Sunday, April 15, 2012

ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ


ΛΙΑΝ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

========


Μας ανησυχούν ιδιαίτερα δημοσιογραφικές πληροφορίες, που διαβάσαμε σε εφημερίδες και ιστολόγια, για τη φύση των αντιρρήσεων ορισμένων ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, στην επιστολή που έστειλε ο Οικουμενικός Πατριάρχης με την οποία υποδεικνύει τη λήψη μέτρων σε βάρος των παραδοσιακών πιστών που αντιτίθενται στους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς του Φαναρίου.


ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΣΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

_________


Φαίνεται ότι αυτό που ενόχλησε πολλούς αρχιερείς μας - και όχι μόνον - δεν είναι η ουσία της επιστολής του Πατριάρχη αλλά το ότι - κατά την άποψή τους - η επιστολή του συνιστά επέμβαση στα εσωτερικά της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος.


Αν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες είναι ακριβείς τότε πρέπει να ανησυχήσουμε σοβαρά.


Το επιχείρημα ότι το Πατριαρχείο δεν έχει δικαίωμα να επεμβαίνει σε οποιαδήποτε Εκκλησία όταν “Θεός το κινδυνευόμενον” είναι θεολογικά έωλον.


Επέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Ελλάδας λ.χ. θα συνιστούσε τυχόν υπόδειξη του Πατριαρχείου ποιον να εκλέξει η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος για την πλήρωση κενού Μητροπολιτικού Θρόνου.


ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΡΙΑ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΩΝ

___________


Αλλά όταν πρόκειται για θέματα πίστεως τότε η Εκκλησία δεν γνωρίζει αυτοκεφαλίες και διοικητικά όρια ευθύνης.


Παράγοντες της Εκκλησίας της Ελλάδος λ.χ. - επίσκοποι, άλλοι κληρικοί, μοναχοί και λαικοί συνεχώς ελέγχουν - και πάρα πολύ κάνουν - τα οικουμενιστικά στραβοπατήματα ιεραρχών του Οικουμενικού Πατριαρχείου και άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.


Γιατί δεν έχει δικαίωμα ο Πατριάρχης να απευθυνθεί σε αδελφή Αυτοκέφαλη Εκκλησία και να υποδείξει τι κατά την άποψή του πρέπει να γίνει σε θέμα πίστεως;


Γιατί εμείς μπορούμε να στηλιτεύουμε συνεχώς όσους ιεράρχες στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ή στο Πατριαρχείο Σερβίας δίνουν δώρα “Ιερά Κοράνια” ή συμπροσεύχονται με αιρετικούς και αλλόθρησκους, ενώ ο Παναγιότατος δεν νομιμοποείται να μιλά για θέματα πίστεως;


Αν ΟΝΤΩΣ η πατρώα ευσέβεια προσβάλλεται σε οποιαδήποτε Εκκλησία όλοι έχουμε δικαίωμα να μιλούμε για το θέμα και να υποδεικνύουμε το πρακτέον.


Επομένως πολλώ μάλλον μπορεί να το κάνει αυτό ο Οικουμενικός Πατριάρχης.


ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ, ΟΧΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ!

_________


Η Εκκλησία της Ελλάδος είναι Αυτοκέφαλη. ΟΧΙ σχισματική! Αν ο Παναγιότατος κρίνει ότι κάπου η Εκκλησία της Ελλάδος σφάλλει σε θέματα πίστεως έχει κάθε δικαίωμα - ή μάλλον υποχρέωση - να μιλήσει.


Αν επί παραδείγματι το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδίκαζε την απόφαση της Ρωσικής Εκκλησίας όταν εφάρμοζε τη “διακοινωνία” με τους Παπικούς θα είχαμε αντίρρηση;


Αν τώρα ο Οικουμενικός Πατριάρχης στείλει επιστολή στην Εκκλησία της Αντιοχείας και ζητήσει να ληφθούν μέτρα για την εφαρμογή της “διακοινωνίας” μεταξύ ορθοδόξων και μονοφυσιτών στο πατριαρχείο Αντιοχείας, θα είχαμε αντίρρηση ή θα βγαίναμε - και δικαίως - να πανηγυρίζουμε για την Πατριαρχική επιστολή;


Υπάρχει κανείς που θεωρεί ότι, όταν ο Αγιος Κύριλλος πολεμούσε το Νεστόριο, έκανε εισπήδηση στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως;


Οταν ο Αγιος Ιουστίνος (Πόποβιτς) χαρακτήριζε την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ρωσίας να δίνει τη Θεία Κοινωνία στους Παπικούς, ως “προδοσία του Ιούδα”, έκανε εισπήδηση στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Ρωσίας;


Η ΟΡΘΟΤΗΤΑ - ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ - ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ;

___________


Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι η αρμοδιότητα - η δεδομένη και αναντίρρητη αρμοδιότητα - του Παναγιότατου να εκφράζει τις υποδείξεις του για θέματα πίστεως, αλλά η ΟΡΘΟΤΗΤΑ ή ΜΗ των επισημάνσεών του.


Γι’ αυτό ελπίζουμε ότι η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος θα δώσει την πρέπουσα απάντηση στον Παναγιότατο επί της ουσίας της Πατριαρχικής επιστολής και ότι δεν θα περιοριστεί να πει στον Παναγιότατο ότι είναι αναρμόδιος - που δεν είναι - να κάνει υποδείξεις για θέματα πίστεως.


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ;

________


Ποια είναι λοιπόν η ουσία της Πατριαρχικής επιστολής;


Οτι δήθεν οι παραδοσιακοί πιστοί έχουν αντίρρηση να διεξάγονται διάλογοι με τους άθεους, τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.


Η απάντηση της Συνόδου πρέπει να αποκαταστήσει την αλήθεια ότι ουδείς έχει αντίρρηση για την διεξαγωγή διαλόγων εφόσον οι ορθόδοξοι αντιπρόσωποι στους διαλόγους “καταγγέλλουν” Χριστόν τον ΜΟΝΟΝ αληθινόν Θεόν και την Ορθόδοξη Εκκλησία ως την Μία, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολική Εκκλησία.


ΝΑ ΖΗΤΗΘΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ

________


Στην απάντηση της η Ιερά Σύνοδος πρέπει να προχωρήσει και να απαντήσει στον Παναγιότατο ότι


1.) Οι οικουμενικοί του ακροβατισμοί είναι αντορθόδοξοι,


2.) Οι άνθρωποι στους οποίους αναθέτει την εκπροσώπηση της Ορθοδοξίας στους διαλόγους παραβαίνουν - όπως και ο ίδιος άλλωστε - συστηματικά τους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν τις συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους, και κυρίως ότι


3.) Το Οικουμενικό Πατριαρχείο πρέπει να καταγγείλει τις προδοτικές για την Ορθοδοξία συμφωνίες του Μπαλαμάντ και του Σαμπεζύ και να καταδικάσει τα αιρετικά κοινά κείμενα της Ραβέννας, του Πόρτο Αλέγκρε και της Ελούντας, όπως οφείλει ασφαλώς να καταδικάσει συνοδικά τη “βαπτισματική θεολογία”.


No comments:

Post a Comment