Sunday, April 1, 2012

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΠΙΣΜΟΥ ΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===========


Με ιδιαίτερη χαρά λάβαμε άρθρο του ευλαβούς και λίαν σεβαστού μας π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου αναφορικά με τις εκκλησιολογικές συνέπειες της αποδοχής του Παπισμού ως Εκκλησίας.


Το άρθρο καταγράφει τις συνέπειες της εκκλησιαστικής σχιζοφρένειας που χαρακτηρίζει όλους όσους αποδέχονται ότι ο Παπισμός είναι Εκκλησία.


Ελπίζουμε ότι θα ακούμε πιο τακτικά τη φωνή του π. Αναστάσιου, επειδή πληθύνονται οι φωνές της κακοδοξίας σε πολλά επίπεδα και από πολλούς.


Η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη μας προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι


1.) Συκοφαντική για τους Ορθόδοξους πιστούς. Μας αποδίδει πεποιθήσεις τις οποίες ούτε κατά διάνοιαν έχουμε.


2.) Πρόκειται βασικά για επιστολή, η οποία θέλει να τρομοκρατήσει τους επισκόπους, τους άλλους κληρικούς και μοναχούς και τον ευσεβή λαό και να τους εμποδίσει να αντιστέκονται στα οικουμενιστικά παρατράγουδα.


Ακόμα δυστυχώς δεν είδαμε απάντηση από κανένα επαίοντα για όσα απαράδεκτα έγραψε ο Οικουμενικός Πατριάρχης στην επιστολή του.


Οίκοθεν νοείται ότι πέραν από την απάντηση που πρέπει να δώσουν ο Μακαριότατος και η Ιερά Σύνοδος στον Οικουμενικό Πατριάρχη, αλλά και ο Σεβασμιότατος Πειραιώς κ. Σεραφείμ ως κατεξοχήν θιγόμενος, πρέπει και ο π. Θεόδωρος Ζήσης να πράξει το καθήκον του.


Αν αμελήσει να το πράξει ελπίζουμε ότι άλλος εγκρατής της θεολογίας θα αναλάβει να υπερασπιστεί την αλήθεια.


Δεν αποδεχόμαστε με κανένα τρόπο τη συκοφαντία ότι αρνούμαστε να συζητήσουμε με τους άθεους, τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.


Το διάλογο τον αρνούνται ΜΟΝΟΝ όσοι δεν έχουν επιχειρήματα.


Γι’ αυτό επιζητούμε επίμονα το διάλογο με όλους αρκεί να ομολογείται από τους ορθόδοξους εκπροσώπους ότι ο Χριστός είναι ο ΜΟΝΟΣ αληθινός Θεός και η Ορθόδοξη Εκκλησία η ΜΟΝΗ αληθινή Εκκλησία, όπως εξηγεί με θεολογική εμβρίθεια στο άρθρο του ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος.


Θα δημοσιεύσουμε το άρθρο σε συνέχειες - για να το διαβάσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι πιστοί -, επειδή συνιστά εμπεριστατωμένη ανάλυση του θέματος του οποίου η ανάγνωση θα ωφελήσει όλους μας.


Κατά την παγία τακτική μας ως εκτενές άρθρο θα το χωρίσουμε και θα τιτλοφορήσουμε τις ενότητες αυθαίρετα.


*****


ΑΝ Ο ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΟΤΕ...

ΑΠΛΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ


Του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου

================


Υποστηρίζεται στο χώρο της Οικουμενικής Κινήσεως ότι ο Παπισμός ανήκει στην Εκκλησία του Χριστού, ότι είναι μία από τις Τοπικές Εκκλησίες που όλες μαζί συγκροτούν την Εκκλησία, τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, το Σώμα του Χριστού.


Συνέπεια της αντιλήψεως αυτής είναι η πεποίθηση ότι ο Πάπας έχει πλήρη ιεροσύνη με αδιάκοπη Αποστολική Διαδοχή, είναι κανονικός Επίσκοπος, διάδοχος του Απ. Πέτρου και τελεί απολύτως έγκυρα μυστήρια που προσφέρουν την αυτή σώζουσα Θ. Χάρη που παρέχεται και δια των Μυστηρίων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


Καρπός της αντιλήψεως αυτής είναι η περί «αδελφών Εκκλησιών» συζήτηση και η απόφαση της Ζ΄ Συνελεύσεως της Ολομελείας της Διεθνούς Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Ορθοδόξων και Ρ/Καθολικών στο Balamand την 17-24.6.1993, γνωστή ως ‘συμφωνία Balamand’: «Εκατέρωθεν αναγνωρίζεται ότι όσα ενεπιστεύθη ο Χριστός εις την Εκκλησίαν του – ομολογία της αποστολικής πίστεως, μετοχή εις τα αυτά μυστήρια, κυρίως εις την μίαν ιερωσύνην την τελούσαν την μίαν θυσίαν του Χριστού, αποστολική διαδοχή των επισκόπων – δεν δύνανται να θεωρηθούν ως αποκλειστική ιδιοκτησία μιας των ημετέρων Εκκλησιών. Είναι σαφές ότι εντός του πλαισίου τούτου αποκλείεται πας αναβαπτισμός».


(Συνεχίζεται)


No comments:

Post a Comment