά στοιχεία των Θρησκειών, αδιαφορώντας για την ουσία και το περιεχόμενο της χριστιανικής πίστης.
Και αυτό είναι πράγματι μείζον πρόβλημα.
Στην ουσία δηλαδή πρόκειται δια της πλαγίας οδού για το τέλος της ορθόδοξης χριστιανικής παιδείας των μαθητών της Ελλάδος.
Έτσι, για να αναφέρω ένα μόνο παράδειγμα, οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου θα μελετούν ενότητες όπως “Εμείς και οι «άλλοι» (4 δίωρα)” ή “Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες (5 δίωρα)”κ.λ.π. αντί να μελετούν την Καινή Διαθήκη, όπως κάνουν μέχρι σήμερα.
Είναι καιρός να σταθούμε όλοι απέναντι στις ευθύνες μας για την ορθόδοξη χριστιανική παιδεία των παιδιών μας και να ξεκαθαρίσουμε τη στάση μας.
Στα νέα Προγράμματα Σπουδών δεν χρειάζεται η αλλαγή κατεύθυνσής της διδασκόμενης ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μια θεματολογία που ούτε τους μαθητές αλλά ούτε τους καθηγητές ωφελεί περισσότερο από ότι η αναφορά στην Αγία Γραφή, δηλαδή στο μήνυμα του Θεανθρώπου Σωτήρα και Λυτρωτή Ιησού Χριστού.
Η ενασχόληση με το ρατσισμό και τη βία – θέματα που άνετα μπορούν να διδαχθούν με προσέγγιση ουμανιστική, κοινωνιολογική και από πολλές άλλες ειδικότητες καθηγητών - θα έπρεπε να είναι το δευτερεύον στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών και πρωτεύον το πρόσωπο του Χριστού.
ΠΗΓΗ:
Ακτίνες
No comments:
Post a Comment